docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.
Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?
Má tady s tím někdo zkušenost ?
P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.
Jinak u těch videí se zrychlením, nezapomeňte že má to omezení výkonu na kvaltech 1-3, když se to odstraní prej to pak letí jináč... Těžko říct kolik proměřuje, třeba ukazuje přesně, najdou se takové motorky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Stev píše: mám pocit že fork offset kompenzuje větší úhel vidlice (zkracuje stopu), kterou terénní motorky potřebujou aby fungovalo tlumení. Kdyby měly ostrej úhel tak to nepochytá žádný nerovnosti. Kdyby se to dělalo na brýlích, tak se zas zvětšuje potřebná ovládací síla na řídítka.
podle me je stopa dana kontaktem pneumatiky s povrchem (stejnej bod at je offset kde chce) a prusecikem osy rizeni s povrchem - opet stejnej at je offset tam nebo tam...
z meho pohledu jsou na riditka sily stejne at to udelas tak jako tak - zakladni princip mechaniky pokud zkoumas silove ucinky je ten mechanismus "uvolnit" - vezmes mechanismus a nakreslis si vnejsi sily ktere na nej pusobi a to kde je mechanismus treba spojeny s ramem tak reakce ktere ho v tom bode upevnuji - vse musi byt v rovnovaze. pokud ucinky na kolo jsou stejne - jakoze jsou a rameno sily vuci ose rizeni je stejne = neni sance, ze by se sila v riditkach zvetsila, pokud jsou riditka stejna a umistena stejne vuci ose rizeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
u krosky/endura by se o tom dalo polemizovat... pocitat se mi to nechce, o kolik gramu se zvetsi sila na konci riditek v dusledku tahle zmeneneho momentu setrvacnosti...
kazdopadne uz je to hodne teoreticka zalezitost...
assassin píše: podle me je stopa dana kontaktem pneumatiky s povrchem (stejnej bod at je offset kde chce) a prusecikem osy rizeni s povrchem - opet stejnej at je offset tam nebo tam...
z meho pohledu jsou na riditka sily stejne at to udelas tak jako tak - zakladni princip mechaniky pokud zkoumas silove ucinky je ten mechanismus "uvolnit" - vezmes mechanismus a nakreslis si vnejsi sily ktere na nej pusobi a to kde je mechanismus treba spojeny s ramem tak reakce ktere ho v tom bode upevnuji - vse musi byt v rovnovaze. pokud ucinky na kolo jsou stejne - jakoze jsou a rameno sily vuci ose rizeni je stejne = neni sance, ze by se sila v riditkach zvetsila, pokud jsou riditka stejna a umistena stejne vuci ose rizeni...
podle tohoto obrázku stopu offset ovlivňuje. Jinak co se týče toho jak ovlivňuje offset na brýlích ovladatelnost. Podle mě cokoliv je dál od osy otáčení, musí být těžší na ovládání než když to dáš blíž, nezávisle na tom kde máš řídítka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
stráťa píše: assassin> Není třeba namáhání futer díky offsetu menší při rychlejší jízdě když nejde síla přímo zespodu ale část jde zepředu (snaží se kolo zastavit)?
ciste teoreticky - pri brzdeni je vidlice ohybana na druhou stranu nez na jakou ji ohyba ten moment od offsetu - tzn pri jizde bez brzdeni jsou pouzdra u vidle s offsetem namahana vic, pri brzdeni min... jako brzdeni se da brat i najizdeni na prekazku (rozklad sil slozka v ose vidle + kolma = ohyb vidle jako od brzdeni)
tzn pri nejakym dataloggu siloveho namahani by se dalo pro urcity styl/zpusob jizdy nastavit idealni kombinaci offsetu pro mensi namahani pouzder... ale tohle uz je fakt hodne teoreticky hratky s idealnim modelem... v realu tam tech vlivu/ucinku bude strasne moc...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
cokoliv je dal od osy otaceni - prece sily se kterejma riditkama "bojujes" vychazi z kola, je jedno jak jsou daleko od osy trubky vidlic, pokud je na stejne pozici vuci ose otaceni kolo, ne? jedinej rozdil je ten vyslednej moment setrvacnosti cele soustavy, jak uz jsem psal...
Naposledy editováno 20.07.2016 11:15:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Naposledy editováno 20.07.2016 11:26:02
Tech píše: assassin> Ten rozdíl, že jsou trubky vidlic dál od osy krku a mají větší moment setrvačnosti je 000000nic, když zatáčíš o půl stupně za serpentinu. Silový účinky na futra jsou taky minimální. Nejspíš to bude věc designu, aby nemusely být tak velké brýle, atd...i ta vidlice s předsazenou osou vypadá napohled lépe.
jj to pisu, ale jsou to jediny teoreticky vyhody... tak jsem je zminil, abych mel alibi az se tu do me nekdo pusti :)
a jak rikam hard enduro / mx ...tam uz jsou ty uhlovy rychlosti a uhly + jejich cetnost zas o trochu jinde... taky se to u tehle stroju resi a je predmetem zmen mezi rocniky (treba poslednich X roku si s tim KTM dost hraje) u stroju ala Tenere je ten efekt minimalni...
Naposledy editováno 20.07.2016 11:29:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
assassin píše: stev: jasne offset stopu ovlivnuje, ale ten celkovej - tzn vidlice + osa - pokud je celkovej 20mm je stopa stejna at to rozdelis 2:1 nebo 1:2 mezi osu kola a brejle...
cokoliv je dal od osy otaceni - prece sily se kterejma riditkama "bojujes" vychazi z kola, je jedno jak jsou daleko od osy trubky vidlic, pokud je na stejne pozici vuci ose otaceni kolo, ne? jedinej rozdil je ten vyslednej moment setrvacnosti cele soustavy, jak uz jsem psal...
Tam jsem uvažoval že offset na kole je výhodnější, což když neuznáváš tak je to samozřejmě jedno
Jednak bojuješ se silama co vychází z kola, ale zároveň taky nějaký impulsy do řídítek dáváš, tam by to snad mohlo hrát roli?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Stev píše: Tam jsem uvažoval že offset na kole je výhodnější, což když neuznáváš tak je to samozřejmě jedno
Jednak bojuješ se silama co vychází z kola, ale zároveň taky nějaký impulsy do řídítek dáváš, tam by to snad mohlo hrát roli?
vyhodnejsi je otazka - ma to svoje vyhody i nevyhody, vyrobci ladi ten kompromis... kdyz uz si tak pekne teoretizujeme tak treba offset na vidlici = material navic a to neodpruzena hmota, offset na brejlich je odpruzena hmota...
offset na vidlici = mensi polomer zataceni.... a treba bysme nasli neco dalsiho...
ad impulsy do riditek - jak jsem psal, sily (momenty) musi byt v rovnovaze aby byl mechanismus v klidu - tzn sila od kola * rameno vuci ose rizeni = sila do riditek * rameno vuci ose rizeni. cokoliv je mezi tim na tohle nema vliv. jen pusobiste sil a jejich poloha vuci ose. tot k mechanice. dynamika = behem pohybu uz te zajimaj i setrvacne ucinky a tam se prave lisi celkovej moment setrvacnosti u tech 2setupu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Slávek-TDM píše: Mi to pripada, ze offset je hlavne kvuli tomu, ze ziskas par cm pro zdvih kola (mezi pneu a chladicem), aniz bys musel predsouvat krk rizeni dopredu nebo teziste nahoru.
z tohodle duvodu urcite ne, s offsetem se vyrazne meni jizdni vlastnosti, tzn zmenit totalne jizdni vlastnosti abych nemusel hejbat s chladicem - to tak leda u hondy
assassin píše: ad impulsy do riditek - jak jsem psal, sily (momenty) musi byt v rovnovaze aby byl mechanismus v klidu - tzn sila od kola * rameno vuci ose rizeni = sila do riditek * rameno vuci ose rizeni. cokoliv je mezi tim na tohle nema vliv.
A to nemá vliv fakt, že v jednom případě taháš na ramenu vůči ose řízení jen kolo, a ve druhém i vidlice?
assassin píše: z tohodle duvodu urcite ne, s offsetem se vyrazne meni jizdni vlastnosti, tzn zmenit totalne jizdni vlastnosti abych nemusel hejbat s chladicem - to tak leda u hondy
On asi nemyslel offset obecně, ale dole a podle mě má pravdu.
Kdyby neměl offset, musela by ta motorka vypadat úplně jinak s tím zdvihem.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Nehlede toho, že mám 198/105kg a Afrika se mi zdá menší....
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Mno, jarni vystava rozhodne, musim to fsecko voprdelit....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere | MILOS61 | 14 | 6.8.2024 v 10:05 MILOS61 |
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere | dada09 | 22 | 2.7.2024 v 10:45 Antalík |