1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
jendazeleny píše: V tom filmu bylo Frantovi Šťastnému už 40 let.
40 let?, tak to už vypadal pořád stejně až do konce svého života a teď nevím, jestli pořád mladě, nebo už ve 40 staře. Trochu jsem se na to díval a nevím proč tam dali, ikdyž jsem byl za ně moc rád, ty záběry z MS v Brně. Mimo jiné japonští mechanici od Suzuki, Miko Hailwood vystoupil na nejvyšší stupínek pro zlatý věnec ve 350 ccm, takže to byl rok 66, nebo 67. Kriminálka a v ní vloženo MS v Brně
Naposledy editováno 06.04.2021 00:31:44
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
jak úžasná bývala v nové části Kohoutovic divácká *kulisa* ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
IvanDvoutakťák píše: Ta předposlední fotka, Jane, to je perfektní dokument,
jak úžasná bývala v nové části Kohoutovic divácká *kulisa* ...
Ano, ta předposlední fotka s tím panelákem je vjezd do Kohoutek a před tím panelákem byl ten železný nadchod jak je na foto 11997. Tyto fotky jsou opravdu dokument, pže jsou pořízeny v "esíčku", kde jinak byla otočka, zastávka nebo co autobusu, možná i trolejbusů, ale to už je jedno. Ale co je jisté, tak je to, že fota jsou z roku 1978, nikdy jindy se tím esíčkem nejelo. A ta pětka je vítěz Francouz A.Michel, fandil jsem mu. Ten Michel, který v Brně při prvním ME 83 při výjezdu z Veselky stratil v posledním kole mitfáru zdravícího diváky kolem trati. Ani nevím, jak brzy na to přišel, ale nad lomem valil jak k ohni. Ale to byl jiný spolujezdec, než na té fotce. Asi měl Brno rád, když si odskočil zazávodit do ME .
P.S. Ten železný nadchod tam v roce 78 ještě nebyl, si myslím tedy.
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Pak začala éra "zpomalování" retardérama a i tady byl výsledkem *cik-cak*
pravá-levá-pravá ...
Naposledy editováno 06.04.2021 23:02:52
PityGPX píše: Josef: mě to trošku připomíná stoupání před Géčkem
jo jo, i Ivana2t to trochu zmátlo, ale nový Masec na Géčku má svodidla a obslužky po obou stranách, lidé by seděli u nízkého plotu a trať je daleko širší. A hlavní důkaz, že nejde o nový Masec je ten, že 100%ní traťák Ogg by tu posečenou trávu tam nenechal jen tak ležet, ale pěkně uhrabal a odnesl domů králíkům
IvanDvoutakťák píše: Josefe, mně ten úsek nejvíc líbil, dokud tam byla pouze jedna(!) hodně rychlá(!!) pravá .
Pak začala éra "zpomalování" retardérama a i tady byl výsledkem *cik-cak*
pravá-levá-pravá ...
Ivane, naprostý souhlas Pokud tam byla ta jedna pravá, tak nebyla hodně, ale děsně rychlá. Každý rok od 1975 jsem tam zašel od lomu, není to daleko, podívat se v sobotu odpoledne na sajdy. Stoupl si za svodidla a koukal, něco neskutečnýho, co to s člověkem dělalo, nedá se to popsat. Bylo to do 10 metrů. Co tam Biland a ostatní předváděli, neskutečný. Půllitrový sajdy o mnoho těžší než 500 solo a o chlapa víc, přesto by tam sajdám nestačily. Od lomu plný heft a piloti jen zrychlovali a po průjezdu pravou lízali vlevo balíky slámy a ani na okamžik neubrali. Ještě po 39 letech zážitek, nikdy jsem nic podobnýho nezažil
Naposledy editováno 07.04.2021 06:43:56
josef58 píše: Ano, ta předposlední fotka s tím panelákem je vjezd do Kohoutek a před tím panelákem byl ten železný nadchod jak je na foto 11997. Tyto fotky jsou opravdu dokument, pže jsou pořízeny v "esíčku", kde jinak byla otočka, zastávka nebo co autobusu, možná i trolejbusů, ale to už je jedno. Ale co je jisté, tak je to, že fota jsou z roku 1978, nikdy jindy se tím esíčkem nejelo. A ta pětka je vítěz Francouz A.Michel, fandil jsem mu. Ten Michel, který v Brně při prvním ME 83 při výjezdu z Veselky stratil v posledním kole mitfáru zdravícího diváky kolem trati. Ani nevím, jak brzy na to přišel, ale nad lomem valil jak k ohni. Ale to byl jiný spolujezdec, než na té fotce. Asi měl Brno rád, když si odskočil zazávodit do ME .
P.S. Ten železný nadchod tam v roce 78 ještě nebyl, si myslím tedy.
Na FB se píše rok 79
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1970: za Veselkou - moje první Brno, co pamatuju
1971: za zatáčkou v Pisárkách - Stašův 2.flek
1972: za zatáčkou v Pisárkách - Saarinen double
1973: těsně před zatáčkou v Pisárkách - Länsivuori pozávodil MV + Staša 6. v 500 ccm
1974: na výjezdu z Kohoutovic - 500: Read-Bonera-Länsivuori; Pileri ve 125 bez benálu
1975: na mezi těsně za lomem - bitva Länsivuori - Read se špatným koncem; Rougerie 1. ve 250; Pileri ve špitále
1976: za Kohoutovickou zatáčkou na levé straně - Länsivuorimu došel benál
1977: Za Kohoutovickou zatáčkou na pravé straně skoro na kopce - naposledy bez šikan, Cecotto double; Tepi už nestíhal;
1978: U diskutovaného esíčka v Kohoutovické zatáčce; poprvé mě naši pustili na závody samotného jen s mladším bráchou, kterého jsem měl na starosti (z Kyjova do Brna a večer zase dojet dom, bylo mě 15). Ze stavby od paneláků sme si donesli podlážky a udělali improvizovanou tribunu, na které sme pak 3 dny stáli a sledovali závody - bez pětikil, Katayama tam jako jediný při akceleraci jezdil po zadním kole; dvakrát Ballington před Hansfordem
1979: v neděli přímo na tribuně ve Farince, strýc sehnal lístky a část výdělku z prázdninové brigády padla na tento účel - Baláž 8. ve 125 - co do atmosféry v publiku to připomnělo stašův druhý flek v r. 1971; další double Ballingtona, ale Mang se snažil; ve 250 bitva o druhý flek Pileri vs Rossi sr.
1980: 14 dní v Bulharsku - blbé rozhodnutí, ale naši mě říkali: "Jeď tam, je možný, že už se nikdy nikam nepodíváš jako my". Tak sem jel, holt, život za bolševika.
1981 až do konce starého okruhu - Od tohoto roku jsme už mohli zůstat na okruhu po celou dobu - od čtvrtka večera do neděle. Náš rajon byl mezi Farinkou a lomem. Začal jsem střídmě konzumovat pivo (na okruhu 5 kaček i s kelímkem a to byla max desítka, spíš osmička, takže pěkná drahota); a tak nějak pomalu se vzpomínky začínají motat. Ale pořád si z té doby pamatuju víc než třeba z roku 2010.
Takže 1978 na jisto!
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Naposledy editováno 14.04.2021 17:56:59
Jirka Franek ukončil jeho článek vzpomínkou na ty brněnské(!) skutečné patrioty okruhového sportu,
kteří se o realizaci projektu AMD Brno zasloužili .
Jirku tehdy nemohlo ani ve snu napadnout , že by se jeho chmurný předpoklad (cituji)
**JAKÝ OSUD BY PODOBNÝ PROJEKT ČEKAL V SOUČASNOSTI**
mohl v roce 2020 splnit doslova do puntíku ...
Dílo, které se brněnským(!) *srdcařům*, s pomocí pražské a brněnské politické "věrchušky",
podařilo vybudovat v socialistické ekonomice během čtyř let a provozovat 30 let ,
dokázalo NĚKOLIK pseudopodnikatelů zlikvidovat během měsíců , spolu s tradicí 70 let
brněnských závodů motocyklů a tradici pořádání závodů mistrovství světa delší než 50 let .
Mistrovství světa motocyklů na okruhu se v České republice už nikdy konat nebude .
""" Díky"""
Naposledy editováno 06.05.2021 16:55:21
dál už totiž nemíním plýtvat ČASEM při nějakých zbytečných debatách :
chodil jsem na drom taky desítky let a kdo se pozorně díval, viděl .
I TO jak na jiných evropských GP-okruzích o svoji TRADICI pečují .
Plýtvání patriotismem už bylo dost - předtím než zdejší MS pár gaunerů poslalo
do zapomenutí a nenašla se síla ani vůle , která by tomu zabránila.
Bez hotelu a polygonu by se GP obešla, stejně jako bez golfového "resortu".
Technologie okruhu včetně vlastní trati však v žádném případě nedokáže
nadšení pro věc (např. traťáků) udržet na úrovni odpovídající současným
požadavkům.
Především však ať ti stejní, nebo jim podobní, nezničí v ČR i roadracing !