Téma: KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
23.8.2008 v 17:41
Tak tady budu psat postupne sve poznatky ,jake rozdily ,pozitiva a negativa jsou mezi temito dvema stroji.
na KTM mam najeto 275oo km,na BMW cca 86o..
To ze jsem tech 860 najel prevazne za deste ,dalo by se rici v privalovych destich ,tak muzu cestne prohlasit ,ze dual brzdy a ABS za takovych podminek suverenne vede.Telever se v zatackach na mokru chova tak ,jako by jela lokomotiva po kolejich a vubec ji nerozhazi to ,ze prsii.Podvozek je podstatne komfortnejsi a klidnejsi jak u KTM. 210km/h dosahnu kdykoliv ,kdyz nakopu za 6 a potahnu heft do konce.U KTMky to bylo pouze tehdy ,kdyz byly optimalni podminky ,jinak byla max tak okolo 190ti. Pri techto rychlostech se BMW vede absolutne bezpecne - oproti KTM ,kdy tyto rychlosti jsou uz za hranici bezpecnosti a ovladatelnosti. Udrzet ve meste 30km/h ,popripade 50ku je u BMW nejak prirozenou samozrejmosti ,bez cukani a staleho pohravani si se spojkou.U KTM celkem nemozna zalezitost.Dnes nechapu nektere lidi ,kteri si stezuji na vibrace boxera.Aspon u teto 12ky proste nejsou.Jinak bych temto kritikum dopral jizdu na KTM rocniku 06..Pak poznaji ,co jsou vibrace. Naklopeni pri pridani plynu (nasledkem boxera a kardanu) jsem za jizdy vubec nepocitil,kdyz stojim na miste a protahnu plynem na neutral ,tak je citit hned na zacatku mirny tah na pravou stranu ,ale pri zarazene rychlosti a rozjezdu je to vylozene zanedbatelne.
O spotrebe asi takhle-tahal jsem za to jak prase a mam zatim spotrebu za 800km prumer 6,1 litru na stovku.Ktma mi pri stejnem stylu jizdy vzala 8,5 s Akrapama a 9,6 s origo vyfukama s katalyzatorem.
Komfort za jizdy diky nastavitelnemu plexi na BMW je opet o tridu vyssi ,jak u KTM. Pri 160ti za deste s priotevrenym hledim a vzprimennem posezu se plexi ani nehne. U KTMy tato rychlost za deste nebyla mozna ,jelikoz se hledi od prilby rozkmitalo tak ,ze se mi obraz diky kapkam na plexi totalne rozmazaval. Tim padem za deste byla rychlost podstatne nizsi a to mi prselo opet i na vnitrni stranu plexi.
Ochrana proti desti je u BMW dokonala .Stredne silny dest se da projet vyssi rychlosti skoro za sucha-mel jsem pouze mokry zadek od sedadla. Jinak kolena pekne chranene vylisky na nohy v nadrzi a plexi odvedlo vetsi cast deste mimo.(pisu o rychlostech cca 130-150km/h ) Pak jsem najizdel do mesta a radsi oblekl nepromok..
Jak se to chova pri jizde s kuframa ,napisu pristi tyden ,chtel jsem s nema vyjet uz zitra ,ale se nezadarilo,chybi mi redukce na nosicich na uzaver kufru Gobi -prijdou ve stredu.Zatim jezdim s velkou nosicovou taskou a tankruksakem-to se nijak na jizdnich vlastnostech neprojevuje.
Zitra vyjizdim opet smer C.Budejovice a doufam ,ze konecne za sucha a v nedeli mam naplanovanou zatackovou trasu na Mariazell. Tak doufam ,ze taky prset nebude a ja zjistim ,jak hluboko se da polozit v zatackach..
Zatim jsem pozitivne prekvapen a zacinam menit nazor ,ktery mi byl jaksi vstepen, na znacku BMW..A jestli to i vydrzi po technicke strance ,co slibuji ,tak se mnou pujde tenhle stroj az do duchodu...
Jinak dalsi opravdove + : pristup v prodejne BMW ve Vidni:klobouk dolu ,to jim Matighovennaci nesahaj po kotniky..
Byl jsem si dnes pro zbytek papiru.Otazka technika :tak co ,nejake vyhrady ? Ja na to : no za tech 800km v desti se mi zamlzilo po odstaveni dalkove svetlo ,nejak mi drhne nastaveni plexi a chybi mi blatnicek u zadniho kola...Ok ,odstav to a nech v zapalovani klicek...Za 2 hodiny byla masina pripravena ,nova technicka ,namontovane nosice kufru ,komplet pretesnene svetla ,novy blatnicek a nastavovani plexi funguje na jednicku.....a neplatil jsem ani cent !! Popral mi stastnou cestu a s usmevem odkracel...ja tam stal jeste par minut a mozna mi i ukapla zgrynda z padle brady...
Pokracovani priste....
Takze dal...
za vikend dalsich 1600 km za sucha (pouze kratky destik v C.Krumlove),ale myslim si ,ze muzu popsat dalsi poznatky nezaujate.
Spotreba na 1600km v prumeru 5,1 L na 100ku.Byly pasaze v Alpach ,kdyz jsem jel s Haberskymi strelci (a stihal jsem v pohode),kde jsem jel za 5,8...(neni to podle pocitace ,ale podle toho ,kolik jsem ujel a kolik tankoval-odpoved pro Matusa) Je to citit ,kdyz v Alpskych zatackach jedu s 10ti litry a potom jsem v Mariazell natankoval doplna. Potom je prace ve vraceckach a rychlych esickach trosku narocnejsi.Pokud bych jel sam ,urcite bych rychlost zmirnil a jel vic na pohodu..Ve vyjezdech jsem v pohode stihal ostatnim strojum..Co nema BMW moc rado jsou koleje ,ktere se prejizdi sikmo-zahrka podvozek tak ,jako by se chtel rozpadnout (neber to doslovne-vice mene jsem zjistil ,ze to mlati hlavni stojan-asi ma slabsi pruzinu) pri prejezdu na kolmo se masina jen zhoupne. Nasel jsem ale prvni negativum proti KTM : kontrolka neutralu ma cca 1/2 vteriny zpozdeni. Kdyz dam neutral ,tak az po nejake chvilicce naskoci na palubce kontrolka-u Kati to bylo v mziku ,kdyz tam neutral padnul.V 8°° rano jsme vypadli a vratili se zpet cca v 11 vecer-VUUBEC me nebolel zadek !!Takze plus je komfortni sedadlo. Kratkou trasu jsem bral Lenku ,jako batuzek a nepritvrdil jsem si zadek ,motorove se chovalo BMW jako bych jel stale solo ,jen zadek se tak mekce prohupoval a vic si sedal v zatackach (urcite ,kdyz budu jezdit s batuzkem ,tak ho o par otacek na kolecku pritvrdiim ,je pak lepsi pocit v zatackach a neplave to tak. Pridavne reflektory jsou bajecna vec ,hlavne pro ty ,co jezdi hodne v noci (jsem jeden z nich) pekne dosvetluji casti vozovky ,kde je ve standartnim osvetleni dira..
Jeste k prevodovce.V Alpach se da jezdit na 3-ku svizna jizda po serpentinach se stoupanim a klesanim,je perfektne na tuto jizdu spocitana a jen vyjimecne se musi prerazovat. Brzdny ucinnek motoru nahradi brzdeni brzdou v 60%,pozoroval jsem jezdce pred sebou pri delsich sjezdech ,kde pred zatackami vsichni brzdili ,stacilo u BMW zaklapnou pouze plyn a najizdeci rychlost byla identicka s jinymi. Na 4ku se da jezdit na usecich ,kde jsou zatacky mensiho polomeru a je mezi nimi velky rozestup a brzdny ucinek motoru je jiz nizsi a casto jsem si pomahal brzdami..5 a6ku jsem v Alpskem regionu nedal vubec..
Takze mam najeto prez 2000 km za tyden a zatim jsem nezjistil proti KTMce nic negetivnejsiho..Jo pisete o tom ,ze je KTMka takova vybusnejsii,ziva a zabavna..To jo,plne se za to stavim,ale tohle umi 12kaBMW taky ,kdyz se jezdi od 5,5 do 7 tisic otacek,ale to co zase neumi KTMka je to ,ze jezdim na totalni pohodu-nakopu tam za 6 a drzim otacky kolem 38ooot/min,jedu 110-120 ,motorek si jenom brblaa a ja si uzivam ...Kata jela sportovne porad ,ta to jinak neumela..
Takze budu pokracovat po strede ,kdy budu zkouset jizdu s kuframa a batuzkem...
Takze pokracuji po delsi odmlce a najetych dalsich shruba 3ooo kilometrech :
Baworak stale jede Zatim nejdelsi denni etapa skoro 1000 km s kufrma a dvema baglama k tomu.Pri rychlostech okolo 180Km/h se masina ABSOLUTNE nevlni a jede klidne.(oproti LC8 ,kdyz jsem jel s kuframa ,tak rychlost byla max.140,vys uz byla nejista a pendlovala)Ve spotrebe jsem stale na stejne urovni-pohybuje se mezi 5,2-5,7 litru na 100km. Zacinam si zvykat vic a vic a kdybych mel dnes na vyber a postavili by mi LC8(v absolutne nezavadnem stavu) a BMW 1200 GS Adventure vedle sebe a mel bych po jedne z nich sahnout ,tak bych sahl po tom BMW. Neocekavane se naskytla i prilezitost zajet si kus cesty po lese (za deste) a plne lozeny a muj pocit z jizdy byl opravdu bezpecnejsi ,jak na LC8.Mozna tim nizsim tezistem ,nebo tim ,ze Bawo neni na plyn tak nervozni a to u mne na mokrem podklade vyvolalo dojem uvolnenosti a pohody. Opet musim vyzdvihnout absolutne perfektni svetla + pridavne..V noci se s ni jezdi bajecne a v pohode se da jet i vyssi rychlosti ,protoze je dostatecny rozhled. Cesta z Budejovic do Sluknovskeho vybezku ,ktera probehla v desti a ke konci k tomu v teplotach pod 10°C vyzdvihla opet prednosti Dual brzd s ABS-je to vec k nezaplaceni na absolutne klouzavem povrchu a osvedcily se i vyhrivane hefty…Na suchu a pri teplotach nad 20°C pomalu posouvam uhel naklonu v zatackach uz mi chybi asi 7cm ,abych se dostal valcem na asfalt-ta motorka udrzi vic ,jak mam nastavene vnitrni hranice pudu sebezachovy-ty valce ,jak nekteri borci proste na zem nedostanu-to si udelam driv carku do spodniho pradla Zatim shrnuto a podtrzeno:
+
jsem maximalne spokojen.Jezdim za skoro polovicni spotrebu ,mam jistejsi a ucinnejsi brzdy,pohodlnejsi sedadlo ,uzasny 600km dojezd s 33litrovou nadrzi,odpadla mi starost o retez,lip vidim pri nocnich jizdach a mam jistejsi a stabilnejsi pocit pri vyssich rychlostech ,kdyz jedu plne lozeny.Ukazatel zarazene rychlosti uz ve standartu.
-
Kdyz je BMW studene ,tak ma zvlastni razeni jednicky (kdyz se sehreje ,tak tam klapne pri rozjezdech uz normalne. Opozdeni pri rozsviceni kontrolky neutralu.Celkem nepresny digitalni ukazatel paliva.
Dalsi pozitivni poznatky
Vydal jsem se o vikendu smerem na C.Budejovice a vyrazel jsem v 9 vecer. Chtel jsem si vyzkouset cistou jizdu v noci.Prisel jsem k zaveru ,ze s pridavnym osvetlenim se da jet v pohode svizna jizda okolo 180km/h a clovek ma dostatecny dohled na bezpecne zastaveni. Na cestach mezi lesy a loukami ,osvetluji pridavne svetla dokonale i prikopy a kousek za ne v obou smerech a jakakoliv zver je perfektne videt. Dalsi pozitivni objev : kdyz jsem vyjizdel z Vidne ,nejak jsem nestihl natankovat ,tak si rikam ,ze natankuju nekde okolo Linze. Co cert nechtel ,pred Linzem ,asi 60km mi zaclosvitit hladove oko. Nechtel jsem sjizdet z cesty ,bo jsem vedel ,ze na konci Linze je pumpa ...Shodou nahod byla zavrena kvuli prestavbe.A ted mi zacal blikat i na displei symbol o nedostatku benzinu-o kterem jsem vubec nevedel ,ze tam je Vyjel jsem smerem na Cechy a az po 17km jsem konecne natrefil na otevrenou pumpu Avanti. Tam jsem natankoval do nadrze PLNYCH 34 ! litru a na pocitaci km byla cifra 628 km ! A jeste to jelo ! Takze priste opravdu vemu petflasku s benzinem a otestuju ,kolik je opravdovy dojezd a opravdovy obsah nadrze...Byl jsem pozitivne prekvapen i tim ,ze jsem nemusel nikde tlacit - ,,ZLATA MASINA,,
Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..
4.5.2009
Po delsi dobe se opet ozyvam
Tento vikend jsem dal prez 1000 km a prisel jsem na dalsi pozitiva i negativa..
Zacnu tim negativnim:
Nejakym zazrakem kynetiky mi chybi hlava 1 sroubu na nosici kufru,kterym je prisroubovanej k masine,zjistil jeden muj kamarad...Nedovedu si vysvetlit,jakym zazrakem..
Diky tomu ,ze nemam origo nosice a ani kufry od BMW - mam drzaky Hebco Becker a kufry od te jiste firmy zn.Gobi.To znamena bez vybrani v levem kufru na vyfuk.Tak jsem plne lozeny siroky ,jak 3/4 auta..To by az takovy problem nebyl ,kdyby nebyl ten rozdil ve vzdalenosti kufru od stredu motorky.Co se mi stalo : zpriznena duse mi otevrela branku zahrady a ladne pokyvla at najedu do zahrady a dal do garaze.Bravurne jsem protah plynem ,zaradil za 1 a presne vypocitanym pohybem a ostrosti oka jestraba jsem vlitnul presne na stred vjezdu,jeste rychly kontrolni pohled na pravy kufr,jestli se vleze-mel od sloupku tak 4 cm a na levy uz jsem nestih,bo jsem se uz po mohutnem zbrzdeni z 25 km/h na vzdalenosti 2cm na 0 km/h ,kacel k zemi holt ty 4 cm na tom levem kufru udelaly svoje..Proste jsem se levou stranou nevlezl.Skoda absolutne zadna ,jelikoz zamek na tom kufru do urciteho momentu namahani drzel ,ale pak povolil a kufr se vyhakl ,bez toho ,ze by se cokoliv na kufru ,nebo zamku ci drzaku poskodilo ,klobouk dolu pred takovym udelatkem.Lehnul jsem do mekkeho a jeste slaba osubka ,co otvirala branku odchytila meho mastodonta a nenechala mu rozstipat plexi o stenu baraku.....za coz ji patri dik a obdiv Pouceni pro mne,ze mam hlidat levou stranu a pravou pustit k vode-ta se vleze
Tim vse negativni konci a zacina pozitivum:
Muzu pomalu prohlasit ,ze mam BMW uz v ruce.Vychvalovat podvozek a jine vymozenosti uz nema smysl,bo to uz jsem udelal,ale co stoji za vzpomenuti jsou jizdni vlastnosti pri vysokych rychlostech..Moralisti at to radsi nectou,bo me vyvesi na nastenku hanby
Proste prislo k situaci ,ze jsem musel dohnat jednoho ze svych spolucestujicich na dalnici ,ktery ma svou priblzovaci rychlost za techto okolnosti presnych 150 km/h,je to krapet prez povoleny limit ,ale je to v norme ,kdyby slo o papiry. Jenze ,kdyz ma takovy clovek 15 minut naskok a vy ho potrebujete dojet ,kvuli vazne veci ,tak mate spatnou kartu v ruce. Proste jsem vyrazil na stihaci jizdu.Mel jsem kufry a byl jsem solo.Podle GPSky byla prumerna rychlost na tech 59km 187 km/h a maximalka 217..Masina se vedla absolutne klidne,podvozek bral typickou panelovou dalnicni cestu zalitou tenkou vrstvou asfaltu-typu D1 pouze s tichym dunenim.Mel jsem normalni vzprimeny posez a hlavu mi nemlatilo ze strany na stranu ,ani nijak nevyvracelo -plexi mam nastavene na pozici smerem dopredu-chybi mi 1 zoubek na pozici maximum.Po60km jsem kamarada dohnal a vec se vyridila. Je fakt ,ze jsem jel podle palubniho pocitace za 9 litru na 100ku,za techto okolnosti ,kdyz jsem mastil na KTM s kufry maximalkou 160 ,tak jsem byl na spotrebe tak 10,5 litru a jel jsem v prumeru o 50km pomaleji ,bo by me Kata vypendlovala ze silnice..
Takze zatim stale spokojen a jen cekam ,kdy se zacnou projevovat ty zavady ,kteryma me tu porad oranzovi strasili
na KTM mam najeto 275oo km,na BMW cca 86o..
To ze jsem tech 860 najel prevazne za deste ,dalo by se rici v privalovych destich ,tak muzu cestne prohlasit ,ze dual brzdy a ABS za takovych podminek suverenne vede.Telever se v zatackach na mokru chova tak ,jako by jela lokomotiva po kolejich a vubec ji nerozhazi to ,ze prsii.Podvozek je podstatne komfortnejsi a klidnejsi jak u KTM. 210km/h dosahnu kdykoliv ,kdyz nakopu za 6 a potahnu heft do konce.U KTMky to bylo pouze tehdy ,kdyz byly optimalni podminky ,jinak byla max tak okolo 190ti. Pri techto rychlostech se BMW vede absolutne bezpecne - oproti KTM ,kdy tyto rychlosti jsou uz za hranici bezpecnosti a ovladatelnosti. Udrzet ve meste 30km/h ,popripade 50ku je u BMW nejak prirozenou samozrejmosti ,bez cukani a staleho pohravani si se spojkou.U KTM celkem nemozna zalezitost.Dnes nechapu nektere lidi ,kteri si stezuji na vibrace boxera.Aspon u teto 12ky proste nejsou.Jinak bych temto kritikum dopral jizdu na KTM rocniku 06..Pak poznaji ,co jsou vibrace. Naklopeni pri pridani plynu (nasledkem boxera a kardanu) jsem za jizdy vubec nepocitil,kdyz stojim na miste a protahnu plynem na neutral ,tak je citit hned na zacatku mirny tah na pravou stranu ,ale pri zarazene rychlosti a rozjezdu je to vylozene zanedbatelne.
O spotrebe asi takhle-tahal jsem za to jak prase a mam zatim spotrebu za 800km prumer 6,1 litru na stovku.Ktma mi pri stejnem stylu jizdy vzala 8,5 s Akrapama a 9,6 s origo vyfukama s katalyzatorem.
Komfort za jizdy diky nastavitelnemu plexi na BMW je opet o tridu vyssi ,jak u KTM. Pri 160ti za deste s priotevrenym hledim a vzprimennem posezu se plexi ani nehne. U KTMy tato rychlost za deste nebyla mozna ,jelikoz se hledi od prilby rozkmitalo tak ,ze se mi obraz diky kapkam na plexi totalne rozmazaval. Tim padem za deste byla rychlost podstatne nizsi a to mi prselo opet i na vnitrni stranu plexi.
Ochrana proti desti je u BMW dokonala .Stredne silny dest se da projet vyssi rychlosti skoro za sucha-mel jsem pouze mokry zadek od sedadla. Jinak kolena pekne chranene vylisky na nohy v nadrzi a plexi odvedlo vetsi cast deste mimo.(pisu o rychlostech cca 130-150km/h ) Pak jsem najizdel do mesta a radsi oblekl nepromok..
Jak se to chova pri jizde s kuframa ,napisu pristi tyden ,chtel jsem s nema vyjet uz zitra ,ale se nezadarilo,chybi mi redukce na nosicich na uzaver kufru Gobi -prijdou ve stredu.Zatim jezdim s velkou nosicovou taskou a tankruksakem-to se nijak na jizdnich vlastnostech neprojevuje.
Zitra vyjizdim opet smer C.Budejovice a doufam ,ze konecne za sucha a v nedeli mam naplanovanou zatackovou trasu na Mariazell. Tak doufam ,ze taky prset nebude a ja zjistim ,jak hluboko se da polozit v zatackach..
Zatim jsem pozitivne prekvapen a zacinam menit nazor ,ktery mi byl jaksi vstepen, na znacku BMW..A jestli to i vydrzi po technicke strance ,co slibuji ,tak se mnou pujde tenhle stroj az do duchodu...
Jinak dalsi opravdove + : pristup v prodejne BMW ve Vidni:klobouk dolu ,to jim Matighovennaci nesahaj po kotniky..
Byl jsem si dnes pro zbytek papiru.Otazka technika :tak co ,nejake vyhrady ? Ja na to : no za tech 800km v desti se mi zamlzilo po odstaveni dalkove svetlo ,nejak mi drhne nastaveni plexi a chybi mi blatnicek u zadniho kola...Ok ,odstav to a nech v zapalovani klicek...Za 2 hodiny byla masina pripravena ,nova technicka ,namontovane nosice kufru ,komplet pretesnene svetla ,novy blatnicek a nastavovani plexi funguje na jednicku.....a neplatil jsem ani cent !! Popral mi stastnou cestu a s usmevem odkracel...ja tam stal jeste par minut a mozna mi i ukapla zgrynda z padle brady...
Pokracovani priste....
Takze dal...
za vikend dalsich 1600 km za sucha (pouze kratky destik v C.Krumlove),ale myslim si ,ze muzu popsat dalsi poznatky nezaujate.
Spotreba na 1600km v prumeru 5,1 L na 100ku.Byly pasaze v Alpach ,kdyz jsem jel s Haberskymi strelci (a stihal jsem v pohode),kde jsem jel za 5,8...(neni to podle pocitace ,ale podle toho ,kolik jsem ujel a kolik tankoval-odpoved pro Matusa) Je to citit ,kdyz v Alpskych zatackach jedu s 10ti litry a potom jsem v Mariazell natankoval doplna. Potom je prace ve vraceckach a rychlych esickach trosku narocnejsi.Pokud bych jel sam ,urcite bych rychlost zmirnil a jel vic na pohodu..Ve vyjezdech jsem v pohode stihal ostatnim strojum..Co nema BMW moc rado jsou koleje ,ktere se prejizdi sikmo-zahrka podvozek tak ,jako by se chtel rozpadnout (neber to doslovne-vice mene jsem zjistil ,ze to mlati hlavni stojan-asi ma slabsi pruzinu) pri prejezdu na kolmo se masina jen zhoupne. Nasel jsem ale prvni negativum proti KTM : kontrolka neutralu ma cca 1/2 vteriny zpozdeni. Kdyz dam neutral ,tak az po nejake chvilicce naskoci na palubce kontrolka-u Kati to bylo v mziku ,kdyz tam neutral padnul.V 8°° rano jsme vypadli a vratili se zpet cca v 11 vecer-VUUBEC me nebolel zadek !!Takze plus je komfortni sedadlo. Kratkou trasu jsem bral Lenku ,jako batuzek a nepritvrdil jsem si zadek ,motorove se chovalo BMW jako bych jel stale solo ,jen zadek se tak mekce prohupoval a vic si sedal v zatackach (urcite ,kdyz budu jezdit s batuzkem ,tak ho o par otacek na kolecku pritvrdiim ,je pak lepsi pocit v zatackach a neplave to tak. Pridavne reflektory jsou bajecna vec ,hlavne pro ty ,co jezdi hodne v noci (jsem jeden z nich) pekne dosvetluji casti vozovky ,kde je ve standartnim osvetleni dira..
Jeste k prevodovce.V Alpach se da jezdit na 3-ku svizna jizda po serpentinach se stoupanim a klesanim,je perfektne na tuto jizdu spocitana a jen vyjimecne se musi prerazovat. Brzdny ucinnek motoru nahradi brzdeni brzdou v 60%,pozoroval jsem jezdce pred sebou pri delsich sjezdech ,kde pred zatackami vsichni brzdili ,stacilo u BMW zaklapnou pouze plyn a najizdeci rychlost byla identicka s jinymi. Na 4ku se da jezdit na usecich ,kde jsou zatacky mensiho polomeru a je mezi nimi velky rozestup a brzdny ucinek motoru je jiz nizsi a casto jsem si pomahal brzdami..5 a6ku jsem v Alpskem regionu nedal vubec..
Takze mam najeto prez 2000 km za tyden a zatim jsem nezjistil proti KTMce nic negetivnejsiho..Jo pisete o tom ,ze je KTMka takova vybusnejsii,ziva a zabavna..To jo,plne se za to stavim,ale tohle umi 12kaBMW taky ,kdyz se jezdi od 5,5 do 7 tisic otacek,ale to co zase neumi KTMka je to ,ze jezdim na totalni pohodu-nakopu tam za 6 a drzim otacky kolem 38ooot/min,jedu 110-120 ,motorek si jenom brblaa a ja si uzivam ...Kata jela sportovne porad ,ta to jinak neumela..
Takze budu pokracovat po strede ,kdy budu zkouset jizdu s kuframa a batuzkem...
Takze pokracuji po delsi odmlce a najetych dalsich shruba 3ooo kilometrech :
Baworak stale jede Zatim nejdelsi denni etapa skoro 1000 km s kufrma a dvema baglama k tomu.Pri rychlostech okolo 180Km/h se masina ABSOLUTNE nevlni a jede klidne.(oproti LC8 ,kdyz jsem jel s kuframa ,tak rychlost byla max.140,vys uz byla nejista a pendlovala)Ve spotrebe jsem stale na stejne urovni-pohybuje se mezi 5,2-5,7 litru na 100km. Zacinam si zvykat vic a vic a kdybych mel dnes na vyber a postavili by mi LC8(v absolutne nezavadnem stavu) a BMW 1200 GS Adventure vedle sebe a mel bych po jedne z nich sahnout ,tak bych sahl po tom BMW. Neocekavane se naskytla i prilezitost zajet si kus cesty po lese (za deste) a plne lozeny a muj pocit z jizdy byl opravdu bezpecnejsi ,jak na LC8.Mozna tim nizsim tezistem ,nebo tim ,ze Bawo neni na plyn tak nervozni a to u mne na mokrem podklade vyvolalo dojem uvolnenosti a pohody. Opet musim vyzdvihnout absolutne perfektni svetla + pridavne..V noci se s ni jezdi bajecne a v pohode se da jet i vyssi rychlosti ,protoze je dostatecny rozhled. Cesta z Budejovic do Sluknovskeho vybezku ,ktera probehla v desti a ke konci k tomu v teplotach pod 10°C vyzdvihla opet prednosti Dual brzd s ABS-je to vec k nezaplaceni na absolutne klouzavem povrchu a osvedcily se i vyhrivane hefty…Na suchu a pri teplotach nad 20°C pomalu posouvam uhel naklonu v zatackach uz mi chybi asi 7cm ,abych se dostal valcem na asfalt-ta motorka udrzi vic ,jak mam nastavene vnitrni hranice pudu sebezachovy-ty valce ,jak nekteri borci proste na zem nedostanu-to si udelam driv carku do spodniho pradla Zatim shrnuto a podtrzeno:
+
jsem maximalne spokojen.Jezdim za skoro polovicni spotrebu ,mam jistejsi a ucinnejsi brzdy,pohodlnejsi sedadlo ,uzasny 600km dojezd s 33litrovou nadrzi,odpadla mi starost o retez,lip vidim pri nocnich jizdach a mam jistejsi a stabilnejsi pocit pri vyssich rychlostech ,kdyz jedu plne lozeny.Ukazatel zarazene rychlosti uz ve standartu.
-
Kdyz je BMW studene ,tak ma zvlastni razeni jednicky (kdyz se sehreje ,tak tam klapne pri rozjezdech uz normalne. Opozdeni pri rozsviceni kontrolky neutralu.Celkem nepresny digitalni ukazatel paliva.
Dalsi pozitivni poznatky
Vydal jsem se o vikendu smerem na C.Budejovice a vyrazel jsem v 9 vecer. Chtel jsem si vyzkouset cistou jizdu v noci.Prisel jsem k zaveru ,ze s pridavnym osvetlenim se da jet v pohode svizna jizda okolo 180km/h a clovek ma dostatecny dohled na bezpecne zastaveni. Na cestach mezi lesy a loukami ,osvetluji pridavne svetla dokonale i prikopy a kousek za ne v obou smerech a jakakoliv zver je perfektne videt. Dalsi pozitivni objev : kdyz jsem vyjizdel z Vidne ,nejak jsem nestihl natankovat ,tak si rikam ,ze natankuju nekde okolo Linze. Co cert nechtel ,pred Linzem ,asi 60km mi zaclosvitit hladove oko. Nechtel jsem sjizdet z cesty ,bo jsem vedel ,ze na konci Linze je pumpa ...Shodou nahod byla zavrena kvuli prestavbe.A ted mi zacal blikat i na displei symbol o nedostatku benzinu-o kterem jsem vubec nevedel ,ze tam je Vyjel jsem smerem na Cechy a az po 17km jsem konecne natrefil na otevrenou pumpu Avanti. Tam jsem natankoval do nadrze PLNYCH 34 ! litru a na pocitaci km byla cifra 628 km ! A jeste to jelo ! Takze priste opravdu vemu petflasku s benzinem a otestuju ,kolik je opravdovy dojezd a opravdovy obsah nadrze...Byl jsem pozitivne prekvapen i tim ,ze jsem nemusel nikde tlacit - ,,ZLATA MASINA,,
Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..
4.5.2009
Po delsi dobe se opet ozyvam
Tento vikend jsem dal prez 1000 km a prisel jsem na dalsi pozitiva i negativa..
Zacnu tim negativnim:
Nejakym zazrakem kynetiky mi chybi hlava 1 sroubu na nosici kufru,kterym je prisroubovanej k masine,zjistil jeden muj kamarad...Nedovedu si vysvetlit,jakym zazrakem..
Diky tomu ,ze nemam origo nosice a ani kufry od BMW - mam drzaky Hebco Becker a kufry od te jiste firmy zn.Gobi.To znamena bez vybrani v levem kufru na vyfuk.Tak jsem plne lozeny siroky ,jak 3/4 auta..To by az takovy problem nebyl ,kdyby nebyl ten rozdil ve vzdalenosti kufru od stredu motorky.Co se mi stalo : zpriznena duse mi otevrela branku zahrady a ladne pokyvla at najedu do zahrady a dal do garaze.Bravurne jsem protah plynem ,zaradil za 1 a presne vypocitanym pohybem a ostrosti oka jestraba jsem vlitnul presne na stred vjezdu,jeste rychly kontrolni pohled na pravy kufr,jestli se vleze-mel od sloupku tak 4 cm a na levy uz jsem nestih,bo jsem se uz po mohutnem zbrzdeni z 25 km/h na vzdalenosti 2cm na 0 km/h ,kacel k zemi holt ty 4 cm na tom levem kufru udelaly svoje..Proste jsem se levou stranou nevlezl.Skoda absolutne zadna ,jelikoz zamek na tom kufru do urciteho momentu namahani drzel ,ale pak povolil a kufr se vyhakl ,bez toho ,ze by se cokoliv na kufru ,nebo zamku ci drzaku poskodilo ,klobouk dolu pred takovym udelatkem.Lehnul jsem do mekkeho a jeste slaba osubka ,co otvirala branku odchytila meho mastodonta a nenechala mu rozstipat plexi o stenu baraku.....za coz ji patri dik a obdiv Pouceni pro mne,ze mam hlidat levou stranu a pravou pustit k vode-ta se vleze
Tim vse negativni konci a zacina pozitivum:
Muzu pomalu prohlasit ,ze mam BMW uz v ruce.Vychvalovat podvozek a jine vymozenosti uz nema smysl,bo to uz jsem udelal,ale co stoji za vzpomenuti jsou jizdni vlastnosti pri vysokych rychlostech..Moralisti at to radsi nectou,bo me vyvesi na nastenku hanby
Proste prislo k situaci ,ze jsem musel dohnat jednoho ze svych spolucestujicich na dalnici ,ktery ma svou priblzovaci rychlost za techto okolnosti presnych 150 km/h,je to krapet prez povoleny limit ,ale je to v norme ,kdyby slo o papiry. Jenze ,kdyz ma takovy clovek 15 minut naskok a vy ho potrebujete dojet ,kvuli vazne veci ,tak mate spatnou kartu v ruce. Proste jsem vyrazil na stihaci jizdu.Mel jsem kufry a byl jsem solo.Podle GPSky byla prumerna rychlost na tech 59km 187 km/h a maximalka 217..Masina se vedla absolutne klidne,podvozek bral typickou panelovou dalnicni cestu zalitou tenkou vrstvou asfaltu-typu D1 pouze s tichym dunenim.Mel jsem normalni vzprimeny posez a hlavu mi nemlatilo ze strany na stranu ,ani nijak nevyvracelo -plexi mam nastavene na pozici smerem dopredu-chybi mi 1 zoubek na pozici maximum.Po60km jsem kamarada dohnal a vec se vyridila. Je fakt ,ze jsem jel podle palubniho pocitace za 9 litru na 100ku,za techto okolnosti ,kdyz jsem mastil na KTM s kufry maximalkou 160 ,tak jsem byl na spotrebe tak 10,5 litru a jel jsem v prumeru o 50km pomaleji ,bo by me Kata vypendlovala ze silnice..
Takze zatim stale spokojen a jen cekam ,kdy se zacnou projevovat ty zavady ,kteryma me tu porad oranzovi strasili
Naposledy editováno 04.05.2009 20:26:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
Alex GSX-R> Skoro bych Ti uvěřil...kdybych Tě neznal...z tohoto threadu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
Petr 11>
...a ze mam na tebe taky pifku,ty provokativni hade
...a ze mam na tebe taky pifku,ty provokativni hade
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
v Praze to dělá samoto http://www.motocykly-samoto.cz/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Originál padací rám BMW R1200 GS (J... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 14.11.2024 v 16:16 FrancisR |
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 26 | 22.9.2024 v 10:30 Ivos |
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure | denisga44 | 20 | 9.9.2024 v 09:49 Deadman |