1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
A nemuseli by to být pouze okruháři ...
To účastníkům setkání budou KA + VS zprostředkovávat svoje zážitky !?
S takovým renomé, jakého *požívají* Karel Abraham a Václav Svoboda, by tito
mediální velikáni motocyklového sportu SNAD mohli / dokázali (?) pozvat
*jednoho - dva* české MOTOCYKLOVÉ jezdce např. z MX, Dakaru, endura, atd. ,
KDYŽ UŽ NE *přímo* OKRUHÁŘE . A že už Čechů jezdí *po světě* celá řada .
============================================================
Takže kdo z nás ze sebe zbytečně udělal osla, Miramaro !?
Naposledy editováno 13.02.2024 14:23:51
Báječní muži na dvou kolech
Na motocyklech závodili, vítězili i umírali. Premiéra historického dokumentu o Františku Šťastném, Gustavu Havlovi... legendách českého motocyklového sportu 50. a 60. let. Režie: B. Kočičková
Historický dokument pojednává o zlaté éře československého motocyklového sportu. Již na počátku 50. let minulého století se u nás konalo téměř 90 motocyklových závodů ročně. Brněnský Masarykův okruh se v roce 1965 dokonce stal dějištěm závodů mistroství světa. Závodit chtěl tehdy každý a Češi závody prostě milovali. Desetitisíce diváků chodily podpořit své idoly. Mladí nadšenci si po nocích stavěli vlastní motorky a díky své odhodlanosti se z některých zrodili profesionálové a z nich i skutečné hvězdy jakými byli František Šťastný nebo Gustav Havel. Přátelé, ale i velcí rivalové. Oba závodili s tovární Jawou a oba byli rychlí - přesto si ale nemohli být vzdálenější - jak lidsky, tak po stránce jezdecké. Byly to legendy, které ovládly československý motosport 50. a 60. let minulého století. Jejich příběh je ale poctou všem těm odvážným mužům, kteří propadli vášni závodních motorek. Dokument vypráví osudy největších jmen a paralelně historii československé továrny JAWA, a historii domácích
závodů: Brněnské Grand Prix, 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích a Cena Prachovských skal v Jičíně.
Na motocyklech závodili, vítězili i umírali. Premiéra historického dokumentu o Františku Šťastném, Gustavu Havlovi a dalších legendách českého motocyklového sportu 50. a 60. let. Režie B. Kočičková (Premiéra)
ČT2 Datum
Út. 5.3.2024 Čas 21.00 - 21.55 Délka 55 min. Typ dokument
ČT2 Datum
St. 6.3.2024 Čas 17.00 - 17.55 Délka 55 min. Typ dokument
*bylo pořádáno* počínaje především šedesátými léty(minulého století ) , tady je pár
fotografií, které to potvrzují
Nejlépe se *vnořit* do dat serveru Moto.cz ( https://www.moto.cz/okruhy-a-historie )
Naposledy editováno 04.03.2024 18:02:19
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
LAJWEC píše: ptakopysk> Zatím dobrý,ještě se nekolíkuje. Tak jarní cena asi bude.
To nemění nic na tom, že závody Moto GP už u nás neuvidíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Kdežto nového majitele nikdo neviděl, nevím a žádné prezentaci, o jeho ofic vyjádření, o žádném konkrétním plánu.
Pravda, je že kalendář akcí je na sezonu poměrně slušně zaplněný.
Ale taky je fakt, že okruh je v žalostném stavu, (kdo využijete občasné procházky po trati, tak z blízka uvidí) a na povrch nadávají už i agentury a hobíci.
Bavil jsem se s několika lidma, kteří vždy měli nějaké "zákulisní" informace, ale teď neví nikdo nic...
No necháme se překvapit, ale: "je do divné".
Všem přeji hezkou sezónu a léto, DavaCh
a tak i z tohoto důvodu se nemohu smířit s tím, že dnes je AMD Brno doslova *pastouškou*
ve srovnání s většinou evropských GP okruhů, které jsou nepřetržitě budovány a vylepšovány ,
což vidíme rok od roku při sledování závodů, které se na těchto okruzích konají .
Na začátku 30.let postavily ten legendární brněnský okruh státní a soukromé firmy
a v 80. letech státni organizace a spousta dobrovolníků *vydupaly ze země* i proti odporu
pražského režimu AMD Brno.
Jeho konec znamenala ""péče"" t.zv. Spolku místních politiků v desátých letech nového tisíciletí ...
https://cs.wikipedia...ních_motocyklů
Naposledy editováno 07.04.2024 11:34:21
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Ubytovaný som bol v centre Barcelony, odkiaľ je možnosť využiť 3 spôsoby dopravy do areálu okruhu a to metrom, železnicou a kyvadlovou bus dopravou. Ja som využil ponuku bus dopravy vzhľadom na to že som to mal z ubytovania cca 3 minúty chôdze na bus stanicu a nemusel som strácať čas prestupmi v metre. Je faktom, že tento spôsob dopravy bol najdrahší (25€ za spiatočný lístok), bolo to ale komfortné aj pri ranných kolónach a bus ma doviezol prakticky do blízkosti vstupu pri hlavnej tribúne, odkiaľ sa dalo dostať do celého areálu okolo dráhy.
V piatok som využil možnosť byť na hlavnej krytej tribúne s perfektným výhľadom na dianie v boxoch.
V sobotu som sa už usalašil na sedadlovej tribúne G ktorá je súčasťou tzv štadióna. Výhľad z nej poskytoval vidieť úsek v dĺžke cca 800 metrov od konca zadnej rovinky prakticky až do začiatku poslednej zákruty. Po pravej ruke bola tribúna priaznivcom MM93 kde sa jeho priaznivci skvele bavili.
Po skončení dramatického šprintu MGP som sa presunul do neďalekej Monster arény, kde prebehlo pódiové vyhlásenie a panovala tam skvelá zábava aj so sprievodnými akciami.
V nedeľu som stihol ranný warm up po ktorom nasledoval Rider Fan Parade, takisto skvelý zážitok so skvelou atmosférou. Preteky boli dramatické a mňa ako fanúšika MM potešili jeho umiestnenia na pódiách a to po štarte zo 14. miesta na rošte, len tak ďalej.
Najväčším zážitkom hlavne preto že som to nikdy neabsolvoval bola oslava pódiových jazdcov s divákmi na trati pred stupňami víťazov, bolo to niečo na čo sa nezabúda.
Pokúsil som sa o stretnutie s komentátorom Vaškom Svobodom, ale aj napriek jeho veľkej ochote sme si žiaľ nejako nevedeli zladiť miesto a čas. Musím pochváliť divákov za ukážkové správanie bez občasných agresívnych prejavov(tí čo boli v Brne vedia o čom v prípade nemecky hovoriacich návštevníkov chcem napísať) a taktiež usporiadateľa za perfektnú organizáciu počas celého víkendu.
Pokiaľ budete mať možnosť doporučujem takýto víkend absolvovať na ktoromkoľvek európskom okruhu, je to naozaj zážitok. Ak zrátam celkové výdavky čo je 200€ doprava celkom, 150€ ubytovanie s raňajkami za 3 noci a 140€ vstupenka, je to cca 500€ čo by sa raz za rok mohlo dať zvládnuť. Stále ale verím v to že Brno sa vráti a cena za víkend by sa pri prírodnej tribúne aj s ubytovaním a cestou mohla dostať niekde k polovici sumy v zahraničí. V auguste som zasa v Rakúsku a úprimne sa na to teším.
Naposledy editováno 30.05.2024 21:20:17
musí být naprosto zřejmé, jak jsou evropské okruhy kde se GP jezdí za státní podpory neustále vylepšovány
co do počtu tribun a zázemí závodních týmů . A zájemců o pořádání motocyklových GP neustále přibývá.
Na druhé straně, když člověk dnes přijede na AMD Brno, je už na prvné pohled patrné, jak tento areál pustne
a vypadá stále zastaraleji ve srovnání s těmi okruhy , které jsou nepřetržitě spravovány s péčí řádného hospodáře.
Návrat na světovou úroveň závodů GP je naprosto nereálný, poněvadž brněnský areál ani nemá možnosti
rozšíření prostor za boxy, aby vyhovovaly současným požadavkům týmů a organizací, které se na GP podílejí.
Bohužel, éra světového okruhového sportu v Brně definitivně skončila .
Naposledy editováno 31.05.2024 14:20:48
Spoustu informací už jsem dával do sportu, takže to bude kratší rozbor.
Pokud se chytí parkoviště prakticky přímo u areálu označeno jako P5,P6 pak to má fanoušek prakticky přes cestu k bráně, která vás pustí do areálu.
Parkovací místa v blízkosti nejsou neomezená, takže stojí za úvahu si přistát pokud člověk nemá v plánu se v areálu zdržet i přes noc.
Do areálu můžou obytné vozy ,motorky, kola.
Spousta stanů přímo v areálu nejsem si jist, ale myslím si,že je to snad jediný okruh, který to umožňuje. Sociální zařízení v četně sprch jsou k dispozici, ale nutno podotknout, že jich je nedostatek a tvoří se velké fronty a např v sobotu večer sprchy a jejich stav děs a hrůza.
Pumpy s pitnou vodou dostatek v celém areálu.
Přespání přímo u dráhy bylo bezesný a určitě bych doporučil přespání v areálu, ale né bezprostředně v blízkosti okruhu. Jinak je to nevšední zážitek to je fakt.
Před hlavní bránou člověk narazí na známé osobnosti chce to jen trpělivost.
Kevin Zacconi vítěz E-moto .
Máme foto i
Nejlevnější vstupenka Prato na místě 130€ dítě 3€ víkend.
Cena parkování den auto 15 obytný vůz 30 €.
V sobotu byla velká autogramiáda v prostoru např jako by bylo v Brně na tribuně C .
Spousta závodníků v četně i s FB63 atd .
Redbull tam měl obrovské pódium s Techno music, kde byl I Marco Melandri jako DJ za mix pultem.
Mugello je opravdu krásný okruh všem doporučuji ho navštívit, ale i já pořád věřím v zázrak a doufám, že se třeba i Masarykův okruh vrátí do kalendáře MGP.
Ten zvuk rozlehající se po okruhu je nenahraditelný