Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe, pech.
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
18
Jezdim pořád.
40%
12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 01:06 | Nahoru | #241
Ároš> no ja nevim co ty si viděl a co si kde vyčučel kolik si toho naspravoval, ale takovej džapan jako mam ja, ma vlošku viš ? takže ja bych to tak dramatisky neviděl, ložiska stojej par korun, kliku ti neska vyvaži taky kde kdo, žadnej problem, pistik a kruhy se vejdou do 4 litru max a mužeš si vybrat ruzne výrobce, ruzne ceny včetně orygynalu až třeba po wiseco, uplně f klidu se do desitky vejdu a budu mit zase na par let pokoj, hrozně rad bych viděl stav jawy po 60 tisicich km a stav třeba te moji plečky, pokud bych navic jezdil stylem kde ma jawa své maximalni možnosti, nalita mě ten japonec pod prdelí klidně 150 tisíc ja hlavně ´bych chtěl vidět jawu kera ma nalitano 60 000 na jeden pist nebo bez go ja tě měl za rozumneho ogaru ale tedka nějak sem si to rozmyslel po tom co si vypotil, co se tyka souzení doby, ano do toho se nepouštěj na to nemaš roky, a řek bych při vši uctě k tobě že zatim nemaš ani roky na to aby si posuzoval co kera motorka vydrží, nevim to ani ja po 25 letech ježdění na ruznejch kramech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 01:19 | Nahoru | #242
babajezi> každej mame jine zkušenosti, ano najdeš po dědinach a i městech ruzné sajns fikšn i u nas tady myslim dva orly na jafkach vidavam bloudit po okolí už par desitek let na stejných motorkach nevim akorat kolik je zatim prace a strostí, ja jen interpretuju zkušenosti mojich kamaradu co jafky normalně jezdily, někteří od nova, někteří ojeté. nepočitam to co domě nahučel strjda s fotrem, ja jezdil jak to hned šlo na japoncich a v garaži sem travil minimum času, oproti jawarajdrum ale to je porad dokola, už bylo řečeno mnoho ale to podstatne co bych jako čtenář něčeho zajimaveho o jawach rad četl tady asi nenajdu, stejně jako jinde. Realita a pravda o jawě nebude dána na jeden papir nikdy a proto žijme někteří v bludu dál

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 01:20 | Nahoru | #243
pedal> MOje jawa má 55000 s jednou generálkou,jinak na generálku to chce tak na těch 40 000 co já vim, je to zase podle majitele je jasný že jawa tolik neudělá je totiž rozdíl mezi dvoutaktem a 4T a hlavně ve vnitřním povrchu válců. Nevěděl jsem že se měni vložka u toho tvýho džapana nebo jak se to píše v tom tvým prražáckým slengu, nikdy jsem to neviděl, dycky se to přebrušovalo a myslím se tam nanášela ta vrstva nikasilu, nevim abych nekecal nikdy jsem se o to nezajímal protože se měě to netýkalo, ale stálo to okolo 6 litrů. generálka za 10 to je celkem optimistická cena, jo a to že vydrží XR 60 000 to by bylo podle mě hodně dobrej výkon, to by se s tím muselo slušně zacházet měnit oleje zvčas a podobně. Krom toho vložku má i moje jawa 350

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 01:28 | Nahoru | #244
pedal> jaká zase pravda, pravda stojí dole v garáži, na tom nejni co řešit. Když chceš pohodlí tak skončíš u japonce, já bych ho měl taky nestudovat VUT, sice ne kvůli pohodlí ale kvůli kobylám ale to je jedno, říkáš tu že jawa nedojede, to je ale blbost a výmysl, jawa potřebuje trochu víc péče než japonec, ale u mě to vypadá že chce častěji umýt, občas pomáznout lanka a podobně, dojel jsem s ní na slovensko a zpět s napůl upadeným stírracím kroužkem na altíku, přiletovaným na studenák, a dojel jsem , s ní jsem dojel vždy , fechtl se sral víc, ale simson to nejni taky žádná hitparáda, lépe řečeno po tom co jsem jich asi osum nebo víc kusů spravoval tak ten křáp nemůžu cejtit

Jawablázni

21.2.2011 v 01:30 | Nahoru | #245
Pokud se nepletu tak jezdí po republice i poslední typy Jaw s nájezdem přes 100000km!
Myslím, že Šíma nebo někdo podobnej nalítal na 593 v kuse 150 000 km.! Nemyslím, že to byly špatný motorky.Dokonce pořád ještě jezdí 630 kterou jsem jezdil před téměř 40 lety. A že jsem tomu motoru dával za uši !
100 000km.

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 08:31 | Nahoru | #246
Ároš> dobrej nápad děkuju:)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 09:18 | Nahoru | #247
www.bert.cz/mototesty/testovaniskoncilo.html Je to povedený motor. Lítám s ním devátý rok po hvozdech, řekách, lesích a soutěžích v enduromarathonech a drží..

Jawablázni

21.2.2011 v 09:27 | Nahoru | #248
A pokud jde o spolehlivost klasických Jawek, tak musím konstatovat, že výborná. Na své 250/559 jsem několikrát projel Čechy, Slovensko. Byla semnou dvakrát u moře a zdolal ty nejvyšší passa v Alpách. To vše několikrát. Udělal jsem jí jednou a od té doby 8 let jezdím. Za 30 000Km jsem měnil jen preventivně řetěz, nějaké to lanko a žárovky. Je na ní absolutní spolehnutí a dostává zabrat s plně naloženým Pávem. Dálkový rekord byl 560Km za den. ČR - dálnice Německo a večer nocování ve Švýcarsku. Jel bych to znova. Plně jí věřím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 09:29 | Nahoru | #249
MartinED250> Co k tomu dodat !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 09:38 | Nahoru | #250
babajezi> Nic. Tohle je pro ostatní důkaz. Ono je to trošku o tom, že na i ten nejmenší servis u Jawek občas lidi kašlou, říkají si na co? Vždyť jde jen o promazání, občasného seřízení předstihu, vyčištění uhlíků...Je to tak jednoduchý stroj, že už ani více být nemůže. A pak to tak dopadá. Vidím to i na svém OHC, které má u široké populace pověst sráče. Nemohu s tím souhlasit. Když je pečlivě složeno a má nezbytnou údržbu jezdí vesele a spolehlivě. Jezdím ho dost a ještě mi nedalo příčinu abych mu nevěřil..
Mimochodem babajezi, koukám, že si na kavčáku zachytil i mou a bráchovu panelku..
http://cobra357.rajc...OHANKY/#DSC_6467.jpg
Ta stará červená krásná SUZUKA GS550 vedle mé 559 je kamaráda. A právě on už z našich dovolených jel domů dvakrát na vozíku.... Jawy dojely vždy.

Jawablázni

21.2.2011 v 09:44 | Nahoru | #251
[url= Tři roky stará fotka. Dnes už jich tam je více.. ´To by na nespolehlivém stroji asi těžko šlo. Ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 09:52 | Nahoru | #252
Martine, co k tomu dodat? Třeba bys mohl rozvést své dodělky a úpravy na pulcovi (někde jsem to už od Tebe četl), abys mu zvedl kvalitu a spolehlivost, stejně tak (jak sám píšeš u 559: Udělal jsem jí jednou a od té doby 8 let jezdím) by bylo fér přiznat, že seriové stroje vyjíždějící z fabriky neměly všechny stálou kvalitu - ale to nikde v auto-moto-průmyslu, viz známé pondělní/páteční výrobky...

Já kruci nebojuju proti výrobkům z Jawy (to bych nesměl mít jeden doma ), mne jenom míchá ta nesmyslná glorifikace fabriky, ze které od války vyjížděla jenom jedna modelová řada (co deset let faceliftovaná), vyráběná masově pro nenáročné trhy zemí východního bloku a třetího světa. Ano, uznávám, že v nich jistá blbovzdornost výrobku byla/je na místě, pak se dobře plácá po ramenou, že padesát let starý stroj stačí nafoukat gumy, dolít benzín, třikrát šlápnout na startpáku a JEDU! Ale to není zásluha Jawy, to je dáno velmi jednoduchou (už předválečnou) koncepcí vzduchem chlazeného dvoutaktu s rozvodem řízeným pístem!

Úspěch značky je dle mne měřitelný širokou škálou modelů kvalitně vyráběných ve velkých seriích a to vše jdoucí ruku v ruce se sportovními úspěchy ve všech (nebo aspoň ve více) odvětvích motosportu. Nic víc, nic míň

e: pár překlepů

Naposledy editováno 21.02.2011 09:55:24

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 09:54 | Nahoru | #253
MartinED250> Že ses nepřihlásil? Mohli jsme pokecat a dát pivko s kamarádama. Bylo tam spousta slavnejch lidí. Mrázek, Sainer, Karásek, Kvěch atd.
Tak na jaře !!

Jawablázni

21.2.2011 v 10:14 | Nahoru | #254
Určitě. Jasný.

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 10:30 | Nahoru | #255
Nebzyk> Ahoj. Pulec má navíc jen těsněná ložiska v dynamu (dříve se nevyráběla) a má nahrazen regulátor dobíjení elektronickým českým AEV z Kroměříže. Původní relé fungovalo, ale bylo už v hodně žalostném stavu. Druhou úpravou je svedení oddychu od motoru do nádobky v kastlíku a třetí je lepší přítlačná talíř wpojky, který se neprohybá a zlepšuje tak činnost spojky po zahřátí. Tyhle věci ale nemají zas tak přímou souvislost s "bolestmi" pětistovek jak všude kolem čtu. Panelka není ani lakovaná. Má puvodní barvu. Jsou dělány jen chromy, udělaná GO motoru a je tam inplantováno Vape. Co se týče nové porevoluční Jawy, tak ta mě nezajímá.. Nehlasoval jsem pro ni ani v anketě motocykl roku..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 11:48 | Nahoru | #256
Souhlas s Nezbykem. Mám mít rád Jawu jen proto, že jsem Čech? A když ne, tak nejsem vlastenec? To je hloupost. Mám rád Jawu, protože jsem s ní něco prožil. A vždycky mě pobaví ta hláška, že nějaká motorka nebo značka má, popřípadě nemá duši. Čím je to dané? Tím jak vypadá? Vzhled je dost individuální. Nebo tím, že je poruchová? Nebo výkonem, případně množstvím vyrobených / registrovaných kusů? A kde je ta hranice, která motorka ještě duši má a která už ne? Pro mě měla obě moje Jawky stejnou duši, jako má Transalp a jako má Číza. Není to ani o značce, jako o vztahu k motorce. O tom, co jsem s ní prožil. Znám kluky, kteří mají Japonce a Transalp je pro ně nudná a bezduchá motorka. Tak jak to tedy je?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 12:24 | Nahoru | #257
Kire640> Duši svému motocyklu dává jezdec.Značka s tím nemá co dělat.

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 12:35 | Nahoru | #258
babajezi>

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 12:46 | Nahoru | #259

babajezi píše: Kire640> Duši svému motocyklu dává jezdec.Značka s tím nemá co dělat.


Naprosto s Tebou souhlasím. Ale dost lidí si to neuvědomuje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 12:53 | Nahoru | #260
Duše motocyklu?? Co je to za kravinu-na to sem nikdy nehrál- buď se Mě motorka líbí a pasuje Mě pod zadek a nebo je vše špatné.Začínal sem na JAWĚ, mám JAWY a jezdím na nich. Jestli dá pánbů, tak na nich bude jezdit i můj vnuk. Ano sem pyšnej- rozumněj- NACIONALISTA na značku JAWA a na lidi, kteří tvořili historii této značky-potažmo i značky ČZ.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 12:59 | Nahoru | #261
Ještě že u motorek nehledáte charisma...

Naposledy editováno 21.02.2011 12:59:48

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 13:12 | Nahoru | #262

rancher píše: Ještě že u motorek nehledáte charisma...

Rancher-charisma???To je ňáký cizí slovo. To bude určitě něco neslušnýho. HAMBáŘi!!!!!!!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 13:14 | Nahoru | #263
bimbo750> Ona to, logicky vzato samozřejmě kravina je, ale většina motorkářů ví, co je tím míněno.Já to vidím asi takhle:
Jezdil jsem za ta leta obrovský množství motocyků a nejen seriových.Celá řada z nich se mi líbila a výborně se mi na nich jezdilo. Ale jen o třech bych řekl že "měli duši". O to větší mám radost že jedna z nich pořád stojí v mé garáži. A kdybych měl z těch třech vybrat jen jednu tak by to za ta dlouhá léta byl jednoznačně Sadílek 350. Ta motorky prostě duši měla!!

Ale v tomhle případě co jezdec- to názor. A je to správně.

A hledat na motorce charisma by bylo možná logičtější než v ní hledat duši. Jenže to by už bylo něco jiného.To už by byl spíš vizuální vjem.

Naposledy editováno 21.02.2011 13:16:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 13:25 | Nahoru | #264
babajezi> já mám teda duši v přední i zadní gumě, takže jí hledat nemusím!

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 13:37 | Nahoru | #265

babajezi píše: bimbo750> Ona to, logicky vzato samozřejmě kravina je, ale většina motorkářů ví, co je tím míněno.Já to vidím asi takhle:
Jezdil jsem za ta leta obrovský množství motocyků a nejen seriových.Celá řada z nich se mi líbila a výborně se mi na nich jezdilo. Ale jen o třech bych řekl že "měli duši". O to větší mám radost že jedna z nich pořád stojí v mé garáži. A kdybych měl z těch třech vybrat jen jednu tak by to za ta dlouhá léta byl jednoznačně Sadílek 350. Ta motorky prostě duši měla!!

Ale v tomhle případě co jezdec- to názor. A je to správně.

A hledat na motorce charisma by bylo možná logičtější než v ní hledat duši. Jenže to by už bylo něco jiného.To už by byl spíš vizuální vjem.

Já sem to samozřejmě ,napsal trochu v nadsázce. Je Mě jasný o čem píšeš(Když si starej pes a máš něco odježdíno) - neuraž se to nemyslím vůbec zle. Ale jak sem řekl- motorka mě musí sedět pod prdelí a musím mít radost z jízdy. Na Sadílkovy sem v životě neseděl- nemám možnost porovnat. Měl sem ,ale pod zadkem. HD-WLC 750,Indian Police750, M-72, BMV, Zundap a několik hafo JAW. Každá měle něco do sebe.Některé se nechtělo do zatáčky, z další sem se rval, když sem jí ze zatáčky rovnal atd.Každýmu sedí něco jiného.

Naposledy editováno 21.02.2011 13:41:19

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 13:43 | Nahoru | #266

rancher píše: babajezi> já mám teda duši v přední i zadní gumě, takže jí hledat nemusím!

Kdyby si měl Žaponce -tak máš BEZDUŠOVKY!!!!! Tak vidíš jakej máš šit. Řekl by Ti ,asi Pedál.

Jawablázni

21.2.2011 v 13:54 | Nahoru | #267
Lepší šit, co jezdí, než motka co stojí věčně na servisu, víc než na parádu ji používám jako dopravní prostředek, nenajezdím sice tolik jako ostatní hustoborci, zato nemusím stáčet tachometr... Spíš bych měl ještě dotáčet navíc...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 14:14 | Nahoru | #268
mám tedy hlavně několik ČZ, ale vzhledem k tomu že mnoho let se seriové motory pro jawu chrlily ve strakonicích, a součástky do určité míry spolehlivost ovlivňující, byly podobné nebo shodné (zapalování, spojka, části elektroinstalace), navíc jedna z nich - 471 má valstně motor jawa, ani,. ze strakonic, jako každá jiná seriová jawa té doby, ale prostě objemově okleštěný dvouválec podobný J634, co se týče konstrukčních řešení.

mno výsledek? ČZ 175/477 Posilube začal jsem s ní, když jí bylo 30 let a byla to moje jediná motorka, jezdiljsem hodně a dodnes na ní jezdím nejvíc, ujel jsem s ní cca100000km za nějakých 11let.
závady byly, ale vždy jsem dojel - šlo o popraskaná lanka, defekty, prasklý řetěz vinou řeť. spojky, utečený pístní kroužek, pár upadlých drátů a defekt přední brzdy, a vloni se vysypala na převodovce 4ka - kolik ta převodovka najela nikdo netuší, ale s novým kolečkem a vidličkami ještě hodně najezdí, byla to její první oprava. Škody způsobené tím, že jsem se s ní párkrát válel po zemi nezmiňuji... velmi oceňuji Posilube, jezdím jako člověk, nemusím míchat olej s benálem.

ČZ 250/471 na té jezdím málo, jen pro veter. využití, ale byť zřídka, tak zpravidla delší trasy.. závady? 2x upadlej drát regulátoru dobijení, 2x defekt, ucpaný palivový kohouty (před zakoupením delší dobu stála), prasklý plynový lanko...

ČZ 200 4T roadster? mno na tom jsem nalej cca 10000 a stalo se mi to, že se mi povolila matka na klice co jistí ozubená kola primárního převodu, 1x defekt....

takže s trochou péče, kterou skutečně nepřeháním, ale ani nepodceňuji, se mi na čz v podstatě nestalo nic jiného, než může potkat kohokoli jiného na prakticky libovolném stroji... protože defekt - píchlá pneu, to se prostě stane a po 30 letech může ten pístní kroužek zkusit jít na výlet taky na lecčems...

proto jsem po vlastních dlouhodobých zkušeonstech přesvědčen, že ČZ a díky konsturkční příbuznosti důležitých věcí i Jawa, jsou při troše údržby, zručnosti a znalostí ohledne funkce motoru, stroje poměrně spolehlivé - jednoduše, vždy jsem dojel.

(reakce na) Jawablázni

21.2.2011 v 14:23 | Nahoru | #269

pech. píše: mám tedy hlavně několik ČZ, ale vzhledem k tomu že mnoho let se seriové motory pro jawu chrlily ve strakonicích, a součástky do určité míry spolehlivost ovlivňující, byly podobné nebo shodné (zapalování, spojka, části elektroinstalace), navíc jedna z nich - 471 má valstně motor jawa, ani,. ze strakonic, jako každá jiná seriová jawa té doby, ale prostě objemově okleštěný dvouválec podobný J634, co se týče konstrukčních řešení.

mno výsledek? ČZ 175/477 Posilube začal jsem s ní, když jí bylo 30 let a byla to moje jediná motorka, jezdiljsem hodně a dodnes na ní jezdím nejvíc, ujel jsem s ní cca100000km za nějakých 11let.
závady byly, ale vždy jsem dojel - šlo o popraskaná lanka, defekty, prasklý řetěz vinou řeť. spojky, utečený pístní kroužek, pár upadlých drátů a defekt přední brzdy, a vloni se vysypala na převodovce 4ka - kolik ta převodovka najela nikdo netuší, ale s novým kolečkem a vidličkami ještě hodně najezdí, byla to její první oprava. Škody způsobené tím, že jsem se s ní párkrát válel po zemi nezmiňuji... velmi oceňuji Posilube, jezdím jako člověk, nemusím míchat olej s benálem.To TI nevěřím, Proto že mám Žaponce v garáži. To je určitě propaganda ze Stakonic a Týnce.

ČZ 250/471 na té jezdím málo, jen pro veter. využití, ale byť zřídka, tak zpravidla delší trasy.. závady? 2x upadlej drát regulátoru dobijení, 2x defekt, ucpaný palivový kohouty (před zakoupením delší dobu stála), prasklý plynový lanko...

ČZ 200 4T roadster? mno na tom jsem nalej cca 10000 a stalo se mi to, že se mi povolila matka na klice co jistí ozubená kola primárního převodu, 1x defekt....

takže s trochou péče, kterou skutečně nepřeháním, ale ani nepodceňuji, se mi na čz v podstatě nestalo nic jiného, než může potkat kohokoli jiného na prakticky libovolném stroji... protože defekt - píchlá pneu, to se prostě stane a po 30 letech může ten pístní kroužek zkusit jít na výlet taky na lecčems...

proto jsem po vlastních dlouhodobých zkušeonstech přesvědčen, že ČZ a díky konsturkční příbuznosti důležitých věcí i Jawa, jsou při troše údržby, zručnosti a znalostí ohledne funkce motoru, stroje poměrně spolehlivé - jednoduše, vždy jsem dojel.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.2.2011 v 14:26 | Nahoru | #270
bimbo: pro Pedála... bezdušovky může mít i jawa... podmínkou jsou lité disky... na drátovejch to bez duše prostě nejde, čestnou výjimku má BMW, APrilia a některé šplapačky, kde to mají zmáknuté ta, že dráty jsou zapleteny buď do patky ráfku, nebo do disku kolmo k ráfku mimo vlastní plochu pneu.

duše a bezduše, vzhledem k tomu, že dneska je fakt dělají tenké, by byla asi žabomyší válka...

na druhou stranu, jakožto účastník diskuze zde (už lezu léta fakt jen do českých) nechápu, proč sem musí furt lézt nějací pepíci, co jim tatínek koupil nějakou vránu ze země vycházejícího slunce, pořáde tvrdit, že máme sračkomety....

já taky nelezu mezi japonce (ostatně je to tam stejně UDH) říkat jim, že mají sračkomety, i když si to třeba budu myslet, a možná by se našly i nějaký argumenty...

respektuju, aby si každej vybral podle gusta, někdo rád jawu, ať ji má, někdo rád bzuky z japonska ať je má.... ale proč mají potřebu shazovat práci našich předků, která vzhledem k tomu, že většina těch strojů dodnes jezdí, asi nebyla udělaná špatně...

diskuze o komunistech a nekomunistech se zůčastňovat nebudu - když to padlo, byl jsem v první třídě a rozuměl jsem tomu hovno, stejně jako dnes, kdy je mi pomalu 30let, o tom dál vím hovno a míchat ase do toho nebudu... stejně jako nebudu zvolávat, kdo co zkurvil..

ve světě a na trhu už to tak bejvá, že některé značky zaniknou a vznikou jiné... to že česká výroba motocyklů je dneska o přestavbách a maloseriovejch typech, už je prostě tak, a to že tady každej druhej říká, jak by koupil pulce, kdyby ho zase dělali - jsou to kecy, nejspíš nekoupil, tadY nejsou lidi takoví vlastenci..

a to že retrobike není nosnej program, to se prokázalo mnohokrát.

POdivejte se třeba na Kawa w650, krásná retro motorka, dobré parametry, ale nemít majitele mezi svými známými, těžko bych ji potkal..

Triumph bonneville, opět krásná motorka, viděl jsem ji v životě 2x...

Guzzi V7 a Ducati retro jsem neviděl ani jednou, přičemž jsou to opět hezké stroje...

Jawa jde cestou ulítlostí, což je asi náhled správným směrem, jen je to trochu křečovité /třeba v případě classica moc okaté, ale třeba dakar byl tak ulítlej, až se mi líbil, jim asi taky, proto 660 ženou tím směrem...

není prdel dostat něco na trh, ale na druhou stranu nevím, jaké je zákulisí v jawě, možná všelijaké, ale do toho nebudu vstupovat, protože tu situaci neznám a nejsem ani nějaký analytik...

Naposledy editováno 21.02.2011 14:33:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 6 Včera v 14:08 Dolin
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 368 28.12.2024 v 23:57 autocross
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka Jirk_K 15 18.12.2024 v 19:40 docent
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka martingrey 35 12.12.2024 v 20:03 TomasRA
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... Jirk_K 3 3.12.2024 v 19:27 kokoška.

TOPlist