Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: kurvafix, který makaron v aprilii konstruoval stojanek? Sem o něj štrejchl v zatáčce a asi sem se lekl, narovnál a vyletěl tak půl metra mimo silnic. Trenky zázrakem čisté
přitom takový náklon asi nemám, na přední ještě poser tak 3mm
co s tím? přitvrdit zadek nebo víc vysedávat?
Třetí vyjíždka a už tak prasim
blbe na tom drepis a nebo tl mas vzadu mekky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ale myslel jsem že takovou motorku dostanu na limit až za dýl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: dakarista> mám tam sérii, tak zkusím přidat..
ale myslel jsem že takovou motorku dostanu na limit až za dýl
na limit jsi ji nedostal, chyba je mezi riditky a sedlem
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Já si na rsv škrtnul stojanem jednou v životě a to už jsem byl opravdu hodně přehecovanej, celý odpoledne jezdil jeden úsek dokola a když to škrtlo, ležel jsem asi tak rovnoběžně se silnicí. Navíc ještě než to škrtlo jsem už tušil, že tohle jsem fakt přehnal A skoro jsem z toho taky pak taky vystoupil.
Při normální hodně rychlý jízdě po silnici tě nemůže absolutně omezovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
díval jsem se od oka a oproti stupačce je asi níž, takže škrtne dřív, zkusím to poměrit nějak lati.
možná ho na nové rsv už líp schováný.
snad pomůže to přitvrzení, musím na hodit oko, teď si nejsem jistý co tam je, možná sem kontroloval jen útlum
Až to budeš proměřovat, tak ale ber v potaz, že gemoetrie bude jiná v nezatíženém stavu a jiná, když na tom sedíš.
Ty máš Tuono?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Tuňák by to měl míst stejně uchycený jako rsv ne? Třeba na benelli jsm kloubem drhnul běžně ale to nebyl oholenej SBK
Jindřej píše: Sag je hodnota, o kterou si tlumič sedne přitom když ho zatížíš vlastní vahou. Nejlíp se to měří pomocí drc pásky.
Tuňák by to měl míst stejně uchycený jako rsv ne? Třeba na benelli jsm kloubem drhnul běžně ale to nebyl oholenej SBK
je to stejny jako RSV
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale koukal jsem na tu zatáčku znovu a je klopená na opačnou stranu (klesá směrěm ze zatáčky), to by mohlo mít taky dost vliv, ne? Pocitový náklon je normál, ale skutečný je o něco větší, že? Zítra snad bude čas to omrknout, ale ten tlumič je jak na svinu dost schovaný v kyvce, snad to nějak změřím...
kolik by tak mělo být to SAG?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Mel nekdo z vas RSV se seriovym llaufem? Me to obcas (tak 1x za 100km treba) desne streli. Mimule jaro sem nechal delat vule, pulka se menila. Pal to prestalo a az na podzim to zase strelilo. Ze by se to za par tisic km zase rozhodilo a nedoviraji?
Nebo je to normal a obcas si proste streli jak z kanonu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jak máš nastavený podtlaky?
Brousil nebo měnil podložky pod ventily?
Naposledy editováno 14.04.2016 12:46:37
dakarista píše: oioi01> kdy to střelí?
Jak máš nastavený podtlaky?
Brousil nebo měnil podložky pod ventily?
Kdyz brzdim motorem po zavreni plynu. Proste morda jak kdyz plasi spacky a pak zase treba 200km nic
Asi menil, je to poctivi mechos.
Delal koplet vsechno i podtlaky a TPS
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: A ví ten poctivý mechanik, že na zadním válci má být jiný podtlak než na předním?
Tak snad jo, neživý se tím 2 měsíce...
Má dokonce nějaký soft snad za čtvrt míče myslím, kde je komplet servivsní manuál a hodnoty skoro všech vozidel.... od skůtrů až po nákladáky...
zkusím se za ním zastavit jak pojedu kolem...
Co vlastně ty podtlaky řídí, ovlivnují?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
zivit se tim muze x let, ale pokud to nezna, tak to udela jako u vsech motorek, coz je vsude stejne... Jen tady to je trochu jinak
Naposledy editováno 14.04.2016 15:24:10
dakarista píše: oioi01> chod motoru, Fizzer by ti mohl vypravet
zivit se tim muze x let, ale pokud to nezna, tak to udela jako u vsech motorek, coz je vsude stejne... Jen tady to je trochu jinak
ale to bych poznal na volnoběhu nebo průběhu výkonu, ne? Moto jede furt stejně a furt dobře, letí jako pila...
Divné je, že to prostě udělá opravdu jen vyjmečně, cca těch 200km... kdyby bylo něco fest rozštelované, tak to dělá při brždění motoru častěji, ne? Motorem brzdím skoro furt....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
mrkni na googlu, je to docela běžná úprava
nebo lsl dělá kit pro rovné řidítka, ale nejsou to fatbary, jsou to obyč 22mm a to vypadá divně
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 22 | 9.12.2024 v 23:59 marekvjatrak |
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |