přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Otazka pro ostatní, byl by to dobrej kup?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
RÁM Alu 6061.T6 Multibutted EVO
ZDVIH (P/Z) (MM) 100 mm
VIDLICE SR Suntour XCR 32 Air LO-R
PRUŽENÍ/TLUMENÍ Air/hydraulic lock-out
KLIKY S PŘEVODNÍKY Shimano FC-M351 44/32/22T
PŘESMYKAČ Shimano Altus FD-M2000
ZADNÍ MĚNIČ Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow
ŘAZENÍ Shimano Altus SL-M2000 RapidFire Plus
KAZETA Shimano HG201-9 11-36T
ŘETĚZ KMC X9
BRZDY (P/Z) Shimano BR-M315 hydraulic disc brake 180/160
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ Cartridge CH51 Square system
HLAVOVÉ SLOŽENÍ FSA Orbit 1.5B ZS No.57B
PEDÁLY Marwi SP-610
PŘEDNÍ NÁBOJ Shimano HB-TX505 CL QR
ZADNÍ NÁBOJ Shimano FH-TX505 CL QR
RÁFKY WTB SX23 32H
DRÁTY Sapim Galvanized Black
PLÁŠTĚ WTB Ranger Comp 29x2.00"
PŘEDSTAVEC ONE Sport R 31.8 mm
ŘÍDÍTKA ONE Sport R flat
MADLA ONE MTB Lock-on
SEDLOVKA ONE Sport R
SEDLO RM XCP Race
POČET RYCHLOSTÍ 3x9
VELIKOSTI 19.0" (L),
snad tam nalezneš veškeré info
Nic navíc tam nemám, je to vše v origo. Mám tam jen SPD, ale ty si hodím na další kolo, takže bych to prodal v originál stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
jirka-mz píše: Sonicek> to jsem se dočetl už na těch odkazech, ale nějak mě to nic neříká . V kolech se moc nevyznám, proto bych rád i nazor ostatnich .
hele nad tim neni moc co badat... 15tis je treba pulka toho co bys potreboval na dobrou vidlici.... takovy normalni funkcni kolo....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Spíš jsem si říkal jestli nepořídit něco i víc staršího ale z vyšší kategorie? Pokud by to mělo cenu i bych něco málo přihodil třeba tohle nebo něco podobnyho?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 26.09.2018 20:03:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Sonicek píše: jirka-mz> Komponenty slušný, ale nenech se zmást karbonem, je to čína řidítka určitě, sedlovka taky. Vidle asi lepší, ale v lese při normální jízdě prd poznáš v této cenovce low-endu (ženská má stejnou vidlu a pocitově mě přijde horší). Bzdy velice slušné Je to něco za něco, toto bude asi lepší kolo na první pohled, ale já mám komplet doklady, a záruku + doživotku na rám, představce a ještě něco,ale to bych se musel podívat. Jinak moje kole je v podstatě nové, ale je to na Tobě Já osobně, šel cestou nového kola a určitě další kolo bude nové
Zlatej recon, slx, xt... To kolo z odkazu je nekde uplne jinde nez toTvoje. Tak mu zas neblbni hlavu. Na druhou stranu muze byt v mnohem horsim stavu. To nepopiram..
jirka-mz píše: assassin> to je fakt.
Spíš jsem si říkal jestli nepořídit něco i víc staršího ale z vyšší kategorie? Pokud by to mělo cenu i bych něco málo přihodil třeba tohle nebo něco podobnyho?
...lehký kolo na dost dobrejch komponentech, jestli není někde nakřuplej rám, tak
4 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Realita je taková, že kolo je jednoduchá praktická věc a kolo za desítky tisíc je někomu kdo nejezdí závody dobré leda tak k tomu vytahovat se s ním před kolegy v barevném spandexu. Rozdíl při normální jízdě nulový, naopak osobně jsem měl možnost si takové kolo vyzkoušet a jede se na tom pěkně na prd pokud jsi zvyklý na normální kolo s rovným posezem, sporťáci řeší jak se co neaerodynamičtěji poskládat když honí vteřiny zatímco normální človek řeší pohodlnost při naprosto průměrné rychlosti a pěkný výhled při toulkách přírodou. O nesmyslech typu tanga sedla zaříznutá v prdeli se už vůbec nebudu vyjadřovat. A pak zaleze sluníčko a když si tak šlapu do práce v helmě na motorku (je v ni tepleji a neprsi do ni narozdil od cyklistickych) sněhem a po náledí na normálním kole a v normálním oblečení tak už ty ortodoxní pravé cyklisty najednou nepotkávám. Asi nejsem ten pravý cyklista, jsem jenom člověk co jede tam kam se potřebuje dostat na kole no.
Takže záleží co chceš, pokud nejezdíš závody kde se řeší každý gram nebo nesjíždíš downhill v extrémních podmínkách tak se vykašli na řeči typu že na kole pod 40k se nedá jezdit a prostě si kup jakékoli kolo se ti bude líbit, ideálně si ho projeď a zjisti jestli drží pohromadě, brzdí a je pohodlné protože když jezdíš každý den do práce tak to pro tebe stejně bude to nejdůležitější a máš vyřešeno. Co ušetříš na kole vraž do motorky. Nebo alespoň do motoru na to kolo, motokolo je na ježdění do práce vůbec skvělá věc. A žere to 1l na 100km ;)
Já jezdil nějakých deset let na favoritovi pak na nějaké horské kraxně z něměcka a když mě na cestě z Prahy na hrad Lichnici u Kolína opustila šlapka jedna nevěrná tak jsem koupil z druhé ruky nějakého authora za litr, hodil ho do servisu na kontrolu a rovnou na něj nechal dát nové pláště s hrubým vzorkem na zimu a nakonec i představec který mě vyšel na pětikilo protože mě právě hrozně sral ten ohnutý posez. Celková investice tak dva litry, od té doby jezdí dva roky a má na kontě pár tisíc kilometrů, nejspíš víc než najede většina víkendových elasťáků na superkolech a moje kolo za dvojku stále jezdí perfektně, spolehlivě a jsem spokojený. A to nejsem žádnej drobeček a na akce vozím třeba 30kg bagáže. Prostě normální kolo - dopravní prostředek. A když se o to kolo aspoň trochu postaráš a nezanedbáš jednou za čas servis tak to nijak nebezpečnější než superkolo za padesát lirů také není. Nejlepší věc co můžeš udělat pro bezpečnost je stejně pořádný světlo a blikačka když jezdíš za tmy a trocha výzdoby rolí reflexní pásky - když tě sejme auto je úplně jedno co máš za kolo.
A jestli mermomocí chceš vrazit desítky tisíc do nepraktického kola tak existuje i mnohem zábavnější a originálnější varianta :)
Naposledy editováno 27.09.2018 01:48:58
Já jsem nakonec, po vyzkoušení asi deseti kol různých značek a cenových hladin, šel o prázdninách do 29" Author Instinct a na takový to moje domácí žvýkáníčko jsem spokojenej jak želva. Pravda, přes zimu asi ještě pořeším představec, ale to bude tak vše..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 27.09.2018 06:51:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja vim jiste, ze bych na favoritu apod nejezdil. Nemam kolo jako dopravní prostředek (nebezpečný, nepohodlny, pomalý) ale pro zabavu a nedokazu si predstavit jaka je asi zábava na horském kole odněkud z popelnice...
Karbonovyho autora mame doma, krom toho, ze je ten karbon tezsi nez hlinikac od nekoho kdo kola umi, tak navic se kroutí a praská.
Naposledy editováno 27.09.2018 08:14:21
K tomu je to kolo v relaci okolo 20k ideální volba. Osazení už mají na docela vysoké úrovní a je to kolo na ježdění, co není třeba každých pár vyjížděk seřizovat. Na traily nebo sjezdy bych s tím nešel, ale na takové to jít se projet na pár hodit, ať si člověk udrží postavu do kombinézy to je ideální. Nebo odpolední výlet někam na fotbal a pivo
E: čili chce to si první ujasnit na co kdo to kolo chce a jak ho bude používat
Naposledy editováno 27.09.2018 13:14:15