https://www.dakar.com/en
Musel čekat skoro půlhodiny, než sem dorazí jeho týmový parťák Šoltys, jenže ani s jeho pomocí se nedařilo kolos postavit dlouhé minuty na kola. A tak musel přibýt třetí do party Slovák Róbert Kasák, který rovněž patří k týmu od Buggyry.
Pak na sebe mávli, popřáli si štěstí a vyrazili dál. Po třiceti kilometrech ale už Valtr z dálky vidí na horizontu vysoké duny známé kombinézy, a tak se role obrátily, neboť tentokrát na boku ležel Šoltys.
https://www.sport.cz...al-jim-hlavu-3902139
Naposledy editováno 13.01.2023 21:18:18
2 reakcí na tento příspěvek Dakar 2023
Sanders skončil "až druhý", stěžuje si, že se mu rozklížilo to loni zraněné rameno, může na něho tlačit, ale nesmí tahat.
Luciano Benavides si asi pohnul s krkem, a pak se mu v těch dunách udělalo na zvracení
Howes nebyl nějak ve své kůži a nemohl v dunách chytit správné tempo
A ještě obrázek z highlights, kde je k tomu kec: "And here is the Dakar future helping the Dakar past."
V pořadí, jak odstartovali, udeří do oka chybějící Walkner a Klein a 23 minut ztráta Kevina B .
Price přidal minutu ke svému náskoku na Howese.
edit - A do poslední etapy se startuje v obráceném pořadí, takže Price bude mít Howese před sebou.
Naposledy editováno 14.01.2023 08:51:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
A kamioňáci ať se honí s autama jinde. A kdo nemá kamion, který dokáže projet pouští (Tatru), tak prostě vypadne. Auta s pohonem jedné nápravy bych tam nepouštěl vůbec.
Už to není jako v 80. letech, kdy se vyrazilo na dobrodružnou výpravu přes Saharu s minimálním zázemím, teď je to normální kšeft. 80% "závodníků" stejně bojuje spíš se sebou samým ve vlastní kategorii "Dojedu to?". Pro ně by bylo daleko lepší Africa Eco Race.
Mohl opět vyhrát jeho brácha Luciano, ale nedával bacha a chytil minutu za speeding, dnes jako jediný.
"I definitely pushed my all. In the very first part, I had one small crash, just got stuck in the dunes. I came upon Matthias. Kevin was stopped with him. After that moment, I was a bit nervous because we were going in the direction with a lot of big dune cuts. I also had some big jumps off of them myself. I wanted to push and I really wanted to win, but I also wanted to get to the finish line safely. Then we had one mistake, where we missed a waypoint and had to do a circle. It was hard to find a rhythm with the sun directly overhead and the big dune drops, I was a bit n ervous out there. At the end, I really pushed, and a couple of mistakes slowed me down a bit. I have to be super happy with how the race has gone so far because I can never look back and think I didn't ride my best. The last stage is going to be very fast and not really enough to make up valuable time. The result today will define the outcome of the race."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Krautkopf píše: Posbíráno z cizích webů.
Sanders skončil "až druhý", stěžuje si, že se mu rozklížilo to loni zraněné rameno, může na něho tlačit, ale nesmí tahat.
Luciano Benavides si asi pohnul s krkem, a pak se mu v těch dunách udělalo na zvracení
Howes nebyl nějak ve své kůži a nemohl v dunách chytit správné tempo
A ještě obrázek z highlights, kde je k tomu kec: "And here is the Dakar future helping the Dakar past."
Mně naopak připadá, že to že už druhým rokem dávají Dakar auta na vodík naprosto skvělá. Na rozdíl od baterek má vodím potenciál překonat benzín a naftu téměř ve všech vlastnostech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Mr.Dreamer píše: Mně naopak připadá, že to že už druhým rokem dávají Dakar auta na vodík naprosto skvělá. Na rozdíl od baterek má vodím potenciál překonat benzín a naftu téměř ve všech vlastnostech.
Vodík jako médium pro pohon aut mi taky připadá jako skvělá věc, ale musel by být vyrobený elektrolýzou a elektřinou z jaderných elektráren. Vodík vyrobený ze zemního plynu nedává smysl, než jako palivo pro laboratorní pokusy.
Celý ten KH-7 tým je určený akorát pro balamutění lidí - jejich buginy jezdí na eko přírodní benzín, a co jsem se dočetl, tak ten jejich náklaďák je normální nafťák, který má na korbě ještě nádrž s vodíkem a tím vodíkem se údajně "vylepšuje" nafta. Stejný efekt by mělo míchat naftu s benzínem. Dá se předpokládat, že na tu naftu s vodíkem to jede jen v některých režimech při nižším výkonu.
edit - https://fuelcellswo...-at-the-dakar-rally/
.
Naposledy editováno 14.01.2023 10:59:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Krautkopf píše: Vodík jako médium pro pohon aut mi taky připadá jako skvělá věc, ale musel by být vyrobený elektrolýzou a elektřinou z jaderných elektráren. Vodík vyrobený ze zemního plynu nedává smysl, než jako palivo pro laboratorní pokusy.
Celý ten KH-7 tým je určený akorát pro balamutění lidí - jejich buginy jezdí na eko přírodní benzín, a co jsem se dočetl, tak ten jejich náklaďák je normální nafťák, který má na korbě ještě nádrž s vodíkem a tím vodíkem se údajně "vylepšuje" nafta. Stejný efekt by mělo míchat naftu s benzínem. Dá se předpokládat, že na tu naftu s vodíkem to jede jen v některých režimech při nižším výkonu.
edit - https://fuelcellswo...-at-the-dakar-rally/
.
Těch vodíkových náklaďáků tam mají víc a minimálně jeden jel už loni, jeden 100% vodíkoví pořadatelé nepustili přes přejímku, detaily neznám. Už vodík ze zemního plynu má výhodu v tom, že můžeš ovlivnit, kde emise vyprodukuješ, ale jak budou vozidla, která ho mohou používat, bude i vyšší motivace rozvinout infrastrukturu pro jeho produkci a distribuci. Elektrolýza bude vždy velmi neefektivní, ale třeba PEM (proton exchange membrane), napájená širokou sítí jaderných elektráren, je už dnes dostupné řešení.
e: Tady náklaďák, který jel v minulém roce.
Naposledy editováno 14.01.2023 11:42:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Krautkopf píše: Mr.Dreamer> Jakože ten "zlý oxid uhličitý", který zbyde po oddělení molekul vodíku z metanu (tahle reakce bude nejspíš taky zadarmo ...), vypustíš na nějaké jiné planetě?
PEM žádný oxid uhličitý neprodukuje. Pokud jde o vodík ze zemního plynu, tak prostě jen nebudeš emise produkovat přímo ve městě .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dakar 2023
Krautkopf píše: Mr.Dreamer> Oxid uhličitý nejsou pro člověka škodlivé emise, ne v té koncentraci, která je běžně v ulicích. A je úplně jedno, kde ho vypustíš do atmosféry, pokud to nebude atmosféra jiné planety. Enviromentální debatu o tom, čím tento oxid životu na naší planetě škodí a čím prospívá, bych zde ale rozvíjet nechtěl.
Ty jsi začal konkrétně s oxidem uhličitým a vodíkem ze zemního plynu. Emise z osobní dopravy tvoří naprosté minimum celkových emisí. I pokud je snížíme na minimum, zásadní efekt to mít nebude, ale pokud je vyprodukujeme mimo města, tak bude efekt znatelný. A jak už jsem říkal, PEM emise neprodukuje a ta zařízení mohou být klidně velmi malá, takže pak naopak není problém vodík produkovat klidně přímo na pumpě uprostřed města. Takže ano, když vidím účast různých řešení využívajícím vodík na loňském a letošním Dakaru, jsem za to velmi rád.
Ale KH-7 je naleštěný prd, Potěmkinova vesnice a ekologická lež. Minimálně v tomhle světě, kde se pěstuje nukleární fobie a převážná část elektřiny se vyrábí z uhlí.
Poté, co se trochu rozsekal v 9. etapě , ještě následující krátkou ustál, ale pak už pro bolesti nemohl (11. etapa -20 minut, 12. etapa -25 minut). Rentgen nic neodhalil.