Rád by som sa poradil s kúpou prvého superšportu.Mám skúsenosti povačšinou len na scootri.. + Par jázd na 20-30kW motorkách po rovinke.
Moja srdcovka je
:Kawasaki zx-6r 2005-06
No Na sk sa jej cena pohybuje naozaj vysoko.U vás je to okolo 3800€-95 000Kč.
Je to pomerne dosť nakoľko si na motorku šetrím už asi dva mesiace a min 3-4 vyplaty ešte potrebujem.
No bojím sa že to bude aj silné..Aj keď rozum v hlave mám.Človek nikdy nevie.A taktiež pádu oprava by bola dosť drahá. a do ročniku 00 napr ísť nechcem..Viac by som to servisoval ako jazdil.
Skôr som rozmýšlal že by som išiel 03-04 ninji popriápadne cbr 600 rr 04+.. Tam sa cena pohybuje okolo 75-80 000Kč což je prijatelnejšie.. A rozmýšlam že po sezonu zácviku by som to predal a splnil si sen.. No má niekto skúsenosti ako začiatočnik s cbr a pod?
Samozrejme viem že je tu sekcia motorkari a tam su recenzie.. No žiaden začiatočník tam toho moc nerozpísal..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
Je mi 20 let, sedlal jsem taky na zacatku slabou motku, konkretne 250tku kejvacku.......po dlouhem rozhodovani jsem se rozhodl jit do GS 500E....Ano ty mas vic financi, takze byt tebou jdu GS 500F, nebo CB500F,proste nakyho nahace, nebudes to aspon tak knedlit ( bude na tebe fucet ), navic na koupeni SS mas celej zivot. V tvoji cenove relaci sezenes neskutecnej kus, v super stavu, a jeste ti zbyde na vybavu. Mam za sebou prvni sezonu, a muzu rict, ze svoji volby nelituji, GSko me umoznilo dostat motorku aspon trochu do ruky....36kw me uz prestava stacit, mam na ni neco kolem 7000, jednou jsem ji polozil asi v 50tce v serpentine ( pisek na ceste )...leto 2012 bude asi ve jmenu GSXR 600, CBR 600, nebo Z 750, ano, bude to neuveritelny skok, ale prece jenom mam v aute najeto 50 tisic km, na motce asi +-10000 km, a myslim ze mam v hlave vetsinu veci srovnanych a vim k cemu me motka slouzi.....k zabave ne k trapeni ve spitale..Tot muj nazor...Zdar a prijemnou zimu !! :(((((
E : mam par kamaradu co zacli na sestce, rvou do toho prachy ptz ja za stejny love koupil GS v slusnym stavu, oni srot, a breci mi na rameni, ze maji z te sestky v zatackach strach, a ja na GS, ktery je hezky poslusny v zatackach ujizdim, v nich ta sestka budi takovej respekt ( pripominam, ze jsou to zacatecnici jako ja ), ze maji strach na ni pomalu jezdit....a presne jak tady lidi rikaj, nejde to na SS netahat, taky na GS jezdim jak prase, ale precejenom ten vykon a kroutak me malokdy pusti za hranici prilnavosti nebo zahranici 170 km/h...tocim ji, rve jak podsvince, jede, ale furt je svym zpusobem hodna :))) Ber petku, nebo cestovne sportovni 6tku, ale SS RR R1 pycovoe neber.....:) budes litovat jako moji kamaradi......je to na zacatek podle me zbytecne silny...
Naposledy editováno 09.12.2011 11:15:28
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
E: Jakože nämlich to samý i s tim položenim, ve stejný rychlosti, taky v serpentině, akorát na štěrku.
Naposledy editováno 09.12.2011 11:30:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
Je to vidět všude, sou kluci co po autoškole vlezou do favorita, S120 atd a lítaj jak kreténi a pak si přečteš jak jeli z diskotéky a 4 R.I.P. Je jasný, že kdyby tihle bezmozci měli M3 apod tak je to ještě horší (a nebo taky ne). A to samé je i u motorek dle mého názoru... Koupí si 125 nebo i to vaše GS 500 a bude jezdit jak krypl do plnejch, riziko je sice menší protože tam nemá za 7 vteřin 200, ale furt tam je. No a pak takovej typ, když má prachy koupí litra nebo i to 600..... zbytek si můžete domyslet všici.
Já zásadně nesouhlasím s tvrzením, že každej, kdo si koupí něco silnýho si tím něco léčí. Je pravda bohužel, že valná většina to tak má... Ale jsou i tací co si to prostě koupí srdcem a serou na to, že se jim někdo směje, že jedou kochačku, nebo že Břežanský údolí jedou zatáčky po 100kmh, oni se musej a chtěj vrátit (Rodina, práce.....) ale BOHUZEL NAHODA si nevybirá. Bez debat tenhle přístup JE S VELKYM RIZIKEM, ale někdo ho holt chce podstupovat a naše rady tady na foru stejně vyzněj na prázdno, protože pak ten kluk už od nás tady nalomenej potká kamaráda v hospodě kterej mu řekne: "Na tyhle kecy se vyser, kup tohle, jezdi pomalu, postupně přidávej, stejně by ti to pak nestačilo, dýl ti to vydrží atd atd atd....."
1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
Devilboy píše: Daart> Musím potvrdit, kamarád má sice 2001 ale je to super... nebolej z toho tolik záda, zápěstí, na 6tku to má i trochu spodek a vypadá to "sskově" takže opravdu ideál.
ja zacal letos a jezdim na eFku sport. 600km se na tom da odjet v klidu (akorat trpi trochu kolena) a kdyz nepocitam vlastni blbost tak je to fakt prijatelna motorka na zacatekStalo se mi to samý na hlavní na Proseku směr Letňany, děděk v P407 mi v 80 km/h drcnul do zrcátka rukou, dvakrát na mě najel, já narvanej vlevo co to šlo a lízal jsem trávu u prostředních svodidel.
Btw. s tou M3, viděl na hofu jednoho BMW Autohausu zbytky ganz neu E46 M3, která byla jako dárek k 18. narozeninám, a přesto, že BMW jsou pro mě srdeční záležitost, jsem v první chvíli nebyl schopnej rozklíčovat, o jaký auto se vůbec jedná.
Cesta z večeře s buchtou, zbytky buchty aka krev a tkáně od sedačky k motoru, zbytky borečka od sedačky do kufru. Omotal to v 170 km/h na okresce kolem stromu. Moc pěkný, vydržela ca. 2 měsíce.
Naposledy editováno 09.12.2011 12:27:48
1 reakcí na tento příspěvek Superšport začiatok.
Když jsem měl peníze připravený na motorku a hledal co koupit tak samozřejmě zblblej z televize a motogp jsem sjížděl obrázky superbiků a říkal si....tyvole....od mala se mi to líbí to chci. Naštěstí jsem si nejdřív nakoupil kvalitní vybavení a potom se šel radit s kamarádem který má naježděno na různých motorkách kolem deseti sezon. Říkal nekupuj SS budeš se na tom trápit, je to vostrá mrcha s malým rejdem a krátkým plynem, neumíš brzdit hamstneš na to a už se válíš. Poslechl jsem koupil jsem si Z750 a nemůžu si ho vynachválit. Jasně krizovky přišly (naštěstí vše OK) ale rozhodně se na tom naháči člověk daleko líp do začátku podle mě vyjezdí než na SS. Samozřejmě že jsem si už vyzkoušel litry typu R1, CBR 1000RR nebo RSV 1000, je to krásný...jede to jako svině ale 90% lidí ten výkon stejně nikde na okresce nevyužije (okruhy to je zase jiný příběh). Prostě na takovýhle střely to už chce hafo zkušeností a kdo tvrdí že je začátečník a má to v hlavě srovnaný tak kecá, srovnaný to můžeš mít v hlavě až budeš mít něco odježděno (můj názor). Příkladem je můj kámoš, jezdí od mala a koupil si R1 (předtím měl 6tku horneta) a neuvěřitelně se na tom trápil, nevěděl jak s plynem do zatáčky a celkově mu ta motorka nesedla (a to není žádný dřevo, na naháči lítal jako drak). Po sezóně jí prodal...prostě chci říct že SS není úplně pro všechny a začínat na tom neni ideální.
Můj názor
Každopádně dobře vyber a přeju spoustu štastných km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
Pokud chceš fakt jít rovnou do SS, tak zvaž tu CBR F. Ale každopádně si nejdřív projeď kapotovaný 600 naháče typu Fazer nebo Hornet S, uvidíš, že i to je proti těm 30-35 kW moto, které jsi zkoušel, strašná darda, nahoře jedou neskutečně.
Ale aby jely, a to samý ty 600 SS, tak je musíš točit, na což je stavěnej i podvozek, dimenzovaný brzdy, atd. Problém je, že se budeš bát to točit a jet pilu, tim pádem je prakticky nevyužiješ. Opakuju se a už jsem s tim možná otravnej, takže naposledy: než nevyužít potenciál 600 a bejt z ní posranej - radši 500, jejíž i svoje limity budeš objevovat postupně po krůčcích, bude tě to bavit, nebudeš z ní tolik posranej a časem si pořídíš 600, kterou budeš mít rychleji v ruce... Easy does it.
OlafCZ píše: 9393andy> Ok, píšeš celkem rozumně, sorry, jestli jsem tě předtim nějak urazil, to samý na kolegu xBaryka.
Pokud chceš fakt jít rovnou do SS, tak zvaž tu CBR F. Ale každopádně si nejdřív projeď kapotovaný 600 naháče typu Fazer nebo Hornet S, uvidíš, že i to je proti těm 30-35 kW moto, které jsi zkoušel, strašná darda, nahoře jedou neskutečně.
Ale aby jely, a to samý ty 600 SS, tak je musíš točit, na což je stavěnej i podvozek, dimenzovaný brzdy, atd. Problém je, že se budeš bát to točit a jet pilu, tim pádem je prakticky nevyužiješ. Opakuju se a už jsem s tim možná otravnej, takže naposledy: než nevyužít potenciál 600 a bejt z ní posranej - radši 500, jejíž i svoje limity budeš objevovat postupně po krůčcích, bude tě to bavit, nebudeš z ní tolik posranej a časem si pořídíš 600, kterou budeš mít rychleji v ruce... Easy does it.
ja spis od zacatku resil naklony nez vykon. jediny v cem mi ta sestka nedostacuje tak je kdyz jedeme nejakou rovinku s litrama, potom to fakt clovek drzi porad tesne pod omezovacem
OlafCZ píše: Hm, jenom škoda, že nám o tom nemohou poreferovat i tací, kteří na něm začali a rovnou i skončili. Tohle téma se pro mě už dávno zvrtlo do roviny kůže vs. textil nebo klíček vs. chcípák... Akorát s kolikrát fatálnějšími důsledky.
To je problém s tímto fórem. Je vemi jednostranné. Ti kteří na SS začali a přežili sem píší, ale pamatuji si cca 10 žen a mužů kteří sem nadšeně psali (600RR moje první motorka ) a už sem nenapíšou...Naposledy editováno 09.12.2011 19:18:56
cbf - nebola prva motorka ale po 5 rocnej pauze/teda obcasne popojeti na jawe350, ta sa so mnou tahne stale - predtym cbr 600f/, tak som si povedala ze na rozjezdeni staci - a stacila, za sezonu cca 17 tisic km - na zaciatku som nevedela vyjet z garaze / je to do kopecka /, na konci sezony som to tahala co to dalo, niekde v polovici som zistila ze ta motorka dokaze byt docela ziva - no a to ze nejede vic nez 200? a co stejne je to uz neprijemne.nadherne ovladatelna, zabavna, pohodlna motorka - a samozrejme aj blbuvzdorna . jo stracal asom uz respekt, ale aj ked som ju tocila, prave preto ze nebola tak silna, tak som si pravde podobne nenabila drzku... proste vyborna volba
cb1000r - mozem zopakovat to iste ako cbfky s poznamkami - nadherne ovladatelna - plati, zabavna - zabavnejsia, pohodlna motorka - nie tak pohodlna ako cbfko - a samozrejme aj blbuvzdorna - to uz plati iba u mensich chybiciek. - mam na nej 25000 tuto sezonu a mozem povedat, ze nebyt toho ze vsetci co s nimi jazdim maju silne stroje a proste to cbfko nestihalo, tak sa vratim k cbfku - tu motorku som dokazala ovela viac vyuzit, na cbcku proste nemam sancu na ceste v provozu vyuzit viac ako povedzme 70procent toho co ta motorka dokaze a po tu zivost ked sa prebudza sa pomaly ani nedostanem. A ma to urcite este jednu chybu - ked to mas tak za to tahas a vacsinou to nekonci dobre - v mojom pripade skarpa a zazrakom sa nic nestalo . takze za mna urcite zacinat na mensej a ked si budes isty ze ju dokazes vyuzit aspon na 80 procent zacni uvazovat nad silnejsou...
inak srdce mi pistalo po sporte stale - stale som mala v hlave jak uzasne bolo cbrko F, tak som si ho pozicala par krat od kamosa uz v R - ano dostala som doveru - a je to pekne sa previezt ale uz bych to na cestu nechcela - pri tom co najedu by som sa utrapila
sranda je ze ta 600r ma ten isty vykon ako moje litrove cb samozrejme ze sa to neda na zaklade tohoto parametru zrovnavat
a vobec seru na cestu, odchazim do terenu, tam ked mi vleti do cesty jelen tak si poviem ze je to jelen...na ceste je to faaakt o hubu a blbcov stale vic a vic
Naposledy editováno 09.12.2011 19:56:27
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
ad 1) Souhlas, když jsem poprvé vytočil GS, tak jsem myslel, že z toho uletim. Ale po čase si na ten výkon zvykneš a přijde ti to normál. Pak nastává fáze, kdy se musíš naučit ho dávkovat, používat s podvozkem, atd., atd., a v tomhle mi prostě nikdo nevymluví, že s 34 kW se to naučíš rychleji, než s 80 kW. Navíc s konstrukčně o 15 let starší moto, která i když ledacos odpustí, ti nic nedá zadarmo. Nový sporty jedou a padaj do zatáček jak žiletky, když se to naučíš se starou krávou, tak na konstrukčně novější moto budeš king a víc si i těch vlastností moderních moto užiješ a dokážeš je ocenit.
ad 2) S těma krizovkama: jasný, psal jsem to jako vtip, každej jsme asi měli podobnej moment. Spíš mi přišlo, že o tom stylisticky píšeš jako např. Landa . Taky mi pár příbuznejch a známejch na moto zařvalo.
ad 3) A ty psychotesty jsou blbost. Psychotest maximálně poodhalí stav mysli konkrétního člověka v konkrétní chvíli za konkrétních okolností, ale o jeho osobnostním profilu ti z dlouhodobýho hlediska prozradí pramálo, nemluvě o tom, že se člověk i mění v čase...
ad 1) Souhlas, já se taky učil na jawě, to je teprv peklo, myslel sem si, že budu jezdit cenduro potom.. jo houbelec, padly 3 tisíce km, a já se to snažil klopit, až mi odskakovalo zadní kolo, a lítalo po silnici jak kdyby mělo horizontální odpružení, krom toho že to nebrzdí, nejede - na tom se člověk naučí, souhlas.
ad 2)Já ho taky hodně poslouchám, třeba to bude tím, nebo taky tím, že to tak prostě vidím .
ad 3) Já bych je zavedl, nějaký bejt musel, nedávno jedu po městě, vezu baťoh, na hlavní, baba parkuje, vyjede aniž by hodila blinkr, aniž by se podívala, nic, nezájem, rozjede se jak ****, zabere horizontálně celou silnici, tudíž nikdo nemůže projet, no já brzda, kříčím na ni, troubím že je pič* , ona se na té silnici dvakrát otočí a ujede pryč, no co ale neudělá, ona na mě ještě hodí fakáče...
No, tak nasranýho mě ještě neviděl, chytnout ji, tak ji něčím trefím po hlavě...
Takový by měli mejt doživotní zákaz....
Naposledy editováno 10.12.2011 01:25:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
t_freedom píše: proč s nechutí...tohle nechápu...jestli jste všichni takoví motorkáááááři, proč musíte mít tu svojí vysněnou, jedinou...a na ostatních to není ono...?
.
tohle bez hlubších znalostí psychologie nepochopíš je to o podvědomé touze korigovat vlastní pocit sebehodnoty - důvodem je špatný nastavení z dětství, jde o věci jako je vytěsnění frustrujících zážitků, defektní zrcadlení atd. - racinalita je f těchto případech nízká
viz zde
Naposledy editováno 10.12.2011 04:28:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
Che píše: tohle bez hlubších znalostí psychologie nepochopíš je to o podvědomé touze korigovat vlastní pocit sebehodnoty - důvodem je špatný nastavení z dětství, jde o věci jako je vytěsnění frustrujících zážitků, defektní zrcadlení atd. - racinalita je f těchto případech nízká
viz zde
Bol by som rád ak by si prestal komentovať moje vlákno.. Moji rodičia ma vychovali dobre.. Narozdiel od niekoho očividne.. Ak ma nepoznáš tak si môžeš tu tvoju psychologiu nechať..Ďakujem..
Ja nejazdím ani kvôli frajerke,ani kvôli priatelom,rodine..Chcem SS lebo je to môj sen.. Ak by som chcel štylovo idem do r1 alebo do kawasaki 2010..
Nie je moja chyba že SS sú len silné a nerobia zlatý stred.. Tak ma neporovnavaj s nejakym chalanom čo ma rozumv gatiach lebo ma priatelku čo ma veľké prsia..Ďakujem..
Naposledy editováno 10.12.2011 10:42:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
A někdo za svoje názory píše i argumenty ...to nejde napsat většinou v jedný větě. Pocitů a názorů ti každej nablije kýbl...argumentů PROČ si to myslí už většinou za tím vším tolik není.
A nic mistrovskýho tady odemne nepadalo... jiní mistři tady "bez problémů" začínají na stokoňových strojích a radí tak všem okolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Superšport začiatok.
t_freedom píše: italšrot> někdo to shrne jednou větou, bez vysvětlování(tvůj pocit ti neberu, jen nevím jak si k němu došel ...nemáš potřebu vysvětlovat)...jako ty.
A někdo za svoje názory píše i argumenty ...to nejde napsat většinou v jedný větě. Pocitů a názorů ti každej nablije kýbl...argumentů PROČ si to myslí už většinou za tím vším tolik není.
A nic mistrovskýho tady odemne nepadalo... jiní mistři tady "bez problémů" začínají na stokoňových strojích a radí tak všem okolo.
na to si zvykneš někeří lidi prostě maj problém s tím, že seš chytřejší než woni a víš o problematice násobně víc - woni to prostě neuměj skousnout, páč na to nemaj kapacitu