paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki KX 1998 spojka
Zdravím všechny. Píši s dotazem. Udělal jsem si komplet repas mojí Kawy Kx250, rv. 1998. Všechno šlape jako hodinky, nicméně mám problém se spojkou. Funguje a rozpíná bez problému, ale jde strašně ztuha. Přiznám se, že spojku jsem nedělal já, ale kámoš z vesnice (asi mu věřím ). Dokonce při demontáži zlomil spojkový koš tak kupoval nový.

Proč by mohla jít ta spojka ztuha? Měřil jsem pružiny a jsou přesně podle manuálu. Můžou být například moc tvrdé? Dají se vůbec koupit pružiny které jsou měkčí? Teď je to fakt dřina a po chvilce se mi láme zápěstí

Díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KX 1998 spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2023 v 12:33 | Nahoru | #1
Měnil koš.Vsadím se že ten vnitřní hníkový že to povoloval a utrhl ten komínek na kterém drží pružina.
Rozeber to jestli lamely chodí volně, Není ten nový koš nějak vysekaný - drážky.
Nemáš někde zlomené nebo hodně ohnuté lanko?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KX 1998 spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2023 v 09:23 | Nahoru | #2

ja1 píše: Už jsi někdy jel na crossove motorce , já na rozdíl od tebe od 125 až po 500 , 2 t,4t, . Ty motorky jsou na to dělaný abys mohl radit pod plným plynem,



Čau, je to presne ako písal Krautkopf, štýl jazdy sa úpllne zmenil oproti naším starým časom. Jazdí sa ináč ako niekedy. teda tiež som čumel do monitoru ako puk, keď som študoval ako sa jazdí cros v súčaasnoosti.. A keď si súčasník zoženie starú crosu so suchou spjkou tak potom plače, že tú spojku spáli po pár jazdách. Ja som nikdy , dokonca nám to tréner prísne zakázal, nemačkal spojku, jedine štart a na 125 , vtedy ešte bez príver sa radilo veľmi veľa. A na cestnej tiež neviem jazdiť. Pred cca 20-timi rokmi som sa dočítal o tom , ako sa používa kontra a doteraz som v riti. Učím sa.

No, k veci, aby som napísal aj niečo užitočné pre zakladateľa vlákna, teda keď to dočítal až sem. Ako je ten obrázok čo dal Krautkopf, tak ten diel 13102 , to ramienko do ktorého zakvačíš-upneš lanko je už bízko pri tom hliníku -výčnelku čo sa doň opiera bovden. Vtedy to špatne vypína. To ramienko vie byť narazené na tej oske cez tisíchran , tak sa dá pootočiť. Ak to je napevno tak je to v háji. Bude, teda môj tip, opotrebený ten výrez čo tlačí na tú vypínaciu tyčku. Preto je to ramienko bližšie k tomu náliatku. No dúfam, že nemám pravdu a máš len niekde blbo ohnuté lanko , ako písal niekto nado mnou. Hlavne držím place.

PS: skôr by som to opravil ako som tu zosmolil tento eleborát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KX 1998 spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2023 v 07:49 | Nahoru | #3

ja1 píše: No vzhledem ke stáří motorky origo náhradní díl nesezenes, jedině vyrobit nový vypínací mechanismus a to ani nevím jak vypadá vodítko tyčky v karteru, posazeni páčky privareno, no radši nebudu komentovat,



Čau, keď niečo chceš napísať, tak si prečítaj čo k téme písali ostatní, napr Krautkopf napísal: je to svařené z výroby.

K veci, kontrolu stavu vypínacieho mechanizmu urobíš takto, odpojíš lanko a zistíš ako sa pohybuje tá páčka. Trošku geometrie, bod A je os vypínacieho mechanizmu, bod B je upevnenie bovdenu a bod C je koniec páčky, tak kde je upnuté lanko. Najväčšie rameno je , teda najlepšie na vypínanie je vtedy, keď úsečka A-C je kolmá na úsečku B-C. Po prekročení toho vypínacieho bodu ide vypínanie spojky ťažšie. Čiže ako písal Krautkopf, hrubšie lamely, tým pádom sa vypínacia tyčka, to je to čo je v hriadeli a tlačí na prítlačný tanier, alebo môže byť otlačená tyčka, odratá, alebo opotrebená kontaktná plocha.
Pozor:
Ešte ma napdla jedna vec, teda nechcem uraziť kamoša čo to skladal, je to len moja teória, spojkový kôš je uchytený maticou, ktorá je naskrutkovaná na hriadeľ a matica je poistená voči povolenie poistnou podložkou. Možno sa tá matica povolila, lebo tam podložka už ani nebola a bolo to zalepené predošlým opravárom( preto kamoš pri povoľovaní zlomil kôš) tak sa matica povolila a celá spojka sa posunula von a preto si musel došponovať lanko. Toť moje detektívne pátranie po príčine ťažkého vypínania spojky.

Ináč, toto presne sa mi stalo po namontovaní nového motoru do Jawy 350-634. bol to motor určený na export, hlavne to bol Oilmaster, to som bol frajer. Tak tú podložku nezaistili z výroby. Motor bol fungľovka.

(reakce na) Kawasaki KX 1998 spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 19.4.2023 v 13:49 | Nahoru | #4
Wrabis> 250 má tužší spojku (pružiny) logicky než např 125....
pokud je vše poskládané tak by mělo být, a moc se toho při skládání zpřeházet nedá.....problém ve vypínacího mechanizmu bych neviděl (to by spojka nevystavovala a neplnila svoji funkci)
Před Výměnou spojky měla lehčí chod? Pružiny jsi dával origo , nebo uni repliku? Pokud ano tak vyměň pružiny - ty co tam máš za ty co tam byly, nebo dej nové origo pro 125....
Pokud šla těžko i předtím, dával jsi nyní nové lanko? Origo nebo repliku? hrozně záleží na stavu (vyreznutí, teflonu , zlom, naprasklé a roztřepené...) a vést ho tak aby mělo co možná největší úhel zaoblení, pážku posuň co nejdál od gripu - pro co největší páku + vůli nastavit tak abys na páčku dosáhl a zabírala hnedka z kraje.......pokud i to je stále tuhé, lze řešit mechanickým posilovačem + páčkou od Zeta s lehčím chodem atd atd...

Mimo téma, spojka se při řazení mačka vždy - kdo mele že to nedělá je minimálně ..... "srandista"....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur
Kryt motoru Kawasaki KX 250 davidsur 2 18.8.2022 v 17:45 mira008
Nastavení tlumičů Kawasaki KX 250 davidsur 1 15.8.2022 v 20:11 Ariete


TOPlist