1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Jaka je vypalovaci teplota komaxitovani? 160-220°C ?? Tak nejak ne?
Ale toto prece jsou bezne aplikacni teploty SPOUSTY vyrobku vyrabenych litim, pripadne tvarenim z hlinikovych slitin stejnych ci velice podobnych tem pouzivanym na kola ci lite ramy motorek.
Cili jednoduchou uvahou - nemuze u nich dochazet k zadnym degenerativnim zmenam, jinak by nemohly byt takto pouzivane.
Pokud si dobre pamatuju, tak v podobnych teplotach maximalne urychlis starnuti, pripadne u ciste eutektickeho siluminu s prisadou Mg nebo Mn mozna nejake vytvrzeni pripada v uvahu (a to je s velkym otaznikem zda je zrovna tento na kola ci ramy pouzity-spise ne).
O Mg se netreba bavit, ten je zcela mimo hru.
Podle me to co pises, to jest signifikantni zmena mechanickych vlastnosti Al slitin pri komaxitovani, je spise velmi hypoteticka a v praxi raritni situace.
Naposledy editováno 24.11.2011 22:22:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: mm-art-airbrush> Beru to co pises v potaz a rozumim. Ale clovek nemusi byt zrovna materialista, aby tady pouzil selsky rozum.
Jaka je vypalovaci teplota komaxitovani? 160-220°C ?? Tak nejak ne?
Ale toto prece jsou bezne aplikacni teploty SPOUSTY vyrobku vyrabenych litim, pripadne tvarenim z hlinikovych slitin stejnych ci velice podobnych tem pouzivanym na kola ci lite ramy motorek.
Cili jednoduchou uvahou - nemuze u nich dochazet k zadnym degenerativnim zmenam, jinak by nemohly byt takto pouzivane.
Pokud si dobre pamatuju, tak v podobnych teplotach maximalne urychlis starnuti, pripadne u ciste eutektickeho siluminu s prisadou Mg nebo Mn mozna nejake vytvrzeni pripada v uvahu (a to je s velkym otaznikem zda je zrovna tento na kola ci ramy pouzity-spise ne).
O Mg se netreba bavit, ten je zcela mimo hru.
Podle me to co pises, to jest signifikantni zmena mechanickych vlastnosti Al slitin pri komaxitovani, je spise velmi hypoteticka a v praxi raritni situace.
Klidně můžeš mít pravdu


Já si na to nastříkám s mým klidným srdcem to,co já zas uznám za vhodné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

...že jsem ti neomílal to co jsem tady v různejch vláknech napsal mnohokrát při popisu konkrétních dle mýho názoru nevýhod jsem několikrát podotknul
...že bych plakal nad tím, že jsou lidi špatný, takový nebo makový? vůbec ne, jen jsem ti uváděl skutečnej stav a tím i proč se tak některý věci dějou, jinak já s nima nemám sebemenší problém, je to primitivně jednoduchý, chce nebo nechce a v případě že ne, může o dům dál
tohle: GRASSEL> tak to je buď divný, nemo máš štěstí na anomálie
patřilo k tomuhle:
GRASSEL píše: osiris>.............a viděl jsem už spoustu kol takhle oťukanejch po vyjížďce včetně mejch....
...tak snad jsem si tentokrát dal dostatečně záležet abych odpověděl na všechno

ps: jistě z toho ale nebudem dělat pravidlo a věci který mi příjdou jako pitomosti nebo provokace (nevztahuj to prosím teď jen na sebe



Naposledy editováno 24.11.2011 23:38:18

nicméně ok, končím debatu.... ani nemám co bych asi dál dodal.
Jo jen to že věř že ten komaxit si nechávaj dělat lidi hlavně kvůli referencím, výdrži.... vím o lidech který ti klidně vytřepou xxxx prachů za lakovaný kola ale poté so je měli jim už nevěřej. Mě osobně taky záleží na tom jak to bude fungovat, pak až cena a někde je i ten komaxit pěkně drahej, respektive že si to nechaj nemálo napálit.
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
edit> nicmene muzu si to jeste overit u nasich materialistu, sam o tom vim uz ho*no. CO vim na beton ze nevyzihany neeutekticky AlMgSi ani do 300 zadnymi zmenami neprochazi ani po peti stech hodinach.
Naposledy editováno 25.11.2011 10:04:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: assassin> souhlasim v pripade ze by ta teplota byla 300deg. Ale ona je obvykle do 200. A to pro T6 neni dost ani na starnuti. Navic cas je take velmi kratky na nejake znatelne vystarnuti. Podle me se to muze nejak projevit snad jen u eutektickeho nebo skoro eutektickeho siluminu a to jeste kdovi jestli.
edit> nicmene muzu si to jeste overit u nasich materialistu, sam o tom vim uz ho*no. CO vim na beton ze nevyzihany neeutekticky AlMgSi ani do 300 zadnymi zmenami neprochazi ani po peti stech hodinach.
videl bych to podobne, na tom ramu ale bude neco lepsiho nez silumin.. teda jak na kterym.. TLS je asi odlity z recyklovanejch esusu

2 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
Ono ve skutečnosti ani nejde o to, zda dát komaxit a nebo obyčejný lak, jako spíš o to, že lakýra bude obecně vždy tvrdit, čistě z principu - alespoň tak se tu "osirisi" presentuješ, že komadxit je "shid".
Zatímco Grassel od samého začátku v tomto vlákně uznává, že volba lak či komaxit je věcí čistě dle praktického použití (vzhled/náklady/užitná hodnota) a že se na kola hodí a je praktický, tak ty osirisi jej jen a jen haníš a každého, kdo má jiný názor než ty, bereš jen jako svého protivníka - čistě podle předrevolučních pouček - "kdo nejde se mnou, jde proti mně!" Třídní nepřítel a basta.
Jinak abych se rovněž ozval k páně osirisově výroku "spořivý čech", tak ten se mne také dotkl.
Jaksi jsi osirisi zapomněl, že v listopadu 1999 lidé cinkali klíčemi a volali po svobodě a tržním hospodářství jakožto jediném správném ekonomickém mechanismu.
Teď jej máme, máme i svobodu, ale jak koukám, tak každý, který se rozhodne pro kompromis náklady/vzhled/užitná hodnota a zvolí si zrovna ten komaxit a nebo vyjádří jeho podporu, tak je tvůj třídní nepřítel.
To je to samé, jako když skoro všichni chodíme nakupovat do supermarketů a né do kamenných obchodů. Ušetříme, máme výběr z většího sortimentu a zboží je čerstvější. Takže nech prosím druhým svobodu vlastního názoru a svobodu se rozhodnout, ale ty sám práškovou lakovnu nemáš!
Ještě druhá věc pro komaxit - lakujete-li ráfky, pak musíte použít speciální filer, který obsahuje ve větší či menší míře i základovku. Pokud to děláte na hliník, pak dáváte zvlášť špric a nebo fíler, který je kyselejší, protože jinak na něm nic dlouho nevydrží - většina kol na motorkách je hliníkových s malými příměsemi toho či onoho (Si, Cu, Zn, Sn..)
Všichni nakonec viděli, jak za nějaký čas vypadaly zpětná hliníková zrcátka na Favoritech. Ale tohle nebyl problém jen českých vozů.
Pročpak se asi teď na tyhle části dává onen Komaxit?
Ale tím jsem jen chtěl říci, že pokud chcete opravdu hezká kola pod lakem, pak jsou drahá právě tím lakem - nekolika vrstvami fíleru mezi broušením a pak buď pastelka a nebo metla a ještě lak. Prča pak ještě je, že většinou tuhle barvu musíte přetáhnout kvůli celistvosti i do vnitřku ráfku - no a tady je další problém. I když ji vypálíte jak máte a necháte vyzrát a natáhnete na ni pneu, tak až tu pneu budete sundavat, riskujete, že spolu s gumou odtrhnete i barvu.
Pokud lak na kola, tak jedině z prvovýroby, protože tam pracijí s čistými materiály a mají na to technologii.
Proto si myslím, že komaxit je lepší - ten jde na kov přímo.
Obyčejný lak, přestože se do něj přimíchává tvrdidlo, tak není dvousložkový jako epoxid - v tom se "assasin" plete.
Všechny laky odstraníte lakožerem - buď na bázi žíraviny (zásadité), jako je Lakostan a nebo na bázi agresivních rozpouštědel.
Komaxit se mi například z hliníkové nádobky s brzdovkou a z páčky přední brzdy podařilo odstranit jen mechanicky a nebo lakožerem na bázi rozpouštědel a to za podmínky, že to tam bylo namočené týden a pak jsem stejně musel použít modelářský nůž a seškrábat to jako harmoniku.
Takže už z prvovýroby se na části motorek dává komaxit - zejména na hliníkové části, protože je lepší.
Ale komaxit bohužel jen potřebuje lepší přípravu podkladového kovu, který je tvrdý a hůře se opracovává.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Pro tvářené polotovary se používají jiné typy slitin, které jsou obvykle vytvrzovatelné. Doplňkové označení (stav)T6 znamená právě umělé vytvrzování které ale u různých slitin probíhá různě rychle za různých teplot. Nelze říct, že pro stav T6 je tolik a tolik °C mnoho nebo málo bez znalosti materiálu. Vytvrzování probíhá i za pokojové teploty (stárnutí) ale trvá to výrazně delší dobu. Jsou vytvrzovatelné slitiny, které nejsou schopny za pokojové teploty vytvrzení (stárnutí). Teploty vytvrzování jsou obdobné těm "vypalovacím" takže bych hodně opatrný.
Jinými slovy litá kola a odlitky obecně bych se nebál práškově lakovat, "komaxitování" kovaných kol a jiných tvářených součástek bych se už raději vyhnul.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
osobně s tím co jsi napsal já souhlasím. Na kola se používá právě více slitina AlSi - onen silumín - kromě zatékavosti při gravitačním a nebo tlakovém lití, se i lépe obrábí - viz pak středy pro ložiska. Ale hlavně při nárazu nedochází k žádným lomům a utajeným prasklinám jako u slitin duralových a nebo jim podobných, které se vytvrzují kalením a i popouštěním.
Zahřátím kola na teplotu komaxitové pece se mu nic rozhodně nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
honzabiker píše: Yper> Termíny kalení a popouštění bych přenechal oceli . Raději používám rozpouštěcí žíhání a vytvrzování.
O.K.


Je to jako když já jsem zase alergický na výraz pískování, kteréžto je otryskávání pouze křemičitým pískem, přičemž dnes se otryskává měděnou struskou, čedičem, litinovými broky, slupkami z vlašských ořechů a nebo z buráků.


...ani jsem nepsal jako ty že:
Yper píše: .......... vydrží mnohem více a mnohem déle než podělanej lak........
a už vůbec jsem na rozdíl od hrubejch vyjádření na úkor laků nikde nenapadal stejně jadrnejma výrazama něco podobnýho na komaxit, natož abych se o něm vyjádřil že je shit; pro úplnost uvedu to jediný, co jsem o něm tady napsal:
osiris píše: ...........do určitý míry neovlivnitelná křehkost, po narušení vzlínání vlhkosti pod povrch a skrytá koroze, extrémně silná vrstva nežádoucí u lícovanejch dílů, omezená koloristika, stupeň lesku nižžší o minimálně 14%........
...nic hanlivýho, jen to, že lak je lepší; jinak jsem vždy (což bylo jen 2x? 3x? proti "vašim" několikanásobně vyšším co do počtu, výpadům na adresu laku) psal, že na kolech (klidně k tomu ale přidám i rám a kyvku), jak je tady všude uvedeno, jak se píše i v názvu vlákna a jak se tu debata vine, mají asi konstruktéři důvod dávat v prvovýrobě barvu, samozřejmě proto aby splnili svý požadavky pro danou věc, proto je teda z logiky věci pro tenhle účel pro ně lepší (a to i přes vyšší pracnost, spotřebu i cenu laku)
...výrok "spořivý čech" nemá s tvejma vzpomínkama na dobu minulou vůbec nic společnýho; dnešní doba je taková, že bohužel naším národní specifikem a to i v očích ostatních vyspělejch evropanů je ušetřit za každou cenu a to dokážem i v nesmyslnejch případech, jsme toho všichni svědky každej den napříč různejma oborama; všude se řeší jak co s prominutím ojebat aby to bylo co nejlacinější za každou cenu; samozřejmě že šetření je na místě, plně ho schvaluju, ale ne na úkor funkčnosti a kvality, což je ten trend kterej tady nadhazuju a to jsem popisoval; pokud ale ušetříš na úkor kvality nebo funkčnosti, tak pak ale nehaň to co jsi si svou spořivostí zavinil sám; snad pochopíš jak to myslím...
...na 2K pastelovou barvu ať už akryl, polyuretan, nebo tebou zmiňovanej epoxid (o kterým si myslíš že není, když píšeš o assasinovi že se plete) se lak nepoužívá, ten se dává jen na báze (většinou metalický)
...v minulejch dobách (o kterejch píšeš) ano, ale v dnešní době ne, dnes už se barvy nevypalujou a tak je možný, že máš stále zafixovanou kvalitu tehdejších barev a myslíš si že je potřeba barvu spojit uvnitř ráfku a že ho guma odtrhne, ne tak to není
GRASSEL píše: Jen by mě teda zajímalo když se tady mluví o opravě laku a že komaxit nejde jak se daj spravit ťukance od těch kamínků na kolech krom toho že mi někdo dá lak v lahvičce ať si to udělám štětcem
protože na opravu komaxitu mi stačí použít stejnej odstín laku na nehty kterej ukradnu mladý a výsledek bude stejnej
Jinak samozřejmě, nejde opravit ale na to aby se dobře udělanej komaxit nějak domrdal musí bejt nehorázná mrda nebo síla. Je fakt že když mi je takhle domrdal debil montpákou tak jsem na jeho náklady nechal udělat znovu.
Nicméně fakt by mě teda zajímalo jak se opraví ten lak na kolech třeba po dvou rokách provozu.
Přesně tak se to dělá i v průmyslu. Lakujeme práškem a když je malá rejha, nebo tak tak se to zamázne , nebo zastříkne mokrou barvou stejného odstínu. a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
honzabiker píše: Jako siluminy jsou označovány slitiny Al-Si a ty jsou obecně nevytvrzovatelné. Právě siluminy jsou díky svým technologickým vlastnostem (zabíhavost,..) používány pro odlitky.
Pro tvářené polotovary se používají jiné typy slitin, které jsou obvykle vytvrzovatelné. Doplňkové označení (stav)T6 znamená právě umělé vytvrzování které ale u různých slitin probíhá různě rychle za různých teplot. Nelze říct, že pro stav T6 je tolik a tolik °C mnoho nebo málo bez znalosti materiálu. Vytvrzování probíhá i za pokojové teploty (stárnutí) ale trvá to výrazně delší dobu. Jsou vytvrzovatelné slitiny, které nejsou schopny za pokojové teploty vytvrzení (stárnutí). Teploty vytvrzování jsou obdobné těm "vypalovacím" takže bych hodně opatrný.
Jinými slovy litá kola a odlitky obecně bych se nebál práškově lakovat, "komaxitování" kovaných kol a jiných tvářených součástek bych se už raději vyhnul.
Tak snad se nikoho nedotknu když řeknu že ten kdo by měl kovaný kola za takovou raketu jakou se prodávaj s muší váhou a dal by si komaxit je fakt totální idiot

Co se týče laku tak vím jen o pár lidech ce mělo lakovaný kola a po dvou rokách to byl otřes, až mi někdo přinese kola pěkně nalakovaný a starý tak aspoň dva roky při normálním ježdění (ne nějaká výstavka) a budou ok pak se budu rozhodovat mezi lakem a komaxitem.
Do tý doby je pro mne co se týče kol, rámu, kyvky a podobných částí jasná volba komaxit

HornisGSX píše: Nick86> jo ty seš uplně nej ten komax na rozetě
dobře
za mě z praxe komaxit si už nedám ani na zahradní stolík... kola jsem nechával lakovat na svým bečku ( jen střed a loukotě) límce leštěné... kola vypadají jak nová jenže(cca 4roky)... ano byla trošku dražší pač podle slov lakýrnika tam nemůže přijít obyč barva( nevím aká nevím co tím myslel)... když jsem mu řekl komaxit zrudnul a chtěl mě zabít asi věděl proč . Mám tu zkušenost, že jako mladej blbej sedmnáctiletej smrad jsem si koupil jawa 350 a chtěl jsem stavět hustokrutopřísnýho streeta. Tak co rozebrat a rám do kamaxitu
zkrátím to začal jsem jezdit a v místech kde jsou sváry mi komax popraskal a po velmi brzké době začal rezavět rám... odstranění toho po.. komaxit až zas taková prdel není a znova lakování taky... za mě komaxit nee
Tak to nebyla chyba práškového lakování, ale svařování. Tedy pokud se to jen netryskalo, ale byla to lakovna s mytím a fosfátováním.

Ve svárech byly póry, nebo jiné vady, díky kterým dovnitř natekla voda a ta pak ve vypalovací kabině vybublá i s barvou v místě té netěsnosti . Když je tam vody malinko, tak se prášek nechytí a bohužel se vada projeví až časem...
Naposledy editováno 25.11.2011 20:08:16

Nejsem žádnej mistr lakýrník, ale pár upřesnění z mojí strany
- obvykle se síla suché vrstvy pohybuje od 60-100 mikronů. Od 200 už se dělá pomeranč. Hlášky o silný vrsvě proti mokrýmu laku jsou blbost
- v peci je cca 200 stupňů a vypaluje se kolem 30 minut - podle velikosti kusu. Tzn. ložiska musí opravdu ven
- prášková barva má co se týče mech. a chemického poškození lepší vlastnosti, než mokrý lak.
Jak je to s pružnými díly,např. odolnost na ohyb z hlavy nevím, předpokládám že prášek tak pružný nebude. Můžu v pondělí nechat otestovat

Naposledy editováno 25.11.2011 20:33:30
Zas takovej bermůdskej trojúhelník to není...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
nakano píše: rybíz5> Taky to nikomu nenutím.No a když jsou ložiska venku tak se dají nový.Beztak u starších moto to nikdo nedělal A nová jsou celkem za pakatel-komplet dvě kola+rozeta do 200kč.
To možná tak bez kuliček

Já jsem měl staré rezavé kola na Stadiona,nejlepší řešení bylo je nechat opískovat - tam jsem si zalepil ložiska tvrdou páskou,aby se nepoškodila od písku a tu jsem tam nechal i pro komaxitování a s ložisky nebyl problem,přežila to.
Obě kola na Stadiona včetně pískování a komaxu snad 280,-Kč

Naposledy editováno 26.11.2011 09:01:49