JAK TO VŠECHNO DOPADLO SE PÍŠE V PŘÍSPĚVKU Č. 163 !!
Ahoj, potřebuju poradit bráchovi s autem. Minulý pondělí koupil v bazaru za 130 tisíc Forda Mondeo, 2,0 l TDCI. Jelo to parádně, supr zátah, vzal mě projet a docela sme si ten výkon užívali, protože já mám Scenic 1,6 a brácha měl předtím Vectru a tohle auto umí prostě víc. Rozdíl sme cejtili hned (potom vysvětlim proč to píšu). Nechal si ho v bazaru zvednout, zkouknul ho i zespoda, prostě všechno perfektní.
No a ve středu jel brácha do myčky, kde během mytí zjistil že trochu zatéká kolem čelního skla u spolujezdce, a objevil tam vadný těsnění. Odvez to tam ve čtvrtek jako drobnou reklamaci, řekli mu že to nebude problém a auto si nechali. Dneska v 18:00 hod si auto vyzved, dojel domu a volal mi že je to nějaký divný, že to vůbec nemá ten výkon co to mělo minulej tejden. Tak sme se byli teď večer projet, a fakt, ta euforie byla ta tam. Jede to jak když to nejede. Otevřeli sme haupnu, a čumíme jak puci - motor co tam je teď je hnusnej, zablitej olejem, slintá to u vstřiků, dole z toho visí k zemi nějaká hadice, nárazník má škrábanec kterej to předtim nemělo (na to sou fotky).
No prostě - máme fakt vážný podezření, že mu tam přes víkend vyměnili motor. Tak co s tim? Číslo motoru se neeviduje, není ani na smlouvě, ani v TP. zejtra mi kámoš, kterej dělá ve Fordu, bude schopen podle VINU říct, s jakým číslem motoru to auto vyjelo v r. 2004 z fabriky, tak jsem si myslel že máme vyhráno.
Tak sme hupli do auta, a ještě v půl desátý jsme dorazili do bazaru (má otevřeno do deseti večer), a chtěli sme, aby nám na kus papíru napsali, že ještě dnes, ve 21:30, je v autě osazen motor číslo to a to... bylo to 3 a půl hodiny po tom, co si to brácha vyzved, tak sme doufali že kdyby se prokázala výměna motoru, nepřišijou ji nám (že bysme to stihli za 3,5 hod?). Chvíli si tam na všechny strany všichni telefonovali, ale nakonec souhlasili. Bohužel, když přinesli zrcátko a začali sme číslo motoru luštit, nikdo z nás ho nebyl schopen přečíst - je to fakt absolutně nečitelná, stará, zarezlá ražba. Takže sme odtáhli s nepořízenou, s autem co jede jak když nejede, do kopce musí na čtýru... A prej se má brácha stavit zejtra od 9 do 18, kdy je tam přítomen reklamační technik.
Co myslíte, jak to dopadne?
Naposledy editováno 04.04.2011 19:47:52
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Jinak jsi myslím, že nejmenovaný autobazar má tuto diskuzi dávno pročetlou... Akorát pokud je tomu tak, rychle se toho motoru nyní budou chtít zbavit .
Edit.: Stejnak to jsou prasata, kdyby Vám tu herku alespoň umyli .
Naposledy editováno 23.03.2011 18:40:33
2 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Naposledy editováno 23.03.2011 19:20:21
jeny píše: Jo taky znám takovej nejmenovanej bazar u nás. Jedu s traktorem a kluci se honěj bazarovejma autama po polňačkách: Opel Frontera a Lada niva a když mne pak předjížděli na cestě, tak taky zrovna pomalu nejli, pak ty auta maj k něčemu vypadat.Modnedo se mi taky líbí a taky o něm uvažuju. Co je na Mondeu v naftě tak špatnýho? Kokrétně 2002-2005 2.0 TDCI
motor obecne... vstrikovace, dvouhmotnostni setrvacnik, remenice motoru... Forda v tomhle rocniku a motoru za me rozhodne nebrat...
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Pawka píše: mondeo 132kw uz nema poruchovy vstrikovace. je i nadale choulostivy na naftu.
u nas jsme to menili na trech Mondeich a to nejsme znackovy servis. ja osobne bych do toho nesel ani nahodou. ale co uzivatel, to jiny nazor
2 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Zároveň s 1,8 mám už třetí rok ST24 2,5 V6 a příběh stejný-jen jezdím a opravny neznám.
Každé auto má svoje mouchy,ale podle mé zkušenosti rozhodně není Ford TOP poruchová značka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
2 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Brácha má auto doma! Jede zase jako kráva, plný výkon! Popíšu přesně co se stalo krok za krokem, a závěr si udělejte sami, schválně nenapíšu co si o tom všem myslím, tady jsou pouze fakta:
- včera brácha odvez ze své iniciativy auto autorizovanému servisu FORD, který je cca 1 km od prodejny Auto ESA. Výslovně řekl, že si chce nechat udělat diagnostiku, protože autu chybí výkon, a ZEJMÉNA chce papír s výsledkama diagnózy zatřídění vstřiků, a chce písemně potvrdit nebo vyvrátit, že v diagnostice je (nebo není) zápis o případném servisním zásahu nebo výměně dílů v uplynulém víkendu. Přijímacímu technikovi přímo řekl, že auto koupil před týdnem v ESA, a že má podezření, že mu byly vyměněny vstřiky během záruční opravy skla. JEŠTĚ JEDNOU ZOPAKOVAL, ŽE MU JDE PŘEDEVŠÍM O DIAGNOSTIKU NA VSTŘIKÁCH!!
- Dnes ráno volal do autor. servisu, jak to vypadá a kdy si může přijet pro auto. Bylo mu řečeno, že v poledne bude auto k předání, ale že diagnostika nic špatného neukázala.
- Volal opět ve 14 hod, zda je možno pro auto přijet? odpověď byla "ne, ještě ne, technik na tom autu ještě pracuje". Co na tom dělá? Vždyť jsem chtěl jen diagnostiku? nevím, bylo mi řečeno že to prostě ještě není, za což se omlouvám, a přijeďte si ve čtyři.
- V 16 hod jsem vezl bráchu do servisu FORD. Teď to bude nejzajímavější:
BRÁCHA: Máte výsledky diagnostiky?
FORD: Ano, nic špatného jsme ale nenašli. Měřili jsme tlak turba, a ještě něco, a ještě něco (zapomněl jsem, sory), a vše je v pořádku.
JÁ: A co ty vstřiky?
F: Co je s nima?
J: Přece jsme výslovně žádali výpis z protokolu a zatřídění vstřiků, a výpis zda je v řj záznam o servisním zásahu.
F: To se omlouvám, to kolega zřejmě neudělal.
B: Jsme tady přece právě proto, že máme podezření na výměnu vstřiků, proto jsme tu diagnostiku chtěli!
F: Moment, zavolám kolegovi...
F: (po skončení telefonu) tak kolega říká, že na vstřikách bylo taky vše v pořádku. Kdyby nebyly zatříděny tak by auto vůbec nejelo, takže o to nemusíte mít strach.
J: Mám informace od profi mechanika, že stačí špatně naprogramovat jeden vstřik, a na výkon to má velký vliv. A vůbec - chceme hlavně protokol o tom, zda byl proveden v posledních dnech servisní zásah.
F: Ne, nic takového se nezjistilo. Vstřiky bysme kdyžtak zatřídili, vymazala by se data z řj, a nahrála znova na konkrétní vstřiky.
B: Hm.. Kolik by to stálo?
F: Asi 1.300,-
B: To bych možná si nechal zítra ráno udělat.
F: To nebude nutné.
B: Proč? Jak to myslíte?
F: ....mlčí... pak po chvíli - podle všech měření by to auto mělo být opravdu v pořádku.
B: OK, ale je to stejně divný, proč to tak najednou ztratilo výkon... No nic, zřejmě to vyreklamuju u ESA a pokusím se dohodnout na výměně za jiný vůz stejné ceny, nebo odstoupení od smlouvy.
Mezitím přišel jinej kolega.
F: hele, tady ten pán má problém s autem, který koupil u ESA...
F2: ESA?
F: Jo.
Chvilku na sebe koukali...
F: Prej jim ho reklamoval kvůli nějaký vadě skla, a vrátili mu ho a nemá prej výkon. Nemoh by ses tím projet, co si o tom myslíš?
F2: jasně, jdu.
Odjel, za chvíli se vrátil.
F2: Já nevim, ale mě připadá že tam ty koně jsou, jede to dobře...
BRÁCHA: No, kdybych v tom seděl poprvý taky bych to bral, ale já vim jak to jelo minulej tejden.. Každopádně děkuju, my pojedem. Co jsem dlužen?
F: neplatíte nic.
B: Co prosím? Jak to myslíte?
F: Nic neplatíte. (dloouhej pohled do očí..)
B: To zírám... opravdu?
F: Tady jsou klíčky.
B: No tak to děkuju, nashledanou...
Vyšli jsme ven. Brácha říkal "chápeš to? Celej den tu maj auto, od včera, a nechtěj prachy?" Já odpovídám - "no nevim, možná když je test diagnostiky negativní tak nic nechtěj, protože ti vlastně nijak nemohli pomoct, tak v rámci nějaký solidarity to neúčtujou..(?)"
Rozloučili jsme se, já šel ke svýmu autu, brácha ke svýmu. Bydlíme kousek od sebe, tak jsme jeli kus cesty spolu. Na Kbelský, cestou nahoru do klíčovskýho kopce, jede najednou brácha vedle mě v pruhu, stahuje okýnko spolujezdce... Tak sem stáhnul taky okýnko, a brácha na mě volá - "ČUM NA TOHLE!" Šlápnul na plyn a vystřelil vpřed jak raketa!! Já mám 1,6 benzín osmiventil, narval jsem za tři a snažil se ho stíhat, ale těžce sem se nechytal, zmizel mi z očí. Telefonem mi říkal že zastavíme u mě doma.
Přijeli sme ke mě, otevřeli jsme kapotu, a hádejte co Všechno tam svítí novotou Všechno je čisťounký, utřený, jako nový. Dokonce je čisto i pod plíškama, na kterých vstřiky sedí. Vzhledem k tomu jak to tam všude teklo, je neuvěřitelný že by někdo dokázal utřít kaluže nafty i pod plechem, v mezírce 1 mm. Zřejmě se stal nějaký zázrak!
Závěr, který mi z toho vychází, když si dám dvě a dvě dohromady, tady nenapíšu, nebudu nikoho z ničeho obviňovat. Toto jsou fakta, je na vás co si chcete o tom všem myslet.
Naposledy editováno 24.03.2011 10:17:30
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Ozzy_ píše: Myslim ze to ve vlakne nejmenovany ESO psal Tady mas dukaz misto slibu ...
... gratulace k tomu, ze to takhle dopadlo. lidi, nebudte naivni, nesetrete na nepravych mistech a nenechte si "sr*t na hlavu" vypravet bych mohl opravdu dlouho... ale zacala sezona, zacne se jezdit mam je moc rad, kluky bazarnicky :) no, oni me vlastne "taky"
Naposledy editováno 23.03.2011 20:43:45
jeny píše: Hm.. to to ty vocasové nemohli udělat pořádně, fakt se mi tohle auto strašně líbí a chtěl sem ho v naftě ale mít s tim pak takoví starosti a cpát do toho nehorázný peníze .Navíc nejste první kdo mi to nedoporučuje a benzínoví jsou na tom lépe?
Ono je to dobrý a hlavně účelný auto. Ani novej model nemá zavazadlovej prostor tak dobře vyřešenej. Vyndáš sedačky a máš tam letiště jak kráva . Jen má víc typických závad a to neznamená, že je to sypák. A hlavně se dost často kvůli závadám, jako jsou vstřiky prodává. Jak začnou zlobit, tak se do nafty naleje nějaký aditivum a šup do bazaru. Pak si to nějakej natěšenej borec koupí a po měsíci se podělaj úplně a je to hned +30 000,- za výměnu a hned se v hospodě vykřikuje, jak to Mondeo nic nevydrží.
Hlavní řemenice další taková závada. Hold vydrží tak 120 000 km, což někdo najezdí za 10 let a druhej za dva roky.
Dvouhmotnostní setrvák se opotřebí na každým autě, kde je namontovanej. Není žádnej problém na něj dát 150 000 km a víc. Záleží na tom, jak se s tím jezdí.
Turbo, rozhodně se nemění na každým druhým autě. pokud nemá el. regulaci, nechá se sehnat přímo od výrobce za slušný peníze.
Chce to vybrat bez DPF, který se už montovali na model do 2007.
Je to prostě auto, kde jsou ND dražší a člověk tak nějak může očekávat, co přijde. Pro toho, kdo má hloubějc do kapsy to auto ale není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
jeny píše: ... Co je na Mondeu v naftě tak špatnýho? Kokrétně 2002-2005 2.0 TDCI
Treba turba.
rraol> no vidis jak to dobre dopadlo.
rraol píše: MÁME TU VÝSLEDEK - PŘEKVAPENÍ!!!
........
Závěr, který mi z toho vychází, když si dám dvě a dvě dohromady, tady nenapíšu, nebudu nikoho z ničeho obviňovat. Toto jsou fakta, je na vás co si chcete o tom všem myslet.
Však jsem to tu psal! Propojení servisu a bazaru je evidentní. Osobní zkušenost jsem popsal. Ten mechanik, kterej to dělal, to dělal zadarmo, ale jeho šéfík určitě ne .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
šmudla píše: MYslíš,že měnili teda celej ten motor?
To už si nemyslím, měnili na 99% jen ty vstřiky. diagnostiku tlaku turba bráchovi dali, to je OK. Zatřídění vstřiků dát nechtěli, "zapomněli" na to, takže podle mě šlo fakt jen o ty vstřiky, a všechno ostatní, z čeho nám dali záznam, asi nevyměnili.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Ozzy_ píše: Asi by mi to nedalo, a vysypal litr/dva ve fordu nekde dost daleko za bukem aby mi vytahli diagnostikou kdy a kolikrat ty vstriky delali
jen tak ze sportu si to fakt nechat, že jo? Taky bych byl na to zvědavej
rraol píše: jen tak ze sportu si to fakt nechat, že jo? Taky bych byl na to zvědavej
Jo jen tak ze sportu by me to zajimalo Bejt majitel auta. Domluvil bych rozumnou cenu za disgnostiku nekde za budem a prilezitostne bych si to nechal na pockani udelat
Ale jinak samo hlavne at to jezdi a smitec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
rraol píše: To už si nemyslím, měnili na 99% jen ty vstřiky. diagnostiku tlaku turba bráchovi dali, to je OK. Zatřídění vstřiků dát nechtěli, "zapomněli" na to, takže podle mě šlo fakt jen o ty vstřiky, a všechno ostatní, z čeho nám dali záznam, asi nevyměnili.
Když auto nejede, turbo nemůže fungovat, tudíž nemůže projít žádným testem. Kouni se na princip turbíny. Jinak sem dej sken protokol o testování turba diagnostikou. Zajímá mě, jak to dělali.
A s tím vyčištěním motoru - vezmeš čistič na brzdy, vystříkáš ho na motor, ofoukneš tlakem vzduchu a okolo vstřiků má zameteno za minutu.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
jeny píše: Eso_Rimmer> Dík za info, budu se muset přeorientovat . Mondeo v benzínu by mě ,,sežralo" za živa
nz... ale jak rikam, co clovek, to nazor. je fakt, ze u me v dilne jsou Fordy a Opely snad nejzastoupenejsi znacky. samozrejme i Skodovky a VW, tam to ale taky bude dano tim, kolik jich je... kdybys neco potreboval, klidne pisni