Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Jindrej píše: Tak jsem konečně vyndal graf z auta....
Abych to uvedl na pravou míru, tak je to v maxu přesně o 0,65 Nm míň a o 0,82 koně víc než s Mivvama
Zajímavý, a to už ne tak positivně je, že na druhým grafu je srovnání mivv vs akrap a mivv je do 6500 mnohem lepší. Akrapy pak přidaj nula nula houno úplně nahoře
A místama přes 10 Nm ztráta dole je docela dost...
Což znamená, že to stejně zase celý překopu Zkopčim svody a udělám na průměr 60 a koncovky vodevřu
Hodně slušný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: Jindrej> tak to je slušná haluzs akrapama. Jinak co furt máte všichni s těma overbore svodama? Přijde že je to teď nějaká móda. Kde by se to mělo projevit, a co je třeba změnit na motoru aby byl pozitivní efekt?
Přijde mi že amman věděl co dělá, ten výkon je už teď hodně dobrej.
Dle zkušeností majitelů smysl mají, asi zlepšujou výplach... jestli ten kužel třeba funguje jako rezonanční komora u dvoutaktu, kdoví...?
Ed.: ale jinak akrapovič taky neni uplně blbej, i ten malej průměr má svoje opodstatnění - ono nezáleží jen na průřezu trubky, ale taky na rychlosti proudění plynu (= setrvačnost). Proč asi se u dvouválu dělaj dlouhý trubky? Nicméně rsv je dost specifický v mnoha ohledech, no...
Naposledy editováno 20.02.2014 12:24:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ve výsledku je stejně jediná cesta pokus/omyl.
Naposledy editováno 20.02.2014 12:38:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jo a vačky máš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SUZ 20 TL 1000S STREET 10.36mm 9.75mm 256 250 110 110 0.20mm 0.20mm 2.68mm 2.23mm
SUZ 21 TL 1000R/TL1000S RACE 11.00mm 10.18mm 257 258 108 108 0.20mm 0.20mm 3.13mm 2.75mm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Murkin píše: Jasek> Jo angláni mají dvě verze
SUZ 20 TL 1000S STREET 10.36mm 9.75mm 256 250 110 110 0.20mm 0.20mm 2.68mm 2.23mm
SUZ 21 TL 1000R/TL1000S RACE 11.00mm 10.18mm 257 258 108 108 0.20mm 0.20mm 3.13mm 2.75mm
Tak si pro změnu připadám zas jak dement fakt vůbec netuším co ty čísla znamenaj,pochopil jsem jenom zkratku milimetru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
krásná práce gratuluju a o kolik jsou zvětšený ty sací??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Na motoru s jinejma hlavama a vackama uz zase bude vse jinak, takhle velky ventily asi jeste nikdo v TL nemel, takze tezko rict co delat s airboxem atd... At tak nebo tak to tele posouva k charakteru jako ma rsv, dole nic moc a prichazi to s otackama jak u ctyrvalce ... Coz mi moc nesedi, kdyz budu chtit 160ps v 10ti tis koupim rovnou nakou gsxr a nemusim sypat dvakrat tolik do TL ktery se pak stejne rozlitne :)
Ale kdyz to nekoho bavi :)
Pisu o TL aby nedoslo k mylce, cert vi co se deje v ty italsko rakousky pomste :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Tak prumer ventilu neni vse, je to foukany tak treba tam neco bude - ale jak rikam, ve spicce, a 10koni navrch v 11ti tis me nejak moc nebere :) tam se bojim ze se rozleti uz origo motor :)
Assasiane draku nemaluj čerta na zeď
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |