Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
S tou ochranou proti větru nevím no, mám 184cm a do 180 jezdím s plexi hore a pohoda, ktm je strašně rychlá ani se nenadas a letís přes 2kila, na cenduro fakt mazec, pak najizdis do zatáček když se nedívas na tacho strašně rychle a někdo se s tím pak může prat
Naposledy editováno 13.09.2018 19:45:28
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
u afriky mi chybí jen tempomat na delší jízdy když se jede kolem 1000km za den .. pravá ruka by po celodenní jízdě obcas potřebovala uvolnit ..
Naposledy editováno 13.09.2018 21:22:18
prackarr píše: vaypor> kamarád kamaráda? Kamarád, s kterým jezdím 10 let do Rumunska, sem nechodí, ale mohu ti na něj dát telefon. On ti poreferuje, jak mu to ten rok šlapalo. Loni jel do Maroka a tejden před odjezdem zjistil, že mu teče karter. Tak rychle koupil GS, aby mohl jet. Dneska si GS nechává a tu KTM posílá do pr.... Mě je to jedno, každý at si koupí, co chce. Já bych 1290ku nechtěl ne proto, co on zažil, ale právě proto, že je to zbytečně silná motorka na cestování. To si zrovna mohu koupit SS.
s tím výkonem nemáš pravdu, pokud se chceš dobře povozit tak ten výkon, podvozek ti to umožní, pokud jedeš plně naložený tak ten výkon tě zase podrží -ta motorka jede pořád stejně, a v dnešní době šíleného provozu a chaosu je ten výkon k nezaplacení, v terénu hodis mapu na 100 PS afra je dobrá ale v ničem výjimečná, výkon na cestu stačí ale je to prostě nic moc,,kdybych byl konzerva tak ju třeba taky mám, ale já potřebuju emoce na moto a ten výkon je k nezaplacení a to jezdím 1190 slabouA jasné všechno se kazí, všecko má mouchy i ta tvoje afra bohužel
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
a vy ostatní, uvědomte si, že srovnáváte nesrovnatelné, nová AT je ve srovnání s KTM 1290 obyčejnou malorážkou
doufám že to neskončí moudry o sterilní Hondě a nasraném dvouválci, která má sice zvuk jako vysavač,. ale má srdce
tak kluci do toho
Naposledy editováno 14.09.2018 08:22:21
https://extremepower...0-adventure-r-2/6379
https://motorscycle....tm-1090-adventure-r/
https://www.cyclenew...frica-twin-shootout/
KTM je lepší pro motokrosaře, na Africe se líp cestuje:
A nakonec průběhy výkonu. Krátkozdvihová KTM je vyhoněná otáčkama. Honda jede od 2500rpm, KTM zabere od 3500rpm, do 6000rpm jedou obě stejně, pak má KTM navrch. Na životnosti litrového dvouválce se nejspíš projeví, jestli ho točíš do 8000rpm a nebo do 10.000rpm.
Naposledy editováno 14.09.2018 18:34:20
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Naposledy editováno 14.09.2018 19:22:51
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
šakale,nějaké povědomí máš jak o těch motorkách,tak o svém kamarádovi.Tady se toho o moc víc nedovíš.Afriku mu půjčíš ty,a na KTM si může někde zajet a sám uvidí co bude sedět lépe...
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
_zdenda_ píše: Kohlstein> Nějak nechápu jak souvisí tahle otázka s výběrem mezi ATAS a KTM SA. Na takovou akci bych si rozhodně nevzal ani jednu z motorek probíraných v tomto vlákně
Kdyby se jelo něco jako Ve stopách Dakaru, řekněme hardcore adventura na dva týdny, s doprovodem, na výběr by bylo mezi velkou KTM a AT, já bych bral Afriku. Je to čistě moje osobní preference. Off topic je, že já bych se spokojil s Dominatorem.
Naposledy editováno 15.09.2018 10:59:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
_zdenda_ píše: .... edit: jinak kdo by chtěl pořádný stroj na pouštní "výlety", tak teď prošvihl možnost nákupu 690RFR, ale pořád je ještě šance koupit kačenu 450, tuším po Svitkovi. Je v perfektním stavu, velmi dobře servisovaná (žádný domácí kutil).
Tyhle motorky v zadnem pripade na expedici do pouste nebrat! Nemaji mlhovky, kufry ani central, o palivovych mapach a kontrole trakce nemluve. Navic ani jedna z nich nema vykon ani jako ta pry chcipla CRF, o KTM SA nemluve, takze nemit ani 100 koni a vydat se do pouste je prece blbost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
asi fakt konci leto a lidi se nudi... jeste ze zacina sezona na enduro.
Tech> S rekluse bych to úplně nesrovnával, tam (kromě automatického vypnutí v nízkých otáčkách) zůstává možnost manuálního vypnutí kdykoliv páčkou. Jinak do terénu, jako je v tom videu, bych dobrovolně Afru vůbec netahal, tuhle zálibu projíždět s těžkýma endurama co nejtěžší terén rád přenechám jiným. Pro mě jsou stroje jako Afrika primárně o šotolinkách a tam mi spojka chybí. Nechci tenhle úhel pohledu nikomu vnucovat, píšu jen to, jak to sám cítim.
Naposledy editováno 18.09.2018 08:37:15
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Jel jsem i na Africe, myslím, že ty dvě motorky se moc srovnávat nedají každá je úplně jiná.
Pokud bych chtěl cestovat cestou necestou tak bych si z těhlech dvou vybral Afriku, pokud bych chtěl jezdit rally a dělat píčoviny tak bych si vybral KTM.
Pokud by mě šlo o spolehlivost rozhodně bych si vybral Afriku.
Včera jsem měl možnost se dvě hodiny projet na KTM 1290 Super Adventure S. Protáhnul jsem ji v lehčím terenu (pole, polňačky, lesní cesty a lesní turistické stezky), na dálnici a na okreskách. Rád bych se s Vámi podělil o dojmy a budu rád za Váš komentář, zda to chování byl jen ten testovaný kousek(měl najeto 10tisíc) nebo to dělají všechny. Ještě bych doplnil že mám 202cm a oblečený tak 118kg. Zátah motoru je pecka, táhne pořád, docela pěkně lineárně žádné záludnosti prostě super, topí jako prase kolena, stehna, zadek vše pořádně ugrilované i při cca 50-70km/h při jízdě v terené a nižších rychlostech ještě horší, spojka zabírá až na konci běhu páčky, brzdy nic extra ze začátku cca 2cm si neděje vůbec nic, pak to začíná brzdit velmi dobře, nicméně se nedá brzdit dvěma prsty protože páčky musím zmáčknout poměrně hodně a tím pádem by mě drtila prsteníček a malíček, musím tedy brzdit celou rukou pak se mě ale na páčku nevejde malíček. Na poli kde byla vysoká vrstva prachu/hlíny mě přišla méně stabilní než GSA, tlumiče bych řekl že jsou celkově tvrdší, ve vyšších rychlostech (cca 110) na hodně rozbité polňačce asi lepší než GSA protože jsem se nebál že škrtnu břichem, GSA bych ale řekl že ty nerovnosti v nižších rychlostech lépe žehlí. Na lesních stezkách do kopce/zkopce přes kameny/kmínky a kořeny OK, ale zase bych řekl že GSA je stabilnější. Jízda ve stupačkách daleko horší než GSA, špatně se vede koleny, řídítka nízko. Co se týče ovládání různých funkcí ne že by to nešlo, ale přijde mě skoro lepší zastavit než furt čumět do displeje a riskovat crash, ABS se navíc nedá nastavit za jízdy. Do cca 160 pěkně stabilní(bez kufrů v jednom, předpěti nastaveno na pilot+batuzek) při akceleraci je dobré se předklonit , od 160 začíná být lehce neklidná ve 230 to stále jde, ale nemám pocit, že by to byla rychlost ve které by se motorka cítila dobře.
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.
Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.
K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).
Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.
Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.
Naposledy editováno 29.09.2018 10:12:41
foxdive píše: Konkurenty máš na mysli kde? Na cestě? Kotel motorek, v terénu? Tam je to podle mě jedno všechny sou těžký a neohrabany pokud nejsi střelec, tam vidím jedinou konkurenci v gs 800,a 1090R
Jsme u toho. S čím AT porovnávat? Když budu brát že chci cestovní enduro s 21/18 kolama, tak je tu jen KTM 1090r. Když budu brát, že chci cestovní enduro na drátech s aspoň přední 21, tak přibyde ještě 800xc, f850gs. U nich je taky docela hromada trsátek a ochrana celkem bídná. Navíc takový špeky, jako šusplech přišroubovanej na motor No a pak můžeš přidat ještě DL1000xt na drátech, ale přední 19ka a z tohodle výběru ti stejně afrika s 1090r vyjdou jako nejlepší volba.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 13 | Dnes v 14:49 Ozzy_ |
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 23 | 1.11.2024 v 15:14 vDeviant |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 5 | 14.8.2024 v 19:26 FrancisR |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 21 | 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein |