Ano, pod to se podepíšu. Až během delšího užívání a osvojení stroje, si člověk uvědomí, co mu schází, vadí, co by bylo dobré jinak, atd.
Pak nastává období lidové tvořivosti a přizpůsobení si stroje, sobě na míru.
Naštěstí je dost hotových komponentů, které se dají použít (některé po menší úpravě).
Také se vytříbí, co od stroje i sebe očekávat. A styl jízdy který vyhovuje.
Původně jsem si moto pořídil "jen" kvůli ježdění do práce. Ale zanedlouho mně to chytlo a nyní konám i dlouhé cesty do zahraničí. I tento stroj na to má (jelikož jezdím solo i svižně). Nadruhé straně jsou borci co cestují i na fichtlech mnoho stovek až ticíc kilometrů na výpravy a také to jde, jen rapidně klesá cestovní rychlost
"stroj na věky", u "rejží" to tak chodí.
Zrovna Já počítám s tím, že mi bude Jawička sloužit ještě tak 40 let, pak ji předám mladším. Fichtlík je už skoro 50 let stár a stále dobře slouží . A jelikož si dělám na stroji údržbu sám, tak vím co je jak opotřebené a co bude potřeba za nějaký ten rok vyměnit.
tomaso58 píše: Na FZ6 jsem dělal "A" v autoškole, na to, že měla 72 kW výkonu, byl jeho průběh na nízkých otáčkách slabý. Jestli se pak skokově zvýší netuším, protože instruktor (bojíc se o svoje zdraví) hned volal "už řadit". Takže jsem to pořád jenom šíleně podtáčel. Jinak posez byl docela příjemný, ale strávil jsem v sedle jen 1 hodinu v kuse. To se s mou 16 hodinovou jízdou v jednom dni skrz Alpy nedá srovnat. Těžko říct, jak bych se na té "rejži" cítil třeba po 5-ti hodinách jízdy. Přeci jen řidítka jsou sport, nízko posazené a úzké. To asi doplní VladaM, který je jejím vlastníkem. Přeci jen geometrie trojúhelníku řidítka, sedlo, stupačky je výrazně jiná.
.
FZ6 začne pořádně tahat (skokově) od nějakých 7 tisíc až někam ke 14 tisícům.
Ale v pohodě snáší krotkou jízdu do 6 tisíc, žádný problém.
Mezi těmi otáčkami pod nebo nad 7 tisíc je dost rozdíl v průběhu.
Do 7 je to "lepší skůtr", nad 7 je to "supersport".
Posez je na mou výšku 182 cm tak akorát, na turistiku by řidítka mohly být o chloupek výše.
Ale nic strašného, je to mašina sportovně-cestovní.
Na sedadle sedím posunutý až dozadu.
Někdo menší postavy možná nemusí sedět až vzadu a taky řidítka budou pocitově turisticky výš.
Moje maličká kolegyně z práce si koupila supersport CBR600RRRRRR a jak je maličká, tak má ten posez vyloženě turistický.
Řekl bych, že i na dlouhé štreky od 300 km je celkem pohodlná.
Ale na takové "dálky" už otravuje rachot od větru, když nemá kapotáž.
Chce to špunty do uší.
Štítek docela pomáhá, ale kapotový FZ6 Fazer by byl vhodnější.
Nejdál jsem jel Beskydy-Šumava, asi 500 km cca 7 hodin.
I ve dvou dobrý, jen jsme museli koupit ty špunty.
každá rada vzácná.
To rozhodnutí nakonec musí udělat Komi sám. Snad jediné,co má všeobecnou platnost,
je dobrá výbava, možná i ty padáky(proč při nějaké ´lapálii´hned zrušit víko na
motoru,že) A HLAVNĚ NESPĚCHAT Zkušenosti nelze nabýt jinak, než jízdou.
Jak říkával pan Vincenc Staša,otec Bohumila Staši(20ti násobného mistra republiky):
jezdit, jezdit, jezdit - rasance se dostaví sama
Dovolil bych si k tomu dodat jediné : když se rasance "ne a ne dostavit",
je asi lepší začít s JINÝM hobby TOTO je až příliš nákladné a rizikové na to,
aby se něco dalo "zlomit přes koleno"
Nicméně jsem "vešel" na tento článek s jiným úmyslem, než TAKY Komimu radit !
Chtěl bych se Vás, kamarádi, zeptat, zda bychom neměli založit článek s tématem
O NEBEZPEČNOSTI¨(už bohužel)ZAVEDENÉ LEGISLATIVY ŘIDIČSKÝCH PRŮKAZŮ V ČR,
kdy budou frekventanti kurzů oprávnění B(nezřídky pofidérní kvality), nově dostávat
(BEZ JAKÉHOKOLI ŠKOLENÍ ČI VÝCVIKU!!!)i oprávnění k řízení skůtrů do 125 ccm
Nevím, jestli si ti, co takto budou ohrožovat zdraví a životy těchto pseudořidičů
jednostopých vozidel a tím i ostatní účastníky provozu, vůbec uvědomují, jakým
výkonem, akcelerací a max.rychlostí dnešní skůtry 125 ccm disponují,
ač mají "automatickou převodovku",jak praví nový předpis .
Předpokládám, že většina z Vás čte ČMN a jen bych tedy připomenul ZÁSADNÍ STAŤ
a INFORMACE, které v ní uvedl šéfredaktor ČMN, pan František Helikar 2.8.2012.
Když se totiž zúčastnil,jako zástupce jednoznačně dominantního, motocykly se zabý-
vajícího média, tiskové konference Presidia Policie ČR s tématikou nehodovosti v ČR
(prý!)se zvláštním zaměřením na motocyklisty,
ve zprávě ředitele dopravní policie Tržila pan Helikar slyšel jen plno frází...
Na dotaz stran shora zmíněné novinky s "udělováním" řidičáků na skůtry 125 ccm
uslyšel pan Helikar jen tolik,že "pan ředitel Tržil TUŠÍ,že to nebude moc dobré"
Na závěr bych tedy chtěl ještě dodat, že pan ředitel české dopravní
policie asi TUŠÍ I TO , ŽE PRAVDĚPODOBNĚ PŘIBUDE(!)NEHOD, ZRANĚNÍ A MOŽNÁ I ÚMRTÍ
při nehodách (těch divokých)MOTOCYKLISTŮ a od příštího roku tedy budou součástí té
hrozné statistiky I TI NOVÍ ŘIDIČI SKŮTRŮ DO 125 CCM, KTEŘÍ DO TÉ DOBY, CO ZÍSKALI
ŘP KATEGORIE B, NIKDY PŘEDTÍM NA JEDNOSTOPÉ MOTOROVÉ(!!)VOZIDLO ANI NESEDLI, NATOŽ
ABY HO OVLÁDALI ...... A to možná ani na bicykl !!!
Je sice a bohužel už pozdě, ""naši""zákonodárci sebou v tomto případě opět "hodili"
(aby se prodalo více skůtrů do 125 ccm???) a od začátku roku 2013 bude možno jezdit
na určitých motorových(!)vozidlech i bez jakéhokoli kurzu, výcviku a zkoušky.
Kde ale jinde, než tady na NAŠEM serveru, tuto problematiku dikutovat !???
Naposledy editováno 11.08.2012 16:31:18
komi77 píše: Vidím se o víkendu na okrsce s úsměvem na tváři chtěl bych motorku na výlety za poznáním ČECH A MORAVY. Přes týden se na ni moc nedostanu, do terénu vůbec (sem tam jen kousek do lesa ) , závodění mám už za sebou v autech takže sem vyřáděn dostatečně a na dálnici taky nechci. Stači mi motorka, která je pohodlá, pohodová a zvládá v poklidu rychlost kolem stovky. Děsně se mi líbí starý motorky klasických tvarů, nebo návraty k nim. Líbí se mi některý naháče a sem tam cetovní enduro, ale ty sou na mě většibou obří. Příští týden mi začínají jízdy v autoškola tak sem zvědav co tam mají
Tak tak, i tohle dokáže být kouzelné, je super, že tady na tolika stránkách tolik lidí radilo super japonce, ale dojde na má slova, ty potřebuješ motorku 250-350 cm, moderní, tj. stříkačku, pětikvalt, co se hned rozjede na 100 a pak můžeš pokračovat na 120 i ¨140. Mrkni ke mně do profilu. To je čistý retro styl. Dva válce, dva laufy, jen to je zmodernizováno dvěma kotouči, dvěma vstřikovači a dvěma katy, ale ty se snadno dají pryč.
Naopak jak ti 650 radí, že hodně věcí na motorce, jde předělat, snížit sedlo atd. - ano lze, ale nic to neřeší, většina v tomto vlákně navrhovaných motorek je prostě moc malá, to japonci bývají. Nikdo nevyrábí japonskou sportovní motorku pro Evropany nebo Amíky o 10% větší a to tedy o 10% větší než průměrný Japonec jsme takže by to prostě bylo potřeba. Pár hodin klidné jízdy po ČR v kuse se na olítané japonské šestce dá, ale moc si to neužiješ. Ksichtem k zemi a s nohama skrčenýma, fuj.
2 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
PS: yuki jsem měl pod sebou jednou nějakýho skůtra a nic moc, jenže já měl 120kg.
Každopádně by mě zajímal ten tvůj článek
Naposledy editováno 12.08.2012 10:18:19
rrss píše: vendous: schválně, kolik máš najeto na Yuki nebo třeba na BMW? Já můžu porovnávat, napsal jsem o tom článek a byl docela dobře přijatý. To jen tady na m.cz je to samý borec, co potřebuje nejlépe litr, aby se trochu projel.
Vzdyt jsi taky mel litra
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
green píše: Sežeň si někde v inzerci kolem 30ti tis. Yamahu XJ 600. Na údržbu nenáročná motorka co se nesere, není to žádný trhač asfaltu ale pro začátek poskytne dostatečný výkon a je pohodlná. Hezky se na ní naučíš, je hodná a nezáludná, pokud ti upadne opravíš za pár krejcarů..
Za pár krejcarů...
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
a) CBF500 nebo CBF600, s tím se do rozpočtu jakž takž vejdeš
b) ER-5 nebo něco podobnýho defacto za polovic a zbytek zainvestuj do vybavení
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Daviddd píše: Nerikam SS ale 125ka nebo 250ka je traparna Chce to minimalne 6ku Ve svym veku uz bys nemusel mit v hlave nasrano tak se pomalu rozjezdis a nebudes muset na jare nebo jeste na podzim menit protoze prijdes na to ze motorka nejede
Trapárna
No jo. Pán je motorkář s velkým M. Než by sedl na dvacku nebo čtvrtlitr, tak raději půjde pěšky.
Proč tolik arogance? Proč ta přezíravost?
Proč by všichni borci měli jezdit jen na dovolených (=velkých) kubaturách a ostatní jsou trapky?
Jarda Šíma dokázal "klesnout" i na padinu. Byla to trapárna?
Před pár lety jsem se bavil s kočkou-nemotorkářkou. Byla po výletě autem přes Alpy a mimo jiné řekla: "Motorkáři? Chichichi - to myslíš ty malé, pupkaté, křivonohé plešouny v kožených kombinézách? ..."
Prostě někomu ani litr nepomůže k tomu, aby nebyl komickým tajdrdlíkem, a někdo je tam uvnitř dost velký i na to, aby se vydal do světa "na mopedu".