Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...
A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)
Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.
Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)
Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
ale kdyz pribrzdis predni tak se zaroven motorka tlaci pres to brzdici predni kolo ven ze zatacky ve snaze pokracovat primym smerem, a snazi se ti zavrit riditka smerem do zatacky (cimz navic vznika kontrarizeni atd..) pricinou toho narovnani pak neni to zpomaleni brzdenim ale to brzdeni samotne (v podstate kinematika)..
Pocit, že přední pokládá, je správný za předpokladu, že jde o jemné brzdění a efekt, který poslal kerut, vznikne na začátku tak malý, že není cítit. Dále pak motorka zatáčí díky snížení rychlosti.
Nebo to pilot prostě nepozná a zbytečně se s motorkou pere.
Naposledy editováno 30.07.2019 17:27:39
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Naposledy editováno 31.07.2019 11:27:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
dave-lister píše: Já mám odzkoušeno, že přední brzda v zatáčce dost napřimuje motorku, zadní spíš pokládá pokud jde kolo do smyku. Když v zatáčce zjistím že jsem moc rychlej, brzdím jen zadní. Tohle tu experti doporučovali už před XY lety a funguje to dodnes.
Pod to se můžu podepsat. Jen je potřeba říct,že není brzdit jako brzdit.V náklonu v zatáčce se prostě nedá hňápnout na zadek jak na rýč Je potřeba přibrzdit s velkým citem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
dafikk píše: Pod to se můžu podepsat. Jen je potřeba říct,že není brzdit jako brzdit.V náklonu v zatáčce se prostě nedá hňápnout na zadek jak na rýč Je potřeba přibrzdit s velkým citem.
da ... jen obcas ty nasledky
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
2. Keď eventuálny prúser zbadáš až po naklopení do zatáčky, budeš do konca života preklínať svoje rozhodnutie pred zatáčkou nevystúpiť a neotočiť motorku okolo stojanu?
2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Nečti že nesmíš brzdit v zatáčce atd... to se říká aby se blázni nepozabíjeli při náletech do zatáček ... v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku... Takže vše je o náklonu a když brzdíš musíš tím víc pracovat s náklonem atd... to ale nebyl tvůj případ... V pomalé jízdě, při manipulaci s moto, při otáčení v utažené zatáčce pokud je potřeba naopak víc používej zadek... nauč se jak ti zabírá aby jsi nešel do smyku... když mají kontakt se silnicí obě kola použíj obě brzdy zastavíš dřív ovšem když nemáš ABS tak pozor lehké motorky se někdy staví na předek pak se zadní kolo ve vzduchu zastaví a při opětovném dotyku může smyknout... vše je potřeba otestovat vyzkoušet,... kdyby byla zadní brzda takové zlo už dávno je nemontují.. nečtěte mezi řádky a dělejte si vlastní názory... Jsou dokonce výrobci kde ti bude motorka vždy brzdit duálně. Takže za mě zkus trénovat něco jako dělá Maty Landa(motogymkhana) začni jezdit na malé okruhy a jezdi a jezdi tím se zbavíš bloku a příště to třeba vyřešíš lépe... je to hlavně o pozici těla nejen o náklonu motorky, gumách a brzdách...(ikdyž všechny tyto faktory tam jsou) A tím nechci nic proti tobě ani nikomu namítat, chytračit, kecat, atd... Mě k tomuto stylu tréningu přivedla první nehoda, kdy jsem přemýšlel ano nezavinil jsem jí ale nešlo se nějak lépe zachovat... to mě posunulo nejdál...(a stále vidím jak velké rezervy mám a za rok se účastním kurzů a různých tréningů co jen peněženka a čas dovolí... držím palce a určitě to neřeš tím, že začneš jezdit pomalu a opatrně a málo... musíš jezdit odpovědně předvídat ale hlavně mát najeto natrénováno nesedět na motorce jak pytel... a motorce pomáhat né jí škodit... howk to jsem se zase rozepsal Jo možná poslední věc pokud se rozhodneš řešit styl a nechceš ze začátku investovat zkus kurzy Učme se přežít je to zadarmo a nějaké odpovědi si odneseš...
JinT píše: T..v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku ...
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |