rád bych se zeptaljestli nevíte čím by mohlo být že mi vbr 125r r.v. 2004 chcípla (2krát škytla) tak nevím čím to může být.
Svíčka jiskru hází a vypadá v pořádku. Ale po protočení motoru se sytičem není cítit benzín(ani u díry po svíčce)takže nejspíš neteče benzín a z nádrže tím ventilem teče ten funguje.
Je možný, že hází svíčka jindy? rozhozený kladívka? Popřípadě startovací cívka nebo něco podobnýho?
A nemáte někdo podrobný manuál k CBR? Jak je to tam všechno podrobně rozepsaný. či jestli existuje něco jako ETKa?
Děkuji
Uzavřeno 31.05.2012 v 10:57 uživatelem Kerito
Otevřeno 31.05.2012 v 10:57 uživatelem Kerito
1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat
1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat
jinak si myslim ze to bude zacpanej karbec / palivovej filtr... a nebo jedna z hadicek je praskla..
Naposledy editováno 20.11.2011 20:25:27
1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat
Bohužel je asi opravdu těžký najít DOBRÝHO a POCTIVÝHO(!!) opraváře motocyklů, aby tam
Kerito nemusel mít strach "zajet", že jako jediná diagnóza (a oprava!) mu bude nabídnuta
výměna zapalka/ignitoru/blackboxu(či jak všelijak se to nazývá) za -NÁCT tisíc Kč...
Moje "troška do mlejna"? Když vyšroubovaná svíčka dává jiskru, asi nebude vadnej "blackbox",
protože ten má oproti "starým systémům zapalování" VÝHODU, že když "klekne" tak definitiv-
ně a ÚPLNĚ, takže by na svíčce určitě žádná jiskra nebyla. Pod kompresí, t.j. se svíčkou
na motoru, se MůŽE projevovat nedostatečný výkon zapalka, jehož příčinou MůŽE být i jen
částečně"probitá"cívečka vysilaše impulzů . Indukční cívka dnešní výroby, aspoň podle zku-
šeností ze sportu, na rozdíl od těch starých(částečně probitých a fungujících jen za stude-
na) taky buď "jede" anebo "nic" = žádná jiskra .
Pokud tedy je přítok benzinu a jeho hladina v plovák.komoře v pořádku (!!!),začal bych
KLASICKY od svíčky, přes botku(odpor odrušené?),kontrolu kontaktu vysokonapěťového káblíku
na botce A CÍVCE, až po všechny nožové(?)konektory na instalaci zapalování.
Chce to klid, systematický postup a hlavně dělat vždy jen JEDNU kontrolu/změnu komponentu
za jiný/nový .
1 reakcí na tento příspěvek Chcípla a nechce nastartovat
´v sobě´ ten zatrachtilej odpor... Ten TAKY, buď OK = naměřím nějakej jeho ohmickej odpor,
ANEBO "nic", odpor nekoněčnej, neprochází nic, odpor "spálenej"...
NEMÁM "tyhle fíčury" (coby bajker-kamenožrout) vůbec rád - když si představím ty teploty
a vibrace, kterým jsou vystaveny svíčky a jejich"botky"... U moderních bajků se jim ale
člověk "nevyhne", protože všechna "ta elektronika" je spočítaná "na fous" a když nahradím
PŘEDEPSANOU odrušenou svíčku, nebo "botku", NEODRUŠENOU, t.j.bez vloženého odporu,
koleduju si tak jedině o nějaký nepředpokládatelný problémy !!!
Ale proč se tady (zase ) takhle rozepisuju :
ty "bakelitový"botky (z tvrdýho černo-hnědýho termosetu), který jsou v originále na mnoha,
ne-li většině bajků použity při výrobě, slouží dlouhá léta bez jediného problému (především
ty NEodrušené ) ,ale traduje se, že po těch letech"služby" v tom enormním ´hicu´ nad
či uvnitř hlavy válců, ten "bakelit" po tom dlouhodobým "grilování" karbonuje a MůŽE začit
být částečně vodivým a tak místo aby vysoké napětí bylo přivedeno na elektrody svíčky tak jak má, začne si svou"cestu" zkracovat po zkarbonovaném povrsh "botky", kde musí překonávat
MENŚÍ odpor, než mezi elektrodami svíčky, které jsou navíc pod kompresí........
Náhrada TĚCHTO "botek" za nové není ani příliš nákladná a její nutnost lze jednoduše zjistit
vzájemnopu výměnou"botek" mezi jednotlivými válci.
ALE MůŽE DOJÍT i na takovou "anomálii",jakou jsme zažili s mým synem na jeho Kataně1100/1984
a to, že ODRUŠENÁ "botka", která vypověděla po mnoha letech, pro nás nachystala NAPROSTO
NEPŘEDVÍDATELNOU "past" : při měření "průchodnosti", t.j. jejího ohmického odporu, jehož
správnou hodnotu uvádí výrobce v kódu"botky", jsme zjistili "neprůchodnost" . Po demontáži
vloženého odporu jsme ale naměřili, že TENTO vykazuje správnou hodnotu ohmického odporu.....
Něco takového se mně za celou dobu, co jezdím(1964), nikdy nepřihodilo
Prostě, ač NEVYSVĚTLITELNĚ, SE NĚJAK STALO, že "ztratila"(???)vodivost ta část "botky"
mezi vrutem, na který se nasazuje/nasroubovává vysokonapěťový kabel od indukční cívky
a KOVOVOU částí "botky", do které se zasouvá horní/závitová elektroda svíčky, prostě
"elektřinu" NEVODILA .........
Takže při elektro - "lapáliích" hlavně KLID, SYSTEMATIČNOST a taky NEVYLUČOVAT PŘEDEM
ANI NĚCO (zdánlivě!) NEMOŽNÉHO
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
špatně funkční sytič Honda CBR 125R | Marcus_23 | 11 | Dnes v 10:38 micpos |
Výpadek hadičky při jízdě Honda CBR 125R | lukyfrci | 3 | 27.8.2024 v 11:45 JirkaLN |
Jedna strana blinkrů přestala fungo... Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 2 | 23.8.2024 v 23:18 MrLuckyoff |
Cbr 125 2008 nepřesnost palivoměru Honda CBR 125R | sasasasa | 1 | 8.8.2024 v 10:00 Krautkopf |
Bílý dým Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 17 | 17.7.2024 v 11:22 Medved |