AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Ve dvoutaktech se mi běžné N15 svíčky dožívají celé životnosti motoru.... Měním je jen proto, že když už rozeberu motor do šroubku, vracet tam potom starý svíčky...
Obvykle když se kurví svíčky, není to obrazem kvality svíčky, špatnou jsem dlouho nepotkal, ale zrcadlem stavu motoru, jeho seřízení a demence uživatele, který nemá tucha, jak se svíčka vybírá a nabžuní svíčku, třeba i značkovou, která tam sice fyzicky lze namontovat, ale je teplotně, tvarem jiskřště, nebo jiným parametrem, zcela nevhodná a pak nadává, že je to svíčka nahovno....
Používám Mj. NGK svíčky v motorkách i v autech a nikdy nebyl problém... Stejně tak už mi prošly rukama Denso, Champion, Bosch, Brisk... Nikdy nebyl problém...
Tak tomu blábolu snad ani sám nevěříš:)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak kdo se chce může dorazit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A teď jdu nakládat Jawu 660...musí jezdit. Bezpodmínečně.
Naposledy editováno 22.10.2024 06:30:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Trošku ty line srovnat, nezasrat oblohou půlku fotky. Rybníček, na další fotce, objet na druhou stranu a fotit se sluncem v zádech?
Hlavu máš celkem velkou, co takhle jí při tom cvakání zapojit. Někdy to bolí, používat jí, ale zkus to.
Naposledy editováno 22.10.2024 09:44:11
PetrL3 píše: Pochopitelně jsem neměl na mysli skutečné kácení stromů tak, jak ho známe z videí profíků.
Asi jako se kdysi vyprávělo, že si Sovětské státní lesy objednaly dodávku západních motorových pil. Ale přestože do práce byli nasazeni ti nejlepší úderníci, dařilo se denně kácet jen poloviční objem dřeva, než deklaroval výrobce. Pozvali ze Švédska zástupce firmy. Ten na místě na pile vytáhl sytič, zatáhl za lanko a udivení soudruzi se nechápavě zeptali "I dla čevó ´to ďélajěť blblblblbl?"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
callowsick píše: Vlasťák1973> na Betce je dobrej motor. A ten zbytek je takovej…trochu pro kutily. Brzdy celkem slabý, odpružení nic moc, pristrojovka poruchová a pokud to není 12V verze, tak i mizerně svítí.
A občas se někomu povolovaly dráty v kolech.
Priber do hledáčku i Yuki Quick, což je totéž, jen to má lity kola. Něco podobného preprodavala taky Kentoya.
Rozhodne vezmi karburatorovou verzi, vstrikovaný se blbě ladí na vyšší výkon.
Ale ten motůrek je vážně povedenej, na padesátku tahá výborně, i verze bez kitu jedou přes 60, s kitem se většinou mění i koncový převod. Teda při rychlosti 70-80 to podvozek a brzdy přivádí do prekernich situaci…
Ale jaký má smysl v době, kdy si za pár kaček můžeš vybrat z obrovské nabídky solidních motorek kupovat nějaký takový vergl?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nechtěl bych ten s*** ani z nostalgie.
350 alespoň nějak jely. Asi měly své mouchy, ale nebyl problém s tím jet někam dál a fungovalo to.
Naposledy editováno 22.10.2024 10:01:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: ...je mozny, ze se ke me vzdy dostal uz znacne spotrebovanej nebo kutilem napadenej fichtl, ale ve svem okoli znam snad jedineho co nejak souvisle dokazal ujet vic nez 10km ... s tim zbytkem bylo porad neco. nastesti jsem brzo narostl a dokazal otci v garazi uloupit stopetasedmu...
to asi jo, u nas fichtl a mustang jezdily bez problemu, vylety byly bezne kolem 50-100 km.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Startoval teda jenom studenej, jak se ohřál tak jsem musel roztlačit. Ale byl jsem šťastný ,že můžu všude legálně jezdit.
Měli jsme v partě 3 nebo 4 fichtly v podobným stavu a všem to jezdilo.
+ Spousta lidí na tom dojížděla každý den někde k vlaku ,taky jsem neviděl ,že by to nějak tlačili…
Naposledy editováno 22.10.2024 11:37:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
JAVR píše:
Startoval teda jenom studenej, jak se ohřál tak jsem musel roztlačit.
Já četl něco o tom, že v příručce byl návod na teplej start snížení hladiny v karburátoru nakloněním fichtla.
To sem samozřejmě jako kluk taky nevěděl a taky sem furt roztláčel.
Naposledy editováno 22.10.2024 11:54:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Motorkám nerozumím ani za mák a pionýry, počínaje 05, přes 20 až k jedné 21 mi jezdí nebo i jezdily normálně. Rekord mám 200 km za den - bez problémů. Dnes jsem dopoledne najezdil zase asi 90 km, z toho 20 km ve dvou. Vážně si na pionýra nemůžu stěžovat. Zítra zkontroluju zapalování, pneu, řetěz, prachovky, dráty v zadním kole , elektriku, vyměním svíčku a bude se jezdit dál.
Kontrolu dělám rád a preventivně. Jak to bylo na vojně ? "Kdo je připraven, není překvapen ".
Na pionýru jsem jezdil jen od 15 do 17 let a potom jsem začal znovu až někdy před deseti lety, po 50 roce věku svého. Opravdu mě to baví, fakt je to návrat do mládí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bazin. píše: Béďa17> Jsem také vesničan, ale součástí každých Windows primitivní program Malování. Stačí v něm fotku otevřít, oříznout, Ctrl+C, Ctrl+V, uložít a je to.
Proč mu hned nadáváš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kde je v těchto dvou větách nadávka? Prosím zvýraznit tučně.
bazin. píše: Béďa17>Nestačílo by vložít jen fotku? Bez té zbytečné tmy nahoře a dole!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |