kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Naložená, cesta do Chorvatska (přes Česko těch 160 - 170, Rakousko spíše opatrně, Chorvatsko zase kolem 150) - 7l/100km.
Lyže, Itálie, naloženo ...4lidi, rakev... CC 140-150km/h - reál tankvání... 7,5 ...bez rakve určitě za sedm.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
z.a.j.o.c.h píše: Už to dělám znova, 1.9 TDI a 1,2 HTP prostě nejsou srovnatelný motory... Přeplňovaná nafta a tříválcová atmosféra, 77 kW a 50 kW...
tak srovnani 1.2t a 2.4td taky neni uplne fer… ale I tak si myslim, ze ten malej motor bude zrat min. spis jde o to porovnavat moderni motory .. to htp je proste motor z praveku a jeste extra nepovedenej….
je to motor z doby kdy lidi chteli naftu a nafta byla vyvojem dohnana na hranici a benziny byly zastaraly, v poslednich letech se to srovnalo, vyvoj zacal posouvat benzinaky a ty udelaly velkej skok…
jo starz turbobenziny kdyz melz mit vykon tak se to nafouklo a lil se tam benzin jak o zivot aby ten motor neumrel… jenze soucasne rizeni tehle motoru je uplne nekde jinde…
ty vykony co ma dnes to AMG v serii delali driv ladici na imprezach a EVO … jen to melo kompresni pomer asi 1:6 abz tam v plnejch mohli tlacit 2atm, a benyin tam tlacily pumpy ktere nedokazala elektrika auta nakrmit
to ze dnes dokazou behem jednoho cyklu vstriknout primo do valce nekolikrat a vrstvit tim smes uplne zmenilo hru… auto pred touto revoluci a po ni je uplne jinej vesmir...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Kde je ta doba když byl služebákem Opel Omega a teď Toyota yaris
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: djanus> ale o to tu nejde... mojí starou rozuhrkanou pětiválcovou vránu nech bejt... ale 1,4 ve finále má lepší spotřebu než "úspornější" 1.0 ... při reálným a možná ne úplně vhodným užití toho motoru...
Lyže, Itálie, naloženo ...4lidi, rakev... CC 140-150km/h - reál tankvání... 7,5 ...bez rakve určitě za sedm.
takze 1.4 na auto velikosti o3 ti neprijde jako downsize ale 1.0 a 1.2 v aute elikosti fabia/rapid jo?
1.4 se do rapidu fabky davala a lidi to moc nekupovali, je to totiz docela zbytecny, to auto je pak dost premotorovany - az skoro nebezpecne….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: Ja nikomu nic nevnucuju. Ja mel elektricky enduro doma i spalovací - a tak vim jak co funguje a co a jak se na enduru jezdi.
V soucasne dobe neni enduro realne.
Kolik toho najezdim a kam vis taky lip nez ja?
Frenky: do Bratislavy jsem jeste nejel... proc bych si na to kupoval auto? Jasne, ty tam jezdis tak si ho nekupuj. Ale vy tu tvrdíte, ze to je na hovno - obecne. A ja tvrdím, ze jsou lidi co jim to vyhovuje. Ja netvrdím, ze si to vy musíte koupit. Ale ja kdyz napisu, ze me se to libi a ze to chci tak posloucham argumenty o tom jak to nefunguje atd...
Jo a na vysoké cene a dojezdu se shodnem, ale porad ctu jak to nefunguje - neco konretniho?
Tifone: takze 110km do Prahy bys na 50ccm skútru jel?
Jeste jednou, nikdo ti nevnucuju aby sis kupoval elektroauticko. Ale mam dost kamarádů co jezdi temer výhradně po Praze a okoli a dojezd jim nevadi... nepotrebuji jezdit do Bratislavy ani do Liberce. Tak o co go? Oni teda nesmi rict, ze jsou spkojeni? Je potreba jim to zakázat?
Btw nikdo z mých známých si to nekoupil kvuli ekologii - ten co ma tu i3 ma k tomu audi RS
Tak popis to trochu rozdíl mezi El endurem a klasikou. Postřehy....
assassin píše: takze 1.4 na auto velikosti o3 ti neprijde jako downsize ale 1.0 a 1.2 v aute elikosti fabia/rapid jo?
1.4 se do rapidu fabky davala a lidi to moc nekupovali, je to totiz docela zbytecny, to auto je pak dost premotorovany - az skoro nebezpecne….
Ale Fobie 1 krátká s 1.9Tdi to bylo přemotorovaný auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
P_B píše: assassin> souhlas s tím že auta dnes jsou jineé a neporovnatelné, ale twoe aby to žralo olej jak 1000 MB mě přijde zase divný
me teda spotreba oleje nijak netrapi, zavodaky co maji podavat vykon proste olej zerou, je potreba aby byl motor dost volnej - v tom spocivaj I upravy a zajizdeni. no a moderni motory se snazi odporama dostat na uroven zavodaku - nizke odpory delaji vykon a nizsi spotrebu, dan za to je urcita spotreba oleje….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Krom toho...kdybych s tím HTP těch 800km DC - Manheim - DC zasadil do běžný spotřeby...budu taky na 7-8l průměru (jak psal Petta 6,6 dlouhodobej) ... ony ty čísla se musej definovat ... zkus si na PDčku vynulovat číselník a šlípnmi na ní... budeš tam mít 8-9l... ale cesta 400km kalupem po dálnici ti bězněj průměr na x tisíc zvedne o pár destin...a vůben netušíš, kolik ti to vlastně sežralo na těch 400km v tempu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: takze 1.4 na auto velikosti o3 ti neprijde jako downsize ale 1.0 a 1.2 v aute elikosti fabia/rapid jo?
1.4 se do rapidu fabky davala a lidi to moc nekupovali, je to totiz docela zbytecny, to auto je pak dost premotorovany - az skoro nebezpecne….
ale jo... no... (ale dle Vašich teorií je lehčí )
To cos psal o vstřikování benzínu ma CR už min. deset - patnáct let... to asi byla ta výhoda, když to ještě benzín neuměl
Naposledy editováno 18.11.2020 10:39:45
assassin píše: me teda spotreba oleje nijak netrapi, zavodaky co maji podavat vykon proste olej zerou, je potreba aby byl motor dost volnej - v tom spocivaj I upravy a zajizdeni. no a moderni motory se snazi odporama dostat na uroven zavodaku - nizke odpory delaji vykon a nizsi spotrebu, dan za to je urcita spotreba oleje….
stojařsky a konstrukčně to chápu ale přijde mi to u klasického produkčního auta divný. Zvláště když mě starý blok z 1000ky ve fobii nežere vůbec nic, ale taky to brd jede. Jo mých krásných sekačkových 50kW před 300tis.
djanus píše: t_freedom> co se bavím se švagrem o té 1.0 tak 1.4 vychází jako lepší volba. Je snazší s ní jet s menší spotřebou a zároveň výkon úplně jinde (je tedy otázkou jak do toho všeho promlouvá dsg oproti manuálu).
DSG ?... řekl bych že nijak...nebo zcela zanedbatelně... a to jste normální soukromí uživatelé... i tak ten rozdíl cítíte
mě příjde, že ty litrový motory jsou tak pro městský rozvozy "dáme jídlo" pizza , starší lidi co jezděj 90% po městě a jednou na dušičky 200km... tady to má zcela jistě efekt a uplatnění ... klidně i rodina co nikam nespěchá...a 4x k na dovo ročně...super... doma nebudu mít nic jinýho...ale do práce bych to nechtěl... aspoň 1,6...
Naposledy editováno 18.11.2020 10:48:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
DoktorARO píše: Tak popis to trochu rozdíl mezi El endurem a klasikou. Postřehy....
u vsech elektrickych hracek je problem dojezd. je primo umernej tomu kolik tam nacpes baterek… a enduro ktere bude mit vic nez cca 120kg uz neni konkurenceschopne - tim je dane kolik tam muzes nacpat baterek, tim je danej dojezd. pokud nekdo nevymysli revolucni typ baterek neda se to menit.
Da se ladit efektivnejsi motr, rizeni, lehci material baterek atd.. - tohle se ted prave deje a zmeny jsou v jednotkach procent.
strucne, El enduro v soucasny dobe neda vic jak pul hodiny pokud ho zatezujes jak spalovak, hodinu, kdyz se na necem ala freeride mrdas po okoli….
coz je na to co jezdi vetsina pilotu na enduru malo.
proto jsem psal, ze bych bral ele krosku - 15-20min na trati mi staci a navic je tam zazemi kde se muze dobijet druha baterie, tzn odjedu rozjizdku, odpocinu si, napiju, dam druhou aku a jedu znova… to same na motardech…
djanus píše: NP> zní to logicky ale je to na fleet manažerech. Já jen postnul moji zkušenost za 80 000km s tím autem.
I kdyz se bude rozhodovat privatni osoba tak muze dojit k podobnemu zaveru, navic u takoveho rapidu neni ani kufr nejaky hendikep. Zase na druhou stranu jsou i firmy jde to auto musi z nejakych image duvodu byt na urcite urovni a s logicky vyssimi naklady se pocita, taky ten kdo s takovym jezdi (porizovacka mega+) nejede na druhy konec republiky nabizet novy model zubni pasty, proste tam se samozrejme ocekava taky nejaka odpovidajici pridana hodnota toho cloveka (obchody za miliony korun s pod.)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
A že moje PD nejede při 160 na dálnici za 5,5, to vím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: ale jo... no... (ale dle Vašich teorií je lehčí )
To cos psal o vstřikování benzínu ma CR už min. deset - patnáct let... to asi byla ta výhoda, když to ještě benzín neuměl
je to tak, u benzinu je to totiz slozitejsi… a dost to meni pravidla hry.
to tvoje zvolani o par odstavcu vyse, ze se to nahore poleci tim, ze je to chudy podle me neni tak uplne pravda... ale vis jak, jsem jenom plastar.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše:
je to motor z doby kdy lidi chteli naftu a nafta byla vyvojem dohnana na hranici a benziny byly zastaraly, v poslednich letech se to srovnalo, vyvoj zacal posouvat benzinaky a ty udelaly velkej skok…
jo starz turbobenziny kdyz melz mit vykon tak se to nafouklo a lil se tam benzin jak o zivot aby ten motor neumrel… jenze soucasne rizeni tehle motoru je uplne nekde jinde…
Jen pro zpestření (není to k tématu velkej vs malej motor) - míval jsem Saaba 9-5 Aero, přesně ten typ starýho turbomotoru, kde musíš lejt benzín. 230k v sérii, já jak jsem byl ještě mladej a blbej tak tam bylo jiný turbo, komplet vejfuk bez katu, silnější čerpadlo a samozřejmě Maptun ECU. Mělo to mít nějakejch 300+ PS. Žralo to úplně strašně, jako při lehký noze se dalo tak 12 ... ale třeba cesta 150km po dálnici v rychlostech 200+, resp. 250 kdykoli to šlo znamenalo v podstatě nádrž fuč Dnešní turbobenzíny jsou fakt zcela jinde.
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Řešte jen motor, v čem to bude zavřený je zatím nepodstatné Nevyjde na tohle právě nejlépe elektromotor?
edit: Nebo nejlíp asi veřejná doprava a k tomu to asi spěje
Naposledy editováno 18.11.2020 10:54:51
z.a.j.o.c.h píše: t_freedom> To už nemůžu hodnotit, ale teoreticky mi vychází, že když je motor silnější celkově, což nafoukanej je, tak ho nemusím honit pro stejný rychlosti tolik do plna, tím pádem z něj neždímu všechno a nějakým způsobem se to projeví na spotřebě. Ale je to moje selská teorie.
A že moje PD nejede při 160 na dálnici za 5,5, to vím
jo velkej motor pri velekcj rychlostech zere min, protoze se dost mozna trefis do optimalnejsiho pasma. jenze zase zere vic kdyz rychle nejedes vzhledem k tomu, ze se u nas uz moc litat neda, tak v celkovym souctu - v dlouhodobem pouzivani - zerou maly auta min, velky vic kdyby flotily vzmenily za auta s vetsim motorem, vsadil bych se ze spotreba vzroste
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Edit: třeba tohle
ale voni tam narvou baterky se picnu
Naposledy editováno 18.11.2020 10:58:15