Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...
A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)
Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.
Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)
Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Né konec srandy!taková zatáčka se nedá projet v náklonu rychlosti jenom 30km.Můžeš bejt rád že se relativně nic nestalo(protijedoucí auto kamrdion atd)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
3 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Ka-wa píše: Jen bych doplnil k těm poznámkám ohledně brzdění zadní brzdou, že ji použiji tak dvakrát do roka, když jsem někde bez náklonu moooc rychlej, za to přední dobržďuji běžně 1/3 zatáčky a to i ty vracáky na GG. Myslím, že nejsem žádnej louda a v motoškole si nepamatuji, že by byla o zadní brzdě zmínka pokud nechce někdo cíleně jít do smyku.....
Osmička, se zadní brzdou ..pomalá jízda, se zadní brzdou, pomalej slalom se zadní brzdou a brzdění na tvrdo taky si ji trošku hodíš (něco na způsob silnějšího brzdění motorem) a máš metr rezervu ...doslova se tomu jinak říká kontraproduktivita ...a stejně tak zadní brzdu když jezdím po městě protože dvoukotoucovej 4 píst na předku prostě není tak úplně citlivej na "přibrzďování" po městě ... A nevěřil bys jakej to je rozdíl třeba u ty osmičky
Neznám to tam, berte mě s rezervou, ale mě tam 30km/h nepřijde, jako důvod pádu.
Pokud jsi byl opravdu ve velkém náklonu tak jsi mohl škrtnout stupačkou, výfukem...nevím co má VFR nejníž. Gumama samotnýma to asi nebude...
Většinou při pádu nikdo moc neví proč vlastně spadl....pokud nemáš video tak se to stejně nedozvíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Wolferine píše: ja prave jel a zjisitl sem ze klopim malo tak sem kontra trochu pridal a za chvili se vezl
tahle zatacka
zatacka
jestli jsem ubiral uz fakt nevim,rozhodne ne nejak razantne, jestli jo tak jen trosku
Dočetl jsem to až sem. Jen můj názor, nechtělo to žádné kontra, uprostřed zatáčky to motorku rozhodí. Vlastně si ji podrazíš. Spíše by to chtělo více vyklonit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Krejza píše: dave-lister> Jenomže tohle se děje i při zatočení pohybem těla mimo osu motorky.
Nevím, ale tomu moc nevěřím. Máš motorku více pod kontrolou a můžeš si ji trochu odtlačit od těla. Kontrem ji prostě podrazíš pod sebe. Nejsem odborník na zatáčení, takže to nechám zkušenějším.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Krejza píše: dave-lister> Jenomže tohle se děje i při zatočení pohybem těla mimo osu motorky.
Děje,.ale.mnohem.prirozeneji a jemněji než když to tam někdo násilím narve ...
2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
(beru zpět to "žádnou"..myslel jsem samo zatáčky a ne zvlněnou rovinku jak má Sršeň na videu, prostě kontra nemusí být vždy invazivní pohyb doprotivky, jsou to nuance, který si ani neuvědomujeme... kdo jezdí bez řídítek tak ví, že jen tělem se zatáčet skoro nedá)
Naposledy editováno 28.07.2019 11:15:48
De facto je to jediný způsob, když je váha pouze na zadním kole. Ale není to efektivní způsob.
Čím více váhy na předním kole, tím více pohybu přední kolo vykoná.
Zase při veškeré váze na předním, bude se to chovat podobně jako na zadním.
Ruce máme citlivé, obecně je tak mnohem účinnější a citlivější použít je. Stejně tak je možné použít pouze nepatrný pohyb
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Jojko píše: Nevím, ale tomu moc nevěřím. Máš motorku více pod kontrolou a můžeš si ji trochu odtlačit od těla. Kontrem ji prostě podrazíš pod sebe. Nejsem odborník na zatáčení, takže to nechám zkušenějším.
Je to presne tak, pri preneseni vahy si da motorka "kontra" sama, zkuste si nekdy na miste cuknout s motorkou do strany. Velikost naklonu pak reguluju jenom prenasenim vahy/vysednutim. Kontra rizeni pouzivam jen pri rychlem uhybnem manevru (napr. kanal), kdy se podseknuti masiny pod sebe hodi. Kontra rizeni se ucilo pred 20 lety, doba je jinde. Nebo jste nekoho v MotoGP videli davat kontra? Ja ne.
Naposledy editováno 28.07.2019 15:51:37
kubikk píše: Je to presne tak, pri preneseni vahy si da motorka "kontra" sama, zkuste si nekdy na miste cuknout s motorkou do strany. Velikost naklonu pak reguluju jenom prenasenim vahy/vysednutim. Kontra rizeni pouzivam jen pri rychlem uhybnem manevru (napr. kanal), kdy se podseknuti masiny pod sebe hodi. Kontra rizeni se ucilo pred 20 lety, doba je jinde. Nebo jste nekoho v MotoGP videli davat kontra? Ja ne.
Když jsem jezdil kontra, tvrdil batůžek, že to do zatáčky hrozně nadskočí. Co jsem to přestal používat, je spokojen s plynulostí jízdy. Proto tomu naklánění věřím více.
Hmota motorky se rozděluje na dvě části - hmotu předního kola s vidlicí a řidítkama a hmotu všeho ostatního spojeného s rámem. Za jízdy v zatáčce, v náklonu, prochází výslednice sil, tzv. přitažlivé a tzv. odstředivé síly, bodem dotyku pneumatiky s vozovkou. Hloubavější si odvodí, že když není tato výslednice rovnoběžně s osou řízení, tak to má na řízení taky vliv.
Když se lehce vykloním do zatáčky, aby spojnice těžiště - bod dotyku pneu byla rovnoběžně s řízením, u širších pneu víc než u užších, výsledek je neutrální.
Když motorku zasednu pod sebe, tlačím ji dovnitř a tělo jde ven, tak mi to rovná řízení.
Když je jezdec vysednutý dovnitř, řízení se zavírá a zatáčí víc.
Podobný účinek má i přenesení váhy dopředu a dozadu, respektive poměr vzdáleností řízení - těžiště - místo kontaktu zadního kola. Váha na předku plus vysednutí dovnitř zatáčí přední kolo do zatáčky. Aby se nestočilo řízení moc, zvětšuje se stopa. Tím se ale zvýší stabilita a nechce se tomu začít zatáčet. Čím větší bude předpokládaný náklon v zatáčce, tím menší bude sklon řízení od svislé osy (např. 24°namísto 30°) a výsledkem budou menší síly v ložisku řízení. Do toho všeho to ale musí taky pružit a geometrie se mění. Proto je na současných závodech tolik laborování s geometrií podvozku a hledá se nejlepší kompromis pro každý okruh.
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Naposledy editováno 29.07.2019 12:03:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |