Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Jo, kurevsjy závislá. Ale furt je to 100 krát pomalejší. Čistě řádově a teoreticky, nikoli přesně může za 0,5ms, od zážehu do horní úvratě, při rychlosti 0,5m/s urazit plamen 25mm, Ale od svíčky až na kraj válce to má dalších 20. Pak začne expanze a vzdálenost se začne zvětšovat a chudák plamen začne nezapálený molekuly honit po všech čertech.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
a taky by ti podle tehle teorie vysly mnohem mensi max otacky/vykon… vlastne jsi pomoci svych teorii dokazal, ze na plyn ten motor teoreticky vubec nemuze fungovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Přesně jak tvrdí Kerut. Oponuješ jenom z principu.
To palivo si musí pospíšit shořet před hodní úvratí. Co nestihne, pak bude horkotěžko dohánět při expanzi a ve výfuku. Pokud před expanzí nestihne shořet třeba 30% paliva a já mu posunu čas na to, aby to bylo jen 10%, ten zbytek už snás shoří při expanzi.
E: (jinak mas teda dost idealizovanou predstavu o tom co se deje ve spalovacim prostoru, ale i v teto tve idealizaci pujde oxdace/horeni od svicky tedy od zhora od stredu, takze to nespaleny bude nekde na okrajich pistu - pohybujeme se v neturbulentni idealizaci assasine! klid.. - a to by slo do vejfuku beztak jako posledni, takze by techncky vzato nespalena smes honila plamen a nikoliv plamen nespalenou smes )
Assa oponuje z principu protoze misto kresleni a designovani prokrastinuje na foru, ale ted zrovna ma fakt pravdu, zkus se nad tim co napsal zamyslet
assassin> no dyt von prakticky nefunguje.. to je jak se cmelakem, taky by teoreticky nemel litata le nevi o tom
Naposledy editováno 08.01.2021 18:33:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
proste meris neco co neni moc meritelny (proti tomu je tebou vysmivane pichuti cidla lpg na vyfuk naprosta sranda)
jako z principu ze ten motor realne na obe paliva bezi (a to dokonce i se stejnym predstihem) a s relativne podobnym vykonem, jasny ze rychlost bude "podobna", rozumej tomu nebude se lisit o vic nez treba tech 10-15%..
kdyz bude cas kouknu, ted musim vymyslet svetlo pro sondu, zejtra jedu za satrym Brunou resit studnu
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
kerut píše: B jo benzin bude horet rychleji a taky ma fous mensi stechio, ze sžtejnyho duvodu - protoze ma delsi molekuly (hodne zjednodusene: pri oxidaci ti oxidacni cinidlo atakuje molekulu a nasleduje rozpad, za uvolneni energie=tepla samozrejme.. kratsi retezce, potreba vice tech pocatecnich impulzu)
Wajld>neco vrabci stebetali, ale ja se s ni bavit nebudu tak je to fuk jo a dik, neco s nim provedu, vcera jsem zprovoznil ten novej oscik.. na spektrak sem nasel servismanual, ma asi 700 stran, pristi tyden se na to vrhnem ve dvou.. podle me odpraskl aktivni VF konvertor, jinak fakt nevim, vyhodit spektr. za 50k by byla skoda.. aspon RF out mu jede, tak sem pri testovani aspon shazoval spusedum wifiny
Naposledy editováno 08.01.2021 19:52:53
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
What is the flame speed of propane?
455 mm/s
work on propane-air mixtures over wide ranges of equivalence ratio (? = 0.7–2.2) and initial temperature (Ti = 295–400 K) and pressure (Pi = 50–400 kPa) showed that the maximum laminar burning velocity found for propane is nearly 455 mm/s at ? = 1.1 and the maximum explosion index, commonly called the 'explosion (pozn.: ? = Fí)
Jestli 0,5 m nebo 455 mm, řekl bych, že ten rozdíl bude zanedbatelný. OČ je odolnost vůči detonaci, detonačnímu spalování. Souvislost mi uniká.
Naposledy editováno 08.01.2021 20:03:21
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
JwKS_Pavel píše: Zcela skromně bych si troufl připomínkovat data z odkazu na rychlost hoření plynu. Řekl bych, že rychlost hoření plamene plynu v kotli při atm. tlaku bude něco úplně jiného, nežli rychlost plamene stlačené směsi v motoru. Kde jste vůbec došli k závěru, že LPG hoří pomaleji? Je známa menší výhřevnost a vyšší OČ, ale ani jedno z toho nic neříká o rychlosti čela plamene.
Ta výhřevnost je relativní. Hmotnostní výhřevnost je naopak u plynu trochu vyšší než u benzínu. Ale prodává se na litry. S tou rychlostí hoření máš asi pravdu, že jedna hodnota je v motoru při tlaku a druhá při atmosferickém tlaku v kotli. To je logické. Pomalejší hoření se bežně u LPG udává, akorát jsem nikde nenašel o kolik. Variátor předstihu, který se chystám montovat, vyrábí přímo výrobce řídících jednotek a má v sobě defaultně přednastavenou mapu posunu pro LPG. Přímo lpg firmy říkají, že pro lpg je optimální vyšší úhel předstihu než pro benzín a dokonce vědí jaký. Že je to fakt jsem si ověřil, když jsem u jedničkové Prévie točil za jízdy s rozdělovačem. .
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Každopádně ano, LPG obecně má pracovat s větším předstihem. Neznámou zůstává, zda ten který konkrétní agregát je nebo není svou regulací schopen ten požadavek pokrýt. U mnou provozovaných motorů a jejich měřitelných parametrů (např. nejvyšší rychlost a otáčky) bych řekl, že si s tím ŘJ u vstřikování LPG poradila. U toho úplně prvního motoru před dvaceti roky byl centrální směšovač, takže kromě jednoduchosti a spolehlivosti všecko špatně.
Hmotnostní výhřevnost má nepatrně vyšší propanbutan. Ale jak píšeš na benzín bude mít motor trochu vyšší výkon právě díky tomu odpařování benzínu a pak právě tomu omílanému rychlejšímu hoření. Ta sprotřeba, pokud by se nepočítala na objem, ve kterém se obchoduje, ale na hmotrnost, která je fyzikálně férovější, bude skoro stejná.
Ten nižší výkon na plyn je taky jen teorie. V praxi (alespoň mě) jede auto líp na plyn, protože adaptace map se upravují na to palivo na které jedu. Takže když jednou za čas přepnu na benzín, jede to hůř. Ale to je jiný příběh.
To, jestli si motor umí předstih sám dokorigovat jsme řešili. Já tvrdím, že ne tak docela. Když se podíváš na nějaký graf předstihu v závislosti na otáčkách a zatížení, tak se vzrůstajícíma otáčkama a zatížením předstih stoupá. A pak se křivka zploští. Páč narazila na detonační spalování. Zatímco v nízkých otáčkách by malý předstih znamenal nedokonalé prohoření a hoření během expanze a tím snížení tepenlné účinnosti, velký předstih by znamenal tlačení na ojnici opačným směrem a ztrátu mechanické účinnosti. Jakmile se dostaneme do rajónu detonačního hoření, je předstih už téměř nezávisle na otáčkách a zatížení omezen. Z toho vyvozuju, že prostě ten motor má nastavenou svoji mapu toho předstihu a od té ho dle čidla klepání snižuje. Po přestavbě na lpg si ten předstih nezvýší nad hodnotu z původní mapy. Proč by taky ty variátory vyráběli?
Na tomhle videu se výrobce chlubí zvýšením výkonu namontováním variátoru o 10%. Samozřejmě, že tahle videa se musí brát s rezervou a samozřejmě vybrali auto, kde to ten vliv mělo největší, ale tohle nejsou šarlatánský prodejci magnetů na přívod paliva. To je jeden z nejvýznamějších evropských výrobců lpg komponent. I když Poláci.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Naposledy editováno 12.01.2021 22:18:39
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
https://uloz.to/file...tyxG28Xz/zatrest-rar
bral jsem vsechno co by ti mohlo byt k tematu napomocno ale nebylo to vylozene narpocny na "studium", chemii jsem vynechal taky, stejne by jste to ani necetli
prime srovnani podminek gasoline/LPG za stejnejch podminek je prakticky jen v jedne praci..
jinak obecne co jsem to tak zbezne prolit, fs benzin 0,4-0,5m/s, LPG 0,3-0,4m/s (samozrejme ve spalovacim prostoru pri tlaku a teplote,..)
taky bych ze vsech materialu shodne soudil, ze predstih o par stupnu driv urcite neuskodi,..
..no prosekej se tim sam, pripadne si najdi dalsi, neni 5 min googleni ale neni to zas tak narocny
Naposledy editováno 09.01.2021 02:02:48
HMS píše: Podle mě ta korekce předstihu není primární problém těch načtených závad, směs musí přesně reagovat na signál ze skokové l. sondy(osciluje pro funkci katalyzátoru) v otáčkách a plném zatížení ti nebudou spíš stíhat rychle a přesně reagovat plynové vstřikovače.
Jo, to je možný.
Plyn tedy při stejných podmínkách hoří o 20-25% pomaleji. Tzn, že v okamžiku, kdy konstruktér počítal, že veškerá směs bude prohořená, může tam být ještě 20-25% neshořelé směsi.
Jo a dík, Pámbů Ti to stokrát oplatí na dětech.
Naposledy editováno 09.01.2021 09:49:36
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
stahovals to ? cetl jsi to ? slepe veris necemu co jsem z toho interpretval ja, kterymu je LPG celkem u prdele, na zaklade prvnotniho prolistovani a precteni tak mozna 15 celych vet z kazde te prace/clanku ?
kam jsme to s tou civilizaci dotahli...
no nic, jedu do berouna, v tom snehu to bude vesely,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Já tomu přece nevěřím protože to bylo na internetech, ale protožes to psal ty.
To jedeš na tý dváce?
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Pisu, ze to ze lambda hlásí chudou směs neni tim ze by byl spatnej predstih. A to ze LPG dyl hoří neznamena ze ve výfuku kde se to měří Lambdou bude 20 procent nespalene směsi a tudiz lambda bude ukazovat chudou směs...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Aby lambda ukázala chudou směs a způsobila chybu stačí imho třeba 1% asi i míň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Coz teda je to prvni co jsem psal, ze bych zmeril co ukazuje lambda pri hejbani predstihem a vedel bys jestli tva teorie odpovida nebo ne.
Ty jsi zvolil cestu pohnu predstihem a pockam jestli se objevi chyba (coz me pripada trochu jako metoda pokus-omyl) coz je mi celkem fuk, ale je zvlastni, ze pak me vysvetlujes, jak to nastudujes a znas teorii a ja jen bez premysleni montuju s naucenyma postupama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Tak ze všeho nejdřív musím namontovat ten variátor, abych s tím předstihem mohl hejbat. A měřit lambdu za jízdy v režimu, který vzniká nahodile je jednak nereálné a proč bych to dělal. Ta lambda měří správně. V okamžiku, kdy nastane jev, který celou dobu řešíme, rozsvítí se kontrolka. Takže zvýším předstih, smažu chybu a vidím, jestli se rozsvítí. Pokud se nerozsvítí ani po 500km, je pravděpodobné, že teorie je správná. Pokud se rozsvítí, nebudu se tím dál zabývat. Variátor v autě nechám.
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Skutečně si myslíš, že pokud by bylo předstihem třeba hýbat, že by to ta jednotka LPG neuměla/neumožňovala?
Je to tedy dlouhou co jsem poslední LPG montoval, takže si už fakt nevybavim zda tam ta volba byla nebo ne, ale už před těmi ca 10lety to umělo dost... A co si tedy pamatuju tak tam určitě byla volba "emulace" lambdy a fungovalo to nějak tak, že to po naučení jak to má "stříkat" to neposilalo signál z lambdy do sériové ECU, ale ECU plynu posílala do ECU sériové signál falešný tak aby sériová ECU nesvitila emlem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
motor běží podle palivových map, ty jsou pevně dané, pokud do nich chceš mechanicky vrtat řj motoru zjistí v momentální palivové mapě odchylku a hned udělá korekci,
až to nějak dojebeš bokem vídně a řj nebude zvládat korekci tak to zas hodí nějakou chybu, třeba zážeh přichízí příliš pozdě nebo brzy,
problém chudé směsy může způsobovat třeba váha vzduchu čidlo podtlaku, v případě že tě ty kontrolky furt drží stačí dvojlinka správný potenciometr a nalhat řídící jednotce motoru menší telotu motoru nebo nasávaného vzduchu, tím se zvedne dávka paliva a předstih
Naposledy editováno 09.01.2021 22:03:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |