1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Peřina píše: Za svůj život jsem několiksetkrát ladil na fichtlu předstih, asi 3x jsem měl motor rozpůlený, protože jsem měnil řadící segment, jednou jsem si skládal válec s pístem po výbrusu, vyměnil jsem v šáde motor za favorita a vyčistil karbec a výfuk u simsona. Potom jsem ladil bez výsledku pitbike a jednou sešteloval s kamarádem podtlaky u H6 a vyměnil řetězovku. Znamená to, že "už jsem pár motorů udělal" nebo že jsem už vyučenej mechanik....právě nevím, jak mám mít vysoký sebevědomí.
Umíš toho více než polovina diskutéru na M.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
laďa-prášil píše: V_i_c_i> a to to jelo nebo si z náš děláš legraci?
Prdel jsem si nedělal s ničím. Jezdilo to jak jsem psal. Ale tenkrát jsme od toho čekali víc.
Anti píše: V_i_c_i> Já použil jako základ motor 634.Přefrézoval jsem sedla na vložky ze škodovky,udělal na ně žebra a celý jsem to připlácl půlkou hlavy z nějakého forda.Místo zapalování byla řemenice a zapalování až za ní.Nahoře na řemenici byl ještě pohon olejového čerpadla ze škodovky.Výsledek?Šílené přehřívající se a kouřící nespolehlivé monstrum.Ale funkční.Než jsem to střelil mlaďasům.Těm vyjela osa klikovky do cesty ojnici.Dalo se s tím rozjíždět na volnoběh,ale nešlo to vytáčet.Tenkrát jsem ještě nezvládal(krom spousty jiných věcí) časování rozvodů.Občas přemýšlím,že s dnešními možnostmi bych to dotáhl do mnohem lepšího stavu.A pak mi dojde:Nač vymýšlet již vymyšlené.
Tak koukám že průběh výkonu byl podobný. Ale myslím, že jsme udělali tenkrát dobře s tím že to byl jednoválec.
Jezdit se na tom dalo, ale tenkrát jsme čekali prostě jinou pilu
Ale dnes na to koukám tak že to bylo dobré na sbírání zkušeností a nebyly prachy na jiné motorky tak proč si ji nepostavit. Ale taky to tak neřešili policajti když tě na tom chytli.
Dneska už je prostě jiná doba.
2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
-
Vici nebo anti hci se zetat (čistě brainstorming) stou klikou je to dobrej nápad nebo je potřeba zachovat tu váhu při spojení hřídele?
To slisování bych nevyděl jako takový problém pokud má člověk přístup k někomu s lisem... A ja bych se vydal touto cestou. 350 kladívka odůvodněji tím, že bych chtěl mít jednu indukčku, jedno zápalko a neštvat se se dvěma... a sranda u váhy výfuku? kdo jezdil na fiku tak ví, že i odmontování nepotřebných šroubků ve 12 letech přidalo snad sto koní :D ne vážně třeba bez kastlí cca 3 - 5 kilo... to dokázalo jet třeba o 2 km rychlejš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Ani s jednou věcí nemáš pravdu, to jen pro informaci - výfuk, zapalování, kliková hřídel. To abys neřek, že nemám co k tématu.
E: úplně prostě žasnu, jakej seš diletant ve svých 23 letech (je-li to pravda). Docela by mě zajímalo, co máš vystudováno, doufám, že ne průmku s oborem automechanik, nebo strojař, to by mě klepla..
Naposledy editováno 29.11.2013 10:59:03
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
.
E:Mě naštvalo, že místo přispěním jakehokoli nápadu tu prostě borečka shazujete a vysmíváte se mu. Třeba on je jen jouda a nějakej šikula kámoš na tom maká u sebe a on jen spamuje na foru... Prostě víte prd a hned ponižujete... to mi nepříjde moc OK...
Naposledy editováno 29.11.2013 11:33:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Naposledy editováno 29.11.2013 11:50:42
kolecko10 píše: Koštěbuch> Kliku slisovat můžeš...teda u typů 20-23 je to trochu obtížnější v tom, že nejdou vylisovat staré čepy. Ale tak řekněme že bys ji nějak slisoval...jak bys jí dal do těch dvou spojených motorů? A kladívka z 350...no 350 má kladívka stejný jako ostatní stroje, akorát jsou dvě a je jiná destička zápalka. Jednodušší by bylo prostě přidělat ještě jedno kladívko na origo stator. Nicméně indukční cívky musíš dát tak jako tak dvě, i třipade to tak má...
Jeste technicka. Tripade ma vetsi prumer statoru i rotoru. Jak to dostanes do karteru?
Jednodussi reseni je jak jsme to mel ja. Dve zapalka. Jedno v pravo, druhe v levo. A je to bez dalsich uprav.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
nevím proč úplně mymo mísu. kdybych to dělal já asi bych se do toho pustil nějak takhle metodou pokus omyl..
Dovedeš si předstvait to dílo??
Proto budu rád když mi to někdo rozumným argumentem vyvrátí, nemam problém uznat, že je to kec je to jen nápad z hlavy nic víc...
Co chceš vyvrátit, když jsi žádnej dvouválec asi neviděl ani rozdělanej ??
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
Zajímá mě fakt ta klika... to odlehčení o polovinu váhy jak sem psal předtím teoreticky by to pole mě mělo fungovat a líp pak točit otáčky, než se dvouma těžkýma setrvákama. navíc při zážehu jedné spalovací komory tlačí druhý píst nahoru.
Jen pro zajímavost. Cesta je také implantace nějakého hotového motoru. A proč né rovnou desetiválec
Naposledy editováno 29.11.2013 13:10:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Koštěbuch píše: Odosoustružím ze zápalka tu část s kladívkama, zbude mi destička. Pak dvě drážky kopírující kruh pro seštelování předstihu a přišroubovat k druhýmu origo zápalku. čily neměním nijak velikost origa.
Zajímá mě fakt ta klika... to odlehčení o polovinu váhy jak sem psal předtím teoreticky by to pole mě mělo fungovat a líp pak točit otáčky, než se dvouma těžkýma setrvákama. navíc při zážehu jedné spalovací komory tlačí druhý píst nahoru.
Já si myslím, že by teď vůbec neměl řešit odlehčování kliky. Za prvé musíš potom řešit vyplnění zbytečného prostoru a za druhé bych se v první fázi zabýval tím základním a to je spojením.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Kazy píše: Já si myslím, že by teď vůbec neměl řešit odlehčování kliky. Za prvé musíš potom řešit vyplnění zbytečného prostoru a za druhé bych se v první fázi zabýval tím základním a to je spojením.
Na spojení sem navrh dal... A to je jasny že by to on ted řešit neměl mě jde oto, že mě to ted leží v hlavě... vyplnění materiálu? myslíš? Ja si myslím, že tam rozdíl nebude kdo měl možnost a soustruh po dědovi doma tak kliky normálně ztenčoval sám doma a že by tam pak něco patlal.e: hodně dobrá stránka to jak budu mít čas tak projdu...
Naposledy editováno 29.11.2013 13:22:12
Koštěbuch píše: Na spojení sem navrh dal... A to je jasny že by to on ted řešit neměl mě jde oto, že mě to ted leží v hlavě... vyplnění materiálu? myslíš? Ja si myslím, že tam rozdíl nebude kdo měl možnost a soustruh po dědovi doma tak kliky normálně ztenčoval sám doma a že by tam pak něco patlal.
e: hodně dobrá stránka to jak budu mít čas tak projdu...
jde o to ze ubranim kliky ti vznikne prazdnej prostor, vyplnuje se to vetsinou hlinikovou podkovou
2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
Ztráta času, ale zábava dobrá.
Koštěbuch píše: To jo, ale otázka jak moc by to ovlivnilo spodní kompresy... když třeba kliku stočím na průměru o cca 5mm.
Hodně. Přesně jak říká DRN a Láďa Prášil, tak se při ladění motoru často používá takzvaná podkova, která se vkládá mezi setrvačníky klikového hřídele. Podkova vyplní "škodlivý" prostor mezi setrvačníky klikového hřídele a to má dobrý vliv na spodní kompresi, spotřebu a celkově to má kladný vliv na plnění motoru a jeho charakter.
Vyrábí se obvykle z hliníku, ale když není, tak se může vyrobit i ze železa, popřípadě silonu. A klika se u dvoutakta neztenčuje ,ale ubírá na obvodu kvůli setrvačným silám. Tím pádem jde motor snadněji do otáček.
Informace jsou k dočtení například ZDE
Naposledy editováno 29.11.2013 14:20:45
1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 13 | 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros |
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |