Měl jsem možnost jen krátkého svezení na obou, resp. u BMW na K1200R. I stran BMW si umím představit výletní tempo díky vysoce kultivovanému projevu motoru s plynulým zátahem bez výkonových "pastí". Co mě trochu rozladilo byly občasné vibrace primáru a nekultivované řazení, ovšem K 1300 má zřejmě tyto mouchy vychytané, info o případných svolávacích akcích budou mít majitelé těchto strojů, nebo se nechají dohledat na BMW fórech.
Stran servisu bude daleko větší jistota GSX, která při minimální údržbě bude bez problémů jezdit desetiletí. U K1300 budou náklady díky technologické složitosti a přítomnosti spousty elektroniky logicky o něco vyšší, ale pokud jsou odstaněny nemoci K 1200 s rozvody a převodovkou, pak je šance slušné spolehlivosti i u tohoto stroje. Mechanické věci jako seřízení ventilů a výměny náplní by měl zvládnout průměrně zdatný a pečlivý mechanik i v neznačkovém servisu, ohledně diagnostiky řídících jednotek bude třeba specializované dílny, ale taky je možnost se s několika dalšími majiteli BMW složit např. na diagnostické rozhraní GS-911 ,které je k dostání za poměrně příznivou cenu.
Šťastnou ruku při výberu...
2 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?
naprosto chápu, co tě vedlo k založení tohoto tématu. Sám mám K1200s s převodovkou z K13 :).
je to špičkovej stroj s dobře odladěným motorem, skvělou ovladatelností, pohodou na cestování, asi bych to definoval jako Nukleární pendolino. Prostě rychle a pohodlně kolem Evropy. Umožňuje navíc sportovní svezení v "touringovém balení". Mám za sebou na tom něco přes 20tis, několik okruhových dnů, takže můžu říci, že ji skoro znám.
abych ti hned zkraje necpal svoje moudra, tak jinak... Před týdnem v Alpách jsem ji půjčil bráchovi, který má najeto cca 10tis km na různých strojích (spíše choprech, v Alpach byl na Guzzi Norge 1200 GT) a jeho slova: "já na to nevlezu, ještě se někde vyklopím", pak se odhodlal a něco najel (100km)... "je to skvělej stroj, je to tak pevný, přesný, kam zatočíš, tam to tak jistě jede a nic to nerozhodí, alpský vracáky na 3jku v pohodě, ta to vytáhne z 1500 ot, no problém, síly všude plno. Ale tak nějak furt chce "přidávat", furt nemá dost a člověk si neuvědomí a letí na tom 160 a před ním zatáčka, za kterou není vidět, je fakt potřeba se hlídat a trénovat styl jízdy, abys ses na tom cejtil jistě i ve vysokých rychlostech". Já dodávám - nad 6tis otáček se dostal na chvilku jednou na velmi dlouhé rovince (dojmy jsme konzultovali přes interphony :)... Tak tolik jeho slova. Není úplnej začátečník, ale není ani vyježděnej a měl v 37 letech velkej respekt.
Ja bych k tomu dodal svůj příklad: do 21 jsem lítal na MZ 150, pak cca 13 let pauza, pak jsem dal Yamaha xt 660r (chtěl jsem enduro pro začátečníka), vyjezdil se, zvládl jsem základy, již jsem neřešil, jak silně si mohu dovolit brzdit, abych nepřebrzdil, denně jsem dojížděl do Prahy, takže jsem nějak zmákl základy ovládání...
a pak jsem chtěl něco silnějšího. Takže KTM SMT 990. jezdil jsem na tom několikrát, líbilo se mi to, pak jsem pro ni jel a zároveň jsem viděl inzerát na K1200S (úplně jinej styl motorky, vůbec jsem neměl namířeno na kapoty a něco tak velkýho). Svezl jsem se na tom a bylo rozhodnuto. nyní mám 2roky Káčko.
Za tu dobu jsem viděl několik káček a kupují to chlapi, kteří jsou sice vyzrálí, mají peníze, ale ne vždy také odhadnou svoje schopnosti. Zajdi do BMW a pokecej s obchodníkem a řekne ti. To přijde týpek ... "přemýšlel jsem o GSu, ale to má každej, co je tohle...?", "To je Káčko, je to taky na turistiku, ale jede to trochu víc...", "To se mi taky líbí..." pak to vezme a po sezóně nebo ještě dřív to vrací (nebo se toho jinak zbavuje), najeto pár tisíc se slovy... ", já si vezmu to GSo, tohle jede moc, to nepotřebuju...". Koupil jsem to taky od podobnýho kolegy, mělo to najeto 2,5tis Km :) a ještě teď mi chodí z Inveltu nabídky na "vrácená" káčka od obchodníků...
Nebo se projdi po ojetinách a podívej se na gumy (chicken strips) a pokecej s prodávajícími o motivech prodeje, a třeba zjistíš zjistíš to samé - část z nich se ani nepřiblíží využití všeho, co ta motorka umí. Když to má 175 koní, kilo tam je za 2,8s, dvě kila za 8s, tak to o potenciálu motorky vypovídá. Neříkám, že když to koupíš, musíš to takto hrotit - to ne, nicméně při koupi to vhání do tváře takovej úsměv :), a přitom na ty naše potřeby stačí i zrychlení za 3,5s na kilo a 2kila snad ani nemusíme měřit...
To ani nemluvím o argumentu "když to máš v hlavě v pořádku... tak je to jedno", s tím si dovoluji vášnivě nesouhlasit. To je jako lehnout na ženskou. dělej to s ní a pak z ní slez před dokončením :). Můžeš to mít v hlavě v pořádku 23h a 55 až 57min (jak kdo :)) denně, a ty poslední minuty budeš mít v hlavě zatemněno. A tak je to i na motorce. Emoce prostě neovládneš a několikrát za rok jako začátečník prostě zatáhneš a ...
Myslím si o začínání tohle a pokud bych měl znova začínat, udělám to stejně:
... nejprve zvládnout základy, 600 ccm dobrý, možná i F800GS (když toužíš po BMW) a klidně i ojetý, a najet aspoň 10-15tis (to je na tobě)
+ míň peněz
+ bezpečnější
+ nebude to taková ztráta, když pak změníš styl nebo dokonce nebudeš chtít jezdit, protože se někde vyklopíš (takovejch případů je taky dost)
... následně se ti i vytříbí potřeby, zjistíš, kam budeš jezdit, co od toho chceš, atd. třeba zažiješ i tak převratnou změnu "ze dne na den" jako já :)
+ bude větší výběr motorek (podívej se např. kolik novejch modelů se vyrojilo ve třídě cestovních endur
+ líp zvážiš cenu vs přínosy
Jinak co se týče provozních nákladů na BMW, nemyslím si, že to je raketa. Samozřejmě, hodina práce v BMW je tuším za 1600kč s DPH, což možná u jiných ne, ale servis tě vyjde ročně tak na 3,5tis Kč a to si nemyslím, že je signifikantní položka, když uvážíš např. nová sada gum každej rok i 2x... a benzín.
sorry, pokud jsem zopakoval to, co tu již zaznělo , čágo.
Naposledy editováno 22.09.2012 23:09:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
micklance píše: čau Spawne, trochu se k tvému tématu rozkecám... :)
naprosto chápu, co tě vedlo k založení tohoto tématu. Sám mám K1200s s převodovkou z K13 :).
je to špičkovej stroj s dobře odladěným motorem, skvělou ovladatelností, pohodou na cestování, asi bych to definoval jako Nukleární pendolino. Prostě rychle a pohodlně kolem Evropy. Umožňuje navíc sportovní svezení v "touringovém balení". Mám za sebou na tom něco přes 20tis, několik okruhových dnů, takže můžu říci, že ji skoro znám.
abych ti hned zkraje necpal svoje moudra, tak jinak... Před týdnem v Alpách jsem ji půjčil bráchovi, který má najeto cca 10tis km na různých strojích (spíše choprech, v Alpach byl na Guzzi Norge 1200 GT) a jeho slova: "já na to nevlezu, ještě se někde vyklopím", pak se odhodlal a něco najel (100km)... "je to skvělej stroj, je to tak pevný, přesný, kam zatočíš, tam to tak jistě jede a nic to nerozhodí, alpský vracáky na 3jku v pohodě, ta to vytáhne z 1500 ot, no problém, síly všude plno. Ale tak nějak furt chce "přidávat", furt nemá dost a člověk si neuvědomí a letí na tom 160 a před ním zatáčka, za kterou není vidět, je fakt potřeba se hlídat a trénovat styl jízdy, abys ses na tom cejtil jistě i ve vysokých rychlostech". Já dodávám - nad 6tis otáček se dostal na chvilku jednou na velmi dlouhé rovince (dojmy jsme konzultovali přes interphony :)... Tak tolik jeho slova. Není úplnej začátečník, ale není ani vyježděnej a měl v 37 letech velkej respekt.
Ja bych k tomu dodal svůj příklad: do 21 jsem lítal na MZ 150, pak cca 13 let pauza, pak jsem dal Yamaha xt 660r (chtěl jsem enduro pro začátečníka), vyjezdil se, zvládl jsem základy, již jsem neřešil, jak silně si mohu dovolit brzdit, abych nepřebrzdil, denně jsem dojížděl do Prahy, takže jsem nějak zmákl základy ovládání...
a pak jsem chtěl něco silnějšího. Takže KTM SMT 990. jezdil jsem na tom několikrát, líbilo se mi to, pak jsem pro ni jel a zároveň jsem viděl inzerát na K1200S (úplně jinej styl motorky, vůbec jsem neměl namířeno na kapoty a něco tak velkýho). Svezl jsem se na tom a bylo rozhodnuto. nyní mám 2roky Káčko.
Za tu dobu jsem viděl několik káček a kupují to chlapi, kteří jsou sice vyzrálí, mají peníze, ale ne vždy také odhadnou svoje schopnosti. Zajdi do BMW a pokecej s obchodníkem a řekne ti. To přijde týpek ... "přemýšlel jsem o GSu, ale to má každej, co je tohle...?", "To je Káčko, je to taky na turistiku, ale jede to trochu víc...", "To se mi taky líbí..." pak to vezme a po sezóně nebo ještě dřív to vrací (nebo se toho jinak zbavuje), najeto pár tisíc se slovy... ", já si vezmu to GSo, tohle jede moc, to nepotřebuju...". Koupil jsem to taky od podobnýho kolegy, mělo to najeto 2,5tis Km :) a ještě teď mi chodí z Inveltu nabídky na "vrácená" káčka od obchodníků...
Nebo se projdi po ojetinách a podívej se na gumy (chicken strips) a pokecej s prodávajícími o motivech prodeje, a třeba zjistíš zjistíš to samé - část z nich se ani nepřiblíží využití všeho, co ta motorka umí. Když to má 175 koní, kilo tam je za 2,8s, dvě kila za 8s, tak to o potenciálu motorky vypovídá. Neříkám, že když to koupíš, musíš to takto hrotit - to ne, nicméně při koupi to vhání do tváře takovej úsměv :), a přitom na ty naše potřeby stačí i zrychlení za 3,5s na kilo a 2kila snad ani nemusíme měřit...
To ani nemluvím o argumentu "když to máš v hlavě v pořádku... tak je to jedno", s tím si dovoluji vášnivě nesouhlasit. To je jako lehnout na ženskou. dělej to s ní a pak z ní slez před dokončením :). Můžeš to mít v hlavě v pořádku 23h a 55 až 57min (jak kdo :)) denně, a ty poslední minuty budeš mít v hlavě zatemněno. A tak je to i na motorce. Emoce prostě neovládneš a několikrát za rok jako začátečník prostě zatáhneš a ...
Myslím si o začínání tohle a pokud bych měl znova začínat, udělám to stejně:
... nejprve zvládnout základy, 600 ccm dobrý, možná i F800GS (když toužíš po BMW) a klidně i ojetý, a najet aspoň 10-15tis (to je na tobě)
+ míň peněz
+ bezpečnější
+ nebude to taková ztráta, když pak změníš styl nebo dokonce nebudeš chtít jezdit, protože se někde vyklopíš (takovejch případů je taky dost)
... následně se ti i vytříbí potřeby, zjistíš, kam budeš jezdit, co od toho chceš, atd. třeba zažiješ i tak převratnou změnu "ze dne na den" jako já :)
+ bude větší výběr motorek (podívej se např. kolik novejch modelů se vyrojilo ve třídě cestovních endur
+ líp zvážiš cenu vs přínosy
Jinak co se týče provozních nákladů na BMW, nemyslím si, že to je raketa. Samozřejmě, hodina práce v BMW je tuším za 1600kč s DPH, což možná u jiných ne, ale servis tě vyjde ročně tak na 3,5tis Kč a to si nemyslím, že je signifikantní položka, když uvážíš např. nová sada gum každej rok i 2x... a benzín.
sorry, pokud jsem zopakoval to, co tu již zaznělo , čágo.
dekuji, to byla vycerpavajici odpoved.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
2 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
Z pohledu nováčka by tě podstatně víc vylekal nějaký litrový dvouvál než byť o polovinu výkonější Kčko - právě pro to co se děje v nízkých otáčkách - rozjede se, ty se lekneš v rychlosti 0 zaklapneš plyn a stojí ti zadní kolo...pak tě zvedají :)
PS: konkretně K1300R (ani K1200) jsem nikdy nejel, vycházím z motorek podobného rázu/výkonu/váhy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?
PetrL3 píše: FishX3> Myslim žes to vystihl dobře. "Vyjet a v pořádku se vrátit" dokážu na čemkoliv, ale bez využití a poznání potenciálu tý motorky.
JJ něco jako "SS není problém" .... když nelízneš červený víš prd jak to jede
FishX3 píše: JJ něco jako "SS není problém" .... když nelízneš červený víš prd jak to jede
v našem případě je to zas například přibrzdění v zatáčce, až když se to začne stavět pochopí člověk že těch 60kg váhovýho rozdílu je kurevsky znát když se s tím pereš .... si pamatuji první ostřejší jízdu na CB když jsem dojel v Dolomitech KKT na šestkový ninje a byl jsem nucen decentně přibrzdit.
bledemon píše: SpawnnS> čau, můžeš popsat, jak si mohl přežít zkušební jízdu na k1300 prakticky bez zkušeností? Mě třeba po letech vyježdění na jawách, mz připadala i ta "prý na spodek slabá" sportovní šestistovka jako neskutečná střela co hned vyráží vpřed s minimem plynu, táhne celkem slušně na šestku i z 60kmh, atd. Na K bych se v začátcích klepal.
jak přežil, samozřejmě jsem to netahal a nezkoušel co to dá, je mi jasné že by mě to vyškolilo. Když mi pán předával klíče a já se poprvé rozjel tak jsem měl velký respekt, přeci jen jak jsem zmínil nemám žádné zkušenosti s moto. Jak zmínil FIshX3, neřešil jsem jízdní vlastnosti, neměl jsem sčím porovnávat, ale spíše jsem hodnotil zda-li je pro mne stroj pohodlný a jak se na něm citím, nakonec respekt zvítězil a proto jsem zvolil něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
K 1300 R výměna spojky,převodovky BMW K 1300 R | Gorky86 | 10 | Včera v 09:17 dewwil |
Únik paliva z palivové rychlospojky... BMW K 1300 R | mmks | 12 | 16.9.2024 v 15:53 crestik |
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 34 | 6.8.2024 v 17:01 Lajda |
Přípravek na utěsnění chladiče BMW K 1300 R | Jásám | 8 | 28.6.2024 v 20:17 context |
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R | yurij | 3 | 17.3.2024 v 15:13 yurij |