AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A ta prostřední má vnitřní a vnější stranu.
Ještě existovaly pneumatiky asymetrické a směrové, ale ty už asi dneska nepotkáš.
Naposledy editováno 12.01.2024 20:09:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

assassin píše: Milan1963> beru, ze si z nas nejspis delas prdel a ze kdyz budu chvili psat vazne tak se tomu jen zasmejes… ale kdyz vynecham to, ze jezdis autem co ma bezpecnost a i tu aktivni na nule, tzn ze to treba pri brzdeni nezataci… a budu se venovat jen tem pneumatikam… ty gumy, cos tam dal na mizernem povrchu zabrzdi z tech 60kmh, placnu, na 30m…. Kdybys tam dal nejake moderni nove pneu, zabrzdi na 15m. Na tech rizdilnych 15m se muze stat jde co… respektive o tech 15m driv treba nemusi nyt betonovy mustek…
V podstatě Milan zakusil to, zač je toho šetřit na gumách a jezdit na šlupkách...
Ušeříš pár tisíc... A auto je v prdeli.....
Protože nevěřim tomu, že yb Astra, vzhledem k jejímu stání, měla nějaké čerstvé pneumatiky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: dave-lister> Ale to co ukazuješ na obrázku jsou sice obousměrné (ty prostřední a v pravo), ale budou mít rozlišení in/out. Zatím vždycky, když sem si myslel, že nemají žádné rozlišení, tak sem tak dlouho hledal, až sem to (outside/inside) nakonec vždy našel. Ale netvrdím, že není ta třetí možnost.
Třebě Bridge T5, vůbec nejsou základní, zvítězily v testech a jsou nesměrové... U letních to není až taková vzácnost...




2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Doma jsem pak kouknul na Citroen forum co tam kolem tohoto typu bude. Tak předchozí modely měly 1,6HDi - bezproblémový motor, potom 1,6BHDi - odchází na tom modul močoviny což je čerpadlo s elektronikou komplet zavařené v nádržce, oprava cca 25t. a v začátcích byl problém i sehnat protože se to sralo jak na běžícím páse, potom na to udělali nějaký program repase, takže to stálo o cca 10t méně. No a potom přišli s výše zmiňovanou 1,5 a protože Citroen, tak je tam 7mm řetízek pro pohon vačky, který se bez nějakého předběžného ohlášení v cca 50-70t. km trhne a je vystaráno. Potom tam dali 8mm řetízek, ten už snad drží, ale pár trhnutých prý taky bylo.
No a jejich 1,2PureTech - tam je rozvodový řemen mazaný rozstřikem oleje. No a jeden z dodavatelů řemene ho dělal z mat. který si s olejem moc nerozumí a začne degradovat a lítat z něj kousky, který ucpou mazací kanálky a zadřený motor je na světě, oprava cca 40t. No neber to.
Auto se mi líbí, ale běž do toho když s tím budeš jezdit s vědomím, že to zakokrhá. Takže asi tak k těm VAG mrdkám.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 12.01.2024 21:59:24
kehaj píše: Kdysi jsem dal takový protektory na 120cítku a kdybych měl radlici tak jsem mohl odhrnovat na šachtě haldy.
Milane myslím že těmhle gumám je to jedno jak je obuješ. Šipku budeš hledat marně.
Jasnačka taky jsem je na 120/Rapidu používal na Feldě i Fabce pak Vraníky,ale ikdyž to byly protektory tak vždy nové a pak max do pěti/šesti let stáří a šly na silážní jámu,tohle je obnova Brno takže kolik dvacet pět -tricet let starý,já osobně se mám rád a riskovat s tímhle na autě - proč
Naposledy editováno 12.01.2024 23:19:49
Koudy01 píše: Na neuježděným sněhu (asi tak 5 dní v roce) a v lese ta Obnova asi funguje dobře. Ale co mokro, náledí a takový ty další častý zimní nástrahy? Odpovím si sám a vím to úplně přesně - na takových podobných gumách jsem v zimě otočil Malucha přes boudu
To jsem teď chtěl napsat,na sněhu možná ještě zaberou,ale na mokru to musí letět kam chce a o brzdné dráze ani nemluvím proč někoho nesejmout když místo na 15 metrech zastavim o 25 metrech dál a pokud to nemá označení M+S a Gerlach tak ať se tu pak nerozčiluje,že ho pojišťovna a poldové pošlou do keeelu.
Milan1963 píše: Když jste ZASE ( !!) u těch automobilů...
Uvažoval jsem, mám-li to sem vůbec psát, ale možná pro výstrahu...
Často si tady na JB dělám srandu, jsem samý forek, provokace - a dnes mi do smíchu není. Ani neprovokuju. Havaroval jsem. Autem.
Protože už je jen benzín s E10 biosložkou rozhodl jsem se ušetřit svojí milovanou Škodu 120 a po čase vyjet Astrou, do níž koupím natural 100. Vůbec netuším, zda jí E 10 škodí, nebo ne. Jenže natural 100 je nejblíž v okresním městě PE, což je 25 km. Tak jsem tam odpoledne vyrazil s tím, že udělám i větší nákup. A Astře za to dlouhé stání v mokré stodole dopřeju lepší benzín.
Nemáme tady žádnou silnici 1. třídy, jen dvojky a trojky. Do PE je to nejkratší po trase, jíž jezdí autobus. Asi 6 km před PE jsem autobus zrovna potkal. Jel z PE sem k nám do ŽI. Bylo to v zatáčce. Silnice 2. třídy, zledovatělá, neposypaná, ale sjízdná. Při nájezdu do zatáčky jsem viděl, že autobus jede po mojí polovině vozovky ČELNĚ proti mně. Že jsem myslel na nejhorší, mi asi budete věřit. Abych se s ním nesrazil, strhl jsem řízení doprava. Bohužel zrovna v tom místě je betonový můstek a kamenné patníky...Ten můstek jsem trefil, patník taky. Ozvala se rána a auto stálo. Autobusu jsem se úspěšně vyhnul a ten jel klidně dál, ani nezastavil ! Za autobusem v jeho směru jela Mazda. Řidička hned zastavila, běžela ke mně, co mi je. ˇ´Řekla mi, že vše viděla, autobus v protisměru a jak mně vlastně vytlačil ze silnice. Zavolal jsem Policii, dopravku. A tady je něco, co mě zarazilo. Policista v telefonu se mě zeptal, zda došlo ke střetu s autobusem. Řekl jsem, že ne, protože kdyby ano, asi bych s ním nemusel vůbec mluvit....odpověd' - šok : prý pokud se autobusu nic nestalo, je vše moje vina. Na námitku, že mám svědka který vše viděl mi policajt řekl, že to není důležité a oni nic vyšetřovat nebudou, at' se nechám odtáhnout - a to bylo vše ! Řidička Mazdy nevěřila vlastním uším, já taky ne. Asi jsem byl opravdu v šoku, protože řidička zavolala policii znovu, prý takovou nespravedlnost nemůžeme nechat být. Po asi 5 minutách mi řekla, že přijedou. Jak to dokázala nevím. Policie přijela. Vyslechli si nás a řekli, že tak úplně to moje vina není, ale pokud autobus nezastavil a nic mu nebylo, mám smůlu. Jeho řidič může tvrdit, že o ničem neví, může mít taky svědky - cestující v autobusu ( třeba známé ) a je to tvrzení proti tvrzení. Doporučili mi nechat to být, zavolat odtahovku a škodu si zaplatit ze svého, když nemám havarijní poj. A odjeli.
Závěr ? Auto už mám doma. Nedá se řídit, každé kolo jde jinam. Odřeniny Astry a rozbité zrcátko a plasty - to nechávám být. Odnes to podvozek. Tak co s tím : prodat auto na díly, nebo to dát opravit ? Opravdu nevím. Co s autobusem, resp. jeho řidičem ? Policie mi nepomůže, pochybuju že i když ho najdu, on se přizná. Takže - pachut' a to trpká...
Zato - ač nejsem pověrčivý - tuším, že je mi souzena opravdu JENOM Škoda 120. Cokoliv jiného asi neumím řídit. Od zítřka tedy opět a jedině se Š 120....ostatně jinak nemám s čím. A asi si koupím palubní kameru.
ed: a Škodu 120 dám havarijně pojistit.
Je tma, auto fotit nelze, ale kolo ano. Rána to tedy byla.
Můžeš být rád, že se autobusu nic nestalo. Protože s touhle pnumatikou na náledí a sněhu, snad na silnici nemáš co dělat.
Jirka_S píše: Pro Pecha k VAG mrdkám: ve středu jsem se byl podívat na Berlingo, motor 1,5BHDi/75kW, r.v. 2019, krásný auto, nenašel jsem na něm nic podstatného co by mi vadilo.
Doma jsem pak kouknul na Citroen forum co tam kolem tohoto typu bude. Tak předchozí modely měly 1,6HDi - bezproblémový motor, potom 1,6BHDi - odchází na tom modul močoviny což je čerpadlo s elektronikou komplet zavařené v nádržce, oprava cca 25t. a v začátcích byl problém i sehnat protože se to sralo jak na běžícím páse, potom na to udělali nějaký program repase, takže to stálo o cca 10t méně. No a potom přišli s výše zmiňovanou 1,5 a protože Citroen, tak je tam 7mm řetízek pro pohon vačky, který se bez nějakého předběžného ohlášení v cca 50-70t. km trhne a je vystaráno. Potom tam dali 8mm řetízek, ten už snad drží, ale pár trhnutých prý taky bylo.
No a jejich 1,2PureTech - tam je rozvodový řemen mazaný rozstřikem oleje. No a jeden z dodavatelů řemene ho dělal z mat. který si s olejem moc nerozumí a začne degradovat a lítat z něj kousky, který ucpou mazací kanálky a zadřený motor je na světě, oprava cca 40t. No neber to.
Auto se mi líbí, ale běž do toho když s tím budeš jezdit s vědomím, že to zakokrhá. Takže asi tak k těm VAG mrdkám.
To je úskalí přeemisovaných motorů posledních let... Dávají se tam záměrně slabé komponenty pro snížení tření a setrvačností... Tomu se moc nevyhneš nikde, protože ty normy musí plnit všichni...
Diesel s močkou je problém obecně, jenže benzíny s přímovstřikem nejsou o moc lepší...
Je to volna střelit se do levé nohy, nebo do pravé....
Stejné řešení rozvodu jako Puretech, má i ecoboost a kde co dalšího... Obesně buď je řemen ráchaný v oleji, nebo řetízek jak z kola... Klasické rozvody jsou dneska vzácné jak jednorožec a to i když vezmeme klasický řemen, kde pro změnu napíšou výměnu někam za 200 kkm, aby to prošlo ve fleetu jako levná údržba...
S trochou paranoiy to ukazuje na to, že těma předpisama donutí spalováky bejt natolik překombinovaný, že budou úplně nahovno aby z toho elektrika vyšla líp... Což chtějí...
Vzhledem k tomu, že si PSA koupilo Fiata,. skončilo DOblo, který mělo motory dobrý a je to další převlek Berlinga 1,5Bhdi / Puretech..
Jestli to chceš na domu, tak je lepší ten Puretech... Když si ohlídáš aby do toho nepřišel jinej olej, než ten jejich, bude to fungovat v pohodě... Ale jako ojetinu bych se na to vysral, protože právě nevíš, co tam kdo nakloktal...
u VW podobná situace, jak jsem psal... Caddy co mrdaj s Fordem je horší auto a bez močky to taky nejde...
Máš tam TSi, který je už teď známý tím, že servisně je to fakt komplikovaný a má to problémy, potom škrcenej dvoulitr naftu, ale taky s močkou a za mega...
Takže do levé nohy, do pravé nohy, nebo do hlavy....
Proč to píšu, to teď vůbec není kvůli Milanovi. Je to kvůli jednomu žákovi se střední školy kde učím, který má na autě nejen sjeté, ale 18 let staré zimáky. Prý "Táta mi řek že nové gumy nepotřebuju, prý stačí když budu jezdit opatrně a pomalu". TO JAKO VÁŽNĚ??? Když to samé budu tvrdit na nefunkční brzdy, nesvítící světla, vymlácené tlumiče, vůle na nápravě, rozbité či neprůheldné čelní sklo.... Lidé si stěžují na buzeraci na STK, ale ku*** do p*** tady je opravdu tolik lidí, co potřebuje mít za zády někoho (tehcnika z stk, policajta, rodiče s řemenem v ruce) kdo jim řekne TAKHLE NE? O tom že to stejně nefunguje vidíme jak u žáka, kterého jeho otec chce patrně zabít, a stejně tak to vidíme u Milana. Dokud se bourá do patníků, stromů a mostků, je to relativně v pořádku, dokud jede daný element za volantem sám. Ale Bůh ochraňuj nabourat jiné auto nebo člověka. Na videích se strašně bavíme pohledem na nějakého cizince z východu, který bourací kladivo používá jako kladivo manuální, nebo nechápeme proč přistěhovalci neumí používat naše WC, ale sami neumíme respektovat návod na použití pneumatiky??? A ano, i v minulém století byla udávaná životnost a stárnutí pneu.
Celou zimu jezdím Citroenem do práce, a i když napad sníh, neměl jsem nikdy problém se rozjet či zastavit. Zimáky měním po 2-3 letech, vcelku to vychází na test projetí kruháče u Letkova u Plzně do 3. výjezdu rychlostí 50km/h při teplotě kolem nuly a suchu, při 40km/h na mokru. Jedno z toho neprojde, a už koukám po novejch pneu.
A když už náhodou chcete své potomky učit podobným návykům jak ušetřit na pneumatikách či brzdách, tak se zkuste zamyslet, jaké by to bylo jít svému potomkovi na pohřeb.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni


Dopoledne v lese pneu otestovány. Lesní cesta se sněhem - naprosto perfektní průjezd. Domů jsme vezli vozík se dřevem, auto jelo jak v létě. A navíc jsem vyměnil svíčky. Měly naježděno už 25 tisíc, takže je nejvyšší čas předejít problémům. Dal jsem tam Brisky, ty byly vždycky super, tak snad to tak bude i tentokrát a dalších 25 ticíc kilometrů vydrží.



Ten Milan, to je opravdu skutečný člověk nebo jen nějaká imaginární postavička, která má za úkol pobavit diskutující ?
Protože to, co sem píše a co v životě údajně prožívá snad ani není možný

Dlouho jsem se tak nezasmál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Co mě neuvěřitelně irituje je, že nám EU přikazuje tisíce hovadin (jako třeba zákaz olověné barvy), ale doslova každý si může koupit černou lisovanou tmu z východu.
Zajímala by mě statistika, kolik milionů stojí pojišťovny/řidiče nekvalitní gumy a nehody způsobené špatným obutím.
Nejvíce mě zarazila čínská pneumatika, která měla letní vzorek, ale na bočnici M+S. A nikdo nemůže říct ani popel, protože to vyhlášku splňuje. V Česku samozřejmě, kde stačí jen M+S.
Sám jezdím střední třídu, na autě mám semperity. Nemůžu si moc stěžovat, s těžkým dieselem jsem se vyhrabal odevšad a prostě bych je vzal ihned znovu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | Včera v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |