Momentálně mi jde o to, že potom budu muset zřejmě udělat výplach motoru a dát tam plnou syntetiku. Takže rád bych rady, tipy, tryky a hlavně zkušenosti jak nejlépe na to a co za ideální chemku. A prosím seriózně ať tohle vlákno do budoucna poslouží a né jako vždy, že se tu frajeři budou předhánět kdo má pravdu, co je píčovina a nakonec to zkončí u urážek. Díky moc všem za rady.
P.S. Doporučení ode mne. Neobjednávejte na netu v pátek večer po celotýdenním masakru v práci a po jednom pivku když máte v hlavě už vypnuto.

vilemx píše: Ta výměna oleje ale příčinou být může - bylo ho tam málo, špatný neprůchozí filtr, chyba při výměně, takže někde vytékal atd.
Nebo se jen kámoš k motorce choval jako ke služebáku
Dobrá poznámka. Oleje bylo skutečně po výměně o 250ml méně a po cca 300km bylo dolito.
Asi takhle... v KTM Shiva mi řekli ať se připravím na 30tis minimálně. Za 22tis jsem koupil nový motor a sám si ho vyměnil. Takže asi tak k nejlepší a nejlevnější cestě.

PetrL3 píše: t_freedom> To sem zvědavej, jestli se tu zakladatel vlákna přizná, až to rozdělá a zjistí, že se mu tohle stalo - pokud to je příčina.
Jo to bych přiznal... s tím bych problém neměl. Ale filtr jsem aplikoval tak jak se má i obě sítka. A když už jsme u nich tak v tom větším byly malé železné špony které jsem dával ven vzduchem. Nelíbilo se mi to, ale když jsem v KTM Shiva ukázal detailní fotky tak mi řekli, že je to prý normální. I ve video-tutoriálu se o tom zmiňovali, že je to OK. Nevim no... na můj vkus byly dost velký.
assassin píše: tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...
390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...
jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D
Zajímavá poznámka. Upřímně by mě taky nenapadlo, že to jde dát obráceně a vlastně si nejsem jistý jestli to jde pak zavřít, jelikož na víčku je lisovaný profil pro ten uzavřený konec filtru, ale můžu testnout a pak dát vědět jestli to jde opravdu obrátit. Jinak filtr byl 100% správně. Jo a vyndat jde naprosto v pohodě když použiješ magnet.
Jediny co sem pro nej delal navic je ze jsem olej menil kazdy 2/3 okruhovy dni.
Jezdil postupne na:
2018 -> Elf 15W150
2016 -> Ipone 10W50
2015 -> Motorex Formula 4T 15W50
a pokud vim, jezdi doted.
Proplach motoru je nesmysl, oleje jsou misitelny a na tom cos tam nalil neni nic spatnyho. A neni to nic "co tam nepatri", naopak, predepsany normy normalne splnuje.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm duke 390 kod barvy rámu a disku KTM Duke 390 | Kroskař | 1 | 9.4.2025 v 09:06 Bugs |
Duke 390 za studena mi motorka nast... KTM Duke 390 | Marabvj | 4 | 25.12.2024 v 09:41 Kohlstein |
Snížení podvozku KTM Duke 390 | Romanko | 4 | 5.8.2024 v 13:19 Romanko |
KTM 390 Duke olej KTM Duke 390 | Adamktm1 | 11 | 22.7.2024 v 16:06 Vojtech193 |
Rc390 nejde zařadit KTM Duke 390 | Lukyno_J | 11 | 25.6.2024 v 08:05 Lukyno_J |