1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
mám ktm 1190 adv,která snad jako první v oblasti cestovních endur vyjela prošpikovaná elektronikou-má to elektronický plyn, kontrolu trakce,ABS(a to s nějakým revolučním systémem,který má i náklonové čidlo a mělo by to bezpečně brzdit i v náklonu),elektronické tlumiče...... a i když ta motorka má taky svoje bolesti,které se tady na fóru už několikrát řešily(nenajdeš je,protože je schválně smazali),tak neexistuje,že by motor někdy zdechnul,střelil do sání a nebo vůbec jakkoliv zakolísal.
v tomto směru ta mašina funguje naprosto fantasticky o elektronice v podstatě nevíš,dokud nezačne pracovat.......
tím chci říct,že to jde i bez střílení a zdechání a šlo to v době,kdy se o "nové" africe ještě ani nešuškalo.......
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Tohle je ABS MSC z roku 2014 poprvé použito na motocyklu KTM 1190 Adventure. Africa ho nemá, takže kolo se ti dle videa nezablokuje, nesložíš to, ale vzpřímí se ti motorka, přestaneš zatáčet a vyletíš ze zatáčky.
Takže nespoléhat na techniku, pokud nevíš jak funguje !!!
Problém může být i s kontrolou trakce, pokud bude nastavena na vyšší úroveň prokluzu při větším náklonu a řídící jednotka nemá informace ze snímače náklonu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
A co na to tohle ABS? Jak ví, kolik může při jakém náklonu brzdit? Nebo jinými slovy - máte někdo vyzkoušeno, že to v náklonu zabrzdí na suchým asfaltu i na nějakým volezlým mokrým vylepšeným o listí nebo blátíčko?
Naposledy editováno 09.02.2018 07:08:52
karf píše: technick> Nedávno jsem se bavil s jedním kamioňákem o tom grupáči na d1. Říkal, že mají v kamionech hodně adaptivní tempomat a brzdovej asistent, kterej hlídá prostor před autem a v případě nějaký predikce kolize varuje a nebo aktivně zabrzdí. No logická otázka je, že když je suchej asfalt, tak může při 80km/h varovat třeba při 200m překážce, při 100m probrat "ťuknutím" na brzdy a při 50m to zašlápnout a ubrzdit. Co ale když je mokro nebo sníh? Vzdálenosti jsou pak 2-5x delší.
A co na to tohle ABS? Jak ví, kolik může při jakém náklonu brzdit? Nebo jinými slovy - máte někdo vyzkoušeno, že to v náklonu zabrzdí na suchým asfaltu i na nějakým volezlým mokrým vylepšeným o listí nebo blátíčko?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
samozřejmě,už se tady x-krát řešilo,že nadprůměrný řidič,který je plně soustředěný reaguje ještě lépe,než zmínění asistenti......,jenže i když je tady na fóru nadprůměrných drtivá většina,tak se stále padá na probržděné přední kolo a podobné ,naprosto stupidní chyby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Já to neberu tak, že to je kravina nebo že to mají blbě udělaný. Jen se zamýšlím nad tím, jestli to funguje i za jiných podmínek, než suchý asfalt na videu, protože ty adaptivní asistenti brzd v kamionech jaksi ne.
Dolph-cz píše: karf> ber to tak,že tohle všechno jsou jen jízdní asistenti.takže mají pomáhat,mají snižovat riziko způsobené řidičovou nepozorností,nebo neschopností......,ale není to autopilot.
samozřejmě,už se tady x-krát řešilo,že nadprůměrný řidič,který je plně soustředěný reaguje ještě lépe,než zmínění asistenti......,jenže i když je tady na fóru nadprůměrných drtivá většina, tak se stále padá na probržděné přední kolo a podobné ,naprosto stupidní chyby.
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Vůbec tuhle technologii nepomlouvám ani neodsuzuji, jen je potřeba vědět, že to opravdu není nic jiného než jen další snížení brzdné síly a prodloužení brzdné dráhy výměnou za zachování zvolené trasy.
Jsou případy, kdy naopak narovnání směru jízdy v zatáčce, tím možnost brzdit opravdu na krev a skončit v příkopu třeba ve třicítce je lepším řešením, než pokračovat v oblouku, pomocí MSC snížit rychlost na šedesát a v téhle rychlosti to plesknout do traktoru.
Naposledy editováno 09.02.2018 09:55:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Eso_Rimmer píše: vilemx> tak neni to o tom, ze to prestane brzdit v naklonu. zmensi ti to tlak, aby se nebloklo kolo a masina byla stale ovladatelna. koneckoncu... narovnat to a poslat do prikopu to muzes vzdycky jasne, neni to vsemocne a jak pises, slouzi to primarne k ubrani brzdne sily.
Asi si nerozumíme. Netvrdím, že ABS s MSC vždy v náklonu přestane brzdit, ale že za určitých situací, stejně jako obyčejné ABS, přestat brzdit může (nebo bude brzdit jen slabě). To, co ty píšeš, je přece popis funkce standardního ABS - sníží tlak (brzdnou sílu) tak, aby se nebloklo kolo a vozidlo zůstalo ovladatelné. MSC k tomu přidává bonus, že brzdnou sílu sníží ještě o trochu víc, aby bržděním vyvolané zpomalení nebylo tak velké, aby motorku narovnávalo a nutilo ji napřímit oblouk.
Protože MSC neovládá změnu těžiště (přesouvání nějakého závaží) ani změnu geometrie (něco jak ta samopojízdná motorky od Hondy), tak ani nemá jinou možnost, jak zachovat motorku v oblouku, než nedovolit prudčeji brzdit.
Naposledy editováno 09.02.2018 11:06:36
vilemx píše: Asi si nerozumíme. Netvrdím, že ABS s MSC vždy v náklonu přestane brzdit, ale že za určitých situací, stejně jako obyčejné ABS, přestat brzdit může (nebo bude brzdit jen slabě). To, co ty píšeš, je přece popis funkce standardního ABS - sníží tlak (brzdnou sílu) tak, aby se nebloklo kolo a vozidlo zůstalo ovladatelné. MSC k tomu přidává bonus, že brzdnou sílu sníží ještě o trochu víc, aby bržděním vyvolané zpomalení nebylo tak velké, aby motorku narovnávalo a nutilo ji napřímit oblouk.
Protože MSC neovládá změnu těžiště (přesouvání nějakého závaží) ani změnu geometrie (něco jak ta samopojízdná motorky od Hondy), tak ani nemá jinou možnost, jak zachovat motorku v oblouku, než nedovolit prudčeji brzdit.
karf píše: Dolph-cz> V podstatě mi tam ještě chybí informace o příčným/podélným zrychlení - to kdyby tam měli, tak poznají, že motorka klouže do strany, ale vzhledem k tomu že to má každej smartphone, tak to tam asi bude
Já to neberu tak, že to je kravina nebo že to mají blbě udělaný. Jen se zamýšlím nad tím, jestli to funguje i za jiných podmínek, než suchý asfalt na videu, protože ty adaptivní asistenti brzd v kamionech jaksi ne.
jasně,že adaptibilní tempomat neví,jaká je cesta a nezpočítá si brzdnou dráhu,ale zato si můžeš nastavit vzdálenost jakou má uržovat od auta jedoucího před tebou.tohle už musí posudit řidič.
vilemx píše: Asi si nerozumíme. Netvrdím, že ABS s MSC vždy v náklonu přestane brzdit, ale že za určitých situací, stejně jako obyčejné ABS, přestat brzdit může (nebo bude brzdit jen slabě). To, co ty píšeš, je přece popis funkce standardního ABS - sníží tlak (brzdnou sílu) tak, aby se nebloklo kolo a vozidlo zůstalo ovladatelné. MSC k tomu přidává bonus, že brzdnou sílu sníží ještě o trochu víc, aby bržděním vyvolané zpomalení nebylo tak velké, aby motorku narovnávalo a nutilo ji napřímit oblouk.
Protože MSC neovládá změnu těžiště (přesouvání nějakého závaží) ani změnu geometrie (něco jak ta samopojízdná motorky od Hondy), tak ani nemá jinou možnost, jak zachovat motorku v oblouku, než nedovolit prudčeji brzdit.
brždění v zatáčce je moje specialita
jako,ne,že bych jezdil tak špatně,ale nemám problém si v zatáčce i v náklonu přibrzdit,když jedu moc rychle.(vím,že jsou takoví,co mají hrůzu v náklonu sáhnout na brzdu)
a 1190 brzdí v náklonu úplně normálně,limit brzdového účinku v náklonu je možná potlačený,ale rozhodně v úrovni,kde si vědomě asi nikdo silněji brzdit nedovolí.ABS,trakce,plyn je na téhle motorce odleděné opravdu luxusně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
vilemx píše: ABS MSC v principu není nic jiného, než další snížení brzdného účinku na tak velkou, resp. malou intenzitu, aby součet všech sil neměl tendenci motorku narovnat. ABS klidně na šotolině, bahně, náledí úplně přestane brzdit (aby zabránilo zablokování kola), tak úplně stejně může ABS MSC přestat brzdit v zatáčce, aby prioritně zabránilo změně směru motorky.
Vůbec tuhle technologii nepomlouvám ani neodsuzuji, jen je potřeba vědět, že to opravdu není nic jiného než jen další snížení brzdné síly a prodloužení brzdné dráhy výměnou za zachování zvolené trasy.
Jsou případy, kdy naopak narovnání směru jízdy v zatáčce, tím možnost brzdit opravdu na krev a skončit v příkopu třeba ve třicítce je lepším řešením, než pokračovat v oblouku, pomocí MSC snížit rychlost na šedesát a v téhle rychlosti to plesknout do traktoru.
Myslím, že ten vyspělejší systém dokáže také optimálněji rozdělit brzdnou sílu na přední a zadní kolo a tím ovlivnit chování motorky v zatáčce. V případě, že řidič sám motorku v náklonu narovná, MIU snímač (tzv.náklonové čidlo) to zaregistruje a ABS bude podle toho fungovat jinak než v hlubokém náklonu. Tyhle chytré krabičky snímají podélné, příčné a úhlové zrychlení v 5-ti nebi 6-ti osách, dokážou např. reagovat na zvedání zadního kola při brždění a využívají je také systémy anti-wheelie nebo kontrola trakce. Osobně mám na motorce jen elektronické vstřikování, ale sem tam se svezu na novinkách s těmito vymoženostmi a musím říct, že mi občas dost pomohly, zvládat výkony 150-200 PS bez asistentů je makačka a jezdit na půl plynu není můj styl.
Naposledy editováno 09.02.2018 15:13:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
http://www.autoforum...dy-nejsou-to-prave/.
Netvrdím, že je to pravda, spíš, že natočit se dá ledacos a pokud jde o marketing, tak vlastně cokoli.
A k té jízdě na hraně adheze. John Surtees (jediný mistr světa na motorce i F1) odpověděl na otázku, jaký je rozdíl mezi jízdou autem a motorkou, že dokud nejedeš autem smykem, jedeš pomalu a u motorky už je to příliš. To docela vystihuje situaci s ABS i jinými pomocníky. Auto prostě nemusí držet rovnováhu a může si dovolit určitý boční prokluz. Na motorce to většinou končí pádem. I M.Marguez byl v roce 2017 při MS na zemi velmi často. Proto má otázka zněla, co udělá ABS s podporou čehokoli, když v náklonu na hraně adheze (tedy již odstředivá síla působící na přední kolo je limitní pro udržení pneumatiky na hranici smeknutí) a prudce zabrzdím. Auto prostě na moment zablokuje kolo, odbrzdí atd. a způsobí "zvětšení" rádiusu. Jakmile u motorky brzda vyvine minimální brzdný účinek, pneu ztratí adhezi a podklouzne. Dojde ke zvětšení rejdu a přední kolo se už "nechytne". Nebo mi to prosím vysvětli.
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Čtu tady, že se trápíš s občasným zdecháním motoru, střílením do sání, je dávno známé pravidlo, že velké dvouválce potřebují dobře nakrmit a to se jaksi neshoduje s duchem doby ve znamení senzačně nízkých emisí a spotřeby, takže konstruktéři Hondy asi hodně balancovali na hraně mezi optimálním chodem motoru a enviromentálními parametry. S ride-by-wire je řešení snadnější, ale je to dražší, takže ho CRF1000 dostala až letos. Mimochodem litrový V-Strom mívá údajně občas podobné projevy a od konce roku 2017 se na nich v rámci svolávačky mění řídící jednotky s upraveným softwarem.
V mém prvním příspěvku jsem reagoval na debatu ohledně corner ABS, opravdu si myslím že to není jen o dalším omezení brzdné síly v závislosti na náklonu. Moje osobní zkušenosti s elektronikou nabírám během ježdění, za rok musím chtě nechtě projet cca 200 strojů, mezi nimi i ty high tech, většinou jen krátké jízdy ale ve všech režimech a za různých podmínek. A tak si prostě všímám, že se semiaktivím pérováním a 170 PS hrnu 180 km/h na rozbité okresce a mám pocit jízdy podle vyhlášky. Nebo třeba Tuono V4 si na mokru hrábne při řazení z V. na VI. v rychlosti hrubo přes 200 km/h, zacuká to pod prdelí, zabliká ATC, ale než stihneš ubrat je to vše zase v klidu. Často si říkám, mít to v garáži jsem do 3 měsíců bez papírů nebo na krchově.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
NemaLbc píše: Eso_Rimmer> Nedá mi to a když jsem se nad tím zamyslel, se Tě musím zeptat o čem píšeš? 1. průjezd zatáčkou za běžného dopravního provozu, kdy se snažíš jet co nejrychleji? 2. Na okruhu, kdy již po "stém" průjezdu tlačíš každou setinku dolů a znáš naprosto přesně limity své i okolností? A opět to není žádný útok vůči Tvé osobě. Jen dotaz na posouzení situace. Předem děkuji za určitou toleranci k mým názorům.
ahoj. neni potreba se omlouvat za tve prispevky, pises srozumitelne a velmi slusne. to tady nebyva vzdy pravidlem. k tvym problemum s dealerem a masinou. jsem zcela presvedceny, ze o tom Honda vi. na druhou stranu dokazu pochopit, ze si s tim momentalne proste nedokazi poradit, nemohu ale vyloucit ani to, ze se jim do vetsiho zasahu do masiny proste nechce. nevarim z vody, mluvim o orgumentech lidi, majitelu novych AT, kteri resily problem s ramem a pod. a jak to nakonec dopadlo. ale to sem momentalne nechci tahat. cas bezi a zaruka ti pomalu mizi. osobne bych jim napsal slusne formulovany mail, nebo doporuceny dopis. V nem jim sdel, ze nechas vlastnosti posoudit soudnim znalcem v oboru motocyklu, nechas vypracovat odborny posudek a jestlize se prokaze, ze ma motocykl jasne vady neslucujici se s komfortnim uzivanim, budes po nich pozadovat napravu vcetne financnich nakladu na tento posudek. Dalsi krok bych nechal uz pripadne na pravnikovi. Samozrejme bych jim sdelil to, ze se oslovis i centralu Hondy s dotazem, jestli se jedna opravdu o „normalni" vlastnosti stroje. Komunikoval bych slusne, nicmene durazne a hlavne vse pisemne (rozumej mailem, pripadne doporucene. mas SZ, jak jsi zadal o kontakt. drzim ti palce.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
geloš píše: NemaLbc> Předně naučit se problematické chování motoru vyvolat, vychytat podmínky a jízdní režimy za kterých se problém nejčastěji projeví. To kvůli reprodukovatelnosti závady. A pak navštívit servis s diagnostikou zaměřený na tvůj model, nejspíš asi nějaký dealer Hondy co má s novýma Africama dost zkušeností. Většina servisů připojí diagnostiku, zkoukne paměť závad a fertig, ale o tom to není. Dobrý diagnostik vidí na výpisu parametrů za chodu do motoru jako do hubené kozy. Jde to i loggovat za jízdy v normálním provozu a pak zpětně v klidu vyhodnotit záznam. Já mám takové vybavení ale jen pro Suzuki a italské kousky, takže s Africou ti konkrétně nepomůžu. Ale zameřil bych se na snímač klapky, snímač tlaku v sání, lambda sondu, PAIR systém. Spojit se můžeme přes soukr.zprávy, napiš mi tvůj telefon, strašně nerad píšu.
sice s tebou nemuzu neslouhlasit, ale osobne bych se na jakekoliv hrabani v masine se zarukou vykaslal. bude to akorat pripadny argument (kdyz zjisti jakykoliv neodborny zasah) pro to, aby ho poslali k sipku. osobne pouzivam (auta) na detailni mereni jednotlivych komponentu osciloskop, kde si napichnu co potrebuju a po jizde vyhodnotim. je to ta nejlepsi vec.Naposledy editováno 10.02.2018 08:50:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 22 | 24.7.2024 v 19:21 Juraj22 |
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | AfricaXena | 30 | 8.7.2024 v 10:38 fanda5 |
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | MirSe | 68 | 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO |