ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
A jinak recept na zvládnutí současně brzdit a "vrknout" je prostej - cvik! (jo a ještě hodně pomůžou rukavice, který mají v dlaních nějakou zpevněnou/drsnější výplň, která po gripu plynu neklouže a stačí jen lehce cuknout v zápěstí (všechny prsty můžou zůstat na páčce brzdy). ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Vrknuti plynem na motorce kvuli omezeni nezadouciho brzdneho momentu motoru (i na ctyrvalci) - pokud radis o dva, tri kvalty dolu, tak je rozdil v aktualnich otackach motoru a "novych" otackach na primaru tak velky ze relativni zrychleni a nasledny setvacny moment je vetsi nez tecna sila (resp. odpovidajici moment) kolo-vozovka.
Proto se vyplati v momente vypinani spojky roztocit motor (kliku) do vyssich otacek a tim snizit vliv setvacnych sil. To je ostatne duvod existence antihop spojek. Ty proste moment opacnym smerem (kolo-->motor) nepusti, resp. pusti jen do jiste velikosti.
Waltr ma pravdu v prvnim a nechape druhe.
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
situace jedna - dojíždím ke křižovatce, mám tam přes kilo na pětku, potřebuju už jen brzdit - podřadím za čtyři, za tři, vrknu před zařazením, po zařazení/puštění spojky už plyn nepřidávám, přesto se zadní kolo neutrhne a to ani z 3 na 2 a z 2 na 1.
situace dva - když to budu dělat jak pravíš, tak dojíždím, zmačknu spojku, chci řadit dolů, plynem nevrknu, po puštění spojky přidám plyn, by se mi neutrhlo zadní kolo..no jo, ale proč přidávat plyn, když naopak potřebuju brzdit?
z toho mi jednoznačně vyplývá, že když vrknutí plynem je opravdu vrknutí plynem a ne jen pošimrání plynu, že než otáčky motoru spadnou, tak už tam mám nižší kvalt a rychlost se chytne na vyšších otáčkách motoru, než když plynem nevrknu a tím nedojde k zablokování kola, aniž bych musel po puštění spojky přidávat plyn..
tak :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
2 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
ja si v aute taky vrkam plynem kdyz podrazuju a jedu tak trosku akcnejs... jinak samo kazdy vrknuti - caknuti akceleracky je asi znat na spotrebe..
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
no kazdeopadne sem rad zese diskuze rozvinula
chtel sem dneska trenovat to vrkani/brzdeni, bohuzel chcije jak z konve tak to odkladam na zejtra :(
Ale pokud jedeš na 4. kvalt na 6tis. ot., zmáčkneš spojku, přeřadíš na 3. kv., přidáš plyn a v momentě, kdy vyletí otáčky na cca 4-5tis, tak pustíš spojku, tak tímto zabráníš podlouznutí zadního kola.
Je mě jasný, že to všichni chápou, jenom se snažím vysvětlit, o co mě šlo....
3 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Takže <strong>jde</strong> nebo <strong>nejde</strong> řadit dolů <strong>bez</strong> spojky a <strong>bez</strong> "meziplynu"?
Jo, a motorku ode mě nikdo nekupujte, bo ju nikomu neprodám a prodat nechcu. :D
Dolík .... píše: assassin> Jj, někdo o voze a jiný o koze. :D Je to prostě lepčí. :P A třeba podřadit bez mačkání spojky (to jako, že jedu, všechno v motoru se točí, levou rukou zdravím (vlastně já už rok nikoho nezdravím) všechny motorky, děti a fanoušky a fakt tu spojku nemačkám a podřadím - jako o kvalt níž, kdyby to někdo nepochopil..) bez "meziplynu" jde nebo ne? To sebojím. S to jde v poho, jen to chce trefit ten "meziplyn", to jako správné otáčky. :) To jen pro případ třeba prasknutí lanka (ne, opravdu nemám kapalinovou spojku :D ).
Takže <strong>jde</strong> nebo <strong>nejde</strong> řadit dolů <strong>bez</strong> spojky a <strong>bez</strong> "meziplynu"?
tož, jde skoro vsechno, ale muze to bejt taky napsosledy :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Samozřejmě to jde, protože převodovka je sekvenčního typu s přímým ozubením, ovšem jsou to pro ni rány.
Vem si, že motor točí konstantně nějaké otáčky a převodovka taky a ty tam najednou vrazíš úplně jinačí převodový poměr. V tomhle případě by opravdu pomohl meziplyn, ale to by jsi musel mít mezi každou rychlostí neutrál. V tomhle případě není prostě prostor pro meziplyn. Tenhle způsob řazení jsem praktikoval s prasklým lankem spojky, na křižovatce jsem se roztlačil a křáp tam za 1, pak 2 atd, ale nikdy pod zátěží. Převodovka to přežila, ale jezdit tak často, tak nevím, nevím...