raceczech_listopad





Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..

Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 18:10 | Nahoru | #1
Jestli se rozhoduje mezi těmito dvěma tak není důvod váhat a koupit 1290 jestli nejel ani na jedné ať se sveze a sám pochopí

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 19:40 | Nahoru | #2
Nejhorší je smrt z vydeseni afra určitě není špatná s tím zvukem u ktm souhlasím
S tou ochranou proti větru nevím no, mám 184cm a do 180 jezdím s plexi hore a pohoda, ktm je strašně rychlá ani se nenadas a letís přes 2kila, na cenduro fakt mazec, pak najizdis do zatáček když se nedívas na tacho strašně rychle a někdo se s tím pak může prat

Naposledy editováno 13.09.2018 19:45:28

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 20:59 | Nahoru | #3
Kamoš koupil advíka od KTM a do roka 7 závad. Včetně mikropraskliny na karteru. Ted to prodává a koupil GS. Druhej kamoš má taky advika a4 závady. Možná náhoda, ale já bych to nechtěl. Naprosto nevyužitelný výkon na cestovní motorce...

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 21:15 | Nahoru | #4
jsem hondista takže jsem to měl jednoduchý - chtěl jsem pouze afriku - o KTM (design, u některých modelů kvalita) jsem vůbec neuvažoval .. tak mam Adventure sports .. od dubna doteď najeto nejspokojenějších 21tis km .. a na nedostatek výkonu si fakt neztěžuju vždyť trvale 160-170 je dostatečná rychlost na zabití - naopak vítám že nemám přes 150 koní protože to svádí k blbnutí a jednou zlomená páteř už stačila .. apropo jsem se lehce honil s jednou KTM 1290 .. tak na rovinkách mně vždy dojel a předjel přičemž jsem slyšel ten zvuk motoru co opravdu není výstavní, ale síla v točkách tam byla o tom žádná (i pěknej smrad teda) no v zatáčkách sem si ho pak zase povodil - možná mně jen škádlil nebo nechtěl brousit stupačky .. nicméně jsme jeli svižně a on ten výkon vlastně ani vůbec na českých silnicích pořádně nevužil ..

u afriky mi chybí jen tempomat na delší jízdy když se jede kolem 1000km za den .. pravá ruka by po celodenní jízdě obcas potřebovala uvolnit ..

Naposledy editováno 13.09.2018 21:22:18

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 06:20 | Nahoru | #5

prackarr píše: vaypor> kamarád kamaráda? Kamarád, s kterým jezdím 10 let do Rumunska, sem nechodí, ale mohu ti na něj dát telefon. On ti poreferuje, jak mu to ten rok šlapalo. Loni jel do Maroka a tejden před odjezdem zjistil, že mu teče karter. Tak rychle koupil GS, aby mohl jet. Dneska si GS nechává a tu KTM posílá do pr.... Mě je to jedno, každý at si koupí, co chce. Já bych 1290ku nechtěl ne proto, co on zažil, ale právě proto, že je to zbytečně silná motorka na cestování. To si zrovna mohu koupit SS.

s tím výkonem nemáš pravdu, pokud se chceš dobře povozit tak ten výkon, podvozek ti to umožní, pokud jedeš plně naložený tak ten výkon tě zase podrží -ta motorka jede pořád stejně, a v dnešní době šíleného provozu a chaosu je ten výkon k nezaplacení, v terénu hodis mapu na 100 PS afra je dobrá ale v ničem výjimečná, výkon na cestu stačí ale je to prostě nic moc,,kdybych byl konzerva tak ju třeba taky mám, ale já potřebuju emoce na moto a ten výkon je k nezaplacení a to jezdím 1190 slabou
A jasné všechno se kazí, všecko má mouchy i ta tvoje afra bohužel

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 08:10 | Nahoru | #6
kamarád by si měl obě vyzkoušet a rozhodnout se, co mu víc vyhovuje...
a vy ostatní, uvědomte si, že srovnáváte nesrovnatelné, nová AT je ve srovnání s KTM 1290 obyčejnou malorážkou

doufám že to neskončí moudry o sterilní Hondě a nasraném dvouválci, která má sice zvuk jako vysavač,. ale má srdce
tak kluci do toho

Naposledy editováno 14.09.2018 08:22:21

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 08:17 | Nahoru | #7
CRF1000> mě je to u prdele. Já jen tvrdím, že pokud si někdo kupuje cestovní endueo, nepotřebuje tam motor se 150HP. Nic víc. Je to kokotina. Doma bych to prostě nechtěl. Ani ryba, ani rak.

Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 16:24 | Nahoru | #8
Spíš než KTM 1290 nebo 1190 by se hodilo porovnávat s Afrikou model 1090, napadlo mě, a taky že jo. Pár odkazů KTM 1090 vs CRF1000L
https://extremepower...0-adventure-r-2/6379
https://motorscycle....tm-1090-adventure-r/
https://www.cyclenew...frica-twin-shootout/
KTM je lepší pro motokrosaře, na Africe se líp cestuje:

A nakonec průběhy výkonu. Krátkozdvihová KTM je vyhoněná otáčkama. Honda jede od 2500rpm, KTM zabere od 3500rpm, do 6000rpm jedou obě stejně, pak má KTM navrch. Na životnosti litrového dvouválce se nejspíš projeví, jestli ho točíš do 8000rpm a nebo do 10.000rpm.


Naposledy editováno 14.09.2018 18:34:20

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 19:22 | Nahoru | #9
1290 je hodná motorka pokud nevypnes ty pomocníky není se čeho bát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 19:22 | Nahoru | #10
69šakal> Asi proto že ji chtěli mít charakterově co nejpodobnější té staré. Tzn. aby jela od spodu, nebyla ucukaná. Toho je problém dosáhnout s nízkozdvihovým motorem.

Naposledy editováno 14.09.2018 19:22:51

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 20:31 | Nahoru | #11
Kvůli tomuto typu lidí se továrny honí za objemem a výkonem...A zatímco v dobách první Afriky to bylo velké a silné enduro,dnes když má jednou tolik koní a o čtvrtinu větší objem je z ní malorážka
šakale,nějaké povědomí máš jak o těch motorkách,tak o svém kamarádovi.Tady se toho o moc víc nedovíš.Afriku mu půjčíš ty,a na KTM si může někde zajet a sám uvidí co bude sedět lépe...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 21:08 | Nahoru | #12
Co jsem zatím viděl recenze, tak všichni chválí u Africy zátah odspodu, ovladatelnost a zvuk oproti KTM 1xxx

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2018 v 10:48 | Nahoru | #13

_zdenda_ píše: Kohlstein> Nějak nechápu jak souvisí tahle otázka s výběrem mezi ATAS a KTM SA. Na takovou akci bych si rozhodně nevzal ani jednu z motorek probíraných v tomto vlákně


Kdyby se jelo něco jako Ve stopách Dakaru, řekněme hardcore adventura na dva týdny, s doprovodem, na výběr by bylo mezi velkou KTM a AT, já bych bral Afriku. Je to čistě moje osobní preference. Off topic je, že já bych se spokojil s Dominatorem.

Naposledy editováno 15.09.2018 10:59:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2018 v 16:14 | Nahoru | #14

_zdenda_ píše: .... edit: jinak kdo by chtěl pořádný stroj na pouštní "výlety", tak teď prošvihl možnost nákupu 690RFR, ale pořád je ještě šance koupit kačenu 450, tuším po Svitkovi. Je v perfektním stavu, velmi dobře servisovaná (žádný domácí kutil).


Tyhle motorky v zadnem pripade na expedici do pouste nebrat! Nemaji mlhovky, kufry ani central, o palivovych mapach a kontrole trakce nemluve. Navic ani jedna z nich nema vykon ani jako ta pry chcipla CRF, o KTM SA nemluve, takze nemit ani 100 koni a vydat se do pouste je prece blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2018 v 10:19 | Nahoru | #15

asi fakt konci leto a lidi se nudi... jeste ze zacina sezona na enduro.

Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2018 v 07:03 | Nahoru | #16
Tak atas bude co se týká offu o stoprocent lepší než varadero, jinak třeba to co jedou vagamundos je přesně takový off kde bude DCT fajn pro toho kdo mu holduje, do větších terénu a nějakého řádění je určitě lepší lehké enduro, ono taky tak naložené motorky nejsou na nějaké řádění ala exc, důležité je projet a dostat se tam kde mám namířeno

Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2018 v 08:36 | Nahoru | #17
karf> Když zašlápneš zadní brzdu, tak DCT vypne spojku a motor nezdechne, přesně jak říkáš. Problém (pro mě) je v tom, že ne vždycky potřebuju utrhnout zadní kolo až takhle brutálnim bržděním – většinou mi stačí jen lehčí přibrždění. A při tom DCT spojku nevypíná, takže se tam sčítá účinek zadní brzdy s brzdným momentem motoru a dohromady je to špatně dávkovatelný a ucukaný. U mě to vedlo k větší ztrátě rychlosti, než jsem zamýšlel a utahování stopy.

Tech> S rekluse bych to úplně nesrovnával, tam (kromě automatického vypnutí v nízkých otáčkách) zůstává možnost manuálního vypnutí kdykoliv páčkou. Jinak do terénu, jako je v tom videu, bych dobrovolně Afru vůbec netahal, tuhle zálibu projíždět s těžkýma endurama co nejtěžší terén rád přenechám jiným. Pro mě jsou stroje jako Afrika primárně o šotolinkách a tam mi spojka chybí. Nechci tenhle úhel pohledu nikomu vnucovat, píšu jen to, jak to sám cítim.

Naposledy editováno 18.09.2018 08:37:15

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 20.9.2018 v 10:51 | Nahoru | #18
Dovolím si sem vložit recenzi z projíždky na KTM SA1290 S

Jel jsem i na Africe, myslím, že ty dvě motorky se moc srovnávat nedají každá je úplně jiná.

Pokud bych chtěl cestovat cestou necestou tak bych si z těhlech dvou vybral Afriku, pokud bych chtěl jezdit rally a dělat píčoviny tak bych si vybral KTM.

Pokud by mě šlo o spolehlivost rozhodně bych si vybral Afriku.

Včera jsem měl možnost se dvě hodiny projet na KTM 1290 Super Adventure S. Protáhnul jsem ji v lehčím terenu (pole, polňačky, lesní cesty a lesní turistické stezky), na dálnici a na okreskách. Rád bych se s Vámi podělil o dojmy a budu rád za Váš komentář, zda to chování byl jen ten testovaný kousek(měl najeto 10tisíc) nebo to dělají všechny. Ještě bych doplnil že mám 202cm a oblečený tak 118kg. Zátah motoru je pecka, táhne pořád, docela pěkně lineárně žádné záludnosti prostě super, topí jako prase kolena, stehna, zadek vše pořádně ugrilované i při cca 50-70km/h při jízdě v terené a nižších rychlostech ještě horší, spojka zabírá až na konci běhu páčky, brzdy nic extra ze začátku cca 2cm si neděje vůbec nic, pak to začíná brzdit velmi dobře, nicméně se nedá brzdit dvěma prsty protože páčky musím zmáčknout poměrně hodně a tím pádem by mě drtila prsteníček a malíček, musím tedy brzdit celou rukou pak se mě ale na páčku nevejde malíček. Na poli kde byla vysoká vrstva prachu/hlíny mě přišla méně stabilní než GSA, tlumiče bych řekl že jsou celkově tvrdší, ve vyšších rychlostech (cca 110) na hodně rozbité polňačce asi lepší než GSA protože jsem se nebál že škrtnu břichem, GSA bych ale řekl že ty nerovnosti v nižších rychlostech lépe žehlí. Na lesních stezkách do kopce/zkopce přes kameny/kmínky a kořeny OK, ale zase bych řekl že GSA je stabilnější. Jízda ve stupačkách daleko horší než GSA, špatně se vede koleny, řídítka nízko. Co se týče ovládání různých funkcí ne že by to nešlo, ale přijde mě skoro lepší zastavit než furt čumět do displeje a riskovat crash, ABS se navíc nedá nastavit za jízdy. Do cca 160 pěkně stabilní(bez kufrů v jednom, předpěti nastaveno na pilot+batuzek) při akceleraci je dobré se předklonit , od 160 začíná být lehce neklidná ve 230 to stále jde, ale nemám pocit, že by to byla rychlost ve které by se motorka cítila dobře.

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2018 v 18:20 | Nahoru | #19
porad nerozumim te potrebe nekterych jedincu presvedcovat toho druheho o tom, jestli ma urcita masina maly vykon, nebo ho ma tri prdele. usmevny, panove...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2018 v 00:05 | Nahoru | #20
Tady takové porovnání asi hlavně posezu, i to může hodně rozhodnout při výběru.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2018 v 09:10 | Nahoru | #21
foxdive> ono asi bude dost záležet co s motorkou děláš. Když ji vezmeš novou tak pojezdíš po silnici a prodáš dřív než začne být větší servis potřeba.
Ale jak ji začneš drtit v terénu, tak budeš něco řešit průběžně. Mám 990Adv od nové.
Každých 7500 km olej “malý” servis, každých 15k velký servis (ventily + něco dalšího dle rozpisu). Kdybych to řešil jen přes servis tak dám každý rok 20 tisíc na servisní náklady když se nic nebude srát a bez spotřebáku a budu dělat servis dle rozpisu. První rok provozu mě stál servis skoro 16000kč (2x malý v 1000km, 7500 a velký v 15000) a to jsem na té motorce jezdil jako turista převážně po silnici.
Pak jsem začal servisovat sám - spotřebák na malý servis vyjde běžnem do 2500 (vzducháš, olejový filtr, olej), práce na jedno odpoledne. Když jsem teď koupil molitanový vzducháč, tak mě malý servis stojí už jen olej a filtr za 1200. Práce je “zadarmo”.

Velký servis mě stojí podobně, jen navíc chladící kapalinu a víc času kvůli obrovskému rozebírání. Mám potřebné nářadí, kabel na diagnostiku a sadu podložek ventilů abych nemusel v případě potřeby čekat na krám a zvládl vše o víkendu.

K tomu servis podvozku, postupné opravy věcí co jsou potřeba (spojka, spojkový válec, vodní pumpa, ložiska v kolech, uložení tlumiče a věci co rozbiju jako třeba blinkry a zadní světlo).

Tím že si dělám servis sám, tak ho dělám nepravidelně dle potřeby - před závody, dovolenou, prostě když vím že motorka dodtane víc za uši ať už velkým nájezdem nebo zátěží.

Kdybych to nechával dělat v servisu, tak mi nezůstanou prachy na ježdění. Provoz kačeny je fakt drahý a náročnost servisu velká, když to srovnám třeba s manželky hornetem.

Naposledy editováno 29.09.2018 10:12:41

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2018 v 10:33 | Nahoru | #22

foxdive píše: Konkurenty máš na mysli kde? Na cestě? Kotel motorek, v terénu? Tam je to podle mě jedno všechny sou těžký a neohrabany pokud nejsi střelec, tam vidím jedinou konkurenci v gs 800,a 1090R


Jsme u toho. S čím AT porovnávat? Když budu brát že chci cestovní enduro s 21/18 kolama, tak je tu jen KTM 1090r. Když budu brát, že chci cestovní enduro na drátech s aspoň přední 21, tak přibyde ještě 800xc, f850gs. U nich je taky docela hromada trsátek a ochrana celkem bídná. Navíc takový špeky, jako šusplech přišroubovanej na motor No a pak můžeš přidat ještě DL1000xt na drátech, ale přední 19ka a z tohodle výběru ti stejně afrika s 1090r vyjdou jako nejlepší volba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA KTM 1290 Super Adventure R vDeviant 13 Dnes v 14:49 Ozzy_
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R vDeviant 23 1.11.2024 v 15:14 vDeviant
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Viator 5 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 5 14.8.2024 v 19:26 FrancisR
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 21 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein

TOPlist