AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Transalp má tak stěží výkon aby nebrzdil okolní provoz. Je to takové hodně pohodové ježdění.
Buď tu motorku nemáš / neznáš, nebo máš na ní problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Až si někdo z lidí zvyklých na asistenty do deště, ABS a podobně osedlá motorku bez toho, tak bude brzo v problému.
A já ty motorky bez kravin fakt mám rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Buď tu motorku nemáš / neznáš, nebo máš na ní problém.
Jakýho máš vlastně Alpa?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Ale ne. Transalp má pro mě přebytek výkonu ve dvou s nákladem. Třistapadesátka je pro mě v pohodě.
No, Transalp taky není žádnej letec... Na dálnici už se dost potí...
Sema píše: LŽEŠ!!!!! Nedávno jsi tu psal, že BMW jsou věčně porouchaný mrdky. tak by neušetřil nic.
Však to taky mrdky jsou... Ale proti Jawě a Dněpru, to funguje alespoň po dobu záruky, občas i pár let potom..... Jawa z nové doby a Dněpr nefungují nikdy.. Vždycky tomu něco je..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: 350_634> Naprostý souhlas. Mluvíš mi z duše.
Logika říká mít a jezdit na bezporuchové sterilní motorce, ale...čas, peníze - dávám do jedné jediné Jawy. A dělám to rád. Někdy to je až otravné, ale většinou mám radost z toho, že se podaří něco vylepšit, opravit, změnit. Ted' zrovna domlouvám opravu elektriky, aby Jawa svítila, blikala.
Potom bude následovat řetěz a sekundární kolečko. To bude taky zajímavé, jaký sekundár ? Z Yamahy, nebo si ho dát vyrobit ? Spíš uvažuju o druhé možnosti. Jo, jsou to neustálé starosti, ale příjemné.
Jen mi trochu nesedi treba to, jak jsi poplival bizona nebo co to bylo, protoze byl nespolehlivej a mel problemy…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Jen mi trochu nesedi treba to, jak jsi poplival bizona nebo co to bylo, protoze byl nespolehlivej a mel problemy…
Calif... Nicméně to pořád není nic, než zasraná kejchačka, co prošla česačkou chmele a pak dostala nový válce... Takže žádná změna ve spolehlivosti...
Sema píše: 350_634> Taky jsem míval 600, ještě jednokotouč z r. 1996. Rád na něj vzpomínám.
Transalp byla klasika, sice to nebylo extra přemotorovaný, ale chovalo se to relativně dobře jak v terénu, tak na silnici. Když vylezli s novým XL750, tak mě celkem lákalo to vyměnit za V-Stroma, ale už mě to přešlo. Břichoplaza si ještě chvíli nechám a nástupcem bude něco lehčího a menšího, aby se s tím dalo v bordelu líp blbnout. Ve dvou už asi moc lítat nebudu, mladé paní se už trápit na moto moc nechce a pro solo jízdu stačí něco menšího.
Nezapomenu když Jindra Belšan vyprávěl na jedný akci , jak jel do středu Asie na KLX 250. Na dotaz proč na tom odpověděl, že do terénu čím lehčí, tím větší legrace a radost z výletu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Buď tu motorku nemáš / neznáš, nebo máš na ní problém.
Měl jsem XL 650 Transalp ročník 2003. Slabý výkon bych mu ještě odpustil, ale nejhorší byla velká spotřeba na dovolené v Alpách. S kuframa to v kopcích jelo jako šnek. Jednoválcová Yamaha XT660R (tedy o Jawa 660) je na tom mnohem lépe. Jediný co bylo dobrý byl kultivovaný chod motoru. Brzdy, sice měl dva kotouče, ale prťavý takže to brzdilo stejně jako jednokotouč na Yamaze. Prostě stará motorka která spatřila světlo světa v roce 1988. A za ty ceny za který to dneska prodávají se nevyplatí ho kupovat. V-Strom udělá lepší službu.
Edit: Nereznul a neoxidoval. Materiály a povrchový úpravy byly dobrý.
Naposledy editováno 27.09.2023 06:56:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Calif... Nicméně to pořád není nic, než zasraná kejchačka, co prošla česačkou chmele a pak dostala nový válce... Takže žádná změna ve spolehlivosti...
U me jawa jako jawa, ale spis me překvapuje, ze nektery motorky Milan zavrhne jako nespolehlivé a dalsi i pres zcela zrejmou nespolehlivost dokola léčí a jeste ho na nich nejvic bavi to, ze nefunguji…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Edit: Nereznul a neoxidoval. Materiály a povrchový úpravy byly dobrý.
To me ted na dnesnich motorkach trochu stve. Flekaty spice, mapy na cernym laku, zasedlej cernej lak, zasedly plasty skoro od novoty...
Na 20 let stare motorce jsem mel krasne cerny ovladace a na 2 roky stare motorce je mam zasedly. Udrzbou to neni.
Naposledy editováno 27.09.2023 07:32:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Sema> Šestistovka z roku 1998, dva kotouče ve předu.
Na 600 TA sem se kdysi svezl, už sem to tu psal a slabší motorku 600 ccm sem snad neřídil. Zlatá lehce potuněná jawa 350/640. Ale u staré motorky nepoznám, jestli je to tím kusem nabo to je ten motor tak slabý obecně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak je víceméně jasný, odkud to pochází a asi i z čeho.
U toho Bawora jsem byl tenkrát překvapený, jak ho Jindra Faborský chválí
Ale ve finále za ty kačky lehká motorka "renomované značky" na blbnutí a lítání kolem komína.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 27.09.2023 10:59:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: ...ale jak píšu, chápu asi, proč to tak je. Jinak by to nestálo "jen" 270, ale 450.
Jo, ty motorky jsou dneska násobně dostupnější. Našel jsem někde ve starém časopise, že takové R 1100 GS stálo v roce 1995 skoro 500 000 Kč. Transalp 650 před 20 lety 240 000 Kč. A jaký byly platy.Na Fazerovi jsem včera letěl 200 km pro nákladní auto po dálnici. (ještě mě čeká cesta zpět) a 130 jsem opravdu nejel. Nic moc zážitek. Víc baví zatáčky.
Jindra Belšan už má pár km najeto ale jeho přednášky ..no nevím. Možná kdyby ostatním přestal vsouvat co si o které zemi mají myslet. Každý si udělá obrázek sám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |