paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Termín Jarní Jawa Jízdy: 11.4. - 13.4.
Ubytování: Kafiho chata Kamýk nad Vltavou
(lze spát uvnitř na zemi nebo stan)
Cíl: Kafi poptá muzeum Jawa.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 05.03.2025 06:54:40

Blokovaní uživatelé: tornadojoe, pech.
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
59%
19
Jezdim pořád.
41%
13

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2025 v 18:03 | Nahoru | #123361

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.1.2025 v 18:08 | Nahoru | #123362
bledemon> Neprodá. Počet bláznů kteří vyhodí takové peníze do kanálu se blíží nule.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2025 v 18:45 | Nahoru | #123363
Jirka4137> Taky si myslím. Nová stála 180, on chce skoro 2x tolik. Kdyby chtěl těch 180 nebo do 200 tisíc, tak by ji prodal. Takto to jen zkouší.
Aspoň ale ví, kolik jich vyrobili. Ano, 80 kusů je správný počet.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2025 v 18:57 | Nahoru | #123364

Jirka4137 píše: bledemon> Neprodá. Počet bláznů kteří vyhodí takové peníze do kanálu se blíží nule.


Ale prodá, blbů je čím dál víc

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2025 v 19:18 | Nahoru | #123365
To si sem vystavím, než zmizne. Za 350 táců to nejde nevzít!

(reakce na) Jawablázni

30.1.2025 v 19:20 | Nahoru | #123366

dave-lister píše: Verdom> Myslíš že to stojí za to? Tlačenice, předražený občerstvení, nevyhovující výstavní prostory, drahý parkování atd.....

Parkování pro motorky tam bylo zdarma, kdyby na to bylo počasí tak tam na ní zajedu.

(reakce na) Jawablázni

30.1.2025 v 19:37 | Nahoru | #123367
Kohlstein> Milan kůpí, to sa dycky hodí a když se na to hodí patřičná vrstva sena ve stodole, tak to aj chvílu vydrží :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.1.2025 v 19:40 | Nahoru | #123368
Toho haraburdí je tam povíc https://www.bazos.c...;jmeno=Jind%C5%99ich

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 02:22 | Nahoru | #123369
hrnous> To mě dává větší smysl. Kdyby to nebyl jednorožec ale normální seriovka tak ta velká je v pohodě, jenom člověk nesmí vědět co za tím je a navíc být sběratel víc než cestovatel. Jinak koupí podobných stavebnic zákazník zachranˇuje tu partu co slouží zákazníkům do roztrhání těla . Už se těším co letos zase výstavně polepí.
Osobně ale nevím jestli bych podobné prachy ještě za motorku dal jakoukoliv. V okolí mají v jedné stopě borci normálně půl míče. Svezl jsem se. Vzhledově pecka.
Jízdní vlastnosti ale nehodnotím jako 2X lepší. Užitné už vůbec. (Ty se dají zvednout koupí endura, které bude kolem jednoho sta tisíc). Pořád existuje reálně že projekt skončí jako hromada šrotu.
V devadesátkách jsem měl v motorce přes sto tisíc. r.1995 kolik by to bylo dneska.?

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 03:20 | Nahoru | #123370
Jirka4137> Záleží na tehdejší kupní síle v porovnání s dnešní. A na mzdach. Já například tehdy vydělával 16 až 17 tisíc. Jezdil jsem na perakovi a 634. Perak měl hodnotu pár korun a 634 o něco víc. Celkem do 20 tisíc.....
Jsem ale špatným příkladem. Dnes vydělávám o málo víc a v motorkách mám několikrát víc.
Přesto - když motorku tak raději novou. Tedy pokud to jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 06:10 | Nahoru | #123371
Jirka4137> Dneska by to bylo asi 550 000. Takze tak jak borci v okoli dneska ja mel jeden cas v motorkach i celkem vic. Lidi v tom maji i castky v radu milionu a neni jich malo. Chvilku jsem penize nepotreboval, tak jsem na nich nelezel, ale jezdil. A jak jsem je potrebovat zacal, tak jsem to zas prodal. Zkusenost k nezaplaceni a ty prachy jsem uzil. Ono je to o prioritach a o tom, jestli ty prachy mas nebo ne.

O tech jizdnich vlastnostech jsem uz psal - hodnotim je minimalne jako 3x lepsi. Najeto mam na starych motorkach i na dost motorkach novych. A ne jen hodku kolem komina. A ten rozdil v jizdnich vlastnostech je obrovskej. Mozna neni 2x vetsi rozdil mezi novou motorku za 250 a novou za 500. A ani to bych netvrdil s jistotou. Ale mezi 15-20-25 let starou a dnesni motorkou je sakra rozdil. Za posledni roky se to strasne posunulo.

Naposledy editováno 31.01.2025 06:19:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 06:35 | Nahoru | #123372
Koudy01> Jsme Jawablázni, takže : rozdíl mezi Jawou 350 / 634 z roku 1975 a Jawou 660 z roku 2015 není až tak obrovský, jak by se mohlo zdát. Motoricky jasně, to ano. Ostatní je tak plusmínus stejné. Na 660 se lépe sedí, ale do zatáček jde lépe stará 350. To píšu proto, že porovnání mám.
Na druhé straně je to dost subjektivní, jiný člověk to může cítit jinak.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 06:45 | Nahoru | #123373
Milan1963> Jj, to mas asi pravdu. Ale Jirka nepise o Jawach.

Puvodni 350/640 je vrchol toho, co Jawa dokazala udelat. Trosku svetla vnesl jeste Travel 250. Akorat asi v nevhodnou dobu. Vsechny dalsi pokusy jsou motorky pro fandy bez nejake snahy necemu konkurovat nebo drzet krok s dobou. Bo fanda si to koupi i tak. A vic to prodavat nechceme. To by bylo hodne prace. My si chceme jen tak hrat, davat si za to vyplatu a obcas neco vypustit do sveta tem "poblblym" (v dobrym duchu) fanouskum, at ty dotace na to nase hrani si, kteryma nas stat krmi, nevypadaji uplne spatne. Ale jen trochu spatne

Naposledy editováno 31.01.2025 06:48:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2025 v 07:47 | Nahoru | #123374
Když porovnám K1200 Rs, Triumph 1200' vs Yamaha Fazer 600 po ani jedné z těch motorek na prvních dvou místech netoužím.
Triumph Tiger dává už větší smysl ale tím že má větší záběr v terénu. Na 90% cest ho nepotřebuji. Fazer nejen starší kousky za málo peněz hodně muziky.
Třída šestek byla a je např. UK nejoblíbenější. Osobně mě nejvíc vyhovovala třída 750ccm. Šestku jsem vzal v době kdy jsem se na větších dostával hodně blízko limitu.
Ty větší objemy 1200 jsou hůř ovladatelné. FireBlade 900 r.1997 byl fajn ale chtěl jsem pohodlnější na cestování. Porovnávám neporovnatelné. Když by jsme teda chtěli být objektivní, muselo by se porovnávat zaměření- silnička,cesta,,terén, vs objem.

Naposledy editováno 31.01.2025 07:48:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 07:52 | Nahoru | #123375
Jirka4137> to ale pises o 15let starych motorkach nebo starsich to fakt neni to co Koudy popisuje jako moderni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 09:13 | Nahoru | #123376
assassin> Triumph Truxon 1200? a to káčko motorka starší ale podívej se na cenovku za kolik se prodávala. Nějaké porovnání s moderním supersportem nebo naháčem
stejné třídy teda prosím,ychvalujte přehánějte. Když budu srovnávat Fire Blade 900 1997 vs Suzuki GSX 1000r r.v 2007 představu mám. Na obou jsem něco najel.
To jsem jezdil s partou lidí kde se počítaly desetinky vteřiny. U cestovní motorky na pohodu vnímám jen ten vzhled a přechodem např. k scramblerovi nebo enduru užitnou hodnotu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2025 v 09:29 | Nahoru | #123377
Proč by se měl dívat na cenovku Káčka, za kterou se prodávalo? Byla to tehdy drahá motorka. Stejně jako je dneska drahá motorka ta motorka, která je nástupcem Káčka. Akorát je o mnoho lepší.

Diskuze je o tom, že ty motorky, který dneska koupíš v (c)enduro třídě za kilo, nebo FZS600 za 40-50, Káčko, Fireblade 900,...jsou 15+ let starý. A jejich dnešní o několik evolucí novější modely jezdí o mnoho lépe. Snadněji. Pohodlněji.....takže když ty prachy někdo má, není moc důvod si kupovat tu 15+ let starou motorku.

Ano, jde na tom spokojeně jezdit. Ale s tvrzením, že ty dnešní modely nejsou výrazně lepší nemohu prostě souhlasit.

Naposledy editováno 31.01.2025 09:30:19

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 10:32 | Nahoru | #123378
Milan1963> Takže Jawa 660 má horší jízdní vlastnosti než 350/634 A teď si představ, že každá dnešní motorka je o galaxii jinde než 634ka.
Dokonce i ty Čínský CFmoto jezdí a fungují skvěle. CFmoto 450 MT je taková dnešní třiapůla, prodává se za příznivou cenu, má jednoduchý servis a dá se na tom cestovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 11:13 | Nahoru | #123379
Koudy01> Když jsem jezdil na XJ srazy hodnotilo se staré XJ vs. nové. To nové nikdo nechtěl. Věděli proč . Jasně nějaký posun tam je, hlavně mě to ale přijde tak jak slyším skoro furt. Je to morálně zastaralé.
Neduhy u nových strojů jsou ale taky. Porovnání stejný objem vs.stejná kategorie ale pořád nemám. Možná by top byl zajímavý námět na reportáž. O kolik se nová technika posunula a má cenu zbavovat se starší motorky s předpokládanou životností minimálně 5 let za novou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 11:28 | Nahoru | #123380
Jirka4137> Jojo, "nová" XJ6 už nikoho z XJ bandy neláká. Tam fičí jen XJ600 a XJ900. Naopak si tam teď dost lidí pořizuje ty ještě starší "hranatý modely", co jsi měl ty. A ví proč. Jsou to XJ blázni Teda těch pár. Většina z té bandy už dost let XJčko nemá a od doby prodeje XJ stihla vystřídat už několik moderních drahých motorek. Ta banda totiž vznikala v době, kdy bylo XJčko Diversion "moderní" motorka za celý roční plat - asi jako dneska fungl GS1300.

Porovnej si třeba Transalpa 700 s Transalpem 750.
Afriku Twin 750 s Afrikou Twin 1000/1100. A nebo i s tím Transalpem 750.

Ty motorky jsou úplně jinde. A pokud nejsi ignorant, je ti to úplně jasný ihned po rozjetí.

Jawablázni

31.1.2025 v 11:37 | Nahoru | #123381
XJ 600 jsem měl taky. Kupoval jsem ho v roce 2010 za 40 tisíc, za tu cenu to byla dobrá motorka, ale teď jsem rád že už je pryč.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 11:48 | Nahoru | #123382
Jirka4137> ja nikoho nepotrebuju přesvědčovat ať si každý jezdí na cem ho bavi, ja jen aby se z toho nedělaly mylné závěry. Ten triumph na první pohled neni moderni koncepce.
Ja myslel modernu motorku s moderním motorem s vysokým výkonem , nízkou hmotnosti a elektronikou …
BMW m1000r, aprilia tuono v4, KTM SDR apod.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 12:59 | Nahoru | #123383
Koudy01> Alpa jsem opravoval jen ročník 1994. Tam srovnání nemám. Borci z přízně měli všechny po 700 a cítím, slyším nostalgii po starším provedení že byl víc do terénu.
Může být že novější je lepší třeba u šestek které jsem měl 1985- 2000 je to tak. Otázka byla jen jak moc je to pravda, vs.prachy, vs.stav, vs.stejná kategorie !!!
Odpovědi na to se odborná veřejnost nemusí dobrat ani z testu v časopisu! Protože je tam jasný záměr a navíc o testu šestek, litrů v chodbách času ani nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2025 v 13:37 | Nahoru | #123384
Pořád jsem rychlejší než můj mladší kolega na FZ6. Nejde proto generalizovat že nové -mladší je vždy lepší .Všeobecně ano ale ne vždycky.


Naposledy editováno 31.01.2025 18:55:49

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.1.2025 v 17:44 | Nahoru | #123385
Malá odbočka k malým Jawám.
Protože jsem se dal do menší repase Jawy 23, objednal jsem několik nových dílů. A opět se nestačím divit.
Fajfka - pokroucená, bez trnu, takže nejde nasadit na VN kabel. Startovací páka - malý průměr otvoru, nejde nasadit na startovací hřídel.
Z pěti dílů dva nepoužitelné. Vyrobeno kdovíkde, určitě ne Made in Czechoslovakia.
V noci odjedu do Zlonína - Čakoviček u Neratovic, na burzu. A budu shánět díly k pionýrům. Ne ty nové, ale původní, ČSSR. Od menších prodejců, ne od Motoústí, Motokrámek apod.
To jsme to dopracovali. Za komunistů jsme nadávali na všechno, na kvalitu....kdybychom věděli, co bude v roce 2025, že budeme shánět věci ze 70. / 80. let, ještě bychom byli rádi.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 18:42 | Nahoru | #123386
Milan1963> mluv za sebe. Já za komunistů nadával akorát na kamaše a učitelky.

(reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 19:10 | Nahoru | #123387
Milan1963> Kvalita dílů na Jawu je strašná, taková motorka není moc na ježdění, ale spíš na koukání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 19:11 | Nahoru | #123388
Milan1963> rozumný lidi mají syslaty, protože je jim jasný,že pro pár uchylu se nevyplatí delat kvalitní repliky

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.1.2025 v 19:49 | Nahoru | #123389
nemako> Pár úchylů ? Desítky, možná stovky. Repasuje a renovuje dnes kdekdo. Já dělám jen pionýry.
Kolega v práci si předsevzal zrenovovat péráka. Byl nekompletní, ale vyrábí se kdeco a tak renovoval. Lak - 40 tisíc i s linkami. Chybějící díly dokoupil. A jen se divil. Výfuky neseděly. Stojan se rozlomil po pátém nandání na něj. Rozteče děr u nosiče taky neseděly.
Motorku jsem mu otestoval a on ji po asi půlroce prodal. Raději. Ty novodobé díly v podstatě nedovolovaly ježdění.

Byl bych raději, kdyby ty díly byly dražší, ale kvalitní. Kupoval jsem výfuk k pionýru. Original slovenský, i když replikový. Cena cca 5500 korun. Je prvotřídní. Prodává se i jiný, za asi 2500 korun, asi čína nebo indie. Prodejce rovnou upozorňuje, že je nutné ho upravit. Proč to vyrábějí, když dopředu vědí, že to není dobré ?
Jdu spát, v jednu vstanu, sednu do 120 a pojedu burzovat. Mám to 160 km, 4 hodiny jízdy, Praha a magistrála je prý ucpaná i v noci, do začátku burzy to bude akorát.

Naposledy editováno 31.01.2025 19:51:45

Jawablázni

31.1.2025 v 19:52 | Nahoru | #123390
Milane co nadáváš, to tvoje milovaná Jawa nechce vyrobit díly na staré werky. Ostatně pochybuju že seženeš orig. nový díl na jakoukoli starou obyčejnou motorku. To reklamuj u prodejce co Ti prodal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 23, 24] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 710 Včera v 13:10 PetrL3
Výfuky a kolena Jawa Jawa 350/354 Kývačka Tom350354 3 26.2.2025 v 20:21 cmiral
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 2 23.2.2025 v 09:00 Tom350354
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... anton_ 20 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný
Rok výroby Jawa 250 Jawa 250/353 Kývačka Tom350354 3 18.2.2025 v 15:06 udinar

TOPlist