AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ja si koupil staryho triumpha, ale jen kvuli tomu, ze mel bílé znacky … s Vckama bych ho nechtel …
Vladimir píše: Já to blbě napsal, myslel jsem jestli můžu mít auto na bílejch a test "historického auta ". Prd se v tom vyznám. Vidím že Milan má populára na bílejch značkách.
Ano, můžeš to mít. I já to tak mám. Nejde o testaci jako takovou, ale o testaci na historickou původnost. Pokud máš voztidlo starší 30 let v pěkném a hlavně původním stavu ( žádné vylepšení, tuning...) tak ho lze na histor. původnost otestovat. Hlavní výhodou je, že nemusíš na emise a máš levné povinné ručení. A při prodeji/koupi takového vozidla se neplatí ekopoplatek 10 tisc, ale jen běžný převod. Zůstává povinnost jít na TK po 2 / 4 letech.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: assassin> proč? Za mě jsou véčka v pohodě. U nějakého vzácného auta ok,ale u tuctový je to míň problémů
A není nějaký problém s případným prodejem auta - motorky na V značkách ? Někde jsem zachytil že to problém je.
Taky teď řeším přihlášení dovezeného Mini z roku 1984, a chtěl bych radši bílé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Od 9 / 2023 je to tak, že "V" značka i doklady se přenášejí na nového majitele. A je po problému.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Medved píše: Bezna vec? Ja znam akorat tuhle 850 (ve vsech jejich modifikacich, samozrejme).
Tak to prostě nemáš informace....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak to prostě nemáš informace....
Typická odpověď od bl...., deb....., (doplň si sám). Místo aby uvedl konkrétní auto/moto napíše tohle.
Jako chlubivé dítě na pískovišti, já to vím, héč peč a ty née.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: DesperateDan> BYL to problém. Vozidlo s "V" se po prodeji muselo znovu celé otestovat.
Od 9 / 2023 je to tak, že "V" značka i doklady se přenášejí na nového majitele. A je po problému.
Dík, dobrá informace, může se hodit . Ale stejně napřed zkusím vyřídit ty normální.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak to prostě nemáš informace....
To je klidne mozny a nijak mne to netrapi. Ja na to narazil, kdyz jsem se v jedne 850 hrabal. Pak jsem chvilku patral a jedina auta u kterych jsem nabeton zjistil, ze se toci opacne byly prave ruzne varianty toho Fiatu. Ty, ktere mely stejnou prevodovku.edit: zmena rodu podmetu v jedne vete mne zmatla. Cestina je krasna.
edit II: no, ty vole dneska nemam dobry den . ...
Naposledy editováno 22.07.2024 09:37:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
'Meli' jsem nejak uplne prosral ... coz nic nemeni na tom, ze cestina je krasna.
Ty si ted davej ale kurva velkyho bacha, protoze jsem na tahu! A to si pis, ze to bude bolet .
bazin. píše: Typická odpověď od bl...., deb....., (doplň si sám). Místo aby uvedl konkrétní auto/moto napíše tohle.
Jako chlubivé dítě na pískovišti, já to vím, héč peč a ty née.
Tak přesně s takovými jedinci jako jsi ty, nehodlám ztrácet čas s vypisováním y vysvětlováním...
Takže lidově:
Víš hovno a myslíš si bludy...
Nemáš pro to žádné podklady..
Chováš se špatně...
Takže si vyliž prdel a studuj, než budeš zase něco hlásat....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Medved píše: To je klidne mozny a nijak mne to netrapi. Ja na to narazil, kdyz jsem se v jedne 850 hrabal. Pak jsem chvilku patral a jedina auta u kterych jsem nabeton zjistil, ze se toci opacne byly prave ruzne varianty toho Fiatu. Ty, ktere mely stejnou prevodovku.
edit: zmena rodu podmetu v jedne vete mne zmatla. Cestina je krasna.
edit II: no, ty vole dneska nemam dobry den . ...
A on ten motor a jemu příbuzné varianty pokračoval ještě pár desítek let...
U motorek to taky není vzácnost...
Ovlivňuje to řešení primárního převodu i převodovky jako takové a u dvoutaktu ho není problém točit v protisměru... U čtyřtaktu už se na to musí myslet od začátku.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Potrebovali akorat nekam udat vyrobeny prevodovky pro Simcy a nevim o tom, ze by v tom pokracovali i u nasledovniku 850.
Naposledy editováno 22.07.2024 10:40:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ne že bych byl tak chytrý, ale známý ho do předloňska měl a něco mi o tom řekl.
A já pracuju na 120, čeká ji STK. Po zimě, i když letos moc sněhu nebylo se z podlahy zase loupou kousky čehosi neurčitelného. Silničáři by asi nejspíš solili i kdyby nebyl sníh žádný...
Říkám si, zda se v servisech taky tak důsledně jako já zabývají odstraňováním koroze ze spodků aut. Vybrousit až na plech, odrezovač, základní barva, vrchní barva a Tlumex.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Docela účinné je i voskování, dneska se to prodává i ve spreji a tu práci zvládne doma každý.
Vpředu pod podběhem, napojení blatníku a prahu. Tam je potřeba každý rok vyšpárat bláto a vystříkat voskem.
Pokud to je možné, oddělat obložení v kufru a prolejt dutiny u zadních lemů.
Pak prostříkat přední kapotu, tam se člověk dostane snadno.
Dveře bývají už z fabriky postříkaný voskem, ale přes ty odtokové díry tam také může člověk něco naprat.
Pak prahy, ale tam většinou bez vyvrtání děr není přístup, zespodu jsou také někdy odtoky nebo záslepky, tak zkrz ně to jde taky.
Víko kufru také v rámci možností prolejt, ale tam je obvykle nutné odmontovat obložení.
Na zvedáku prostříkat nápravy voskem a podlahy nastříkat Body barvou. Výztuhy v podlaze také prolejt voskem.
Naposledy editováno 22.07.2024 13:47:01
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Stejně se ta antikorozní ochrana nikdy nepodaří na 100 % ( aspoň u mě ne ) a po každé zimě se někde něco objeví. Otec to nechával být, jednou za pár let to umyl, něčím nastříkal a proto auto bez koroze nikdy nebylo. Já už to ted' jen zachraňuju, vlastně každý rok, už přes 20 let. Na TK ale bývám pochválen za čistý a opečovávaný podvozek jaký prý nemají ani mnohá mladší auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: dave-lister> To co popisuješ je v pořádku. Jenže jen tam, kde zatím žádná koroze ( nebo podstatná koroze ) není. Na dutiny používám sprej, speciální - je v něm čirá tekutina - jinak vše natírám. Je to pracné, zvlášt' když ležím pod autem, nemaje zvedák. Dřív jsem jezdil na rampu, jenže ted' ji předělali, rozšířili nájezd, prý dnešní auta jsou širší než byly třeba Felicie a Favority - a moje 120 na ní nenajede. Má malý rozchod kol...tak pod autem ležím.
Stejně se ta antikorozní ochrana nikdy nepodaří na 100 % ( aspoň u mě ne ) a po každé zimě se někde něco objeví. Otec to nechával být, jednou za pár let to umyl, něčím nastříkal a proto auto bez koroze nikdy nebylo. Já už to ted' jen zachraňuju, vlastně každý rok, už přes 20 let. Na TK ale bývám pochválen za čistý a opečovávaný podvozek jaký prý nemají ani mnohá mladší auta.
Trochu se divím, že sis za těch 20 roků co se s tím děláš nepořídil kolíbku. Dřív běžná věc na údržbu podvozku i na sídlištích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
DesperateDan píše: Trochu se divím, že sis za těch 20 roků co se s tím děláš nepořídil kolíbku. Dřív běžná věc na údržbu podvozku i na sídlištích
Kolíbku jsme tu probírali asi stokrát.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kolíbka - používám jednou za pár let, když se mi zdá, že je třeba se spodku věnovat delší dobu kvůli většímu rozsahu práce. Po jedné zimě se jedná o pár menších oprav, které se dělají jen na podpěrách.
K motorkám : denně jezdím na skútru. Dnes jsem jel jen 14 km, bylo dusno, jel jsem jen v rukavicích a v tenké nemotorkářské bundě, kterou jinak nosím stále - i v horku. Zmokl jsem. Ne jako na motorce, skútr proti dešti chrání, ale - zezadu. To je neobvyklé.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |