v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
A jinak, ja mam stavebni firmu, zivim tri auta a masinu. Sam najedu ca 5tkm za mesic nepocitam co najedou dalsi moje auta. Za phm a servisy davam rocne tolik ze by se za to dalo koupit slusne auto. Na plyn mam vic nez jen par km odjeto. Takze bych rekl, ze vim o cem mluvim.
Muj otec ma treba fobii 1.4 LPG se 100ps !!(...podle nej teda, podle me se po zaplynovani sla pulka stada past nekam jinam), zere mu to 8 ma tam klimu a je spokojeny jak zelva. Proti gustu...
Jo a Maserati bych taky asi zaradil nezi popelnice. Trosku jako mit doma supermodelku, kazdy ti ji zavidi, ale v posteli je to kralovna a v kuchyni ku..
Italove at delaji pizzu, pisou opery a malujou fresky. Ale proboha at uz prestanou vyrabet auta, kdyz se to za vic jak sto let jeste nenaucili
PS: ze se budu na motorkarskem foru dohadovat o autech, to jsem si nikdy nepomyslel hehe...
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Na stk by to po tobě měli vyžadovat.
Problém s pojišťovnou nastat může. Chytaj se pak každýho hovna aby nemuseli platit.
Poldům do lpg nic není. Pokud ho máš zapsán v malým tp a na okně lpg nálepku.
Dát jednou ročně 300kč za revizi není tak štrášná investice né? Máš štempl a je klid.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Jinak na revize samozřejmě lidi v 90 % případů serou...řeší to až před STK...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
WHTRDR píše: mam devitikilo rok 95 2.0 turbo a nedavno se mi potkal motor, bejt tebou bych si to se saabem jeste rozmyslel
aj
noo mezitím jsem o tom něco načetl po netu a teda přešlo mě to Odcházející kazeta SDI je asi to nejmenší. Ztenčený a prohýbající se blok motoru od horkého turba a tím se přidírající klika na bloku mě teda odradily nadobro
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Mandela píše: revize lpg se provádí jednou ročně nebo každých 10 000km u podtlakového systému nebo 20 000km u sekvenčního vstřikování.
Na stk by to po tobě měli vyžadovat.
Problém s pojišťovnou nastat může. Chytaj se pak každýho hovna aby nemuseli platit.
Poldům do lpg nic není. Pokud ho máš zapsán v malým tp a na okně lpg nálepku.
Dát jednou ročně 300kč za revizi není tak štrášná investice né? Máš štempl a je klid.
STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.
Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožnuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
AndělČK píše: STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.
Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožňuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.
nikde sem nepsal nic o zpětném dokládání. Platná revize ANO.
Problém s pojišťovou nastat může. Dobře víš, že dělají vše pro to aby nemuseli plnit.
Je to každýho věc. O tom se nemá cenu hádat. Jak sem psal. 300 a máš klid.
Stejně tak jako se dělaj revize komínů,kotlů,hromosvodů atd.
Mandela píše: nikde sem nepsal nic o zpětném dokládání. Platná revize ANO.
Problém s pojišťovou nastat může. Dobře víš, že dělají vše pro to aby nemuseli plnit.
Je to každýho věc. O tom se nemá cenu hádat. Jak sem psal. 300 a máš klid.
Stejně tak jako se dělaj revize komínů,kotlů,hromosvodů atd.
Problém s pojišťovnou může nastat vždy.
Třeba proto ,že nejsi dostatečně oddán Nejvyššímu Pánu, Šrí Krišnovi a provozuješ sex mimo manželství a mimo záměr zplodit potomka.
Pojištovna se ale musí řídit zákony a toto jí neumožnují, stejně jako u revize LPG.
havrajz píše: aj
noo mezitím jsem o tom něco načetl po netu a teda přešlo mě to Odcházející kazeta SDI je asi to nejmenší. Ztenčený a prohýbající se blok motoru od horkého turba a tím se přidírající klika na bloku mě teda odradily nadobro
no nejvic chvaly je na stary 9000 a 900 ale to je uz jsou prastary stroje mno
jak se toho chytlo gm tak to slo dopyce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
AndělČK píše: STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.
Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožnuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
ptaak píše: Tam by musel být problém způsoben LPG zařízením a jedině v případě, že třeba nemáš platnou revizi, tak pak něco můžou chtít nebo ne?
Pokuď budeš provozovat vozidlo, které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí, tak má pojišťovna nárok na úhradu vyplacené částky.
Jenže samotná revize automaticky neznamená, že zařízení v pořádku a naopak.
Důležitý je skutečný stav zařízení a ne platná revize. I vozidlo s čerstvě udělanou revizí nemusí druhý den odpovídat požadavkům bezpečnosti provozu. Naopak jiné vozidlo s propadlou revizí to plnit bude.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
ptaak píše: A do třetice, co hrozí když nemáte nálepku LPG na zadním skle? Nikde jsem to nenašel
asi záleží na koho narazíš. Od zákazníků vím, že byli pouze upozorněni policii při kontrole, že by měla být vylepena.
Udajně by te při bouračce s lpg nálepkou měli z auta vytáhnout přednostně. Nevím co je na tom pravdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
ptaak píše: Mandela> No slyšel jsem spíš kvůli hasičům při požáru atd...prostě aby bylo vidět, že v autě je LPG zařízení a tak by se k němu mělo přistupovat.
no jasně no. To taky.
Krawatasakin- CNG no zleží na okolnostech. Pokud máš čerpačku kolem baráku a jedíš někde v dosahu tak možná jo, ale jinak je to u nás zatím nezajímavý. I u cng se mění nádrže sice až po 15 letech, ale jsou drahý. Cng nedoporučuju.
Mandela píše: Udajně by te při bouračce s lpg nálepkou měli z auta vytáhnout přednostně. Nevím co je na tom pravdy.
V žádném případě, pouze upozornění pro hasiče, že se jedná o vozidlo na LPG, kvůli postupu při protipožárním zabezpečení po dopravní nehodě. A samosebou je dobré vědět, jestli hasím auto na LPG nebo obyč. takže doufám, že všichni co zde provozujou vozidlo na LPG, tu nálepku na okně mají.
Krawatasakin píše: co byste řekli na tohle bmw?
hlavně si zjisti,kdo to CNG umí v čr servisovat.ty italské přestavby mají v ČR problém i s "obyčejným" LPG u CNG to může být neřešitelný problém...
1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Nalepka na okno je pro hasice jak uz tu bylo receno. Cim vic maji informaci, tim lip. Mi osobne rekli pri posledni montazi ze staci uz dneska napis LPG na prirube vicka u plniciho ventilu. Jediny kdo pak prudil ze nemam nalepku na aute byl technik na STK. Tak se v tom pak vyznej...
Naposledy editováno 22.10.2013 18:05:41