Téma: Pouzivate meziplyn???
 
9.9.2007 v 21:09
ja se snazim teda ho pouzivat co nejvic to jde...kvalty tam jdou lip a nebokuje se zadni kolo

ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:55 | Nahoru | #61
Já si při podřazování o plyn vždycky brnknu...ani nevím, kde jsem se to naučil, ale dělám to tak od začátku a už naprosto automaticky a jistě i pro efekt. Jsem rád, že se dočítám, že to má i pozitivní vliv k motorce! ;)
A jinak recept na zvládnutí současně brzdit a "vrknout" je prostej - cvik! (jo a ještě hodně pomůžou rukavice, který mají v dlaních nějakou zpevněnou/drsnější výplň, která po gripu plynu neklouže a stačí jen lehce cuknout v zápěstí (všechny prsty můžou zůstat na páčce brzdy).
;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 11:58 | Nahoru | #62
L!SHAK>a proč píšeš tučným písmem? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 12:52 | Nahoru | #63
ZbyneKTM> presne tak to je. Opravdovy meziplyn v neutralu ma smysl v nesynchronizovanych prevodovkach. ..

Vrknuti plynem na motorce kvuli omezeni nezadouciho brzdneho momentu motoru (i na ctyrvalci) - pokud radis o dva, tri kvalty dolu, tak je rozdil v aktualnich otackach motoru a "novych" otackach na primaru tak velky ze relativni zrychleni a nasledny setvacny moment je vetsi nez tecna sila (resp. odpovidajici moment) kolo-vozovka.
Proto se vyplati v momente vypinani spojky roztocit motor (kliku) do vyssich otacek a tim snizit vliv setvacnych sil. To je ostatne duvod existence antihop spojek. Ty proste moment opacnym smerem (kolo-->motor) nepusti, resp. pusti jen do jiste velikosti.

Waltr ma pravdu v prvnim a nechape druhe.

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 12:58 | Nahoru | #64
Waltr-tak dobře, dejme tomu, že máš pravdu.
situace jedna - dojíždím ke křižovatce, mám tam přes kilo na pětku, potřebuju už jen brzdit - podřadím za čtyři, za tři, vrknu před zařazením, po zařazení/puštění spojky už plyn nepřidávám, přesto se zadní kolo neutrhne a to ani z 3 na 2 a z 2 na 1.
situace dva - když to budu dělat jak pravíš, tak dojíždím, zmačknu spojku, chci řadit dolů, plynem nevrknu, po puštění spojky přidám plyn, by se mi neutrhlo zadní kolo..no jo, ale proč přidávat plyn, když naopak potřebuju brzdit?
z toho mi jednoznačně vyplývá, že když vrknutí plynem je opravdu vrknutí plynem a ne jen pošimrání plynu, že než otáčky motoru spadnou, tak už tam mám nižší kvalt a rychlost se chytne na vyšších otáčkách motoru, než když plynem nevrknu a tím nedojde k zablokování kola, aniž bych musel po puštění spojky přidávat plyn..
tak :)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:05 | Nahoru | #65
Lada.s>> ...aby ses měl na co zeptat :P a taky o5 síla zvyku z jiných for...
<strong>...aby ses měl na co zeptat :P a taky o5 síla zvyku z jiných for...</strong> ;)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:11 | Nahoru | #66
WALTR> já vím že meziplyn je pro velké potvory :)

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:32 | Nahoru | #67
Dawe02>takže já nechápu antihop? NAPÍŠU TO CO TY A POPÍŠU FUKCI- TAK TO ASI FAKT NECHÁPU :rolleyes:

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:34 | Nahoru | #68
waltr: a nebo to chape, ale neumi to popsat tak aby i sotatni to pochopili.... to je fuk, ted uz vsichni vime jak to funguje a nebudem se hadat kdo to tu spravneji vysvetlil....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:39 | Nahoru | #69
bukowski634>To si ale chlapci nerozumíme, to co popisujete vy není žadný meziplyn. Ta tvá situace se dá vyřešit tak víš o kolik má zhruba víc otáček motor na nižší kvalt a šupneš ho tam, potom ale samozřejmě nebrzdíš motorem(ostatně takhle má seštelovaný anti hop Max- nebrzdí vůbec motorem) Jenže ty chceš pokračovat v brzdném ůčinku tak ty otáčky dáš níž, kdysi to závodníci museli trefit-dnes antihop. No a ty vlastně tím vytočením motoru se snažíš nehradit ahtihop- ale to se pánové bavíme o zcela odlišné funkci než měl MEZIPLYN :lol:

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:41 | Nahoru | #70
Nebo máte pocit že by Praga V3S jinak šlajfovala před každou křižovatkou? :lol:

2 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:49 | Nahoru | #71
waltr: jasny meziplyn je neco jinyho, lidi to rikaj i vrknuti pynem pri razeni (videl uz sem frajery co to delali i pri razeni smerem nahoru) ... jinak je samo meziplyn to co pises ty a spousta dalsich, ale dneska uz se tak neredi ani v nakladaku a z mladsich rocniku uz se moc lidi nesveze ve V3s,zetoru atd....

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:50 | Nahoru | #72
assassin>>
:D :D nahoru to musí byt super *yes*

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:53 | Nahoru | #73
lada: no je fakt ze to jsou vetsinou mladasove na simsonu,350 apod. a delaj tak svou jizdu akcnejsi.....
ja si v aute taky vrkam plynem kdyz podrazuju a jedu tak trosku akcnejs... jinak samo kazdy vrknuti - caknuti akceleracky je asi znat na spotrebe..

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:53 | Nahoru | #74
assassin>NO TAK NĚJAK :thmubup: A ještě k tomu antihopu dneska to co popisuju ten mechanický ustupuje tomu kdy to řídí elektronika přes motor,mám pocit že to mají už mašiny ve většině případů- ted jsem někde čet Ducati a MV Augusta

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 13:58 | Nahoru | #75
waltr: no antihop moc motorek rekl bych nepotrebuje a bezne jezdeni asi taky ne.... a pro zavodni ucely se pouziva mechanika...... ale je fakt ze uz do ridicich jednotek rvou kde co, rizenou trakci, za chvili budou ESP i v motorkach... verim ze to je vic user friendly, ale nejak tem elektronickejm vychytavkam neverim.... ono totiz elektronicky kokotinky umozni odflaknout tu vyrobne drahou mechanickou cast a ze stroju se vytraci to jejich mechanicky kouzlo...

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 14:04 | Nahoru | #76
assassin>NO JÁ MYSLÍM ŽE TED PRÁVĚ PŘECHÁZÍ NA ELEKTRONIKU- DŮVOD JE JASNÝ. OBROVSKÁ ŮSPORA VÁHY TOČIVÝCH ČÁSTÍ. a TAKY MAJÍ VYPÍNÁNÍ ZAPALOVÁNÍ PŘI ŘAZENÍ NAHORU. jE TO PROTI TÉ ŠLUPCE KDYŽ TO TAM VALÍ BEZ SPOJKY. MAJÍ TO V MOTOGP U SUPERBIKU TO MUSÍ BÝT NĚJAK VE VÝROBĚ A PAK TO TAM MŮŽOU ŠOUPNOUT.

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 14:23 | Nahoru | #77
provrkávání používám když do zatáček prudce brzdím abych se nedostal se zablokovaným kolem rovně za zatáčku...kdyby byl antihop bylo by to lepší :/

1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 14:45 | Nahoru | #78
Tak to tak čtu a vidím,že by bylo se trochu zaměřit na to jak to vlastně funguje jestli se podíváte na závody tak tam meziplyn nikdo nedává a už vůbec ne směrem nahoru.Meziplyn se dává u aut(není nutný) kde při řazení jekekoliv rychlosti jdeš vždyckz přes neutrál.(neřeším převodovky + nahoru -dolů) Nevím kdo zvás má mezi každým kvaltem neutrál?Mohl bých vám tady popsat jak se to dělá a jak to funguje bylo by to na dlouho ,ale skuste si někde na netu najít jak funguje spojka jak převodovka a když to pochopíte tak se tu nebudete ptát jak,kdy,kde a proč máte dát meziplyn. :thmubup: :thmubup: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 14:52 | Nahoru | #79
Vlastik1>No mistře moc nás mrzí že si na nás neuděláš čas. Ale možná že kdyby sis ho udělal na přečtení pár řádků tak pochopíš že jsme se k tomu nějak dostali i bez mistrů světa :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 15:10 | Nahoru | #80
WALTR>Tak jsem to nemyslel ,ale hodně špatně se něco vysvětluje jak se to má dělat když spousta motorkářů neví jak to funguje jinak se řadí u dvotaktu jinak u jednoválce a jinak u čtyřválce protože pokles otáček je jiný u každé motorky(mimo mísu můj kluk závodně jezdí motokáry má 14let a ví jak ta spojka funguje a jak se seřizuje a řadí) a každé závody stojí na bedně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 15:48 | Nahoru | #81
Vlastik1>Těm co to nechápou jsem se snažil to vysvětlit od toho forům je, doufám že až se na něco budu ptát já ,tak mi nikdo neodpoví-já vím ale najdi si to na netu- jinak synovi gratuluji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 17:19 | Nahoru | #82
Vlastik1>no ale treba zas neumi vrkat plynem a zaroven brzdit :lol:

no kazdeopadne sem rad zese diskuze rozvinula
chtel sem dneska trenovat to vrkani/brzdeni, bohuzel chcije jak z konve tak to odkladam na zejtra :(

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 18:32 | Nahoru | #83
WALTR>máš pravdu, pokud vrkneš tak, že ti otáčky vyletí o 300ot. za minutu a spadnout znovu na volnoběh.
Ale pokud jedeš na 4. kvalt na 6tis. ot., zmáčkneš spojku, přeřadíš na 3. kv., přidáš plyn a v momentě, kdy vyletí otáčky na cca 4-5tis, tak pustíš spojku, tak tímto zabráníš podlouznutí zadního kola.
Je mě jasný, že to všichni chápou, jenom se snažím vysvětlit, o co mě šlo....

Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 19:03 | Nahoru | #84
Meziplyn na mašině má význam maximálně zvukové kulisy, jinak nepřinese žádný praktický význam a skvěle to hobluje spojku, protože i při vymáčknuté spojce se lamely nepatrně dotýkají. Takže kdo nemá potřebu frajeřit, tak meziplyn vůbec nedávejte, spíše si tím uškodíte *no*

3 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 19:31 | Nahoru | #85
assassin> Jj, někdo o voze a jiný o koze. :D Je to prostě lepčí. :P A třeba podřadit bez mačkání spojky (to jako, že jedu, všechno v motoru se točí, levou rukou zdravím (vlastně já už rok nikoho nezdravím) všechny motorky, děti a fanoušky a fakt tu spojku nemačkám a podřadím - jako o kvalt níž, kdyby to někdo nepochopil..) bez "meziplynu" jde nebo ne? To sebojím. S to jde v poho, jen to chce trefit ten "meziplyn", to jako správné otáčky. :) To jen pro případ třeba prasknutí lanka (ne, opravdu nemám kapalinovou spojku :D ).

Takže <strong>jde</strong> nebo <strong>nejde</strong> řadit dolů <strong>bez</strong> spojky a <strong>bez</strong> "meziplynu"?

Jo, a motorku ode mě nikdo nekupujte, bo ju nikomu neprodám a prodat nechcu. :D

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 19:33 | Nahoru | #86

Dolík .... píše: assassin> Jj, někdo o voze a jiný o koze. :D Je to prostě lepčí. :P A třeba podřadit bez mačkání spojky (to jako, že jedu, všechno v motoru se točí, levou rukou zdravím (vlastně já už rok nikoho nezdravím) všechny motorky, děti a fanoušky a fakt tu spojku nemačkám a podřadím - jako o kvalt níž, kdyby to někdo nepochopil..) bez "meziplynu" jde nebo ne? To sebojím. S to jde v poho, jen to chce trefit ten "meziplyn", to jako správné otáčky. :) To jen pro případ třeba prasknutí lanka (ne, opravdu nemám kapalinovou spojku :D ).

Takže <strong>jde</strong> nebo <strong>nejde</strong> řadit dolů <strong>bez</strong> spojky a <strong>bez</strong> "meziplynu"?


tož, jde skoro vsechno, ale muze to bejt taky napsosledy :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 19:50 | Nahoru | #87
Dolík ....>Samozřejmě- šikulům jde vše. Ne já šikula nejsem :lol: v okamžiku kdy tlačíš na řadičku lechce přidáš plyn- aspon myslím :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 19:58 | Nahoru | #88
Dolík ....> K tvému popsanému stylu.
Samozřejmě to jde, protože převodovka je sekvenčního typu s přímým ozubením, ovšem jsou to pro ni rány.
Vem si, že motor točí konstantně nějaké otáčky a převodovka taky a ty tam najednou vrazíš úplně jinačí převodový poměr. V tomhle případě by opravdu pomohl meziplyn, ale to by jsi musel mít mezi každou rychlostí neutrál. V tomhle případě není prostě prostor pro meziplyn. Tenhle způsob řazení jsem praktikoval s prasklým lankem spojky, na křižovatce jsem se roztlačil a křáp tam za 1, pak 2 atd, ale nikdy pod zátěží. Převodovka to přežila, ale jezdit tak často, tak nevím, nevím...

(reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 20:02 | Nahoru | #89
WALTR>Jo, to jo, ale bez plynu? :lol: Jako né, že bych to dělal... :shy:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???

10.9.2007 v 20:05 | Nahoru | #90
SniperAC>jj, šak vím, že je to je pro převodovku nářez, ale s tím vrknutím to "je v poho". jen sem to "natrénoval" pro případ nouze. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist