(reakce na) Přechod z vyklápěcí na adventure helmu
Se zavrenym plexi se mi ve slozitejsim terenu hure jezdi, leje ze me, citim se nesvuj. Pinlock sice zabranuje mlzeni, ale s otevrenym plexi je to vyrazne lepsi. A vubec si nedovedu predstavit, ze bych mel mit jeste kuklu, tu vozim akorat na silnici v zime.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z vyklápěcí na adventure helmu
Ta pohoda při nasazování a sundávání helmy , " smrknu , prsknu , plivnu " , napiju se , něčím se krmím za jízdy , větrání při čekání na křižovatce , dorozumívání během cestování s domorodcem , na hranicích atd. a vůbec celkově mě neskutečně vyhovovalo . Však víš o čem je řeč když v ní jezdíš . Navíc i poslední " Šubrtka " měla solidní odvětrání .
ALE , s přechodem na XTčko navíc předpokladem většího " tělocviku " v teplotách Balkánu atd. mě přimělo zakoupit na zkoušku " enduro " helmu . Zpočátku nezvyk jaxviňa , ale časem - zvykl jsem si , skoro . Jen to " smrknu , prsknu , plivnu " ( a to naštěstí netrpím na např. sennou rýmu ) je takový trochu omezený .
1 reakcí na tento příspěvek Přechod z vyklápěcí na adventure helmu
Na enduru a později na cenduru jsem jezdil otevřenou krosovou a brýle. A musím říci, že brýle mě moc nevyhovovaly - buď dobře větraly, ale to mě zase slzeli oči, nebo pěkně těsnily, ale do prvního výletu mimo asfalt - to se zase zamlžily. Nejlépe mě vyhovovaly "lyžařské" s dvojitým sklem. A přežil jsem s tím několik let. Poté jsem jeden podzim vyrazil na výlet, kde jsem při tranzitu musel projet již za mrazu Alpy. Tak jsem si na tu cestu koupil "adventure" helmu.............a otevřenou jsem na sebe už nevzal. ADV helma má plexi - na zimní chladna super - okolo brýlí táhlo a omrzal ksicht - a i clonu. Takže v terénu klidně plexi mám nahoře a jezdím jen se clonou, na asfaltu se utěsním. Na cenduru mám plexi a lze jet i s otevřeným hledím a do helmy nefuní. Má menší kšilt, než má crossová, a i jinak vyrobený - více děrovaný, takže to tak netahá za hlavu ve vyšších rychlostech.
Je to podobné ako integrála, len teda väčšie "okienko" a viac priestoru ústami. Mne to nevadilo ani v zime, naopak je lepšie odvetraná a lepšie sa dýcha, pri prechode nazad na vyklápačku som mal trochu klaustrofóbne pocity. Čo sa týka štítu, mnohé enduro helmy majú šilt dierovaný, takže ani vo vysokej rýchlosti Ti to nekmása hlavou ako MX helma - to je moja skúsenosť so Shoei Hornet. Bohužiaľ tá bola citlivá na bočný vietor.
Čo sa týka brýlí, tak nie všetky do takejto helmy pasujú, to vybratie je o kúsok menšie než u MX. Teoreticky sa dajú brýle nosiť aj na ceste miesto druhého plexi (ak nemáš clonu), demontáž plexi jednak trvá trošku dlhšie (musíš dať dole šilt), jednak sa v batožine ničí, ak máš číre plexi a farebné brýle, tak zdvihneš plexi, nasadíš brýle a hotovo... ale pravdupovediac po týždni som mal oči suché ako Sahara a navyše sa mi furt upchával nos, ako doňho lietajú tie kraviny. V teréne sa jazdiť dá, počítaj s tým, že tak voľne ako v MX helme dýchať nebudeš, ale na cestovnom endure to nevadí.
Nedávno som si zaobstaral znovu vyklápačku, lebo jazdím dosť s kamarátmi, čo jazdíme iba po ceste, a keď sa človek chce napr. napiť, tak stačí otvoriť helmu a potom zavrieť, ja som musel manipulovať s helmou, okuliarmi (mám dioptrické), špuntami (obvykle sa povytiahnu, keď si dávaš helmu dole)...
Ale s přechodem na víc off jsem přešel na adv helmy štítek+plexi. Zkoušel jsem i MX brýle (OTG) v helmě bez plexi přes dioptrické ale moc mi to nevyhovovalo takže poslední 100t km jezdím adv a plexi, v terénu otvírám, na šotolinách se škvírou dole a na silnici zavřené
1 reakcí na tento příspěvek Přechod z vyklápěcí na adventure helmu
Prechod je z duvodu hluku od stitu helmy , kdyz otocis hlavu do strany nad 100km tak mi to trhalo krk. Jasne , je rozdil mezi helmou adventure za 5 tisic a za 15, ja mel za 5 . Taky do ni spodem tahlo. V terenu super , ale tam travim tak 10% jizdy.
Takze letos s vyklapeckou .