Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)
řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.
BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.
Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O , cítím se trochu polámaný co není úplně zábava kdybych chtěl jít za hranice :D. (mám 35 let mimochodem, 185 cm, 82 kg)
Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.
Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.
Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O . a jelikož má scraver 37 kW, tak jsem dodělal řidičák na A :D .
I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám , tady mně spíš aktuálně omezuje budget. Ale když už to jde že můžu investovat něco víc, tak bych si také rád užil možnosti motorky a výkonu který nabízí.
Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.
Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .
Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O . I když ani na tom bych lpět nemusel... když vystřídám víc motorek, tak získám také zkušenost, ale nevím jak se lze v tom finančně rozumně pohybovat, ohledně koupě a prodeje...
A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party
Spousta šťastných kilometrů přeji .
Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
zmulin píše: Tak ve městě se nebavíš využíváním max výkonu,ale schopností motorky jako takový.Nikde se moc nezdržuješ ve frontě na semafory a když je to město větší,tak i tam je lepší mít pár Kw navíc,když chceš jen vrknout před auta
Do mesta je skutr. Tam mi diky nastaveni variatoru auta nezavazi vubec a na semaforech vzdy prvni i pred motorkami z pochopitelnych duvodu. Na mestskem okruhu s 80km/hod taky zadny problem. Jasne, ze by se tam dalo jet vice pokud neni zrovna dopravni spicka, coz je minimalne 3x denne. Ale vzhledem k tomu, ze tu jsou ted prakticky denne vylepeni s novymi Kodiaq, BMW a podobne to neni taky moc apl;ikovatelne.
jandaxx píše: Koudy01> přesně takhle to mám já. Už nejezdím rychle, jen občas to roztáhnu přes 200 pro chvilkové potěšení. Na předjíždění a když se chceš napojit na dálnici je ten výkon ideální.
Pribyva stejne lidi, kteri hodi motorku na vozik nebo do dodavky (a to i stroje jako GS nebo Africa Twin) a do Albanie, Rumunska a podobne dojedou takto aby se na motorce nemuseli srat po dalnici. Nebo vyuziji sluzeb jako Motobox ci jak se to jmenuje a nebo si zaleti do Maroka, tam si na miste pujci GS nebo podobne, uziji dovolenou a leti zpatky. Ne kazdy muze si vzit mesic dovolenou a podobne a jede se tak prodlouzeny vikend, tento Cerven Italie asi mi tak nevyjde, protoze uz jsou jine plany
Pochopiteľne sa tie vyššie otáčky prejavia na spotrebe...
Mimochodom, koho by to zaujímalo, okamžitá sila sa rovná okamžitému výkonu delenému okamžitou rýchlosťou.
Čo sa týka 800 GS, tak v porovnaní s Tigrom je síce pravda, že do nejakých 7500 +/- autobus to má o kúsok väčšiu silu, ale potom musí GS radiť, kým Tiger má ešte 2000 otáčok k dobru, takže tú výhodu GS-ka vynuluje, naopak si spraví náskok. Plusom je, že jeho motor nijak zvlášť nevibruje, tak sa dá jazdiť aj vo vyšších otáčkach. Na diely je treba trochu dlhšie čakať, než u Japoncov, to je pravda.
V-Strom je ale tiež motor orientovaný skôr na stredné otáčky než vysoké, točí síce do 10k (aspoň tie staré točili), ale posledných 2k je to už len hluk a výkonová špička sa nekoná. Pochopiteľne je celkovo slabší než GS, ale pokiaľ sa dobre pamätám, Scarver bol jednoválec a točivý moment je zrovnateľný so Stromom (60 v 6.4k vs 62 v 5.5k), len V-Strom má otáčkový strop vyššie.
Ale samozrejme je okrem toho dôležité (alebo ešte dôležitejšie) aj to, ako vám motorka bude sedieť fyzicky, či nebude príliš veľká, malá, nepohodlná a pod. V-Strom je IMO dobrá voľba, ale byť vami, vyskúšal by som ho, trochu na ňom posedel a potom uvidíte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: Do mesta je skutr. Tam mi diky nastaveni variatoru auta nezavazi vubec a na semaforech vzdy prvni i pred motorkami z pochopitelnych duvodu. Na mestskem okruhu s 80km/hod taky zadny problem. Jasne, ze by se tam dalo jet vice pokud neni zrovna dopravni spicka, coz je minimalne 3x denne. Ale vzhledem k tomu, ze tu jsou ted prakticky denne vylepeni s novymi Kodiaq, BMW a podobne to neni taky moc apl;ikovatelne.
Jo tak teď marně přemejšlim jak to udělat,až pojedu někam dál a potkam větší město...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Rozhodne me bavi vic bmw i duc. Rict o HD, ze je sama zábava a o duc, ze je nuda … to mi hlava nebere. Ducati je vsechno mozné a tady uz asi kazdej vi, ze italskému inženýringu nic nedaruju, ale emoce to svezeni urcite vzbuzuje. A to nejen u pilota. Kdyz nekam ten 20let starej kram “vyvezu” najde si to obvykle spoustu obdivovatelů, ikdyz jsou v dohledu lepsi a drazsi stroje…
Naposledy editováno 03.06.2024 19:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Mmch v Paříži uvidim víc maxiskutru,než v Římě a ve Vídni jich zas tolik,jak v těch dvou rozhodně nejezdí..
2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
Vetsina motorkaru jezdi i po meste na motorce. Typku, kteri maji motorku i skutra, zas tolik neni.
Kazdopadne V-Strom 2022 bude super. A nekonecne vykonu v motorce je taky super
Naposledy editováno 03.06.2024 21:02:51
1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
A ze se u nas nove na dálnicích jezdi do 120ti .. 130 tak mozna ti nejrychlejší? Ikdyz to asi jo, minuly tyden jsem jel z prace po dalnici stotricitkou a byl jsem mezi těmi rychlejšími…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Koudy01 píše: Tech skutru po mestech jezdi hodne. Ale rekl bych, ze z 90% na nich nejezdi motorkari. Ale proste lidi do prace, ktery prestalo bavit postavani v autech.
Vetsina motorkaru jezdi i po meste na motorce. Typku, kteri maji motorku i skutra, zas tolik neni.
Pche
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Kubák píše: Pche
Baby-NCckar se ozval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
e: A trosku jsem cekal, ze se ozves
Naposledy editováno 03.06.2024 22:17:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
https://www.instagra...gsh=MzRlODBiNWFlZA==
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Naposledy editováno 03.06.2024 22:55:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Koudy01 píše: To je bliknuty po zapnuti klicku behem self-diagnostiky
e: A trosku jsem cekal, ze se ozves
To neukazuje 14.1V,bych rek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hornet 750 - přehřívání a brzdění... Honda CB750 Hornet | Pepelos | 24 | 10.10.2024 v 13:10 TomasRA |
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 15 | 4.10.2024 v 16:07 Metric |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 23 | 2.10.2024 v 12:11 autocross |