Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Mimochodem, když koukám na turbo kity na japonce. Píšou tam, že k tomu dodávaj jen mapu na power commander. Jak to dokážou odregulovat jen z otáček a TPS, když nemaj váhu nebo tlak v airboxu?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Naky velky turbo z auta bude boj... Tlak v sani meri snad kazde fi.... Ale ani to neni nutnost, naky sofistikovany vahy vzduchu jsou spis pro ekonomiku provozu, pro motorku staci se pohybovat bezpecne na bohaty strane
Ja teda sem na stary motorce vydrzel dlouho, ale asi lehce ztracim nadseni... Prijde mi to dost jako skoda penez nebo casu.... To turbo bych mozna jeste zkusil, tl s turbem jeste nejezdi... Ale 30k je uz na me dost, na to ze tim to zacina.... Hlavne dost casu:-
Ja bych dneska uz spis koukal po 1198 a trosku by me i lakala r1 big bang....
Dawe: hele to je hola turbina nebo i naka slusna wg? ale ciste teoreticky... Ja porad nejak nevychazim s casem.... A porad nevim jestli bych radeji nefouknul auto
Naposledy editováno 28.08.2012 01:13:07
KedaR_K to bychom poresili jinou kontrolni smyckou, vysvetlil bych. Japonci to poradne neregulujou, pohybuji se jen v casti mapy, stoji to za prd. Ale aby to melo smysl se tomu venovat, tak opravdu alespon pet tureb. S tim auto turbem na tom stravis cas a neodladis to.
Naposledy editováno 28.08.2012 07:39:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: No trepe se to obcas az moc. Prijde mi ze okolo 5000 tam zacne neco rezonovat, nebo nevim jestli tak chrochta sani, pak jak se to sebere za dirou na 6000 tak uz to zase nedela. A kdyz brzdim motorem a nebo je motor v tahu tak to strasne vibruje. Obcas mi to ruku vyklepe tak ze pak nemam cit v prstu na brzde. To je taky normalni? Jel jsem na ledascem ale nic nebylo takovejhle vibrator. Do tech riditek je to vazne humus.
E: asi si zase budu muset pujcit neci RSV abych vedel co je OK a co neni...
Mě to kolem 6ti tisíc taky vibruje, ale nic hroznýho... I honda hornet vibruje víc Dá se to srovnat podtlakama, ale... Stručně řečeno, nešahej na to, nebo budeš brečet A zeptej se mě jak to vim
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: pry budou i lehci ... Zatim mi to poradil jeden zdejsi Guru... zitra tam zavolam a uvidime co zjistim
Super Kdyžtak nějaký kóty mám, ale určitě to nebude komplet... Bude potřeba oměřit nějakej stávající píst.
Každopádně lehčí bejt nesmí Ale to by se dalo pořešit čepem...
A rovnou se poptej, jestli by si poradil i s tím převrtáním a vyvložkováním válců
Naposledy editováno 28.08.2012 08:41:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Mě to kolem 6ti tisíc taky vibruje, ale nic hroznýho... I honda hornet vibruje víc Dá se to srovnat podtlakama, ale... Stručně řečeno, nešahej na to, nebo budeš brečet A zeptej se mě jak to vim
No me to vazne do tech riditek vibruje tak, ze se mi odkrvujou ruce a nemam pak cit v prstech. Je to horsi nez motorova pila. Rikas seridit podtlaky? To bych asi nedelal ja. Mam na to lidi s budikama. Stejne tak jsem domluvenej s Brabenczem ze az budu mit pristi rok trosku cit pro ten motor, tak zacnem mapovat.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Každopádně seřídit na tomhle podtlaky je trošku alchymie... Protože když ti sedí na volnoběh, tak ti nesedí v 3-5 tis a vice versa. Když to naladíš na stejný podtlaky v otáčkách, tak to zase dělá píčoviny při přidání plynu z nuly, střílení do sání, "turbodíra" a podobný chutný věci ... a další věc je bohatost směsi pomocí trimpotů... Ve výsledku vyjde nejlíp zahodit budíky a naladit to "na ucho" Nebo se na to uplně vysrat, a pokud to jezdí tak do toho nevrtat. Jen je potřeba počítat s tím, že okolo pěti tisíc otáček je EUROdíra, ta se dá napravit jen úpravou mapy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Diru na peti tisicich mam jako kraaava. To budem prave nejspis ladit s Brabenczem. Idealni stav by byl pujcit si commandera a nechat to naladit na brzde a pak uz jen flashnout tu mapu do chipu. No jeste uvidime. To necham az na pristi rok.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: FiZzeR> Rititka jsou tam neorigo a stejne tak zavazicka. Naopak jsou ty rititka i trosku vyssi takze moc vahy na rukou nebude. Mozna by stalo zato dat tam nejaky poardny tezsi zavazick, ale podle intenzity vibraci pochybuju ze to je tim. Hele jestli jedes na RSV sraz tak ja bych se tam chtel taky ukazat tak ti to pak muzu pujcit do ruky...
Diru na peti tisicich mam jako kraaava. To budem prave nejspis ladit s Brabenczem. Idealni stav by byl pujcit si commandera a nechat to naladit na brzde a pak uz jen flashnout tu mapu do chipu. No jeste uvidime. To necham az na pristi rok.
mapa v commanderu a mapa v ECU bude dost rozdilna, u kazdy tyhle jednotky tyhle cisla znamenaji neco jineho, tzn upravovat mapu v ECU podle mapy v PC bude docela orisek... dalo by se.. ale musel bys mit osciloskop, vypozorovat jak se konkretni cislo PC projevi na delce vstriku a to same vypozorovat v mapach v ECU... kdyz uz budes mit na tohle vybaveni, tak uz muzes ladit na brzde rovnou tu ECU....
osobne bych tam asi dal commandera nez se hrabat v tech cipech.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: mapa v commanderu a mapa v ECU bude dost rozdilna, u kazdy tyhle jednotky tyhle cisla znamenaji neco jineho, tzn upravovat mapu v ECU podle mapy v PC bude docela orisek... dalo by se.. ale musel bys mit osciloskop, vypozorovat jak se konkretni cislo PC projevi na delce vstriku a to same vypozorovat v mapach v ECU... kdyz uz budes mit na tohle vybaveni, tak uz muzes ladit na brzde rovnou tu ECU....
osobne bych tam asi dal commandera nez se hrabat v tech cipech.....
Nene, on to má myslím brabenecz zmáknutý Ta mapa na eprom jde upravit v tabulce za použití dat z commandera
Naposledy editováno 28.08.2012 09:36:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: assassin> Brabenecz taha mapy prej ze stranek vyrobce powercommanderu tak to asi nejak dela. Kazdopadne mi to prijde jako parada. 5 lidi si spolecne koupi commander a naladej si to vsichni jak potrebujou. Tim by se dalo dost usetrit.
jj a nebylo by jednodušší ukradnout ty peníze mamince a koupit PC za hotový,když nic jinýho tak to nebude vědět tolik lidí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jasek píše: jj a nebylo by jednodušší ukradnout ty peníze mamince a koupit PC za hotový,když nic jinýho tak to nebude vědět tolik lidí
Nejak nechapu....1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jasek píše: OK,nelíbí se mi,že je "paráda" koupit v hospodě jeden oběd a nechat si přinýst pět příborů,to je celý.
Kdyz potrebujes jednou za 15 let privizt k baraku nejakou dlazbu a pytle s cementem tak si taky koupis tazny za auto a vozejk a nebo si to proste pujcis od znamyho a usetris 20 000?Jasek píše: OK,nelíbí se mi,že je "paráda" koupit v hospodě jeden oběd a nechat si přinýst pět příborů,to je celý.
A v čem je problém? Je snad lepší koupit pět obědů a 80% z každýho vyklopit do hajzlu, protože už nemůžeš? (Jo, je to lepší... za předpokladu, že jseš hospodskej )
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jasek píše: Hele mě to vážně nevadí,jen mě udivuje to nadšení.Já to chápu tak,že jsem si půjčil od souseda vozejk a zapomněl mu to říct.
Nevím cos pil, ale asi bys toho měl nechat To co říkáš ty, je ukrást vozejk sousedovi. To co říkal pylot je kooperace, že si několik lidí SPOLU koupí commander a postupně si na něm naladí motorky... Ty ten rozdíl nevidíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ja nepotrebuju commander. Ja chci tu mapu. Commander je jenom prostredek, jak tu mapu ziskat. Treba vy na TL ho potrebujete, bo si nemate co preprogramovat, ale proc ja bych ho v ty motorce vozil, kdyz mi staci nahrat to do cipu. Pak se mi ten commander bude valet doma v supliku. To je stejny, jako kdyz chces vyvrtat diru do zdi. Taky shanis vrtacku, ale ne proto, zebys potreboval vrtacku, ale proto, ze potrebujes diru... A je uplne jedno, jestli si tu vrtacku koupis a nebo pujcis. Ja si nerad kupuju veci, ktery se mi pak budou valet ve skrini.
pylot píše: Jasek> Byl jsi nekdy v piskovne pro pisek? Maj tam jeden bagr, kterym to nakladaj vsem a nebo si kazdej priveze svuj bagr?
Ja nepotrebuju commander. Ja chci tu mapu. Commander je jenom prostredek, jak tu mapu ziskat. Treba vy na TL ho potrebujete, bo si nemate co preprogramovat, ale proc ja bych ho v ty motorce vozil, kdyz mi staci nahrat to do cipu. Pak se mi ten commander bude valet doma v supliku. To je stejny, jako kdyz chces vyvrtat diru do zdi. Taky shanis vrtacku, ale ne proto, zebys potreboval vrtacku, ale proto, ze potrebujes diru... A je uplne jedno, jestli si tu vrtacku koupis a nebo pujcis. Ja si nerad kupuju veci, ktery se mi pak budou valet ve skrini.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Nevím cos pil, ale asi bys toho měl nechat To co říkáš ty, je ukrást vozejk sousedovi. To co říkal pylot je kooperace, že si několik lidí SPOLU koupí commander a postupně si na něm naladí motorky... Ty ten rozdíl nevidíš?
aha, já už to chápu, kopim si film na DVD a postupně ho rozšířim mezi několik lidí, tzv spolu kooperujem, už ten rozdíl taky vidím, doufam, že prozře i Jasek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Alien píše: aha, já už to chápu, kopim si film na DVD a postupně ho rozšířim mezi několik lidí, tzv spolu kooperujem, už ten rozdíl taky vidím, doufam, že prozře i Jasek
... takže si koupíš DVDčko, vyženeš přátele, rodinu, zamkneš se v místnosti a zatáhneš závěsy, teprv pak se na něj budeš dívat? A když se na něj budeš chtít podívat s přítelem, tak si koupíte to DVDčko dvakrát, jo? Jasně, když jseš hospodskej (OSA)...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |