1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode
6m/s na nulu je konecna…
No jo bavi se o tom samem, jen tomu rika jinak… tak to asi znamena, ze se tomu capsule nerika… hodinky nebo holinky…
Edit: Hned v 1:44 je videt jak ta kapsle vyleti z auta, no jo, moje chyba.. uznavam spletl jsem se
Naposledy editováno 17.07.2022 23:11:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
assassin píše: To ale 75G nedostala ta "kapsle" ale to auto ze ktereho vylitnula ne? 75G neprezije nic ziveho prece… nenech si veset na nos buliky jako nakej tunta, ten clovek nevi o cem mluvi…
6m/s na nulu je konecna…
No jo bavi se o tom samem, jen tomu rika jinak… tak to asi znamena, ze se tomu capsule nerika… hodinky nebo holinky…
Edit: Hned v 1:44 je videt jak ta kapsle vyleti z auta, no jo, moje chyba.. uznavam spletl jsem se
A to víš že je to jen animace?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
Ty ani netusis co to zpomaleni je zpomaleni z 6m/s na nulu hlava da snadno, o kolik se vsadime? Jo ty myslis okamzite? Aha to je novinka, a kolik trva okamzik?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
MartasUS píše: assassin> Jseš fakt dement a jen se opakuješ bo ti došli argumenty co? 300G hlema vydrží ale hlava v ní ne . Zpomalení na nulu z 6m/s taky hlava nedá. Myslím okamžité zpomalení. Prostě zeď tak jak v těch crashtestech co sem někdo dával. Na lano se chystám, neboj.
... co je to okamzite zpomaleni??
6mps a lidi to nepreziji.... hm hm... slava ze dementi jako ty nemuzou delat zakony.... oh wait...
assassin píše: MartasUS> Tak se koukni o stranku zpet a jeste o jednu, kde jsi psal, ze nevydrzi… potrebujes to ocitovat znova?
Ty ani netusis co to zpomaleni je zpomaleni z 6m/s na nulu hlava da snadno, o kolik se vsadime? Jo ty myslis okamzite? Aha to je novinka, a kolik trva okamzik?
... sakra, byls rychlejsi... asi moc zpomaluju
MartasUS píše: A to víš že je to jen animace?
Takze ve skutecnosti z toho neco vylitlo? Jen to neumeli naanimovat?
A jak je to s tema 70G a tim prezivsim pilotem? Neni to nahodou uplna kravina? Vzdyt to rozporuje to co sem uz nekolik stran pises… proc sem davas neco co je v rozporu s tim co tvrdis?
1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
Mám Shoei neotec, už něco pamatuje...
Diskuse o bezpečnosti vyklápěcí helmy se vede od jejich zavedení, pamatuju dost.
Stejně jako i racingová helma ráda praskne. Ale to neznamená že nesplnila svoje poslání. Možná že právě naopak, bavíme se o deformační zóně která má probrat energii.
Já jsem třeba osobně přesvědčený, že vyklápěcí část helmy pokud upadne, tak může v konečném důsledku zachránit krční páteř...
Hodně jsem se kdysi napadal na MX v helmách které neměly pevnou bradu, jezdil jsem masku Scott. Nikdy to neodnesla klíční kost a nikdy jsem neměl bolesti krku, resp.pateře. Což po přechodu na integralky nastalo... Bradová část láme klíční kosti a otáčí helmu dopředu dolů.
Takže tak... Já asi půjdu znova do Shoei. Je odolná a i po hodně km stále vše ok. Navíc mam menší hlavu, což u Shoei znamená že skořepina je velká... Hodně místa na výstelku. Asi nejpohodlnější co jsem kdy měl na hlavě. Ale s kapotovanou motorkou nebo štítkem je hlučná v pantu. Na naháč ale super, ticho.
Výrobci totiž mívají často jen dvě max tři velikosti skorepiny a ostatní se ladí výstelkou. U mě to vychází že M velikost na hlavu je ve velké skorepině, spolecne až po XL tuším. Helma je tedy jakoby veliká, což ale určitě má vliv na schopnost tlumit případný náraz.
Naposledy editováno 18.07.2022 00:08:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
Když sem psal, že 20G je smrtelných tak to tak prostě je. Myslím 20G co opravdu dostane do těla člověk a né jeho auto, letadlo a ochranné prvky. Jednoduché a přesné je to když se katapultuje pilot. Tam to přetížení dostane pilot hned do těla a je to kolem 20G. Kolem 22G už praskaj kosti a odhaduji tak 30G by už prostě nepřežil proto sem i psal , že katapult není stoprocentní na přežití. TADY si klidně scrolluj až na bezpečnost pilota a pouč se. Budeš to potřebovat ať máš trochu přehled a TADY i něco málo o vystřelovací kapsli v letadlech o které sem psal výše. A na závěr jsi opravdu jen pitomec co tu většinou ele hovna jen proto abys prostě něco napsal za každou cenu. Jsi jen teoretik, nic víc
FYI toto vše sem dohledal až teď ráno takže malý důkaz, že jsem to prostě věděl, ale tomu se jen pitomec jako ty a ostatní tady jen zasmějí. Tak čus
Co tam máš dál Assassine? Docela mne baví tě podělávat
1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode
Jak sem psal. Chce to si situaci představit do reality a né věřit tomu co píše ten článek.
edit: nebo jjinak. Rychlost volného pádu po nabrání maxima je cca 190 kmH. Takže stačí vyskočit z mrakodrapu na 66 cm molitanovou matraci ať se přesvědčíš jestli přežiješ 180G
Naposledy editováno 18.07.2022 11:10:17
1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
To ty jsi psal, ze helma nevydrzi 300 atd…
Je to tu vsechno cerne na bílém. Úplného idiota jsi ze sebe udelal ty, klidne pokracuj dal. Ja si pockam jeste na to lano
Naposledy editováno 18.07.2022 11:26:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
Krom toho ze nemas ani základní vzdělaní tak navic nechápeš psanej text.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
Kuzma1 píše: MartasUS> Psal jsi ze 20G je smrtelnych, pri 22G praskaji kosti a 30G uz proste prezit nejde. Mimochodem, v tom clanku jsou i data od Fabia, ktery mel jen maly highsider a par spicek pres 25G mu namerili taky.
Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode
MartasUS píše: Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo
Ja to jeste zkusim. Cela ta debata je nekonkretni, proto uplne o nicem.
Ono pretizeni resp. zrychleni ma pri narazu svuj netrivialni casovy prubeh. Viz grafy z clanku co jsem daval drive.
Krome hodnot pretizeni je tedy nezbytne v argumentaci nutne uvest i o jakou konkretni hodnotu teda jde (alespon pres jaky casovy usek ono pretizeni trvalo ) a pak take v kterem miste se konkretne merilo . Pak je take dobre znat jestli ta hodnota pretizeni je merena jen v hlavnim smeru pretizeni, ci uz jde o vektorovy soucet a jestli je do ni zahrnute i uhlove zrychleni (coz je celkem dulezite prave pro hlavu).
Pak se ta dana situace da teprve rozumne vyhodnotit a porovnat s limity nektereho z kriterii zranitelnosti. Napr. pro hlavu zminovana metodika HIC, nebo starsi SI, nebo pro jine casti tela specificke metodiky (CTI pro hrudnik, kde se zase meri pomerna deformace hrudniho kose apod).
Ta zraneni jsou totiz kumulativni a napr. pro hlavu kratsi linearni zrychleni nez 3ms nema samo o sobe fakticky dopad.
Pro hlavu byl napriklad limit puvodnich crash testu v aute stanoven priblizne na uroven 3ms zrychleni 80 g, coz v 15ms HCI dela typicky skore okolo 650. Toto predpoklada minimalni pravdepodobnost vazneho zraneni zdraveho cloveka (na urovni asi 3 sigma).
A treba pro panev je dle obdobne metodiky bez vazneho zraneni mozne preckat daleko vetsi pretizeni - ekvivalentni asi120 g /40ms pokud si pamatuju dobre.
Kdybych ovsem bez vysvetleni napsal, ze clovek prezije 120 g, tak by to bylo natolik vagni, ze to zaroven bude i nebude pravda.
Muzu dohledat zdroje, kdyby ses opravdu chtel v te problematice zorientovat
Naposledy editováno 18.07.2022 12:46:01