Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
assassin píše: Yper: ja myslim ze to brabenec chape.. ono i to co pise je fakt pokud se ten objem plynu v potapeci zmensi tak stoupne jeho hustota(merna hmotnost).. protoze jeho hmota se asi nikam neztratila.. zavadejici je to ze se za beznejch podminek ta hustota plynu nedostane na vyssi hodnotu nez hustota kapaliny (dost mozna za zadnejch podminek) a tudiz ze bez te sklenene banky to nikdy klesat nebude.. coz samo nesmysl neni, jen uvedeni tohoto pokus ve spojitosti s bublinkama v kapaline bylo zavadejici na cemz sme se shodli.. takze bych tu kritiku timhle uzavrel..
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
My o voze oni o koze.
Naposledy editováno 03.02.2012 14:51:45
brabenecz píše: Yper> Šmarjájózef, Ty ze mě zase za každou cenu chceš udělat trubku, co nerozumí fyzikálním principům ze základní školy, tak se prostě bráním. Je to tak těžký pochopit? Jestli Tě to tak nažhavilo, jak píšeš, pak to prosím nečti. Myslím že se tady na fóru píšou mnohem větší broskvoviny, a tohle zase takový offtopic není. Už to dál komentovat nebudu, kdyžtak ať mě Pylot vymaže, abych svými zcestnými úvahami někomu nezpůsobil újmu
Nechci!
Jurawood píše: a co ta voda která do té zkumavky nateče, když klesne objem vzduchu..
My o voze oni o koze.
..no kurňa, tak s tou už je to úplně v háji
..a neházej nám tady do toho další vidle, bo vyvoláš vlnu dalších zaručeně super hypotéz
Naposledy editováno 03.02.2012 15:13:27
3 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.
A jaky je ten spravny ?
PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.
připojuju se k dotazu, už jsem tě musel párkrát rozesmát. Jak se to dělá správně?
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Pochopitelně pomocník je vhodnej i když na motorce to jde zvládnout samostatně.
Hlavně hlídat dostatek kapaliny v nádobce.
PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.
Taky to tak dělám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Co propojovaci hadicka mezi brzdici ? Vyzene to takhle vzduch i z ni ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Čoproň píše: Logicky mi to připadá jako naprostá hovadina. Ale protože ať dělám co dělám, přední brzda brzdí až na třetí zmáčknutí tak zkusím třeba i tancovat kolem motorky kozáčka a zpívat přitom lidový písničky když mi někdo řekne že se tím dokonale brzdy odvzdušní.
FUNGUJE TO
Nedovedu si to vysvětlit. Nenapadá mne jediný fyzikální zákon, který bych na to mohl napasovat. Po měsíci zlobení, nekonečného odvzdušňování a brždění jen zadní brzdou a motorem MÁM ODVZDUŠNĚNOU PŘEDNÍ BRZDU . Nevím jestli to funguje vždycky, ale na mojí motorce a brzdový soustavě to funguje. Ve středu večer jsem páčku napumpoval a přimotal izolační páskou tak že byla ve stavu stálého našponování. Ráno jsem zaspal a už jsem neměl čas jít do garáže. Přijel jsem až dneska večer a šel hned zkontrolovat brzdu. Zázrak. Brzda tvrdá jak péro po viágře. Asi se nedovim co se tam v tý kapalině děje. Já jsem teď šťasten. Kdo nejezdil bez pořádně fungující přední brzdy, nemůže pochopit. Doufám, že zítra nebude sněžit. Chtěl bych se zase jednou chtěl projet s tí pocitem, že kdybych chtěl, můžu kdykoliv zastavit.
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
já bych to viděl takhle: prostě bublinky potřebují nějaký čas aby vystoupaly až k pumpě případně se ty mikrobublinky pospojovali do větších - patrně na to potřebují nějakej čas hodinu? dvě? celou noc? nejspíš to bude souviset s viskozitou té kapaliny, proces stoupání bublin k pumpě bude probíhat jak v soustavě pod tlakem i bez tlaku jestli to bude mít vliv na rychlost netuším, pokud ale necháme stlačenou brzdu teda natlakovanou soustavu a bublinky přes noc vystoupají až k pumpě tak v okamžiku když páčku uvolníme tak uvolnující se tlak vytlačí buliny do nádobky a dojde k odvzdušnění, jinak to nevidím
Naposledy editováno 03.02.2012 23:00:02
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
je to marný................
Je to marný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Jurawood> Už už jsem chtěl podpořit tvoji verzi jako nejpravděpodobnější, ale bohužel, musím napsat že nemáš pravdu, což mě upřímně mrzí, neboť zase víme kulový. Jelikož mě ten problém docela zaujal a z fyziky jsem hodně zapomněl, něco jsem si pročetl, abych si to trochu oživil. Nepovedlo se, a tak jsem našel hotový a srozumitelný text k pokusu od učitele na Matfyzu, ten snad nikoho neurazí a bude důvěryhodný. Vyvrací tvoje tvrzení, že menší bublina stoupá rychleji, je tomu totiž právě naopak:
Na rychlost bubliny mají rozhodující vliv vztlaková síla, která je přímo úměrná jejímu objemu, tedy třetí mocnině rozměru, a odpor prostředí, který je závislý na čelním průřezu, tedy na druhé mocnině rozměru. Tato rozdílná závislost způsobuje, že větší bublina stoupá rychleji.
Poznámky: Pokud má bublina velice malý objem, nebo kapalina vysokou viskozitu (med), stoupá bublina tak pomalu, že se nedeformuje zřetelně do kapkovitého tvaru.
V prostředí s nízkou viskozitou (voda) stoupá větší bublina tak rychle, že je obtékána turbulentně, mění svůj tvar během pohybu, což vyvolává průběžné zakřivování její dráhy.
Vlivem většího hydrostatického tlaku u dna má bublina zpočátku nejmenší objem a tedy i nejmenší rychlost, pod hladinou stoupá naopak nejrychleji.
Což přímo odporuje tvému tvrzení, že:
Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.
Takže promiň, ale nikdo, včetně tebe, to tady zatím nevysvětlil. Zato zesměšňování při pokusu najít řešení, na to jsou všichni kadeti.
E: ještě zdroj
http://kdf.mff.cuni.cz/veletrh/sbornik/Veletrh_02/02_18_Patc.html
Naposledy editováno 04.02.2012 00:23:50
1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Vzhledem k velikosti povrchovému napětí je to zanedbatelné.
Důležité je že vzduch je lehčí než brzdovka.. o kolik to není podstatné
Naposledy editováno 04.02.2012 00:37:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
Creck píše: PEPAFJR> A vzduch co je v hadicce kterou ponoris do kapaliny vyjde prvnim namacknutim ? Nebo ho nasajes zpet do brzdice ?
Co propojovaci hadicka mezi brzdici ? Vyzene to takhle vzduch i z ni ?
Prvním máčknutím určitě ne, většinou musím máčknout tak desetkrát,část vzduchu se vždy vrátí zpět do hadičky ale do brzdového systému již ne. Ale i to se nechá snadno vyřešit nějakým zpětným ventilkem na konci hadičky.
Nikdy žádnej problém, že by zůstal někde zbytek vzduchu nebyl, takže zmáčklou páčku přes noc jsem zatím nemusel použít. Ale pokud to, jak pár lidí píše pomůže, tak proč ne.
PEPAFJR píše: Prvním máčknutím určitě ne, většinou musím máčknout tak desetkrát,část vzduchu se vždy vrátí zpět do hadičky ale do brzdového systému již ne. Ale i to se nechá snadno vyřešit nějakým zpětným ventilkem na konci hadičky.
Nikdy žádnej problém, že by zůstal někde zbytek vzduchu nebyl, takže zmáčklou páčku přes noc jsem zatím nemusel použít. Ale pokud to, jak pár lidí píše pomůže, tak proč ne.
Potom ale nevidim duvod ponoreni hadicky do kapaliny. Jestlize mi jde porad kapalina kupredu, nepotrebuju preci aby mi nasavala kapalinu z druheho konce ne ? Nebo v opacnem pripade honis bubliny v hadicce sem a tam.
Jen nad tim polemizuju Tento zpusob jsem nikdy nezkousel.
Jurawood píše: 3 stránky a nic?
Celkem mě překvapujete...
dobře tak si představte tenkou hačiku a v ní v délce 1-2cm dlouhou bublinku.
Stojí tam a stojí a bude stát možná den, možná týden.. možná 10 let. Nerozpadne se díky povrchovému napětí.
Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.
Tohle vysvětlení zní dobře, ale stejně to má pro mě pár otazníků.
To platí pro bubliny přes celej průřez hadic nebo i pro minibublinky co jsou přilepený na stěnách?
A co hlavně nechápu, proč se musí čekat celou noc, přece snížení napětí je otázka okamžiku a pak by měla bublinka vystoupat relativně rychle?
Naposledy editováno 04.02.2012 15:09:04