zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
c.j. píše: Tak se koukám na fotky a celkem do očí mě udeřila světlá výška (možná to tak působí jen na fotce)
Honda uvádí 255mm a to věru není mnoho (obzvláště když na to sedne nějaký pořízek). WR250R má 300mm, WR250 F 360mm! Má KTM má 345mm a oproti XR400 (315mm) to je luxus. Už s XR jsem visel na zéměř každém stromu nebo ostřejším horizontu, s 255mm si to nedokážu představit
Možná to vypadá, že jen kritizuju, ale tak to není, mi se ta motorka moc líbí, obzvláště za tu cenu, ale přijde mi to jako silniční motorka, na enduro se jen tváří..
DR-Z 400 E ma 325mm, skrtnu si obcas. Ta Beta ma 275mm, taky nic moc. To WR vychazi asi fakt nejlip.
Stránky Ricka Ramseye o Hondě CRF250L: http://www.rickramsey.net/CRF250L.htm
...a z nich převzaté porovnání výškových poměrů - Honda CRF250L vs. Yamaha WR250R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
bledemon píše: SuperSic58> tak vem úloženku motarda a kola za rok od ježíška: http://www.tipmoto....199166-wr-250-x.html
nebo silnější vzducháč:
http://www.tipmoto.c...alp-4-0.html [/quote]
Ten motard je za pěknou cenu, ale já to potřebuju i do terénu. Nechci nic přestavovat, spíš to trochu poladit.
Alp né
Ten údaj v příspěvku výše (z 08.12.2012 07:57) o kontrole a seřízení ventilových vůlí u motoru Yamahy WR250R/X jsem psal z hlavy a nebylo to zcela přesné. Ve skutečnosti si konstruktéři WR250R/X věří ještě víc než jsem tehdy uváděl, a v uživatelské příručce předepisují kontrolu ventilových vůlí a jejich event. seřízení až po ujetí 40 tisíc km respektive 24 tisíc mil.
A v servisním manuálu výrobce uvádí dokonce ještě delší interval 42.000 km (26.600 mil).
SuperSic58 píše: Ten motard je za pěknou cenu, ale já to potřebuju i do terénu. Nechci nic přestavovat, spíš to trochu poladit.
Třeba hoši v júesej často konvertujou z motarda na enduro a jiní zase z endura na motarda, podle vkusu a potřeby každého soudruha...
Namátkou viz třeba tato nedávné pochlubení se na WRR/X Foru, ale našlo by se tam podobných konverzí mnohem víc:
WRX adventure bike:
http://wr250rforum.f...9-wrx-adventure-bike
Shinko 244 Tires on a WR250X
http://wr250rforum.f...44-tires-on-a-wr250x
My X in Moab, UT:
http://wr250rforum.f...8104-my-x-in-moab-ut
Putting dirt tires on the X?:
http://wr250rforum.f...-dirt-tires-on-the-x
P.S.
Tlumiče jsou u WR250R/X myslím stejné, a Xko má kvůli větší bezpečnosti (při obecně vyšších rychlostech u on-road ježdění) silnější přední brzdu.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jinak díky za tohle vlákno,zvláště pak porovnání CRF-WR,drahá pojala touhu vlastnit WR,takže i díky tomuto vláknu jsem si víceméně jist,že to bude dobrý kup.
Ještě s těma konverzema - dějí se i z endura na motarda, např. zde jedna aktuální transformace z WR250R na WR250X:
My 2012 wr250r to x conversion
http://wr250rforum.f...250r-to-x-conversion
Ale zpátky k CRF250L...
Zde je v ČR zřejmě první, a docela aktuální nabídka na Hondu CRF250L z druhé ruky:
Prodám Hondu CRF 250 L, r.v. 2012, moto je úplně nové, najeto na zkoušku 330 km. 100% stav. Úplně nová STK do r.2016, přidán snímač rychlosti. Původní cena 107000,-Kč, teď 78.000,- Kč bez DPH. Dohoda možná.
Pozn.:
1)
Tím přidaným snímačem rychlosti je nejspíš asi myšlena indikace zařazeného kvaltu(?)
2)
Cena s DPH (pro běžného občana) by tedy asi mohla po dohodě být cca 90 tisíc Kč...
3)
Majitel-inzerent má sice nick VEPŘ., ale pokud se k tomu nechoval jako PRASE, mohla by to být dobrá koupě.
http://www.motorkari...crf-250l-457561.html
P.S
For sichr - s touto nabízenou motorkou, s inzerátem a ani s inzerentem nemám absolutně vůbec nic společného. Jenom na tuto nabídku upozorňuji zdejší potenciální zájemce, aby třeba teď v předvánočním shonu nezapadnula nepovšimnuta.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
bledemon píše: Dovi: ty můžeš rychle přesednout ze 17kola na 21 vpředu. Je to velký rozdíl v horší ovladatelnosti, rychlosti řízení, jistotě na silnici?
No, zajímavý a docela praktický dotaz, ale raději hned na úvod sebekriticky řeknu, že můj osobní názor a zjištění/zkušenost nemusejí být v tomto úplně "směroplatné"
A to proto, že nejezdím pilu a nevyužívám ty mašiny až nadoraz, kdy by se jistě ty rozdíly projevily nejenom kvůli tomu o 10 ccm většímu průměru kola, ale i kvůli rozdílnosti obutí (hladké čistě silniční gumy na motardu versus špunty na enduru).
Takže s tou výše uvedenou výhradou musím upřímně říct, že jsem byl (a stále jsem) hodně příjemně překvapen, jak "pěkně" se po silnici i s tím endurem (WR250R), a obutým na špuntech a vepředu s 21" kolem, jezdí.
Sice jsem asi podvědomě do zatáček klopil o trochu míň než s motardem, ale spíš kvůli špuntům než kvůli velikosti kola, a pocitově jsem měl víceméně stejnou (a velkou) jistotu přesného vedení, nic se nekroutilo (rám ani vidlice), prostě odezva od podvozku parádní a v těch "mých" legálních okreskových rychlostech (70-80-90-100 km/h, jak kde a jak kdy) jsem nepozoroval nebo lépe řečeno neuvědomoval jsem si nějakou snad horší ovladatelnost endura oproti motardu.
Očekávám ale, že při ještě větších rychlostech už pak nějaké ty rozdíly budou - to jsem ale zatím neporovnával, protože motarda WR250X mám ještě stále v záběhu (momentálně najeto cca 950 km) a mašiny mám ve zvyku šetřit.
Ale s již zajetým endurem WR250R jsem už jel zkušebně (chvilku) asi 125-135 km/h (tachometrových), a i když hlučnost je u špuntů logicky v těchto rychlostech už větší, tak ještě to nějak nebezpečně neplavalo.
Ovšem ty špunty mají své limity a nemělo by se to s rychlostí na nich přehánět.
Pro srovnání - u 650 ccm endura BMW F650GS, když jsem ho po zakoupení (z druhé ruky) převážel po vlastní ose, tak po dálnici jsem s ním chvílemi zkusil jet i 150-160 km/h tachometrových, ale to už mašina plavala jak na písku a bylo to myslí opravdu už hodně za rozumnou hranicí na tyto pneumatiky, nehledě už ani na životnost těch gum.
Dovi píše:
No, zajímavý a docela praktický dotaz, ale raději hned na úvod sebekriticky řeknu, že můj osobní názor a zjištění/zkušenost nemusejí být v tomto úplně "směroplatné"
A to proto, že nejezdím pilu a nevyužívám ty mašiny až nadoraz, kdy by se jistě ty rozdíly projevily nejenom kvůli tomu o 10 ccm většímu průměru kola, ale i kvůli rozdílnosti obutí (hladké čistě silniční gumy na motardu versus špunty na enduru).
Takže s tou výše uvedenou výhradou musím upřímně říct, že jsem byl (a stále jsem) hodně příjemně překvapen, jak "pěkně" se po silnici i s tím endurem (WR250R), a obutým na špuntech a vepředu s 21" kolem, jezdí.
Sice jsem asi podvědomě do zatáček klopil o trochu míň než s motardem, ale spíš kvůli špuntům než kvůli velikosti kola, a pocitově jsem měl víceméně stejnou (a velkou) jistotu přesného vedení, nic se nekroutilo (rám ani vidlice), prostě odezva od podvozku parádní a v těch "mých" legálních okreskových rychlostech (70-80-90-100 km/h, jak kde a jak kdy) jsem nepozoroval nebo lépe řečeno neuvědomoval jsem si nějakou snad horší ovladatelnost endura oproti motardu.
Očekávám ale, že při ještě větších rychlostech už pak nějaké ty rozdíly budou - to jsem ale zatím neporovnával, protože motarda WR250X mám ještě stále v záběhu (momentálně najeto cca 950 km) a mašiny mám ve zvyku šetřit.
Ale s již zajetým endurem WR250R jsem už jel zkušebně (chvilku) asi 125-135 km/h (tachometrových), a i když hlučnost je u špuntů logicky v těchto rychlostech už větší, tak ještě to nějak nebezpečně neplavalo.
Ovšem ty špunty mají své limity a nemělo by se to s rychlostí na nich přehánět.
Pro srovnání - u 650 ccm endura BMW F650GS, když jsem ho po zakoupení (z druhé ruky) převážel po vlastní ose, tak po dálnici jsem s ním chvílemi zkusil jet i 150-160 km/h tachometrových, ale to už mašina plavala jak na písku a bylo to myslí opravdu už hodně za rozumnou hranicí na tyto pneumatiky, nehledě už ani na životnost těch gum.
Staci se podivat na zavody kde je polovina trate asfalt a druha teren - a muzes jet bud na motardovych kolech nebo na enduro. Vetsinou jezdej na enduro a na asfaltu to palej neskutecne i na velkejch kolech - zatimco motardova kola v terenu uz kapku nestihaj.
salieri210 píše: SuperSic58> jj 14/40,max. jsem jel 130,možná to jede víc nevím ale každopádně motorce se to už moc nelíbí.
Jaká bys řek, že je cestovní rychlost? 100? 110? A co haltry? Sem koukal, že tam asi nejsou. Nebo je to jinak řešený proti utržení ventilku?
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Co se týče tý světlý výšky, tak to vubec neřešim, nechci to tahat někde přes klády, na to mam číňana
V nejhorším případě slezeš z mašiny, odlehčíš ji a převedeš. Všechno se dá, když se chce.
Kde je vůle, je i cesta...
Jako třeba u tohoto cestovatele, který by věkem mohl být leckomu tady na Motorkářích dědečkem.
http://www.bigdogadventures.com/WR250R.htm
http://www.bigdogadventures.com/
Má i jiný motorky, ale na Yamaze WR250R sjezdil kus světa od Mexika po Kanadu, a taky byl i na tom malým endurku až na Aljašce.
Tyto stroje, když jsou poctivě udělaný, vydrží hodně.
Mark má na tom svým WRku aktuálně najeto 60 tisíc km, a jak píše, mašina jezdí jako nová.
Věřím, že i Honda CRF250L snad bude podobný držák.
Naposledy editováno 15.12.2012 07:36:33
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Chci to na asfalt a lesní, polní cesty, nic trialovýho nebo krkolomnýho, maximálně lehčí enduro stezky.
Jsou na wr haltry a závažíčka?
SuperSic58 píše: Dovi> 60tis to dát musí, to je jasný, ne-li mnohem víc
Chci to na asfalt a lesní, polní cesty, nic trialovýho nebo krkolomnýho, maximálně lehčí enduro stezky.
Pak je myslím Honda CRF250L pro Tebe ideální.
SuperSic58 píše: Jsou na wr (myšleno Yamaha WR250R - pozn. Doviho) haltry a závažíčka?
Ty defaultní (z výroby) "terénní" pneu na Yamahu WR250R se hustí dost na to, aby tam haltry být nemusely (gumy se nepodhušťujou na 0.8, 0.6 nebo ještě míň):
Takže haltry tam sice z výroby nejsou, ale jsou na ně (na jejich držáky) připraveny díry zaslepené spéšldžepén záslepkama.
Tady jsem Ti nafotil přípravu pro haltr na předním kole WR250R (jedna díra naproti ventilku):
A ještě ventilek s pojistnou matkou u předního kola WR250R:
U zadního kola se počítá až se dvěma haltry - v ráfku jsou dvě zaslepené díry pro dva haltry. První díra je naproti ventilku a druhá je ve vzdálenosti zhruba 10 cm od ventilku - při otáčení kola za jízdy vpřed je ventilek asi těch 10cm za haltrem respektive za dírou pro haltr:
A pro kompletnost ještě ventilek s pojistnou matkou u zadního kola WR250R:
Tož zlom vaz!
Ale ať se případně rozhodneš pro novou Hondu CRF250L nebo pro Yamahu WR250R/X z druhé ruky, chybu asi neuděláš
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kolik si vytáh z toho WRka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Kolik si vytáh z toho WRka?
Mám v životě rád aspoň malá tajemství, a tak maximálku jsem ani u WR250R ještě nezkoušel...
To vlastně nikdy nedělám ani u aut, ani u motorek. Akorát kdysi v mládí jsme jako kluci samozřejmě zkoušeli, co vytáhneme z fichtla - to jo.
Ale zkusil jsem cvičně (a civilně, bez zaléhávání) něco okolo 130 km/h (130 až 135), samozřejmě byla na špuntech, a ještě měla snahu jet rychleji, kdybych jí povolil uzdu.
Když tak vkládám citaci ze svého příspěvku ve vlákně o WR250R/X:
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
Já osobně se i na té už zajeté WR250R musím krotit a hlídat si tachometr, protože stovka je tam hned.
Při testovací jízdě při koupi té zánovní (ale už zaběhnuté) WR250R jsem na výpadovce z města jel chvílema (než jsem se pořádně podíval na tachometr, jak moc rychle to vlastně jedu) na šestku okolo 120 km/h, a to jsem to přitom pořád spíš jen lechtal a mělo by to stále tendenci slušně zrychlovat. Těm tachometrovým asi 155 km/h u WR250R (dle testu na Motorkářích) bych proto věřil.
Ale v praxi je todle na nic, to už není na dlouhodobou jízdu, rozumné dlouhodobější maximum při delších přesunech bych viděl tak asi okolo těch 115-125 km/h (u endurovitějšího Rka spíš raději tu dolní hranici, u X-motardu na silničních pneumatikách snad až i tu horní hranici). Přece jenom je to jednoválec, člověk tam sedí vysoko a ničím nekrytý (velký odpor vzduchu) a navíc tu WR250R jezdím na špuntech.
Já jsem vysloveně kochací typ, s čoprkrujzerem Honda VT750C4 Shadow jsem jezdil po okreskách tak zhruba do 70-80 km/h, a s nadlitrovým boxerem zhruba do 90-95 km/h (po dálnicích jsem nejezdil).
P.S.
Ve zdejším testu Yamahy WR250R/X
http://www.motorkari...-12501.html?kid=8730
se uvádí, že redaktoři vytáhli z WR250R (na špuntech) tachometrových 155 km/h a z WR250X (na silničních gumách) tachometrových 166 km/h.
P.P.S.
Po osobních zkušenostech s WR250X a WR250R si nemyslím, že by ty údaje v článku byly nějaká motorkářská latina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Dovi> Jaký máš převodový poměry na těch WRkách?
Asi myslíš poměry u sekundáru, že jo?
Zajel jsem do garáží zkontrolovat všechny holky a dát jim dobrou noc, a při té příležitosti jsem jim pro Tebe přepočítal zuby na rozetách, jestli jim žádnej nevypadnul.
Jsou všechny, takže si piš:
Yamaha WR250R (endurko s 18" zadním kolem) má zadní rozetu se 43 zuby.
Yamaha WR250X (motard se 17" zadním kolem) má zadní rozetu se 42 zuby.
To jsou veškeré rozdíly, protože přední (malé) rozety u sekundárního převodu (13 zubů), primární převody i převodovky jsou u obou typů motocyklů shodné!
A tady jsem Ti ještě naservíroval pohromadě všechny převodové poměry - můžeš si tak u obou typů lehce spočítat nárůst momentů (a redukce otáček) od kliky až po zadní kolo u všech kvaltů 6 stupňové převodovky.
Akorát jsem nikde nenašel převodový poměr u neutrálu
Podotýkám, že toto jsou původní hodnoty, jak to pan Yamaha vymyslel a jak to lidem dodává, a jak to taky mám já u svých WRek.
Jinak samozřejmě lidi mají roupy, někteří jsou hraví a dosti nám laborují, a zkoušejí tak pro různé účely různé kombinace rozet u sekundáru.
Např. tady máš pro prvotní uvedení do problematiky (WR250RX versus sekundární převod) 10 stránkovou diskuzi, ale je toho samozřejmě mnohem víc všude možně:
http://wr250rforum.f...chains-and-sprockets
EDITACE 16.12.2012 v cca 9:27:
Ještě malá poznámka k těm převodovým poměrům:
Ne že by to bylo něco hodně důležitého, ale když to ještě zpětně kontroluju, tak v uživatelských návodech (různé verze a ročníky) a také i v servisním manuálu mají (měli) u převodovky chybu v zaokrouhlení poslední cifry u prvního a pátého převodového stupně.
V uživatelských návodech novějších modelových ročníků (od roku 2010 včetně) je již chyba u 5. stupně opravena, ale chyba u 1. stupně tam stále zůstává.
Pro pořádek tedy raději vkládám opravenou tabulku:
Naposledy editováno 16.12.2012 09:28:52
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Takže Honda musí mít kratší primár nebo převodovku, vzhledem k tomu, že má sekundární převod o dost delší(14/40)
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 16.12.2012 14:13:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fešo píše: V časopise Motocykl teď vyšel srovnávací test malých endur, konkrétně CRF250L, WR250R, Freeride 350 a Beta Alp 4,0.
Díky, a jestlis to četl, můžeš sem dát pro info, co testéři zjistili a případně k jakým závěrům dospěli?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 9, 10] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 299 | Dnes v 10:43 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |