Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
cardafly píše: Kua odvzdušněte si motorky tak jak se to má a nešpekulujte nad pičovinama. Pokud brzdy odvzdušníte klasicky , zůstane v systému maximálně miniaturní množství vzduchu. A ten se dostane pryč samovolně vlivem gravitace a pomocí doplňovací dírky v pístku pumpy. Z nádržky na kapalinu se doplní to miniaturní množství kapaliny a je to hotovo.
Ten postup to samovolné odvzdušnění jen urychluje, nedělá nic navíc. Doufám že to tu všichni chápou. Je to dobrý jen aby člověk věděl rychleji jestli je brzda ok.
Jumbo3 píše: První rozumný názor !Podělal jsi to v dalším příspěvku, když nazýváš nádobku na kapalinu expanzkou.Brzdový okruh není kotel, tam nic neexpanduje! z nádobky se doplňuje kapalina malou dírkou těsně před pístkem.Jakmile zmáčkneš, okruh se uzavře a dále se v něm zvyšuje tlak.Neexistuje síla která by nutila jít bublinu proti tlaku kapaliny a není cesta kterou by odešla.
To fakt nemáte základní povědomí o tom co sedláte? Trochu smutný !
Když už jsme u toho názvosloví, budu taky trochu "hnidopich"
Přečti si, cos tady napsal: neexistuje síla, která by nutila jít bublinu proti tlaku kapaliny... Jak působí tlak kapaliny v uzavřené nádobě? Žeby všemi směry?
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
creck: ja to nezkousel, ja to odvzducnim dokonale i bez toho.. i kdyby ne dokonale tak moje brzdy brzdi dost i zavzdusneny.. a navic ja nebrzdim.. kdo brzdi prohrava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
e : zkuste to nekdo, me se v te kose do garaze nechce
Naposledy editováno 01.02.2012 21:03:41
2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Základem stejně zůstává - buď to uděláš pořádně nebo si nabiješ kokos
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Jak prosté, milý Watsone, aneb co bublinku donutí k pohybu dolů :)
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Creck píše: assassin> Jenze ja mam zx10r a tam snad co pridali na motoru tak usetrili na brzdach
e : zkuste to nekdo, me se v te kose do garaze nechce
tak tam jsem myslel ze je prvni vec co majitel udela, ze zahodi brzdy a koupi ty ze zx6/zx14 :)
jinak TLS je na tom podobne.. me to brzdi protoze nemam serii :)
edit: podobne mysleno tak ze to nebrzdi.. na motoru tam jaksi nic nepridali
Naposledy editováno 02.02.2012 00:08:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
brabenecz píše: Jednoduchý fyzikální pokus pro žáky základních škol
Jak prosté, milý Watsone, aneb co bublinku donutí k pohybu dolů :)
no nejsem si jistej jestli ten pokus neni lehce zavadejici.. teda spis tezce.. bublinka v kapaline.. vs kus skla nadnaseneho bublinkou vzduchu.. to je ponekud rozdil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Koala662 píše: Zaručeně nejspolehlivější odvzdušnění je od spodu na horu. To znamená že plním brzdový třmen přes odvzdušňovák směrem k nádobce.V nádobce to hezky vybublá a když přestane jít vzduch nechám hladinu stoupnout na požadovanou rysku.No a je hotovo.Je ovšem zapotřebí určité vybavení ale neznám nic lepšího a rychlejšího.Sorry ale páčka zmáčklá přes noc je píčovina.
nejspolehlivější postup to je odspodu nahoru z hlediska fyziky o tom není sporu , jenže když budeš mít ABS nebo ESP nebo cokoliv takovýho tak proženeš všechny ty sračky z ošoupaných manžetek ze třmenů přes ty ventilky a sítka co v těch ABS kostkách sou a to je nejspolehlivější způsob jak to odrovnat! plničky kapalin plní přes nádobku dolů k odvzdušňovákům!!! aspoň ty moderní, a dokonce i při zasouvání pístků zpět do třmenu při výměně destiček by se měl povolit odvzdušňovák(kdo to dělá že???) aby znehodnocená kapalina vytekla ven a nevracela se zpět přes ABS do nádobky a pak dolít to co bude chybět novou kapalinou!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Jurawood píše: Pylot se ptal na princip, nešpekuluje nad pi****
Prot jsem mu to řekl, fáma to není když to řeší servisní příručka třeba ke sradovi..
Díky, aspoň někdo
Každý tu ví, že to nefunguje a je to blbost, aniž by to zkusil. Pro mě je to běžný postup zakončování odvzdušnění a vím že to funguje. Tak asi mám uvěřit teoretikům, že to fungovat nemůže a půjdu to i vysvětlit motorce, že takhle teda né, že odborníkům svým chováním odporovat nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Voda se natlačí do otevřené části trubičky a stlačí vzduchovou bublinu, což můžeme pozorovat okem. Průměrná hustota potápěče se tím zvýší a ten klesá ke dnu. Pokud tlak na láhev zmenšíme, zmenší se tlak na bublinu v potápěči. Bublina se zvětší, tím se sníží průměrná hustota potápěče a ten se vydá k hladině.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
brabenecz píše: Jednoduchý fyzikální pokus pro žáky základních škol
Jak prosté, milý Watsone, aneb co bublinku donutí k pohybu dolů :)
tohle je sice hezkej pokus ale s tím odvdušňováním to nemá moc společnýho jen to vysvětluje proč trubička v kapalině klesá nebo stoupá jak se mění její hustota (naplnění vodou) když v ní tlakem ubývá objem vzduchu a přibývá objem vody jinak to nevysvětluje vůbec nic
Naposledy editováno 02.02.2012 08:32:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
pylot píše: Vidim to asi tak, ze zmacknu brzdu, pistek se vysune, ten O-krouzek ma nejakej obdelnikovej prurez a kdyz vyjizdi pistek tak ho tahne kousek s sebou a tim z nej udela jakoby kosodelnik, pak pustim brzdu a z kosodelnikovyho prurezu krouzku se stane zase obdelnikovej a tim s sebou vtahne pistek. Nevim poradne proc se to deje a pusobi mi to problemy, ale nevim jak to odstranit. Dulezity je, ze to dela jenom kdyz ta motorka dlouho stoji. Pres leto to fungovalo. Nebo aspon vzdy az do ty doby nez jsem na okruhu ty brzdy odvaril.
Ty prachovky vyměň za nový, tohle není normální chování.
odkaz
e: nebo bych je aspoň zkusil vyndat a podívat se jestli tam není bordel, a potom je něčím máznout.
Naposledy editováno 02.02.2012 08:23:14
Naposledy editováno 02.02.2012 08:25:03
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
george72 píše: tohle je sice hezkej pokus ale s tím odvdušňováním to nemá moc společnýho jen to vysvětluje proč trubička v kapalině klesá nebo stoupá jak se mění její hustota (naplnění vodou) když v ní tlakem ubývá objem vzduchu a přibývá objem vody jinak to nevysvětluje vůbec nic
Ale vysvětluje. Když totiž vzroste tlak v kapalině (ideální kapalina je nestlačitelná), zvýší se tlak na bublinu vzduchu, která se zmenší, vzroste hustota vzduchu uvnitř a bublina může klesnout z nějakého vyvýšeného místa o něco níž, a když se přitom přemístí i do strany, může se dostat do místa, odkud má po puštění páčky-klesnutí tlaku-volnou cestu vzhůru. Při poklesu tlaku začne opět stoupat, tentokrát ne do toho "pytle", ale do nádobky s kapalinou. Nevím, jaká je hustota (měrná hmotnost) brzdové kapaliny, nevím jaký tlak může být v soustavě při stlačení páčky, ale takhle mi to dává smysl.
brabenecz píše: assassin> Ne, není, přečti si to prosím pořádně. Nejde vůbec o sklo, to je jen obal. Důležitá je bublina vzduchu v tom skle.
precti si to prosim poradne ty... zmensi se prumerna hustota potapece - potapec rovna se sklo ktere neplave = ma vetsi hustotu nez voda + vzduch lehci nez voda...
kdyby tam byla samotna bublinka tak bys tlakem kapaliny musel tu bublinku zmacknout tak aby mela hustotu vetsi nez okolni kapalina aby klesala dolu.. coz se ti jaksi nepovede
tzn to klesani je tam zpusobeny tim tezkym sklem, kdyz ten "obal" jak rikas udelas z materialu lehciho nez voda tak ti to nikdy ke dnu nepujde...
brabenecz píše: Ale vysvětluje. Když totiž vzroste tlak v kapalině (ideální kapalina je nestlačitelná), zvýší se tlak na bublinu vzduchu, která se zmenší, vzroste hustota vzduchu uvnitř a bublina může klesnout z nějakého vyvýšeného místa o něco níž, a když se přitom přemístí i do strany, může se dostat do místa, odkud má po puštění páčky-klesnutí tlaku-volnou cestu vzhůru. Při poklesu tlaku začne opět stoupat, tentokrát ne do toho "pytle", ale do nádobky s kapalinou. Nevím, jaká je hustota (měrná hmotnost) brzdové kapaliny, nevím jaký tlak může být v soustavě při stlačení páčky, ale takhle mi to dává smysl.
chces rict stlacenej, ale stale jeste plynnej vzduch je tezsi nez voda a klesa ke dnu?
Zatím jediné rozumné vysvětlení podal Jurawood, nic méně stále zastávám názor, že když brzdu odvzdušním pořádně, tak nic takového, jako celonoční čekání není potřeba.
Jurawood píše: 3 stránky a nic?
Celkem mě překvapujete...
dobře tak si představte tenkou hačiku a v ní v délce 1-2cm dlouhou bublinku.
Stojí tam a stojí a bude stát možná den, možná týden.. možná 10 let. Nerozpadne se díky povrchovému napětí.
Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.
No konečně
Jsi mě předběhl, ale asi bych to lépe nenapsal.
Tenhle problém se stoupáním vzduchové bubliny je pak o to větší, čím menší je průměr brzdové hadičky - tedy u sportovních hadic. Takže to co se jeví jako hloupost, to funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
george72 píše: tohle je sice hezkej pokus ale s tím odvdušňováním to nemá moc společnýho jen to vysvětluje proč trubička v kapalině klesá nebo stoupá jak se mění její hustota (naplnění vodou) když v ní tlakem ubývá objem vzduchu a přibývá objem vody jinak to nevysvětluje vůbec nic
Přesně tak! Uvedený příklad je silně zavádějící a opravdu nemá nic společného s projednávaným tématem.