chtěl bych si pořídit první pořádnou mašinu.
Rozhoduji se mezi Suzuki GSX-R 600,750,1000 a mezi Yamaha R6,R1.
Chtěl bych tak rok výroby 2004-2006 do 120 000,-
Myslíte, že je to reálné sehnat v dobré kvalitě?
Ještě jsem se chtěl poradit s jedním názorem,už nevim kde jsem to slyšel,že Suzuki GSX-R 1000 K2-K3 nebyli kvalitně udělaný a občas se porouchaly. Co je na tom za pravdu? Popřípadně poraďte ohledně technické stránky, které jsou poruchovější či tak.
Předem děkuji za Vaše názory a čim více tim lépe.
Děkuji.
Uzavřeno 20.09.2010 v 22:58 uživatelem Andrew_88
Spectre>Rozhodně se všichni shnodnem, že opatrnosti není nikdy dost a zdraví je jen jedno:) Jezdit hlavou, ne koulema - pak se dá osedlat klidně ze startu třeba CBF 600. Možná lepší Fz6 - je lehčí. Ne každý má na to každou sezonu měnit motorky kvůli kubatuře. A 500ccm jsou většinou jen šíleně malé motky, možná akorát od Hondy.
A motorky pro vozíčkáře jsou už sice na fajn úrovni, ale není to asi ideální řešení...
FZ6S / N ? Jo proc ne... To uz si rovnoumuze koupit R6...
Mrzout>A jedna otazka mimo tema. Kombu, boty, rukavice a kvalitni helmu mas?
Pokud ne, odpust si 25 000 co mas na moto a zbyde ti 95000 a z toho vybirej.
ještě bych odebral 15 000 stranou na pohřeb ať to netáhnou rodiče, když už máš svoji hlavu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
Stráťa>Spectre> Co má každej s tím že nemá na měnění motorky každou sezónu, když dobře vybereš půllitr tak ho za rok prodáš za stejný prachy jako si ho koupil a platíš jenom provoz kterej na tom vyjde levněji.
Tak to by i ted stala motorka z roku ja nevim 94 furt stejne co pred 16 rokama ?
1 reakcí na tento příspěvek Jaké moto ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
Spectre>jirkavfr> VFR pro začátek moc těžké ne? Chtělo by to co nejlehčí motku... i to je velký výhoda 125... váží okolo 130 kilo. Větší motky kolem 200 kg... Není to pak sranda.
VFR 750 vazi cca jako tvuj Fazer
ER-5 bych já nemohl mít už kvůli postavě, dle mého ten motor nejede a tudíž tyto stroje pro mne nebyly. (samozřejmě platí , že zabít se dá i na babetě) . sportovní šestka mi přijde pro začátek skoro dost a pokud si to koupíš tak věř , že hned tak se ani nepřiblížíš limitům stroje. nadruhou stranu bych se "pětikilu" vyhnul, protože zmiňovaných 60-80koní se dá ošéfovat s nějakou základní opatrností a nemuselo by tě nic překvapit - až se vyjezdíš, nebude to od začátku líná lemra. Jinak si myslím že výběr je silně individuální a co jednoho láká, druhý se toho bojí. Jedinný objektivní názor je - pořádně se oblíkni a snaž se jezdit alepoň trochu dál od té pověstné hrany - čím déle to vydržíš, tím máš větší šanci že budeš nejen déle jezdit ale taky třeba chodit... že tě na tu hranu drsnější stroj pošle rychleji, stejně jako že na těžky motorce si ze začátku zdaleka tolik neužiješ (než se ji naučíš pořádně ovládat - pak je to jinak :)) ) Další věc co jsem tu nikde nezahlédl, řeší se váha stroje, ale oo je možná zásadnější kde to má těžiště. Stejné motorky se chovají diametrálně odlišně ve stejné váze.
Někdo tu nadhodil Fazer, Hornet, SV 650(asi muj favorit), bandit(ten je na konci meho seznamu). S temihle stroji neslapnes vedle a urcite ti po 2tis km nepřijdou líné a vzhledem ke kvalitě některých jezdců, když se je naučíš vodit, nakopeš "supersportovním závodníkům".
Nebudeš mít nic co by oslnilo (pokud do toho nevložíš své) ale když to dobiješ, budeš schopen to za snesitelný peníz opravit. Navíc bohužel se vzrůstajícím výkonem naskakují i náklady - větší guma co víc ubývá, silnější řetěz co se vytahá a o ceně dílů ani nemluvě...
Přeji ti dobrou ruku při výběru a hlavně ať se dožiješ důchodu (ne toho invalidního).
Přečti si jeho moudrá slova znova,možná se je raději nauč i nazpaměť! Jakákoliv 6-ka je při Tvých praktických zkušenostech nad Tvoje schopnosti, ale dobrá kdo chce kam...ale ber to jako strop.Stojí fakt zato, se vyvíjet pomalu a užívat si rok za rokem parádního pocitu z jízdy na různých motorkách. Takhle máš možnost stoupat, zvolíš-li R1,apod .
Fazer,Bandit,Hornet..šestistovky jsou pro Tebe výzva,když je zkrotíš,vítej mezi motorkáře
Ale jestli chtěl slyšet, jestli R1 nebo GSX-R 1000 apod....tak sorry
Naposledy editováno 21.04.2010 21:16:04
Sputnik_88>OK. Od vašich příspěvků jsem se docela ponaučil a vidím to buď na Horneta CB-600F nebo Bandita GSF-600 nebo Kawu ER-5. Nějakej starší rok(1998-2002). Myslim, že pro to naučení a začátek by stačila i co se týče ovladatelnosti i výkonu. A myslim, že za 60 000,- se dá sehnat i nějaká zachovalá a ještě zbyde na hadry. A co se týče toho člověka, aby byl někdo semnou při té prohlídce motorky, tak mě nikdo nenapadá, ale prý jsou na to i firmy. Nevím co je na tom pravdy. Poraďte.
Tenhle posun v Tvém myšlení jsem přehlédl.Je to chválihodné. Osobně bych Ti doporučul ER 5, nebo CB 500,ale když půjdeš i do nějaké té šestky, koukej spíš na stav.Ono kolem a dokola vzato máš vlastně výhodu, že ještě nejsi nijak vyhraněn a nemáš svýho favorita. Každá motka má něco dosebe a takhle máš velikej výběr.Radu při koupi hledej ve svým okolí u potencionálních spoluvýletníků, nebo u Tvého budoucího mechanika, co Ti bude motorku servisovat.Držím pěsti.
3 reakcí na tento příspěvek Jaké moto ???
Ted se upínám na buď Horneta a nebo na SV650. Obě jsou si dost podobny. Možná Hornet víc sportovnější. Nějaké nejužitečnější rady pro mě,jako lajka,co se týče při výběru motorky ? Ohledně stavu, jak poznat něco špatnýho atd. ?
Sputnik_88>Děkuji všem za příspevky, hlavně Fish X3 a patrig.
Ted se upínám na buď Horneta a nebo na SV650. Obě jsou si dost podobny. Možná Hornet víc sportovnější. Nějaké nejužitečnější rady pro mě,jako lajka,co se týče při výběru motorky ? Ohledně stavu, jak poznat něco špatnýho atd. ?
Mas my ICQ? Mas... Tak ho pouzij
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
Ještě jedna zkušenost - když ne polokapota, tak minimálně štítek dělá divy...
Naposledy editováno 22.04.2010 00:28:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
FishX3>Sputnik_88> SV - 2 válce :) má koule :) ----- a to jezdim taky CB - -to už mi přijde opravdu jako něco co si vybereš citem - nebo hledej oboje a tu lepší ber. Dobře dojeď!!!
Ještě jedna zkušenost - když ne polokapota, tak minimálně štítek dělá divy...
No štítek divy nedělá, ale pomůže .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
FILODENDRON>No štítek divy nedělá, ale pomůže .
Ale pro začátek zkus i bez něj. Nad 130 je to masakr a docela si při tom uvědomíš jak to svištíš A při koupi se dívej jak je motorka odřená. Když není vůbec je to podezřelé! Ale může se stát. Jinak podle odřenin poznáš jak sní bylo zacházeno. U náháčů bacha na budíky, jsou šíleně drahé!!!Nenech se ukecat že je v háji "jen budík" Tvůj servisák je ideální rádce.Když řekne, co do motorky musíš vrazit po koupi, tak by to měl dodržet.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké moto ???
Dr.Drako>Já mám od loňska Suzuki GSF 600S Bandit r. v. 2002 a pro začátek to byla pro mě pohodová a spolehlivá motorka. Stačil jsem za tu dobu na ní natočit přes 12000km a ačkoliv jsem před tím mnoho zkušeností s moto neměl, musím říct, že výběru nelituji. Trochu protivné je u těchto motorek klasický systém karburátorů, rozjezdy za studena s neustálým startem přes sytič a pod., kdy motoru to chvilku trvá než se dostane do správného rytmu. To u novějších stříkaček tyto problémy odpadají. Zase na druhou stranu sem se díky tomu s motorkou a jejími funkcemi seznámil blíže (výměna oleje, řetězovky, vyčištění karbeců a pod..), což u novějších mašin díky errorovým hláškám bývá problém. Bandita jsem si za ten rok vybavil přešitým sedlem z DDTCustomu, což ocenil můj baťůžek , tak i ukazatelem zařazené rychlosti od GIPro, který mě zbavil věčného počítání kvaltů a hledání sedmičky, s tím že jednička už mě taky nepřekvapí
Jinak jsem na tom s postavou podobně jako ty, snad jen od loňska o 20kg lehčí (věřím,že si bandit oddechl) , tak musím říct, že sem se s touhle motorkou sžil a vím, že minimálně ještě další dvě sezóny měnit nebudu ( Pak možná za litr a dvě deci )
Hodně informací o Banditovi najdeš případně tady suzukibandit.cz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké moto ???
Dr.Drako>Psal jsem to i v jiné diskuzi, tak to jen ocituji.
Slyšel jsem o banditech že se hodně serou, co je }a tom pravdy když ho vlastníš ?
Sputnik_88>Slyšel jsem o banditech že se hodně serou, co je }a tom pravdy když ho vlastníš ?
Je to asi tak, že když těchto typů motorek - (Bandit, Fazer, Hornet...) jezdí poměrně hodně tak se i tu a tam objeví s nějakou závadou v servisu.Těžko budeš hledat v servisu např.Royal Enfield.Ale stejně tak ho jen tak nepotkáš na silnici.Zrovna Bandit patří u nás mezi nejrozšířenější.Je to přirozené. Ze všech známých co maji Bandity - (asi devět) nikdo si nestěžuje.Žádná japonská motorka - pokud vím - se nesere hodně.
Sputnik_88>Slyšel jsem o banditech že se hodně serou, co je }a tom pravdy když ho vlastníš ?
Za ten rok na něj nemůžu dopustit, z 80% jezdím na něm s baťůžkem a vše v poho.
Po výměně řetězovky ta původní zvládla v pohodě 30tis, je jízda s ním zase skvělá, dále bych doporučil po zkušenostech z loňska, že nejdůležitější jsou dobré gumy
Letos po přezutí na nové gumy a výměně řetězovky se neuvěřitelně změnily jízdní vlastnosti motorky. Letos nás čeká s kámošem cesta do Chorvatska, tak už teď se těším.
A abych nebyl tak pozitivní, už sem to tady někde taky četl o tom jak je nebezpečná druhá sezóna (bo se přes zimu z každého stává Rossi), tak když sem vyjel s Banditem z garáže, tak frčím a na první křižovatce u nás chci trochu přibrzdit a pak pokračovat dolů z kopce, no a ani nevím jak, už sem ležel. (když sem si to přemýlal v hlavě proč, tak nejspíš bylo chybou to, že jsem měl vytaženej sytič a málo jsem zmáčkl spojku a víc přibrzdil)
Ještě, že sem před 14-ti dny na něj namontoval padáky
... a to sem si myslel, že když už mám za sebou letos 2000km, že takovej crashík navíc na dohled od baráku mě nepostihne....holt myšlení je matka omylu...tu modřinu na boku jsem rozchodil a musím říct, že nemít na sobě všechny motohadry, tak sem podřenej jak sviňa
Pokud si chceš koupit moto jen podle toho jak vypadá a že chceš machrovat tak se na to rovnou vyser protože to je cesta do nemocnice nebo do hrobu....