S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Výstavy... to je pro profíky a novináře... jinak přežitek z doby tisku.
Ale jinak já s tím problém nemám, na zázrak nečekám ani až zahřmí :). Na 450 se těším - třeba už tobude posunutý o kousek dál - to by celku prospělo.
Naposledy editováno 23.02.2011 16:41:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Naposledy editováno 23.02.2011 17:15:03
Faryn píše: MikiberG> Co byste pořád chtěli vidět, to mi vysvětli, co jiné firmy píšou o svých motech.
Ahoj Faryne,
každopádně díky za množství zpráv o motorce i nových projektech.
Nicméně musím ti trošku oponovat a přidat se na stranu již uvedených názorů, co se týče prezentace strojů do bláta.
Je mi jasné, že VM ještě nemá veškeré věci dotažené do konce, a nechce se zbytečně chytit na vlastní špek, takže nejdřív věci dořeší na 100% , to chválím
S tím oponováním, bych to uvedl napříkladu HSB 2009, kdy dostatečně známá značka (s historii několika desítek let) vylezla na trh s jinak postaveným motorem.
Ofiko video teďka nemůžu najít, nicméně zde byly prezentovány, názory, myšlenky autorů a ve finále jejich realizace.
Myslím, že to osvětlito poměrně jednudochou formou dost bodů a zároveň ujistilo případné zájemce o to že se jedná o krok správným směrem (ikdyž je to z mého pohledu dost sporné).
Nicméně lidi pokoukali, zhodnitili a pochopili, že není třeba se obávat nové koncepce ikdyž u známé značky.
Asi bych své plky ukončil rčením: "pokud mě lidí drbou, je to známka, že ještě žiju"
Mám Tu psát, že do Německa se prodalo deset motorek a skopčáci jsou max. spokojeni?
Já se tu snažil vysvětlit spoustu věcí.
X lidí to ani nečte a snaží se být v daný okamžik v tomto vláknu in.
Mě jako prodejce oslovilo několik lidí, ale problém byl v zájmu.
Několik zákazníků si myslelo, že motorku dostanou zadarmo s tím, že ji budou propagovat na nějakém zašitém závodě(guláši)
Další skupina má představu, že tím, že se moto dělá u nás, TAK BUDE CENA STEJNÁ S ČÍNSKÝMA HRAČKAMA
Třetí skupina váhá, zda si moto pořídit a vložit mu duvěru.
Je to na dlouhé povidání.
Naposledy editováno 23.02.2011 19:53:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
M6 píše: Všichni tu vaříme z vody protože nikdo nic neví a prezentují se tu často protichůdné informace.
Za sebe píšu, že mě zajímá především:
Je projekt motocyklu VM za A.) směřován k reálnému prodeji konstrukčně dotaženého stroje a jeho, byť asi maloseriové, téměř kusové ruční produkce, nebo je to za B.) pouze čistě závodní zábava ekonomicky silného subjektu(a i pro něj to musí být, bez výnosů z prodeje velmi vysávající)
Tohle je totiž základní otázka a nikdo na ni ještě nedal jednoznačnou odpověď.
zde ohlašovaná produkce 450, pokud se nejedná o dezinformaci(v nejnabitější třídě, kde jsou konkurenti největší světoví výrobci s miliony EUR v zádech) a stálé zaměření na motokros bez silniční homologace, svědčí minimálně o naprostém ekonomickém diletantismu.
Uvítám, pokud se někdo ujme kvalifikované oponentury.
A je správně.
Subjekt má jako ostatně každý omezenou ekonomickou sílu a určitě nechce vyhazovat prachy do luftu. Důvody proč jsou závody v popředí zájmu jsou data pro vývoj, víra ve vlastní technologii a vědomí že nic není lepší reklama než úspěch v závodě. První úspěchy se už dostavili. Už tady zaznělo že VM spolupracuje se Stašou a Kreuzem. Kreuz měl namalovanej otočenej motor rok a půl před tím než ho představila Yamaha. Takže zdejší konstrukce není zase až tak pozadu, aby nemohla fungovat.
Když se tady napíše, že se dodělávají detaily jako držák SPZ, startér atd. tak ti z toho nedojde že se připravuje enduro se silniční homologací ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Midloch2 píše: A je správně.
Subjekt má jako ostatně každý omezenou ekonomickou sílu a určitě nechce vyhazovat prachy do luftu. Důvody proč jsou závody v popředí zájmu jsou data pro vývoj, víra ve vlastní technologii a vědomí že nic není lepší reklama než úspěch v závodě. První úspěchy se už dostavili. Už tady zaznělo že VM spolupracuje se Stašou a Kreuzem. Kreuz měl namalovanej otočenej motor rok a půl před tím než ho představila Yamaha. Takže zdejší konstrukce není zase až tak pozadu, aby nemohla fungovat.
Když se tady napíše, že se dodělávají detaily jako držák SPZ, startér atd. tak ti z toho nedojde že se připravuje enduro se silniční homologací ?
Pokud je správně za A.)
nerozumím proč: Má výrobce tak tragický web ze kterého nejde zjistit vůbec nic- cena, současná podoba, detailní technické informace, katalog náhradních dílu atd atd.
A to jsou jen drobnosti. PR jednoduše nula. Znovu opakuji, jestli je to jen zábava na závody, ok. Jestli ale chtějí prodávat, je jejich přístup katastrofa. Je mi to líto, páč na jaře chci kupovat nový moto a velkobjemový enduro typu VM by se mi líbilo.
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Midloch2: VM 610F je normálně v prodeji, tak nevím, proč by se nemohli prezentovat... jako nucení beru i pouhý banner, třeba tady na motorkářích... nutil bych se i dealerům... přeci není težké pozvat zástupce několika desítek ověřených a známých prodejců, uspořádat pro ně jízdy na trati, raut, přednášku atd., takhle jede většina velkých firem a je to další cesta jak dostat motorku blíž k lidem...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Proč si nepřečteš, co se tu píše?
Na motu se stále pracuje, tak proč bych ho za každou cenu propagoval.
M6 Neber to osobně,od začátku na zdejším vláknu vystupuješ jako znalec všech značek.
Potom si založíš vlákno, protože nepoznáš sx od exc
Naposledy editováno 23.02.2011 21:32:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Samozřejmě takových akcí, které navrhuješ na podporu prodeje se daj vymyslet desítky. To je to nejjednodušší. V tento moment má na prodej jeden kus Faryn a druhej je v Praze. Je věcí těchto prodejců jakým způsobem je chtějí prodat. Výrobce zatím nemá žádnou sériik kterou by prezentoval a následně nabídl k prodeji, tak co chceš pořádat za akce. Je potřeba ještě počkat.
Ale je tam ještě pár mušek, které příjdou odstranit.
Potom se budou točit videa a fotečky.
Já ale chci prodávat dobré mota.
Na motorce se provádějí změny, tak je výroba pozastavena.
Vyjedou nové s úpravama.
Naposledy editováno 23.02.2011 22:23:14
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Letošní sezónu jsme absolvovali s motocyklem VM 610F a pilotem Martinem Vaněčkem.
Zúčastnili jsme se závodů MX3 mistrovství světa v Holicích, závodu mistrovství ČR a krajského přeboru SMS Kaplice.
Mistrovství světa v Holicích se pro naši firmu podařilo získat 6 mistrovských bodů což považujeme za největší úspěch letošní sezóny. V první jízdě Martin s poněkud opatrnějším projevem vybojoval 1 bod za 20. místo. V druhé jízdě již zbaven ostychu se umístil na 16. místě a přivezl celkem 6 mistrovských bodů. Po 40 letech se objevila ve světových tabulkách od doby Falty a ČZ motorka české výroby, která získala body v MS.
Mistrovství ČR se nám díky četným zraněním příliš nedařilo a nedokázali jsme se umístit na pozicích, se kterými bychom jako team a firma byli spokojeni.
V krajském přeboru jsme vybojovali 3. místo za Davidem Čadkem a Janem Mrázkem. Přičemž jsme díky zranění neabsolvovali jeden závod celého seriálu.
Na poslední závod v Habeši jsme angažovali Davida Čadka, který s přehledem zvítězil.
Do příštího roku vyvíjíme novou 450-tku, která bude koncepčně vycházet z modelu 610 s četnými změnami rámu, pérování, geometrie, klikové hřídele, hlavy, válce, pístu a převodovky.
Jeden kus prototypu již máme v testování. První zkoušky proběhly bez větších problémů a odezvy na menší obsah našich testovacích pilotů byly nad očekávání dobré.
Po najetí cca 100 motohodin bychom chtěli uvést tento motocykl do výroby.
Na příští sezónu 2011 probíhá jednání s bývalým pilotem mistrovství světa Josef Dobešem (27).
Josef se zúčastnil i dvou testů nové 450-tky. Jednání bude ukončeno do konce letošního roku a výsledek bude zveřejněn na našich webových stránkách www.vmmoto.cz.
V závěru bychom rádi poděkovali za celoroční podporu společnosti Goldfren - paní Andree a panu Stanislavu Špačkovým, společnosti HQH Systém spol. s r.o. - panu Žižkovi a společnosti Shell, společnosti ČZ Řetězy s.r.o. v zastoupení pana Radka Žipka, společnosti MEFO Sport Centrum – panu Strachovi, společnosti Moto výfuky Sharon. Samozřejmě i těm, kteří nám celou sezónu fandili a všem ostatním, které neuvádíme, ale bez kterých bychom těchto výsledků nedosáhli, patří náš velký DÍK.
Za VM MOTOR Racing team Vladimír Vácha a Bohumil Staša
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Další věc je,že představení veřejnosti proběhlo v 2009 a od tý doby, kromě Vaněčka, jsem na ní nikoho jinýho nezaznamenal.Viděl jsem jí v Košťálově a tam bylo znát, že to ještě není dodělaný.Kluci maj pravdu v tom, že dokud se nebude objevovat ve větším počtu na závodech, tak se těžko rozšíří i mezi normální lidi.Osud VORu bych VM nepřál.Pár se jich tu prodalo, jméno mu udělal AHOLA a Michalda, ale spolehlivý to rozhodně nebylo a dnes jsou spíš sběratelský kusy, jejichž čas ještě nepřišel...
Nechme se překvapit jak to dopadne, ale chtělo by to s ní zavítat i na cross country nejen na motocrossy.Je tu dost závodů, který přerůstaj z obyčejnýho guláše a takový UFO Cup má dnes větší účast než MČR s PČR dohromady. A to není jedinej seriál...
VM je prostě na začátku a čas ukáže jestli se jim povedlo tohle všechno překonat a jedou v pohodě dál anebo jejich motka zmizí jako spousta jinejch strojů....
Mě by třeba zajímalo jestli na ní Lišák pojede a co bude mít za verzi.
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
A extra pro Pedála a spol.: než příště začneš plivat na něčí úsilí a snahu, uvědom si, co jsi za svého života dokázal ty, řekl bych, že toho asi moc nebylo, co?
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Model VM610 byl spise zkusebni model nez nejaka plnohodnotna seriovka, tady jde o to otestovat ram a plno dalsich veci v provozu a ne hnedka vyvyjet nejakej supermoderni agregat. A pokud je i tento starej motor konkurenceschopnej jakoze v mistnich, republikovych podminkach bezproblemu je, tak co tu resite nejakou jednoduchost. Slozitost plna kurvitek je byla a vzdy bude jenom na skodu.
Akorat tu plkate nejake dojmy a pojmy co jste si nekde vycucnuly z prstu. Chovate se tu jak nejake 15ctky co se pomlouvaji navzajem na zachode na tema novej uces. _Jeden velkej trapas tohle.
Pedale ty se hlavne drz toho svojeho cerveneho zazraku a dlouhych vlasu, protoze v hlave toho moc nezbylo.
Naposledy editováno 27.02.2011 21:56:58
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
proti tomu třeba v akci srovnatelná nová KTM exc 530 mod.2010 el.starter homologace příbal firemní garance servis díly hned kdekoli za 185000 ,- Kč o kvalitě netřeba hovořit taková je realita a mě s toho vychází že VM je příliš drahá a argumentace životností se nemá o co opřít až to odjede 2 sezony v mistráku endura jen s kontrolou ventilů tak možná ale to už mělo dávno proběhnout
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
A DOPORUČUJI KAŽDÉMU PŘEČÍST TOHLE!!!
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
sxs525 píše: marko> celou řadou příspěvků hlavních advokátů VM 610 se nese levný motocykl pro hobby jezdce a rekreační ježdění proto to porovnávám s exc 530 s kerou standardní hobík nemusí dělat vůbec nic a je to porovnatelný objem možná ještě berg 570 2010 ty jsou aktualně za cca 200 a sou to rosvícený stroje na papírech. Rok výroby je ve vztahu k VM 610 nedůležitý protože je to stará koncepce typu husaberg husqvarna ktm ročníků 1989 já jako veterán a hobby jezdec myslim ač jsem měl skoro všechny tydle buchary a závodil jsem na tom jsou pro rekreační jízdu vhodnější 250ky 4t na která není taková dřina a když chcete výkon tak to tam je taky a jak jsem zde již psal každým rokem jsou loňské modely 450tek za cenu cca 150 a rmz yzf nebo crf těch 100motohodin dá v pohodě.
jo to mas pravdu, pro hobika to na trat nebude nic moc, je to zbytecne velkej objem a vykon..
me by se to libilo na malejch kolech...
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
sxs525 píše: proč neudělá VM předváděčku někde na trati pro veřejnost a novináře jako to dělá řada prodejců aby si to lidi vyzkoušeli případně hned koupili argumentuje se tu že to začnou dělat podle požadavků na míru co to je za nesmysl jaký asi může mít průměrnej hobby jezdec požadavky protože reprezentant na svět si to asi kupovat nebude zákazník chce přeci vždy to nejlepší možné v daném finančním segmentu a chce to hned né někdy až naprší. VM opravdu není exkluzivní značka na kterou se budou dělat pořadníky. Argumentace o dolejvání baterky a předělávání karburace je skutečně usměvná kupoval jsem si několik novejch motorek a dalo se na tom hned závodit. dneska když chce prodejce udělat byznys tak musí udělat zákazníkovy na moto při prodeji první poslední perfektní funkce motoru je samozřejmostí stejně jako nastavení podvozku na váhu přihlášení kafíčko a většinou i pozornost ve formě helmy rukavic atd.
Neni to na tu predvadecku zatim trosku brzo kdyz predstaveni bylo minulej rok na podzim ? Urcite se ti co projevi zajem predvadecky tento rok dockaji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
sxs525 píše: Joraell> já to vim a netvrdim že to bude kdovíjakej držák ale je na to záruka je to rosvícený a na číslech má to el starter a je to za 89 a to je silnej argument takhle vybavená vm 610 by musela stát přes 200 což by stoho udělalo věc tuplem neprodejnou
svetla a ta drobot navic ze by stala 70tis? ta homologace nakou petku stat bude, ale predpokladam ze ti vsichni cinani ji maj taky kdovijak zarizenou, protoze to by zadnejma regulernima zkouskama neproslo, takze kdyby tu homologaci zarizoval nekdo podobnej co na toho cinana tak by to taky slo...
navic myslim ze je tam rezerva v tech dilech, vsechny detaily na CNC.. pouzit nakou uz odlejvanou konfekci ....