AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Tak jsem se ted' schválně podíval. Ani v katalogu ani na kolu od motorky žádné gufero není. Je tam plechová podložka, ta kryje ložisko. Samozřejmě netěsní,je to jen kousek plechu, takže k ložisku může jak voda, tak příp. prach. Samozřejmě v minimálním množství. Možná právě toto má vliv na životnost ložisek.
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.
Podle rady Zdenála do ložisek nacpu vazelíny, co se do nich vejde. Kolo mám venku, krásně k ložiskům můžu. A je vyhráno.
Věř tomu, že pokud do ložiska nacpeš vazelíny co se vejde, tak hodně přispěješ k jeho brzkému konci.
Do 30% otáček ložiska má být naplněno 2/3 prostoru
Do 50% otáček ložiska má být naplněno 1/2 - 2/3 prostoru
Nad 50% otáček ložiska má být naplněno 1/3 - 1/2 prostoru
Naposledy editováno 15.02.2023 08:52:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše:
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.
Líbí se mi, jak si to umíš zdůvodnit, byť je tvá domněnka naprostý nesmysl
Přeci pokud to gufero ztvrdne, tak pořád nebude krýt hůř, než plechová podložka. A do té doby těsnilo perfektně. Tedy doba ochrany ložiske je pořád mnohem delší.
Nebo sem jen nepochopil, že si zase děláš jen legraci?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Věř tomu, že pokud do ložiska nacpeš vazelíny co se vejde, tak hodně přispěješ k jeho brzkému konci.
Do 30% otáček ložiska má být naplněno 2/3 prostoru
Do 50% otáček ložiska má být naplněno 1/2 - 2/3 prostoru
Nad 50% otáček ložiska má být naplněno 1/3 - 1/2 prostoru
A čím to je? Víš o tom něco bližšího, co je příčinou?
PetrL3 píše: A čím to je? Víš o tom něco bližšího, co je příčinou?
Při velkém množství vazeliny v ložisku dochází k jejímu přehřívání a tím ztrácí své mazací schopnosti. Proto čím větší otáčky ložiska. tím musí být vazeliny méně. A přehřátím ještě dochází k poškození těsnění ložiska.
Naposledy editováno 15.02.2023 09:17:08
Ale vážně - tady mi něco říká,že bez gufera je to špatné, ale z druhé strany - když už tady někdo píše o inovacích, tak proč by nemohla inovovat i Jawa ?
A potom - jako skalní fanda Jawy si vždycky musím umět zdůvodnit jakékoliv jawácké řešení, i nesmyslné. Jinak bych nemohl být opravdu skalním fandou značky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Auta / péráka mažu maznicemi, od toho tam jsou. Z kol péráka lezla vazelina ven zboku. To vím, že je dost a mazání stačí.Stejně čepy u auta 120 a všech 45 mazacích míst u Populara. Tak ted' nevím...vážně. Je to dobře ?
To samé olej a benzín u dvoutaktů. Pionýry mažu 1ku 33. Péráka a panelku ku 25. Dodržuju poměr daný výrobcem. Přitom čtu i tady na Motorkářích, že někdo maže péráka 1 ku 50, pionýra dokonce ku 60. Jiný píše ne, dodržujte poměr od výrobce. Aby se v tom vyznalo prase...
Já plnim všechny ložiska co to jde a nikdy problém nebyl a ty co se to čí rychle jsou obvykle mazány olejem, takže tam není co řešit.
Tím vžádném případě nerozporuju to, co píše Pepa. Ale myslím, že u kol jaw a aut je to úplně jedno. Jestli ti odchází ložiska v kolech jawy, tak jsou a) neklavlitní padělky nebo b) problém se souosostí - viz.např ty tvé ohlé vidle (nebo křivé uložení v středu).
Naposledy editováno 15.02.2023 12:17:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.02.2023 13:04:27
dave-lister píše: Milan1963> Nemůžeš srovnávat jízdní odpory u kola Ukrajina a u dnešních kol. Kolo Ukrajina bylo celý ze železa, těžký neohrabaný. Měl jsem na mysli rozdíl, který tě u dnešního kola zpomalí o 1-2 km/h, rozdíl zanedbatelný, ale je.
A ještě tam originál rusáci montovali hranaté kuličky - "říkal to strýc".
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ve stodole bylo teplo, sluníčko hřálo. Vidlice usazeny, oba brzdiče rozebrány, nějak smontovány, snad to bude brzdit. Levý vloni brzdil permanentně. Destička ošoupaná nakřivo, skoro až na plech. Pístek asi nefungoval. Kapalinu měním každý rok, vloni dokonce dvakrát....přesto nefungoval.
Pokračování zítra. Zase má být teplo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Takže zatím zůstávám u dojíždění 90km denně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Prohnilý výfuk u Leada jsem opatrně vyvařil autogenem, pak zatmelil tmelem na výfuky a nastříkal barvou na kamna. Snad to chvíli vydrží.
U Beverlyho toho bylo víc. Přední tlumiče opravit, zadní nové, nová ložiska krku řízení, předního kola, výměna lanka otvírání nádrže, výměna přepínače blinkrů, výměna přepínače světel, zapalovací kabel, svíčka, motorový olej a další drobnosti.
U Jawy jsem chtěl ještě vyměnit gufero na klice, ale to je chvilka, to udělám až těsně před první vyjížďkou.
Naposledy editováno 15.02.2023 20:01:08
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://hrnous.rajce...rofiFoto2/1086851078
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U jiných značek bývá tento díl speciální, né tak zkrzevá pevnost a konstrukční nutnost, ale...pro peníze.
Páč musíš kůpit origo náhradní díl - např. šroub s osazeným dříkem průměr 11mm a jemným závitem (Yamaha)...a ten stojí několikanásobek obyč šroubu z "Jednoty" .
Milane, až dáš třmeny a brzdy dohromady (doporučuju případné nečistoty z pracovních ploch utírat papírovým utíracím k tomu určeným papírem - ubrouskem, páč látkové dost často uvolňujů vlákna a ty můžou dělat neplechu) tak ti prozradím tajemství, jak udržovat pístky v budoucnu v pohyblivém stavu...nafurt...
A eště - pokud sů na motorce pístky enom z jedné strany, dycky se jedny pakny sjedů víc, než druhé...a može byt všecko plovoucí, třmeny, kotouč...
Ten omastek - sem napsal, že u oboustraně zakrytovaných ložisek (2RS) odšklébit enom jedno těsnění a tu stranu naplnit...
Když se to přežene, vazelína vyletí...ale třebas u teho Peyráka to spolehlivě vyrobí ABS .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
On jen výpis z manuálu na údržbu brzd je zajímavé čtení. Ten servis po 12tkm.
Provést demontáž brzdových destiček přední i zadní
brzdy, zkontrolovat tloušťku obložení. V případě
tloušťky obložení menší než 1 mm destičky vyměnit.
POZOR, při demontovaných destičkách se nesmí
pohybovat pákou brzdy, může dojít k vytlačení pístku
z brzdiče. Kontrola tloušťky brzdových kotoučů –
min. tloušťka 3,5 mm.
4. Kontrola každých 12.000 km nebo každé 2 roky
Kompletní demontáž brzdového systému (hlavní
válec, brzdič). Zkontrolovat pracovní plochy, provést
výměnu všech pryžových částí (těsnění, prachovky a
spojovací hadice), výměna brzdové kapaliny. Tuto
kontrolu doporučujeme provádět v odborné dílně,
používat předepsanou brzdovou kapalinu (DOT 4) a
provést ochranu šroubových spojů proti korozi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já svoje Piaggio mám v pořádku, ale stejně ho na jaře odvezu do Brna. Preventivně, na kontrolu variátoru, výměnu brzd. kapaliny, opět oleje, vzduch filtru, prostě at' to všechno zkontrolují. Scootland servis mně nezklamal, mají moji důvěru. A navíc si hezky zajezdím, 300 km.
K té práci - kdyby mi bylo o deset let méně, nedělal bych to co dělám. Tady v místě máme asi 4 zaměstnavatele, ale peníze všude stejné. Jen svářeči v HTP a lidi, co dělají na CNC, ti mají nadstandard. Jenže ti ostatní jsou taky nezbytní----- a přesto placeni mizerně. Divím se, že to majitelům firem nedojde. Venkov se vylidňuje. Aby ne, málokdo z mladých tady bude dělat, když v Agro PE, Boschi JI nebo ČB vydělají dvakrát tolik, než tady. Za stejnou práci. Nevím, my venkovani jsme asi méněcenní, tak mi to někdy v této oblasti připadá.
Můj brácha dělal dlouhá léta tady v Žirovnici. Vedoucího seřizovačů CNC strojů. Na 3 směny, měl přes 30 hrubého. Jen tak ze srandy se zeptal v ČB, jestli by mu dali práci. A zůstal jak opařený - dali,. stejnou, ale za 60 tisíc !! Okamžitě tady skončil a dojíždí...
Naposledy editováno 15.02.2023 20:44:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak po úřednickém kolečku ve dvou státech získal včera můj milovaný pincek hořčicové barvy české SPZ a je tak oficiálne emigrantem z vlasti :D První registrace v ČR 2023, zvláštní pohled. Na technické i na úřadě na mě koukali divně, prej "vy si dovážíte ze Slovenska fichtla????". Vysvětlovat jim, že ten pincek je můj už 15 let byla zábava.
Zítra budu montovat na vidlici, potom dám kolo a budu dávat kapalinu a odvzdušňovat. Tak prozrad' ten recept na furtchodící pístky. Jsem napnutý, co poradíš. At' mám Jawu 660 lepší než z fabriky!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.02.2023 20:58:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |