Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.
-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?
Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...
Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Já jen zopakuju pár vět co tu píšu furt dokola:
Můj jednohup nevibroval o moc víc než klasická střídačka.
Karburátor musí mít logicky dvojnásobný průměr difuzoru,přetryskování je v podstatě k hovnu,když přes něj nedostaneš víc vzduchu.
S motorkou jsem dal naprosto bez problému trasu z domu do Olomouce(cca 120km) a oproti dvaapůli jsem necítil žádný nárůst únavy z vibrací.
Motor jezdil přibližně dva roky,než jsem přestal mít nervy na to jezdit na třiapůli s papírama z dvaapůli.Do motoru jsem nemusel.
Ano,průběh bude jednoválcový,ale to člověku co využívá jen spodní polovinu otáčkového spektra vůbec nevadí.
Naposledy editováno 30.03.2012 21:37:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Vím, žes o tom psal a nemá cenu opakovat. Fyzikálně vzato, výpočet točivého momentu motoru nepočítá s veličinami "jednohup" "dvojhup". Takže normálně vzato, nemá to na to vliv. Připouštím, že něco jako jev big bang existuje, ale pochybuju o využitelnosti na motoru typ kývačka, 638, kde úpravy -+ 10 procent dosáhneš i jinak, navíc +-10% u takového motoru není 20 koní. Já na vojně jel na kývačce vojenské a nechápal jsem, jak tahala ruce, ani můj odřený bok to nechápal, a jednohup to nebyl zcela jistě takže třeba to jelo i tak.
A nesmysl to je proto, páč se to neosvědčilo ani neujalo atd atd.
Přečti si můj příspěvek a pochopíš (snad), proč se to tak tenkrát dělalo (technické problémy - pevnost pístů, vyšší střední pístová rychlost u velkého jednoválce...), aby se dosáhlo oné kýžené záběrové charakteristiky jednoválce.
Žádný mýtus, jen prostý fakt.
A sám si nakousl "big bang". Proč jedni jo a proč druzí ne?
Motor s razantním záběrem musí mít navrch na technické trati.
Jen tak mimochodem - z třipade můžeš udělat normální dvouválec, falešný jednoválec i falešné véčko.
Všechny tyto motory se svým charakterem dosti výrazně liší.
Naposledy editováno 31.03.2012 13:06:04
Určitě né z plezíru.
Z dvouválce lze dostat vyšší špičkový výkon a uspořádáním válců vhodný průběh krouťáku.
No a že je véčko štíhlé, to už je jen takový bonus.
Naposledy editováno 31.03.2012 13:12:26
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Pokud bys vyrobil zkušební motorovou jednotku, věř mi, že by se potvrdilo, co říkám. No, škoda že se jawa nedostala k tříválcu.
A když jsme u něj, tak v té předválečné době se přemýšlelo, jak zvýšit odolnost letounů proti střelám. Všichni špekulovali a došli k závěru, že takový vergl s efektivní ochranou nemože vzlétnout.
Iljušin postavil IL-2.
Šedivá je teorie, ale zelený je strom života.
Jawa dělala letecký motor a mám takové tušení, že i tříválec.
Něco takového jsem viděl na Blaníku...ale nejsu si moc jistý.
Čtyřválec jsem viděl v muzeu, ale tohle byl tří...
Naposledy editováno 01.04.2012 13:46:12
Samozřejmě jsem čekal vaše reakce. Vážím si vaší praxe, taky nemám rád, když ně někdo přesvědčuje o tom, že dva karburátory nemají smysl a na takové motorce neseděl.
Co by mě přesvědčilo? Ale dyť si jezděte na čem chcete kluci..
Existuje matesův graf jednohupa, má Mt níž a řekněme plnější křivku, jedná se o motor na socialistik dragster, má tedy i další úpravy. Osobně si myslím, že vyladěním motoru+sání+výfuk by se dalo dosáhnout to stejné.. neboť tento motor je konstrukčně tak primitivní, že je velký prostor ke změně. Čili jestli měl 30 Nm při 3500 místo 4000 není ZCELA jiné, ale jde o výsledem dosažitelný zřejmě i jinak na normální klice. 15 koní na zadním kole taky není nic extra. Teoreticky kdyby připojil k motoru velký setrvačník a vytočil motor a využil na 200 m sprint, získal by možná ještě vetší Mt... Mimochodem, zvuk motoru dost hrozný, aspoň subjektivně, proti radostnému roztleskávání klasické 534.
Mo prostě vliv uspořádnání motoru bez dalších úprav je minimální, pokud jde o vyvážení, měl by být 2v paralelně chodící dokonce lépe vyvážený, neź klika normální jawy, protože nepůsobí žádné síly druhého řádu...
Mě dělá motor to, že když pustím řídítka, rozkmitají se. Myslel jsem, že je to přední gumou, ale když motor vypnu, jede jak po kolejích. Asi na tom něco bude.
Śturmovika bych sem asi nepletl, prostě dali tam 500 kilo pancíře a neunesl 1000 kilo bomb ale jenom 500. Ještě bys mě nakonec přesvědčil, že to byl nejlepší letoun II.WW...
No, z fyzikálního hlediska bych to přirovnal k autu, které jede bez motoru z kopce a narazí do zdi a ke stejnému autu, které jede ze stejného kopce pozpátku a narazí do zdi. Výsledek prostě nebude zcela jiný. A třeba erko pojede z kopce pozpátku možná ještě rychleji.
No, nechme planých debat, mimochodem, mě o krouťák nízko zatím nikdy nešlo a moje motorka je přesně taková...
Ale byla to velmi důležitá (i když krátká) cesta k velkému dvoudobému jednoválci.
Dnes už není problém postavit spolehlivý dvoudobý motor s vrtáním přes 80mm, stejným zdvihem a s otáčkami nejvyššího výkonu kolem 7.000/min.
Tenkrát prostě byly problémy s pevností pístu velikosti "pixle od barvy", jeho zadíráním, spolehlivou funkcí pístních kroužků (velký válec=velké díry) a pod.
A "normální" dvouválec svým charakterem pro jízdu v terénu nebyl moc vhodný, některým jezdcům (podle tehdejších pramenů) to vadilo do té míry, že se zkusilo tohle.
Ejhle, fungovalo to.
V opravdovém terénu se mě s tím kombajnem jelo líp.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Nejlepším řešení pro hledání krouťáku je koupě suzuki GT 750
Já se téměř pevně rozhodl.Mám doma torzo 350 kývačky s vybraným sáním(byl to taky jednohup) a myslím že ho přivedu k životu a poté navštívím Štenberk.Až se svezeš možná pochopíš.
Nejlepším řešením při hledání pocitového krouťáku je velký obsah na válec,o což šlo nepřímo i v případě úprav na jednohupa.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Já jsem myslel realizovat přívěru na seriový motor. Pokud jde o patenty jawa uplatněný na speciálech, nebo neuplatněný vůbec, mám celkem přehled. To víš, Automobily mám doma všecky ročníky... teda aspoň do doby, kdy to za něco stálo.
Ale když tady byla řeč o Aprilii, tak u ní konkrétně se dost laborovalo s úhlem vidlice. Tím právě "dolaďovali" průběh krouťáku.
Teoreticky by to na něj nemělo mít vliv, ale není to pravda.
Pro technický rozvoj je sice třeba technických znalostí, ale je také užitečné mít nějakou vizi a sem tam neuškodí ani bláznivý nápad, který je někdy k ničemu, ale někdy ne...
Protože o téhle závislosti vím, tak jsem se ptal, jak se s tím vyrovnával on.
Samozřejmě, že se něco udělá "na prkně", ale rozhodující jsou jízdní zkoušky.
Nevysypu tady z rukávu konkrétní hodnoty, ale jiný úhel vidlice má Harley, jiný čopřík Honda 125, jiný malé Virago, Hyosung...
Závisí to i na objemu a na poměru vrtání/zdvih.
Kdyby hodnota 90st. byla ideální, tak ji mají všechny motory...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4003, 4004] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120093 | Dnes v 11:19 Jirka4137 |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |