S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
sxs525 píše: assassin> droboť přístroje ovladače starter aku jinej airbox svazek plasty vejfuk s katem atd.70 nato padne jak prd hele japonci používaj souřadnicové obrábění také ale na výrobu forem pro svou brilantní technologii tlakového lití kování a hydroform al slitin bloky motorů víka rámy brejle kejvačky atd. vše je vyráběno tvářením kovů protože v tom počtu kusů je to nekonečně levnější než třískové obrábění navíc to dokážou s užasnou přesností a zušlechtěním materialu a díl je lehčí a pevnější třeba i díry v karterech pro šrouby nejsou vrtaný ale litý v česku se to dělá opačně protože je to všechno kusová výroba a neví se ani kolik toho nekonec bude tak se frézuje a dělá se s toho ctnost ale je to spíš nouze
at tak ci tak tak frezovane siroke stupacky jsou urcite lepsi jak zelezne uzke a tak samo asi neulomis frezovanou nakopavacku jako tu odlejvanou :) Mozna to nouze je ale ve veci designu a vyuziti je to stale plus.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
až vemeš v dílně do ruky ráčnu věř že je kovaná frézovanou bys asi ohnul při stejné síle
kdo to nema daleko jako ja
Novinky:
Kdo má zájem může si přijet vyzkoušet předváděcí moto VM 610 F MX
-cenu tam ma cena 124300,-Kč vč. DPH
Vykon skoro 60k a kroutak 63 nm to by me asi strasne rychle unavilo , je to pro jine piloty
Tak to nekdo vyzkousejte a napiste dojmy at jsme v obraze , byla by skoda kdyby nedelali enduro verzi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
sxs525 píše: Joraell> právě pro stupačky a specielně pro startpáky je idealní technologie kování do zápustky díl je pevný a lehký obecně frézované namáhané díly musí být masivnější než kované
až vemeš v dílně do ruky ráčnu věř že je kovaná frézovanou bys asi ohnul při stejné síle
cece ses si jistej ze treba alu nakopavacka je zapustkovej vykovek? ono u toho hliniku je to kovani trosku jina zalezitost nez u ocele a kove se asi prevazne hodne vzdalenej polotovar (tyc) kterej se pak triskove obrabi ne? jinak samo seriova vyroba japonskejch motorek je neco jinyho a triskovy obrabeni vs jejich hi tech liti je jak rikas, ale zas si nemyslim ze by kusove nesla postavit slusna motorka...
sxs525 píše: Joraell> právě pro stupačky a specielně pro startpáky je idealní technologie kování do zápustky díl je pevný a lehký obecně frézované namáhané díly musí být masivnější než kované
až vemeš v dílně do ruky ráčnu věř že je kovaná frézovanou bys asi ohnul při stejné síle
No nevim v materialech se moc nevyznam, ale kdyz se podivam na supacky Scar nebo Tusk, Talon a jine tak jsou ze stejneho materialu (alespon teda na pohled) a podobnych parametru jako ty na VM. Tak samo nakopavacka vypada znatelne pevneji nez odlitek na mojem husabergu, kterej se osudlava i botama (a podobnej matros pouzivaji i vsichni ostatni). Tim netvrdim ze odlitej dil je spatnej, ale strojove obrabenej urcite vypada lepe a ve vetsine pripadu je i pevnejsi a poslouzi lepe (nakopavacka, radicka, stupacky, brejle).
Naposledy editováno 01.03.2011 08:59:41
Zdroj: http://auto.idnes.c...1_194550_motorky_hig
Nekde to asi vazne na jejich strankach porad nic - uvital bych aspon neco ve smyslu pripravujeme neco pro vas ... snad se to tam brzo objevi
http://www.vmmoto.cz
Naposledy editováno 01.03.2011 10:15:26
http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/vm-motor/vm-610f-17061.html
věčí ale je to o práci vymejšlení a píli a riziku neuspěchu
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
ještě k výstavě - motorka byla vystavena s myšlenkou Česká motorka prezentující novej Českej mistrák - bylo to z mojí hlavy a tudíž se nejednalo o expozici firmy VM motor ale o mou vlastní, příští rok už tenhle sport bude znát víc lidí a i já se na to líp připravím
Naposledy editováno 08.03.2011 13:04:58
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Pokud si na tom jel na silnici, tak jak se ti jevi ten motor? Koukam totiz po nejakym homologovanym SM, ktery bude dostatecne lehky a pritom bude mit uvnitr poradny kladivo. Koupil jsem si WR450 s tim, ze ho predelam, ale ten motor na silnici musis porad hrozne tocit, aby to jelo. To znamena, ze bych ho asi brzo ustval. Ted mi jde o to, jestli by tahle 610 vydrzela silnicni provoz, resp. bych s ni jezdil SM trate, obcas ale i kratky zablbnuti za mestem. Tzn. cca 3-4 tis. km rocne.
dik
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Tuhle motorku doporučuji hobby Závodníkům a marketingově bych to popsal asi takhle:
Pondělí - Cross country
Úterý - Supermoto
Středa - FMX
Čtvrtek - Enduro
Pátek - Motokros
Sobota - Flattrack
Neděle - Stuntriding
To vše na jedný mašině VM 610 F - stačí vždy jen půlhodinová přestavba
Lubin9 - Rozpis závodů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Docela bych chtěl vidět jak za půl hodiny přenastavíš motorku z krosu na motard, z motard na flat... atd. Doufám že ti tohle někdo nenakukal. Ono pokud si nechceš rozbít kokos nebo si to chceš aspoň trochu užít tak ti ani 4 hodiny stačit nebudou. Nemluvě o obrovským materiálovým zázemí v podobě sad kol, tlumičů, dalších "drobností" jako jsou převody, brzdy, brejle, řidítka atd... atd....
Cejtím že jsi zapálenej a nechci ti tu radost kazit ale koukni na to reálně. Možná kdyby jsi napsal tenhle víkend kros... příští fmx, další enduro.. Taky sem pak napiš jak dlouho tě bude bavit trávit hodiny v garáži montováním... pokud ti teda nejde o tohle.
Sám si nemyslím, že jiná než tahle motorka to nesplňuje.... pokud se nejedná o cílený marketing z tvojí strany jako podpora prodejů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
To jen že si nemyslím že NE ale spíš PROČ?
Prostě to ber jen jako můj nápad jak bych si představoval kampaň ale zatím to mám jen v hlavě
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Díly flattrack: přední vidle z gsx-r s napleteným 19palcovým kolem, o 2cm delší kost ve tvaru U na přepákování, zadní Flat pneu
Tudíž z krosky vyšoupnu celej předek i s brzdovou páčko z řidítek, na přepáku vyměním kost a přezuju zadní gumu - Zkušenej mechanik by to měl i za poloviční dobu...
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Jinak 450 prý funguje velice dobře - fabrická verze s upravenými kanály má okolo 50 k, prodejní cca 45k. J. Dobeš, říká že to pocitově jede stejně (ne-li víc)jako jeho soukromá KX450F. Ve firmě VM jsou drženy skladem díly na několik motorek a pokud někdo projeví zájem, na objednávku se motorka smontuje. Zatím je 610 a 450 motokros. Cena je stejná jako v nadpisu tohohle fóra - 136000,-Kč.
Pokud někdo chce opravdu motorku vyzkoušet a ne jen rýpat od stolu, může se stavit. Většinou v ut a čt chodím jezdit na trať , ale je možný se domluvit i na st nebo sobotě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Jak bude pěkně tak se stavím moto omrknout