1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
kilix píše: ale neni z toho jasné, či to nebolo kvôli príliš tvrdému pristátiu, alebo sa to stalo vo vzduchu.
Jako že by se to stalo ve vzduchu a sednul s tím autorotací? Tak to by byl hodně velkej frajer. A ještě s poškozeným listem...2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
vybouřená_mrkev píše: Jako že by se to stalo ve vzduchu a sednul s tím autorotací? Tak to by byl hodně velkej frajer. A ještě s poškozeným listem...
s hentak poškodeným rotorom by to asi takto pekne do poľa neuložil. To by bola iba hromádka šrotu. Keby spravil ten pilot takú chybu že by si brnkol listom o ocas počas letu, tak asi nebude tak veľký frajer, žeby to pekne pristál bez ocasu autorotáciou :)
Čo vôbec musíš spraviť, aby si si brnkol do ocasu?
Naposledy editováno 09.03.2016 20:58:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Většinou šlo o pokus prudké změny podélného sklonu, kdy proti sobě šel pohyb trupu a rotorového disku.
Viz to video s useklým nástavcem pro tankování za letu
Hippe?
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Hornis kolektiv keď potiahnem, tak rotorový disk ohnem smerom hore, tak tak asi ocas netrafím. Kde je MrHip?
Naposledy editováno 09.03.2016 22:32:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
čo vravíte na tohto pilota? podľa mňa je to buď absolútny šialenec, alebo absolútny génius a neviem čo robí v hentakej práci:
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Jo, to je možné úplně v pohodě. A není to nijak extrémně neobvyklý jev. Ocas se dá useknout když se prudce přitáhne,( což je pro každého logické) ale kupodivu i když se prudce potlačí což zní nelogicky. Při prudkém potlačení cykliky stoupne úhel náběhu toho zadního listu na nadkritický, list ztratí vztlak a plácne dolů. Některé vrtulníky jsou na sekání ocasů (to zní ale blbě, co ? ) náchylnější než jiné. Listy drží ve správné poloze vztlak a odstředivá síla. Ta je závislá na otáčkách. Takže vrtulníky co točí víc otáček , mají kratší a pevnější listy jsou méně náchylné na tuto lahůdku. Nejhůře jsou na tom dvojlisté vrtulníky ( musí mít delší listy aby měl rotor dostatečný tah) , delší listy zase točí méně otáček a tak je relativně menší i odstředivá sila a delší list se snadněji ohne o větší vzdálenost. Podle tohoto vyjádření ale nelze posuzovat všechny dvojlisté vrtulníky za nejhorší variantu, to je pouze obecné povídání. Záleží na konkrétním vrtulníku jak se s tím konstruktér popral. No a taky se dá usednout ocas při prudkém dosednutí. Speciálně při autorotaci pokud se nezdaří úplně dobře. Otáčky těsně nad zemí jsou už malé, proto i odstředivá síla co drží listy nahoře není nic moc a když se tvrději dosedne, tak listy máchnou dolů a je hotovo.
Máš pravdu, samotným kvedláním kolektivem nahoru a dolů bez cykliky není vůbec snadné useknout si ocas. Výjimečně nadaný jedinec by to možná dokázal . Ale když se zkombinují ty správné pohyby kolektivu a cykliky, tak je to hračka .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Před nějakým delším časem byli v Prostějově dva Lynxy. Tam jsem poprvé viděl na vlastní oči přemet s vrtulníkem a vůbec ne v malé výšce. Pak jsme si s angličany měnili vrtulníky, my létali Lynxy a oni Mi-24 a Mi-17. Z Mi-24 byli naprosto unešení. A tehdy jsem taky viděl dráty vysokého napětí asi 20m nad hlavou. To zajímavé je, že jsme přitom byli nad drátama . Lynx opravdu nemá problém s tuhostí listů
Ty dráty musely být luxus!
To byl nějaký sudový výkrut, nebo čistokrevný záda?
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Líná_vrána píše: Hughes.de.Payns> Tahle nějak skončila Mi-24ka někde v brdech, nebylo to úplně amputace ocasu, ale rotorový disk se střetl s ocasním nosníkem. Myslím snad vrtulník.cz nebo tak nějak, byl tam i hlasový záznam, docela hnus slyšet ty emoce před smrtí
17.11.1992, rozhovor Taxatora s kapitanem vrtulniku
kilix píše: s hentak poškodeným rotorom by to asi takto pekne do poľa neuložil. To by bola iba hromádka šrotu. Keby spravil ten pilot takú chybu že by si brnkol listom o ocas počas letu, tak asi nebude tak veľký frajer, žeby to pekne pristál bez ocasu autorotáciou :)
Čo vôbec musíš spraviť, aby si si brnkol do ocasu?
Pokud propruzis na rotoru, mozne to je...
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Jinak prechazim na pohon kardanem tak jsem zvedavej