přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
ad krouťák - ono to samotné číslo není vše - jde ještě o max. násobek - některé motory mají 300% a jiné 380%, maximum stejně nevyužívám - ale liší se charakterem naladění elektroniky - některé zabírají silně odspoda a jiné postupně s kadencí, dá se zvyknout na obojí člověk si najde styl, zrovna u toho YT tam byl tuším E7000 motor který hodně chválí oproti silnějšímu E8000, že je na jízdu příjemnější
ad baterka - na výletování čím větší tím lepší - ale je dražší a někdy i těžší (pokud je tam víc článků) + rychlá nabíječka - rozdíl nabití při půlhodinové zastávce na polívku mezi 2A a 6A nabíječkou je obrovský, po rovinatém terénu jezdím kolem 4Wh/km a kopcovitém 10 Wh, ve stoupácích pak je to spíš podle metrů převýšení - s 500Wh baterkou dám v alpách cca 2200 m převýšení
jinak mě se YT taky líbí víc, Haibiky jsou jako koncern mezi auty, je jich hodně, jezdí to, dají se dobře koupit, ale moc se mi nelíbí - ale já ne vzhled moc nejsem - kolo jsme kupoval z druhé ruky a koupil jsem co bylo
E: ad motory - ty se ještě i trochu liší u jednotlivých výrobců - naladění ale třeba i hlučnost - to není jen hlučnost motorku a převodů, ale to jak ten zvuk utlumí nebo naopak vede rám, na hluk ty motory s řemen se mi zdály tišší
Naposledy editováno 16.01.2020 12:17:04
ja to zatim zvladnu vlastnima silama a jde mi spis o technicky traily a hlavne smerem dolu a tam se pozna rozdil elektriky ktera ma pres 20kg a myho kola ktery ma kolem 13ti
3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
vilemx píše: Moc nechápu, proč e-kolo má robustnější stavbu a je těžší, než kolik přidá samotný motor + baterie. Vždyť kolu je tak nějak šumák, jestli na něm jede 80 kg vyžle + motor s aku nebo 100 kg týpek bez motoru???
většinou ty 100 kg potřebujou motor, takže stavba musí unýst tu hmotnost motoru a baterky, plus musí dimenzovaný na větší záběr od kola, a ještě počítat s týpkem 100kg+.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
E: pozdě
Naposledy editováno 16.01.2020 14:21:47
ještě jsem nezkoušel Fazuu která má jiný převod a někde zmiňovali i možností vyndat z kola baterku i s motorem, ale netuším jestli je to reálné - přijde mi to jako technická zajímavost, ale jinak asi nic moc
E: tak mi to nedalo a ještě jsem na tu fazuu kouknul a třeba u silničních kol do cela frčí a opravdu to jde bez problémů vyndat - zůstane jen převodka ve středu
Naposledy editováno 16.01.2020 14:40:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Honza-TA950 píše: zmulin> málo
130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg
Ty vole, to je jak s manzelkou na stangli....s tim bych asi na trail nelez
U svého kola jsem také musel vyměnit záplety, protože jsem to koupil od rachetika, že když jsem švihem při odrazu zabral, tak díky jen na jedné straně kříženému výpletu se mi kolo nevešlo do zadní stavby. Sehnal jsem nejúnosnější řadu zápletů, které mají jako jediné z celé řady křížení na obou stranách a od té doby je klid. Gramy šly samozřejmě nahoru. Stejně jako u představce a řídítek, které tak nějak podezřele pružily, když jsem se o ně vzepřel na předním. Přední vidlici jsem na sérii skoků ohnul, tak jsem si holt musel nechat vyrobit vidli na tandemová kola. Ta už drží, ale holt dalších pár deka nahoře. Celkem jsem asi +2 kg, aby mi to kolo sloužilo.
Naposledy editováno 16.01.2020 15:42:02
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Kolik váží baterka + motor? Ten yt ma napsáno 23kg - srovnatelne osazenej full podobného určení (klidne od yt, tzn capra) bude mit 14-15kg - to zbejva 8-9 kilo na motor a baterky.
Neco malo navic tam bude, ma to kvuli te vyssi hmotnosti (ikdyz to nadimenzujes stejne jako obyc porad tam bude +10kg) trochu silnější brzdy, nekdy i pevnější vidlici a treba prave tezsi pluskovy pláště. Full na pluskovejch 2.8 gumach taky bude spis pres 15kg.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: Ty vole, to je jak s manzelkou na stangli....s tim bych asi na trail nelez
Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom
Naposledy editováno 16.01.2020 16:03:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
vilemx píše: assassin> Sám píšeš, že máš fulla 13 kg. Asi nevážíš jak skokan na lyžích a s kolem děláš docela vylomeniny...
Hele ale moje kolo nemuzes srovnávat s elektrikou za kilo ... k cene myho kolo kdyz pripoctes cenu pohonu tak jsi na čtvrt milionu - a to byla jina doba... muj “sef” ma aktualni yeti nekde k 15tis E tam uz je to lehce pod 13kg i na 29kolech
A asi je to moje kolo na dnešní poměry docela poddimezovany - aktualni verze nomada (mk4) ma v nejvyssi specifikaci napsáno asi 13,75kg (celkem jim to bude sedet, sc moc nekeca - ale bude to hmotnost s menším rámem, obvykle M) moje generace nomada (mk3) mela pod 13kg - ja mam presne 12,9kg bez pedálu v XL velikosti. A to mam jen druhou nejvyssi specifikaci.
Rozdíl je uz treba ve vidlici - ja mam “chatrnejsi” RS pike se 160mm, novějsi nomady maj fortelnejsi RS lyrik na 170mm a je toho tam vic.
Novy endura se 170mm zdvihu jsou stavěny na horsi zacházení nez moje stary kolo... ono se to za ty 4roky zase posunulo...
Naposledy editováno 16.01.2020 15:56:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
TomElefant750 píše: Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Honza-TA950 píše: zmulin> málo
130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg
Taky slušný U sebe to odhaduju na zhruba stejnou váhu.....nemam el. pohon...
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
TomElefant750 píše: Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom
Jen nejsem zbytecne prerostlej no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: Jen nejsem zbytecne prerostlej no
člověk kolikrát něco plácne,čeho potom lituje1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
nemako píše: zmulin> 94 oz. možná nám,blbejm tlusťochům londoner spočítá,kolik to je v litrech. ale rozhodně by tam ty dvě diplomatika zmizely,jako prd
tak to si k tomu kolu rovnou objednej postrani kolecka
Naposledy editováno 16.01.2020 19:08:32
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: 2.67L a spis lenochu nez blbej tlustochu
mám 360 km letos odchozenejch,tak kilo na kolobce a kilo na kole. a ty? jinak tedy hezká práce,to bych vydržel čekat na gumaře tři dny v pohoděNaposledy editováno 16.01.2020 19:56:54