AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myslím, že Šíma nebo někdo podobnej nalítal na 593 v kuse 150 000 km.! Nemyslím, že to byly špatný motorky.Dokonce pořád ještě jezdí 630 kterou jsem jezdil před téměř 40 lety. A že jsem tomu motoru dával za uši !
100 000km.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mimochodem babajezi, koukám, že si na kavčáku zachytil i mou a bráchovu panelku..
http://cobra357.rajc...OHANKY/#DSC_6467.jpg
Ta stará červená krásná SUZUKA GS550 vedle mé 559 je kamaráda. A právě on už z našich dovolených jel domů dvakrát na vozíku.... Jawy dojely vždy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já kruci nebojuju proti výrobkům z Jawy (to bych nesměl mít jeden doma ), mne jenom míchá ta nesmyslná glorifikace fabriky, ze které od války vyjížděla jenom jedna modelová řada (co deset let faceliftovaná), vyráběná masově pro nenáročné trhy zemí východního bloku a třetího světa. Ano, uznávám, že v nich jistá blbovzdornost výrobku byla/je na místě, pak se dobře plácá po ramenou, že padesát let starý stroj stačí nafoukat gumy, dolít benzín, třikrát šlápnout na startpáku a JEDU! Ale to není zásluha Jawy, to je dáno velmi jednoduchou (už předválečnou) koncepcí vzduchem chlazeného dvoutaktu s rozvodem řízeným pístem!
Úspěch značky je dle mne měřitelný širokou škálou modelů kvalitně vyráběných ve velkých seriích a to vše jdoucí ruku v ruce se sportovními úspěchy ve všech (nebo aspoň ve více) odvětvích motosportu. Nic víc, nic míň
e: pár překlepů
Naposledy editováno 21.02.2011 09:55:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 21.02.2011 12:59:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jezdil jsem za ta leta obrovský množství motocyků a nejen seriových.Celá řada z nich se mi líbila a výborně se mi na nich jezdilo. Ale jen o třech bych řekl že "měli duši". O to větší mám radost že jedna z nich pořád stojí v mé garáži. A kdybych měl z těch třech vybrat jen jednu tak by to za ta dlouhá léta byl jednoznačně Sadílek 350. Ta motorky prostě duši měla!!
Ale v tomhle případě co jezdec- to názor. A je to správně.
A hledat na motorce charisma by bylo možná logičtější než v ní hledat duši. Jenže to by už bylo něco jiného.To už by byl spíš vizuální vjem.
Naposledy editováno 21.02.2011 13:16:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi píše: bimbo750> Ona to, logicky vzato samozřejmě kravina je, ale většina motorkářů ví, co je tím míněno.Já to vidím asi takhle:
Jezdil jsem za ta leta obrovský množství motocyků a nejen seriových.Celá řada z nich se mi líbila a výborně se mi na nich jezdilo. Ale jen o třech bych řekl že "měli duši". O to větší mám radost že jedna z nich pořád stojí v mé garáži. A kdybych měl z těch třech vybrat jen jednu tak by to za ta dlouhá léta byl jednoznačně Sadílek 350. Ta motorky prostě duši měla!!
Ale v tomhle případě co jezdec- to názor. A je to správně.
A hledat na motorce charisma by bylo možná logičtější než v ní hledat duši. Jenže to by už bylo něco jiného.To už by byl spíš vizuální vjem.
Naposledy editováno 21.02.2011 13:41:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
mno výsledek? ČZ 175/477 Posilube začal jsem s ní, když jí bylo 30 let a byla to moje jediná motorka, jezdiljsem hodně a dodnes na ní jezdím nejvíc, ujel jsem s ní cca100000km za nějakých 11let.
závady byly, ale vždy jsem dojel - šlo o popraskaná lanka, defekty, prasklý řetěz vinou řeť. spojky, utečený pístní kroužek, pár upadlých drátů a defekt přední brzdy, a vloni se vysypala na převodovce 4ka - kolik ta převodovka najela nikdo netuší, ale s novým kolečkem a vidličkami ještě hodně najezdí, byla to její první oprava. Škody způsobené tím, že jsem se s ní párkrát válel po zemi nezmiňuji... velmi oceňuji Posilube, jezdím jako člověk, nemusím míchat olej s benálem.
ČZ 250/471 na té jezdím málo, jen pro veter. využití, ale byť zřídka, tak zpravidla delší trasy.. závady? 2x upadlej drát regulátoru dobijení, 2x defekt, ucpaný palivový kohouty (před zakoupením delší dobu stála), prasklý plynový lanko...
ČZ 200 4T roadster? mno na tom jsem nalej cca 10000 a stalo se mi to, že se mi povolila matka na klice co jistí ozubená kola primárního převodu, 1x defekt....
takže s trochou péče, kterou skutečně nepřeháním, ale ani nepodceňuji, se mi na čz v podstatě nestalo nic jiného, než může potkat kohokoli jiného na prakticky libovolném stroji... protože defekt - píchlá pneu, to se prostě stane a po 30 letech může ten pístní kroužek zkusit jít na výlet taky na lecčems...
proto jsem po vlastních dlouhodobých zkušeonstech přesvědčen, že ČZ a díky konsturkční příbuznosti důležitých věcí i Jawa, jsou při troše údržby, zručnosti a znalostí ohledne funkce motoru, stroje poměrně spolehlivé - jednoduše, vždy jsem dojel.
pech. píše: mám tedy hlavně několik ČZ, ale vzhledem k tomu že mnoho let se seriové motory pro jawu chrlily ve strakonicích, a součástky do určité míry spolehlivost ovlivňující, byly podobné nebo shodné (zapalování, spojka, části elektroinstalace), navíc jedna z nich - 471 má valstně motor jawa, ani,. ze strakonic, jako každá jiná seriová jawa té doby, ale prostě objemově okleštěný dvouválec podobný J634, co se týče konstrukčních řešení.
mno výsledek? ČZ 175/477 Posilube začal jsem s ní, když jí bylo 30 let a byla to moje jediná motorka, jezdiljsem hodně a dodnes na ní jezdím nejvíc, ujel jsem s ní cca100000km za nějakých 11let.
závady byly, ale vždy jsem dojel - šlo o popraskaná lanka, defekty, prasklý řetěz vinou řeť. spojky, utečený pístní kroužek, pár upadlých drátů a defekt přední brzdy, a vloni se vysypala na převodovce 4ka - kolik ta převodovka najela nikdo netuší, ale s novým kolečkem a vidličkami ještě hodně najezdí, byla to její první oprava. Škody způsobené tím, že jsem se s ní párkrát válel po zemi nezmiňuji... velmi oceňuji Posilube, jezdím jako člověk, nemusím míchat olej s benálem.To TI nevěřím, Proto že mám Žaponce v garáži. To je určitě propaganda ze Stakonic a Týnce.
ČZ 250/471 na té jezdím málo, jen pro veter. využití, ale byť zřídka, tak zpravidla delší trasy.. závady? 2x upadlej drát regulátoru dobijení, 2x defekt, ucpaný palivový kohouty (před zakoupením delší dobu stála), prasklý plynový lanko...
ČZ 200 4T roadster? mno na tom jsem nalej cca 10000 a stalo se mi to, že se mi povolila matka na klice co jistí ozubená kola primárního převodu, 1x defekt....
takže s trochou péče, kterou skutečně nepřeháním, ale ani nepodceňuji, se mi na čz v podstatě nestalo nic jiného, než může potkat kohokoli jiného na prakticky libovolném stroji... protože defekt - píchlá pneu, to se prostě stane a po 30 letech může ten pístní kroužek zkusit jít na výlet taky na lecčems...
proto jsem po vlastních dlouhodobých zkušeonstech přesvědčen, že ČZ a díky konsturkční příbuznosti důležitých věcí i Jawa, jsou při troše údržby, zručnosti a znalostí ohledne funkce motoru, stroje poměrně spolehlivé - jednoduše, vždy jsem dojel.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
duše a bezduše, vzhledem k tomu, že dneska je fakt dělají tenké, by byla asi žabomyší válka...
na druhou stranu, jakožto účastník diskuze zde (už lezu léta fakt jen do českých) nechápu, proč sem musí furt lézt nějací pepíci, co jim tatínek koupil nějakou vránu ze země vycházejícího slunce, pořáde tvrdit, že máme sračkomety....
já taky nelezu mezi japonce (ostatně je to tam stejně UDH) říkat jim, že mají sračkomety, i když si to třeba budu myslet, a možná by se našly i nějaký argumenty...
respektuju, aby si každej vybral podle gusta, někdo rád jawu, ať ji má, někdo rád bzuky z japonska ať je má.... ale proč mají potřebu shazovat práci našich předků, která vzhledem k tomu, že většina těch strojů dodnes jezdí, asi nebyla udělaná špatně...
diskuze o komunistech a nekomunistech se zůčastňovat nebudu - když to padlo, byl jsem v první třídě a rozuměl jsem tomu hovno, stejně jako dnes, kdy je mi pomalu 30let, o tom dál vím hovno a míchat ase do toho nebudu... stejně jako nebudu zvolávat, kdo co zkurvil..
ve světě a na trhu už to tak bejvá, že některé značky zaniknou a vznikou jiné... to že česká výroba motocyklů je dneska o přestavbách a maloseriovejch typech, už je prostě tak, a to že tady každej druhej říká, jak by koupil pulce, kdyby ho zase dělali - jsou to kecy, nejspíš nekoupil, tadY nejsou lidi takoví vlastenci..
a to že retrobike není nosnej program, to se prokázalo mnohokrát.
POdivejte se třeba na Kawa w650, krásná retro motorka, dobré parametry, ale nemít majitele mezi svými známými, těžko bych ji potkal..
Triumph bonneville, opět krásná motorka, viděl jsem ji v životě 2x...
Guzzi V7 a Ducati retro jsem neviděl ani jednou, přičemž jsou to opět hezké stroje...
Jawa jde cestou ulítlostí, což je asi náhled správným směrem, jen je to trochu křečovité /třeba v případě classica moc okaté, ale třeba dakar byl tak ulítlej, až se mi líbil, jim asi taky, proto 660 ženou tím směrem...
není prdel dostat něco na trh, ale na druhou stranu nevím, jaké je zákulisí v jawě, možná všelijaké, ale do toho nebudu vstupovat, protože tu situaci neznám a nejsem ani nějaký analytik...
Naposledy editováno 21.02.2011 14:33:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 6 | Včera v 14:08 Dolin |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 368 | 28.12.2024 v 23:57 autocross |
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 15 | 18.12.2024 v 19:40 docent |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 35 | 12.12.2024 v 20:03 TomasRA |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |