1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: Přesně, jako tvýmu volvu
Ty Jo, to bys asi zesedivel, spotřeba (vstriky?), brzdy, tlumice, dvouhmota a navic se uz docel dlouho loučí ložisko v kole - doufam, ze se se mnou ted cestou na slovac nerozlouci i kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
To se s busem dělá blbě, když jsou rozbitý všecky
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: TOHLE JE REALITA GLOBÁLNÍ ENERGETIKY ve srovnání se zelenou Evropou..
A to u elektroaut ani nezmiňují, že elektřina do nich se vyrábí z plynu nebo uhlí s asi 30% účinností. Při započtení přenosových ztrát, účinnosti nabíjecích měničů, chemické účinnosti nabíjení a vybíjení, účinnosti budičů elektromotoru a jeho samotného, nedostaneme se ani na 20% účinnost. Při započtení hmotnosti atd tedy elektromobyl poháněný plynovou elektrárnou produkuje 2x tolik CO2 než auto na CNG spalující stejný plyn. Elektromobily jsou po všech stránkách ekonomická a ekologická tragédie.
Druhou velkou tragédií je konec vývoje a výstavby jaderných elektráren na začátku 80. let. Množivé reaktory byly nadějné, nemely žádný principiální problém, stačilo vychytat technologii chlazení. Jenže byly dražší než klasické lehkovodní reaktory z 60. let. Plyn byl levný a uhlí dávalo práci. Oboje je ve srovnání s energií atomu brutálně neúčinné.
Pokud bychom meli přebytek levné elektřiny, dávalo by smysl elektrifikovat dopravu. Ale místo nesmyslných baterií spíše řešit hromadnou a dálkovou nákladní dopravu trolejema, ať už na kolejích nebo na asfaltu.
Naposledy editováno 23.05.2023 19:19:08
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ale místo nesmyslných baterií spíše řešit hromadnou a dálkovou nákladní dopravu trolejema, ať už na kolejích nebo na asfaltu.
Osobní automobily a dodávky mají 71% podíl na vzniku emisí ze silniční dopravy v Evropě, moc si neumím představit že tohle vyřeší kamiony s trolejema...
Naposledy editováno 25.05.2023 22:58:54
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naposledy editováno 25.05.2023 23:02:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Fullnull píše: assassin> Omezovač na 90 pro všechny
Ne, omezovac na pravej pruh tam at si jezdi jak chtej …
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
.. je čerstvě po úpravách za komplet 1,2 mio (turba, intercool, kovaný vačky písty klikovka, komplet svody atd. atd...
3 palivový mapy - na N98 770ps, na N100 850ps a 1.050ps jen a pouze na ethanol (v kanystrech z Říše) páč benzín směs už nestíhá prohořet...
kruťák přes 900nm - ale ještě pohodový úpravy s ohledem na ZFko, který má max. 1.200n krátkodobě...
Možná se i brzy svezu, asi to trochu pojede ale neočekávám něco o moc víc než jak jelo S1000RR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
ale jinak vážně a k tématu...aktuální pětka je fakt krásná a až budu za dva roky měnit auto, tak by se mi 3.0d fakt líbila...ale co teď představili jako nástupce, to je hrozný zklamání...a bez plug-inu, což nechci, ani šestivál nebude...
Naposledy editováno 26.05.2023 21:59:55
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Mame tam aktualne 700 koni a spis ten motor skrtime, ted s novyma turbama to jede skoro od nuly az po omezovac na 700Nm abysme neroztrhali prevodovku…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Takže:
1) okruh sucho: na čas jasná Bohema alias Božena, na zábavu taky anebo fifty fifty
2) okruh mokro: na čas těžko říct - myslimže pořád asi Božena, ale taky možná naopak.. na zábavu spíš ta brutal 4kolka
3) okresky sucho: na čas při provozu, různejch nerovnostech i nečistotách fifty fifty anebo spíš ta M5..
na zábavu jak kde
4) okresky nesucho: jasně lepší jet v M5
No a ohledně dalšího: prostor, sezení, hluk, komfort a kufr? v M5 chceš jezdit furt a i nevylézat, s Boženou občas..
A cenově? pořídíš si dvě takový brutal M5, jednu budeš mít na zimních, druhou na letních .. k tomu si přikoupíš McLaren, Porsche a Ferrari - a jseš na těch 33 mio, který bys jinak dal za jednu jedinou Bohemu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Jinak Božena funguje docela zajimave i na okreskach - protoze to ma “pushrod” odpruzeni - tlumice ohlins ttx s prepakovanim, takze to reaguje citlive na malé nerovnosti ale zároveň to ma i okruhovou “tuhost” ve chvili kdy to aero ve vysokých rychlostech primackne k zemi - po pravdě, na okresce je to pohodlnější nez vetsina “sporotovnich” osobaku ktere jsou pritvrzene na podvozku a skáčou na nerovnostech jako koza.
Jen rikam, ze tohle opravdu nejsou srovnatelná auta. Božena opravdu neni auto na bezne jezdeni…
Jinak kufry mame docela objemné, vetsi nez auta ala corvette…
Naposledy editováno 27.05.2023 14:40:08
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ano, možná čitelnějc - ale ne snáz a tak kulervoucně