paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 16:43 | Nahoru | #117931
DesperateDan> a nezůstanou potom jen bílé znacky? Tzn vse jako kdyz mas normalni auto jen nejake ty výjimky jako levnejsi pov?

Ja si koupil staryho triumpha, ale jen kvuli tomu, ze mel bílé znacky … s Vckama bych ho nechtel …

(reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 17:41 | Nahoru | #117932

Vladimir píše: Já to blbě napsal, myslel jsem jestli můžu mít auto na bílejch a test "historického auta ". Prd se v tom vyznám. Vidím že Milan má populára na bílejch značkách.


Ano, můžeš to mít. I já to tak mám. Nejde o testaci jako takovou, ale o testaci na historickou původnost. Pokud máš voztidlo starší 30 let v pěkném a hlavně původním stavu ( žádné vylepšení, tuning...) tak ho lze na histor. původnost otestovat. Hlavní výhodou je, že nemusíš na emise a máš levné povinné ručení. A při prodeji/koupi takového vozidla se neplatí ekopoplatek 10 tisc, ale jen běžný převod. Zůstává povinnost jít na TK po 2 / 4 letech.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 17:42 | Nahoru | #117933
assassin> proč? Za mě jsou véčka v pohodě. U nějakého vzácného auta ok,ale u tuctový je to míň problémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 18:08 | Nahoru | #117934
nemako> dalsi byrokracie navic a ten provoz stroje na veckach je tak nejak na hrane... spousta lidi auta s V pouziva v rozporu s tim co rika zakon... ne, ze bych mel s porusovanim zakona nejaky zasadni problem, ale ...

(reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 18:17 | Nahoru | #117935
assassin> jaká byrokracie? Teď zrovna kutim veterána a mohl jsem si vybrat. Vybral jsem véčka. Připadá mi lepší papirovat jednou za 5 let

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 19:21 | Nahoru | #117936

nemako píše: assassin> proč? Za mě jsou véčka v pohodě. U nějakého vzácného auta ok,ale u tuctový je to míň problémů


A není nějaký problém s případným prodejem auta - motorky na V značkách ? Někde jsem zachytil že to problém je.
Taky teď řeším přihlášení dovezeného Mini z roku 1984, a chtěl bych radši bílé.

(reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 19:27 | Nahoru | #117937
DesperateDan> můžeš si vybrat, je to jen na tobě. Ta první pakárna je u véček trochu větší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 20:37 | Nahoru | #117938
DesperateDan> BYL to problém. Vozidlo s "V" se po prodeji muselo znovu celé otestovat.
Od 9 / 2023 je to tak, že "V" značka i doklady se přenášejí na nového majitele. A je po problému.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.7.2024 v 22:04 | Nahoru | #117939

Medved píše: Bezna vec? Ja znam akorat tuhle 850 (ve vsech jejich modifikacich, samozrejme).



Tak to prostě nemáš informace....

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 06:51 | Nahoru | #117940

Medved píše: Bezna vec? Ja znam akorat tuhle 850 (ve vsech jejich modifikacich, samozrejme).


Mám pocit, že Hondy které mají motor napříč a převodovku na straně spolujezdce se točí motor doleva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 07:50 | Nahoru | #117941

pech. píše: Tak to prostě nemáš informace....


Typická odpověď od bl...., deb....., (doplň si sám). Místo aby uvedl konkrétní auto/moto napíše tohle.

Jako chlubivé dítě na pískovišti, já to vím, héč peč a ty née.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 08:13 | Nahoru | #117942

Milan1963 píše: DesperateDan> BYL to problém. Vozidlo s "V" se po prodeji muselo znovu celé otestovat.
Od 9 / 2023 je to tak, že "V" značka i doklady se přenášejí na nového majitele. A je po problému.


Dík, dobrá informace, může se hodit . Ale stejně napřed zkusím vyřídit ty normální.

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 08:44 | Nahoru | #117943

DesperateDan píše: Dík, dobrá informace, může se hodit . Ale stejně napřed zkusím vyřídit ty normální.



Je to lepší na bílých už jen proto, že lidi to prostě chtějí na bílých, takže kdybys to chtěl prodat, půjde to líp.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 08:51 | Nahoru | #117944

pech. píše: Tak to prostě nemáš informace....

To je klidne mozny a nijak mne to netrapi. Ja na to narazil, kdyz jsem se v jedne 850 hrabal. Pak jsem chvilku patral a jedina auta u kterych jsem nabeton zjistil, ze se toci opacne byly prave ruzne varianty toho Fiatu. Ty, ktere mely stejnou prevodovku.

edit: zmena rodu podmetu v jedne vete mne zmatla. Cestina je krasna.
edit II: no, ty vole dneska nemam dobry den . ...

Naposledy editováno 22.07.2024 09:37:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 09:02 | Nahoru | #117945
Medved> Já už sem teda nějakej pátek ze školy, ale když se to změní na mužský neživotný, tak je to pořád tvrdé Y.

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 09:40 | Nahoru | #117946
PetrL3> No, puvodne jsem tam mel "... jedina auta u kterych jsem nabeton zjistil, ze se toci opacne byla prave ruzne varianty toho Fiatu...." takze stredni se meni na zensky. A to jsem editoval poprve.

'Meli' jsem nejak uplne prosral ... coz nic nemeni na tom, ze cestina je krasna.

Ty si ted davej ale kurva velkyho bacha, protoze jsem na tahu! A to si pis, ze to bude bolet .

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 10:00 | Nahoru | #117947

bazin. píše: Typická odpověď od bl...., deb....., (doplň si sám). Místo aby uvedl konkrétní auto/moto napíše tohle.

Jako chlubivé dítě na pískovišti, já to vím, héč peč a ty née.



Tak přesně s takovými jedinci jako jsi ty, nehodlám ztrácet čas s vypisováním y vysvětlováním...

Takže lidově:

Víš hovno a myslíš si bludy...

Nemáš pro to žádné podklady..

Chováš se špatně...

Takže si vyliž prdel a studuj, než budeš zase něco hlásat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 10:04 | Nahoru | #117948

Medved píše: To je klidne mozny a nijak mne to netrapi. Ja na to narazil, kdyz jsem se v jedne 850 hrabal. Pak jsem chvilku patral a jedina auta u kterych jsem nabeton zjistil, ze se toci opacne byly prave ruzne varianty toho Fiatu. Ty, ktere mely stejnou prevodovku.

edit: zmena rodu podmetu v jedne vete mne zmatla. Cestina je krasna.
edit II: no, ty vole dneska nemam dobry den . ...



A on ten motor a jemu příbuzné varianty pokračoval ještě pár desítek let...

U motorek to taky není vzácnost...

Ovlivňuje to řešení primárního převodu i převodovky jako takové a u dvoutaktu ho není problém točit v protisměru... U čtyřtaktu už se na to musí myslet od začátku.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 10:37 | Nahoru | #117949
pech.> Taky by me zajimalo, kterej dalsi Fiat krom 850 mel levotocivej motor?

Potrebovali akorat nekam udat vyrobeny prevodovky pro Simcy a nevim o tom, ze by v tom pokracovali i u nasledovniku 850.

Naposledy editováno 22.07.2024 10:40:00

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 12:02 | Nahoru | #117950
Koudy01> Můžeme být rádi, že takové šroty už nemusíme dnes provozovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 12:55 | Nahoru | #117951
Koudy01> Pokud vím, tak následovníkem Fiatu 850 je Fiat 127. Ten má motor jiný než 850. Navíc základní motor asi 900 ccm nemusí mít vždy, existují i jiné verze a snad i naft'ák.
Ne že bych byl tak chytrý, ale známý ho do předloňska měl a něco mi o tom řekl.
A já pracuju na 120, čeká ji STK. Po zimě, i když letos moc sněhu nebylo se z podlahy zase loupou kousky čehosi neurčitelného. Silničáři by asi nejspíš solili i kdyby nebyl sníh žádný...
Říkám si, zda se v servisech taky tak důsledně jako já zabývají odstraňováním koroze ze spodků aut. Vybrousit až na plech, odrezovač, základní barva, vrchní barva a Tlumex.

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 13:05 | Nahoru | #117952
Milan1963> Velmi zřídka, protože lidi nejsou ochotný za ty strávený hodiny adekvátně zaplatit. Tohle si člověk musí udělat sám, nebo být bohatý. Bohatý člověk zpravidla nemá stará auta na běžné ježdění, takže nemá starosti s korozí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 13:25 | Nahoru | #117953
Milan1963> Na to neni cas. Jednou v zime a jednou po zime na mycku s programem oplachu podvozku a to musi stacit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 13:45 | Nahoru | #117954
Koudy01> Je lepší se starat dříve, než to začne reznout.
Docela účinné je i voskování, dneska se to prodává i ve spreji a tu práci zvládne doma každý.
Vpředu pod podběhem, napojení blatníku a prahu. Tam je potřeba každý rok vyšpárat bláto a vystříkat voskem.
Pokud to je možné, oddělat obložení v kufru a prolejt dutiny u zadních lemů.
Pak prostříkat přední kapotu, tam se člověk dostane snadno.
Dveře bývají už z fabriky postříkaný voskem, ale přes ty odtokové díry tam také může člověk něco naprat.
Pak prahy, ale tam většinou bez vyvrtání děr není přístup, zespodu jsou také někdy odtoky nebo záslepky, tak zkrz ně to jde taky.
Víko kufru také v rámci možností prolejt, ale tam je obvykle nutné odmontovat obložení.
Na zvedáku prostříkat nápravy voskem a podlahy nastříkat Body barvou. Výztuhy v podlaze také prolejt voskem.

Naposledy editováno 22.07.2024 13:47:01

(reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 14:01 | Nahoru | #117955
dave-lister> Lepsi to rozhodne je. Ale ja si radsi jednou za deset let koupim auto po nekom, kdo tomu tuhle peci daval

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 14:16 | Nahoru | #117956
dave-lister> To co popisuješ je v pořádku. Jenže jen tam, kde zatím žádná koroze ( nebo podstatná koroze ) není. Na dutiny používám sprej, speciální - je v něm čirá tekutina - jinak vše natírám. Je to pracné, zvlášt' když ležím pod autem, nemaje zvedák. Dřív jsem jezdil na rampu, jenže ted' ji předělali, rozšířili nájezd, prý dnešní auta jsou širší než byly třeba Felicie a Favority - a moje 120 na ní nenajede. Má malý rozchod kol...tak pod autem ležím.
Stejně se ta antikorozní ochrana nikdy nepodaří na 100 % ( aspoň u mě ne ) a po každé zimě se někde něco objeví. Otec to nechával být, jednou za pár let to umyl, něčím nastříkal a proto auto bez koroze nikdy nebylo. Já už to ted' jen zachraňuju, vlastně každý rok, už přes 20 let. Na TK ale bývám pochválen za čistý a opečovávaný podvozek jaký prý nemají ani mnohá mladší auta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 16:03 | Nahoru | #117958

Milan1963 píše: dave-lister> To co popisuješ je v pořádku. Jenže jen tam, kde zatím žádná koroze ( nebo podstatná koroze ) není. Na dutiny používám sprej, speciální - je v něm čirá tekutina - jinak vše natírám. Je to pracné, zvlášt' když ležím pod autem, nemaje zvedák. Dřív jsem jezdil na rampu, jenže ted' ji předělali, rozšířili nájezd, prý dnešní auta jsou širší než byly třeba Felicie a Favority - a moje 120 na ní nenajede. Má malý rozchod kol...tak pod autem ležím.
Stejně se ta antikorozní ochrana nikdy nepodaří na 100 % ( aspoň u mě ne ) a po každé zimě se někde něco objeví. Otec to nechával být, jednou za pár let to umyl, něčím nastříkal a proto auto bez koroze nikdy nebylo. Já už to ted' jen zachraňuju, vlastně každý rok, už přes 20 let. Na TK ale bývám pochválen za čistý a opečovávaný podvozek jaký prý nemají ani mnohá mladší auta.


Trochu se divím, že sis za těch 20 roků co se s tím děláš nepořídil kolíbku. Dřív běžná věc na údržbu podvozku i na sídlištích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 16:04 | Nahoru | #117959

DesperateDan píše: Trochu se divím, že sis za těch 20 roků co se s tím děláš nepořídil kolíbku. Dřív běžná věc na údržbu podvozku i na sídlištích

Kolíbku jsme tu probírali asi stokrát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.7.2024 v 17:26 | Nahoru | #117960
Medved> Mám něco podobného. To je dobrá věc, nemusí se ležet přímo pod autem, na práci nad sebou je dost místa. Částečně to dělám i vkleče.
Kolíbka - používám jednou za pár let, když se mi zdá, že je třeba se spodku věnovat delší dobu kvůli většímu rozsahu práce. Po jedné zimě se jedná o pár menších oprav, které se dělají jen na podpěrách.
K motorkám : denně jezdím na skútru. Dnes jsem jel jen 14 km, bylo dusno, jel jsem jen v rukavicích a v tenké nemotorkářské bundě, kterou jinak nosím stále - i v horku. Zmokl jsem. Ne jako na motorce, skútr proti dešti chrání, ale - zezadu. To je neobvyklé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 Domaželák 53 29.9.2024 v 09:14 Mario1504
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka vasik006 4 27.9.2024 v 21:53 vasik006
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka Gallos 4 4.9.2024 v 20:38 ja1
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka blazajan87 3 21.8.2024 v 22:19 Drak1


TOPlist