Téma: Elektromotorky
Viděli jste ten nový elektrohnus?? Já bych řekl že motorka a elektrika nejde dohromady a jestli to někdy bude tak to je hnus...
http://www.autofun.c...k-na-elektriku-5411/
http://www.autofun.c...k-na-elektriku-5411/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky
cood>
Takovej blbej dotaz, ale samotnýho mě to zajímá, když má spalovák výkon 30 kW tak po vynásobení 0,25 je to 7,5 kW čistýho výkonu a elektrika má 30 x O,9= 27 kW.
Tak to asi znamená, že elektrika bude nejspíš při stejným výkonu podstatně silnější nepletu-li se ?
Dík za odpověď....
Takovej blbej dotaz, ale samotnýho mě to zajímá, když má spalovák výkon 30 kW tak po vynásobení 0,25 je to 7,5 kW čistýho výkonu a elektrika má 30 x O,9= 27 kW.
Tak to asi znamená, že elektrika bude nejspíš při stejným výkonu podstatně silnější nepletu-li se ?
Dík za odpověď....
Billy> Máš to pomotaný. Výkon spalovacího motoru 30 kW při účinnosti 25% znamená 30/0,25 = 120 kW příkon (ve formě benzínu, resp. v jeho spalným teple). Výkon elektromotoru 27 kW znamená 27/0,90 = cca 30 kW příkon (ve formě el. proudu z akumulátorů).
billy: jak pise carli vykon jako vykon... ovsem charakteristika elektromotoru je takova ze opravdu stejne vykonej el.motor pusobi silnejsim dojmem nez spalovak.... navic se elektromotory daji kratkodobe vyrazne pretizit, tzn el.motor muze chvilkove davat vyrazne vic nez je jeho tabulkovej vykon...
cood>Krispy> "normál" spalovácí motory bez přeplňování dosahují účinnosti kolem 25 %, u elektromotorů se mluví tušim o 90% účinnosti. Podle mě je to normální vývoj, kdyby byly všichni jako ty, tak tu jezdí všude ještě parostroje.
25% má 2T s kanálkama, 4T je okolo 30 - 35, nafta až 45, turbíny 50 - 60, el. motor 85.
Jinak nevím co máte proti el. motorům. Když srovnám spalovák a el. motor, tak si nedovedu představit rozměry a hmotnost SM v mašině, co má 4x 2530 HP v elektrice. I kdyby to byl čistě lihový motor o litrovém výkonu 850 HP, tak jsem někde na 12 litrech objemu a váze motoru někde okolo 500 - 550 kg. A navíc podle typu buzení motoru krouťák od 70 - 100%, odpada starosti se spojkou a převodovkou( váha dolů). Navíc vyšší účinnost, menší požadavky na chlazení, atd... Jediný problém, baterie. Zase pokud si vzpomenu na baterky( akumulátory NiCD, NiMH, Li-POL, atd...) před 5 - 10 lety, tak vývoj jde docela dopředu. Pokud dokážou narvat do akumulátoru vyrobenýho nanotechnologií energii ekviv. např 100 l benzínu, tak se bude jezdit a jezdit. O vo tom to je, ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.