1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
Nicméně, to je nakonec jedno, jak jsem psal, nejde až tak o výkon, ale o křivku. Ta změna k lepšímu tam prostě je.
Souhlasím, RE je opravdu výjimečný stroj pro výjimečné chauffeury
kerut> jak chytrá je fakt netuším. Tak nějak indicky.
Udušený to z výroby nepochybně je. E4, A2.. Zatím jsem neslyšel o nikom, kdo by zaměnil jakoukoliv část (koncovky, svody, sání...) a dosáhl horšího výsledku. Naopak, každej si to chválí.
Motorka samozřejmě není výkonově top. Ostatně, kdybych chtěl něco 100 HP+, nebudu si pořizovat RE. Na druhou stranu, vždycky jsem nesnášel zbytečně seškrcený stroje, vždycky jsem u všeho měnil karbece na optimální "velikost", přetryskoval... Takže i v tomhle případě bych rád vymetl zbytečný restrikce.
Mám zkušenosti s Monsterem 620, což je teoreticky srovnatelná motorka. Objemem, válci atd. Dukna má o číslo větší kompresní poměr. Ovšem není dojebaná Eurem. Má 62 koní. Takže "hardwarově" by ten RE mohl mít - řekněme 55? Čili, někde je to zabitý. Jak na vstupu a výstupu, tak patrně i "softem". V tom bych se taky rád pošťoural, ale to je už úplně mimo moje vědomosti.
Sonicek> Co se týče svodů větších půměrů a bez katů, už je ve světě několik výrobců. Takže to asi nějak musí fungovat. Bez zásahu do ECU. Aktuálně se chystá výroba i u nás a měl by k nim být i protokol (otevřené sání, velký svody bez katů, otevřený koncovky). Tak ho sem pak schválně prsknu.
Ovšem jak říkám, vím o tom celkem prd, čili se nechci hádat se staršími a zkušenějšími. Tak mě neberte vážně a když tak smázněte. A je mi jasný, že á dvojkovej retrobajk je něco jinýho, než okruhovka. Zas takový pako nejsem.
Ještě, abych se vrátil k původní otázce. Předpokládám, že pokud Dubemax nahradil sériový výfuk Akrapem, má to nějak ošetřený/vychytaný a nepůjde do horšího. Že to dělal kvůli výkonu, průběhu, nebo třeba jen zvuku, ale nikoliv pro propad výkonu a zvýšení spotřeby. A podle mého, standardní koncovka má mnohem větší "odpor" než katalyzátor. Čili, pokud mu dobře funguje laďák, proč by likvidace katů měla být příčinou rozhození směsi? Neprudím, jen se ptám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
co se tyka krivek asi bych neresil co je co, ta cervena je fakt vejs o vic nez chybu mereni v momentu i vykonu, to je uplne bezdebat.. ale bud je to tim ze je to v serii fakt uskrceny hodne moc, a nebo to nejak umi zmerit mnozstvi vzduchu (jako auta), bez toho, uznej sam, nema jednotka moc sanci neco nejak realne "korigovat" v tak sirokejch mezich..
Dneska jsem náhodou narazil na tohle. V podstatě holý roury s vyjímatelnejma killerama a katama. Je to samozřejmě hnusný a úchylný, nicméně je tam zajímavá jedna věta. Opět:
"No modification of the engine management required, the ECU will automatically adapt the map to the new parameters."
Tak asi Ind umí udělat chytřejší elektroniku než Japonec.
kerut píše: sardel> .. a nebo to nejak umi zmerit mnozstvi vzduchu (jako auta), bez toho, uznej sam, nema jednotka moc sanci neco nejak realne "korigovat" v tak sirokejch mezich..
Vím, že jsem s tím INT už trapnej - ale asi to umí měřit množství nasávaného vzduchu. Bosch 0 261 230 357. Holt kvalitní indie.
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
sardel píše: assassin> čili, jinak řečeno, mohu v klidu vyhodit katy a "the ECU will automatically adapt the map to the new parameters".
...tak zpet, asi uplne to pravda neni... ja na ten obrazek vcera koukal na malem/rozbitem telefonu, na pocitaci uz to vypada jinak - to neni vaha vzduchu, ale MAP senzor.. cesky receno, podtlakove cidlo. Tohle maji fi motorky uz opravdu dlouho, jde podle toho ridit mnozstvi smesi pri malem zatizeni - mala zmena otevreni klapky docela dost zmeni podtlak v sani. Ale jakmile mas otevreno vic jak ctvrt plynu, tak uz kazde dalsi otevreni ma za nasledek malou zmenu v podtlaku a tudiz uz je potom tenhle senzor k nicemu.. proto se vstrikovani ridi ve dvou rezimech - zpetnovazebni kdy se smes micha v zavislosti na hodnotach z tehle senzoru a pak pri vyssim zatizeni uz se smes urci z pevne nastavenych map...
Takze bohuzel zadna revoluce. U toho RE nebude zmena vyfuku velkej problem, protoze ten motor neni postavenej s durazem na vykon a je celkem fuk jakej tam das vyfuk, kdyz hlavni restrikce je ten motor sam
Naposledy editováno 28.03.2021 10:03:41
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
Pro zajímavost, včera jsem narazil na tohle video Jestli dobře chápu, tak po výměně filtru se ten nový "otevřený" musí "zajíždět". Říká tam, že to trvá až čtvrt hodiny, než se ECU adaptuje na nový parametry. To je pro mne už docela sci-fi. Teda, pokud neblábolí dajaké nesmysle...
Hele, nepruď, ten motor je úžasnej. Jen je samej "respirátor". Zatím jakýkoliv dusítko když se mu vyhodilo, znatelně ožil a očividně začal radostněji dýchat. Jak říkám, nejde o výkon, ale tyhle EU kurvítka dělaj hodně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Foustka píše: Možná by to mohlo umět pokud jsou lambdy širokopásmové,to ale jen podle ceny v originálu budou tam skokové.
Jestli jsou širokopásmové je jedno. Skoková lambda to srovná stejně, akorát jiným způsobem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
"protoze ten motor neni postavenej s durazem na vykon a je celkem fuk ... "
Bavíme se o motoru, kde je požadavek na lambdu 1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Na jake teorii je to založeno taky netusim.
Naposledy editováno 28.03.2021 11:08:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Co se děje v motoru a v řídící jednotce? Sedí tam fousatej skřítek, kterej to všechno řídí." Map senzor má 2,34V, škrtící klapka 3,53. otáčky 3568. Teplota motoru 76,8. Teplota nasávaného vzduchu 18. Řidičova manželka menstruuje. Tak to máme , kouknem do grafu.... 23,8ms. Stříkni to tam. Lambdo, jak to vypadá?" Širokopásmová: "Je tam o 3,4% míń" " Připravit další vstřik! Přidejte 3,4% " Lambdo, co teď ?" "O 0,21% víc" "Ubrat 0,21%" Lambda: " Jo, skoro dobrý, já bych to tak nechala" Skřítek "Takže si zapište, pro tyhle vstupní hodnoty tuhle délku vstřiku a nakreslete to do grafu, ať je to všem jasný".
V případě skokový lambdy nebude "O tolik a tolik míň", ale prostě "Teď míň"- "Přidat 3%" " furt málo"- " přidat 2 %" " Moc " "Ubrat 1%" ...Atd.
No a když budou potřebovat bohatou směs, nastaví si takhle stechimetrickou a podle vstupních dat si přidají o předenm určené procento. Po x cyklech to zkontrolují. Jestli při jízdě budeš mít každý stý vstřik stechiometrický, nepoznáš to.
Asi každá ecu bude mít tel algoritmus trochu jiný a trochu jiný to bude u auta a jiný u motorky. A netvrdím, že nějaká ecu řídí bohatou směs podle skokový lambdy, jen si myslím, že to technicky jde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Bavíme se o motoru, kde je požadavek na lambdu 1.
Proč by to potom mělo system přisávání vzduchu do spalin...Zjednodusene, cokoliv bohatsiho nez stechiometricka hlásí ta skokovka jako “moc bohate”, ale uz ne o kolik. Ano stechiometrickou podle ni naladis a kdyz chces jet na bohatší, tak pridas palivo - podle nějakého emipiricky zjištěného koeficientu. Kdyz ten koef budes mit ruznej pro ruzne podminky, ziskas mapu ... Hmm a jsme přesně u systemu jakej mame u motorek. Problem je, ze pokud udelam konstrukční zmeny na motoru, je potreba mit jinou mapu empiricky zjištěných koeficientu ... no a to je to co delaji ladici na brzde.
Vic k tomu nemam
Naposledy editováno 28.03.2021 12:56:09
2 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Foustka píše: Borntobewild> Proč by to potom mělo system přisávání vzduchu do spalin...
To je snad kvůli Euro4, ne? EGR ventil. Akorát, místo toho, aby puštěl sračky zpátky do sání, tak fluše čistý vzduch do výfuku. Tím naředí spaliny a Gréta je spokojená.
Teda, tak to aspoň chápu já, což však nezmamená, že to nemůže být jinak. Dokonce je to i pravděpodobný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
otazkla je jestli si to jednotka fakt premapuje (musi mit podle ceho, a musi bejt dostatecne "chytra") nebo jestli se ta zmena vejde do nastavenych provoznich podminek, s tim ze puvodni system je vic na jednom okraji tovarniho nastaveni a novy system se posune az k druhemu okraji, kde je trochu paradoxne vyssi vykon.. coz je taky mozny, znamenalo by to ovsem ze je seriove smes bud prilis bohata, a nebo ze je system sani a vyfuku navrzenej dost nevhodne (zbytecne prilis ucpanej, lidsky receno)..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
sardel píše: To je snad kvůli Euro4, ne? EGR ventil. Akorát, místo toho, aby puštěl sračky zpátky do sání, tak fluše čistý vzduch do výfuku. Tím naředí spaliny a Gréta je spokojená.
Teda, tak to aspoň chápu já, což však nezmamená, že to nemůže být jinak. Dokonce je to i pravděpodobný.
Správně, ale přesně obráceně.
Egr pouští výfukové plyny do sání aby snížil poměr kyslíku ve směsi.
Foustka píše o pouštění vzduchu do výfuku. Já jsem se s tím systémem nesetkal. Předpokládám, že motor pracuje s bohatou směsí, do výfuku jde nespálené palivo a proto se do výfuku přifukuje vzduch, aby palivo shořelo. Na lambdě je 1, ale část paliva shořela a válci a část ve výfuku aniž by vykonala jakoukoli práci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR | JorgeRs | 6 | 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new |
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |