Dost mě dokáže vytočit, když slyším jak má někdo baterku 8 a více let starou a šlape jako švýcarské hodinky.
Jenom na motorkách jsem v normě.
Vyzkoušel jsem všechny možný značky, drahé, levné, silné a jsem furt v háji. Reklamaci jsem už taky jednou podnikl, stejně to prý byla dobrá a umřela 2měsíce po skončení záruky.
Takže na to seru. Jak jste na to Vy?
Připojím velmi upřímnou anketu.
1 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
1 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
Proste ji davas poradnej hastec tak se v zime vysere.
DRN píše: covece co s tim delas? my mame v berlingu tu samou cca 6rok, normalni udrzbovka varta, obcas se doleje a porad staartuje i v -20
já nevím třeba táta už starý auto hodil do šrotu, měl ho 12let a baterku si ještě schoval.
takovejch příkladů znám bohužel více, fakt dávám max 3roky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterie, zkušenosti a výdrž
z-x-r píše: Nezlob se na me ale je zajimave ze VSEM se vysere baterka TED v zime..
Proste ji davas poradnej hastec tak se v zime vysere.
tě opravím, nejvíce umírají po skončení zimy
Ono to stejně stojí za píču,v zimě stále puštěnej ventilátor topení, světla, rozmrazování oken, na krátké vzdálenosti se nedobije ani náhodou.
1 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
ty nejlepší, které projdou testy jdou výrobcům vozidel, ty které nevyhověly testům se označují pro jednotlivé výrobce (varta, yuasa, banner apod.) a jdou do obchodů s 50% cenou a ty, které dopadly nejhůře, se označují nálepkami MAXPOWER a podobně a jdou do supermarketů.
A zapomněl jsem, ty pro výrobce mají životnost zhruba 8 let, ty pro prodej mají životnost poloviční.
Naposledy editováno 01.01.2011 15:17:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterie, zkušenosti a výdrž
JyrkaFM píše: Četl jsem, že se baterie vyrábějí v jedné továrně a podle jejich kvality se následně dělí:
ty nejlepší, které projdou testy jdou výrobcům vozidel, ty které nevyhověly testům se označují pro jednotlivé výrobce (varta, yuasa, banner apod.) a jdou do obchodů s 50% cenou a ty, které dopadly nejhůře, se označují nálepkami MAXPOWER a podobně a jdou do supermarketů.
A zapomněl jsem, ty pro výrobce mají životnost zhruba 8 let, ty pro prodej mají životnost poloviční.
no tak budu muset ukrást někomu z nový káry, s tou jednou továrnou kdesi v číně bych tomu i věřil
2 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
Ty kupuješ baterky přes net?
To je mrdat! Chce se mi napsat- dobře ti tak!
Já kupuji v kamenáči,a když by odešla,tak vyreklamuji.
Stalo se mi 2x na motorce. Vždy jsem vyreklamoval,jak nic.
Přes net bych nekupoval,krom pár hovadin nic. Děláte si to lidi sdami.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterie, zkušenosti a výdrž
prackarr píše: Mě v sutě vždy nejméně 6 let.
Ty kupuješ baterky přes net?
To je mrdat! Chce se mi napsat- dobře ti tak!
Já kupuji v kamenáči,a když by odešla,tak vyreklamuji.
Stalo se mi 2x na motorce. Vždy jsem vyreklamoval,jak nic.
Přes net bych nekupoval,krom pár hovadin nic. Děláte si to lidi sdami.
pračko, kupuju je v kamenáči u nás, tahle poslední je přes net, v kamenáči banner když přestal točit, tak ji v reklamaci dobyli, dali na zátěžový test a prý OK, 25měsíc od data prodeje zemřela úplně, proto poslední je přes net, je to úplně jedno
V autě největší jebka byl Banner, šla do kytek za necelý 2 roky, nejdýl mi vydržela Varta a to 6 a 3/4 roku.
A ještě zajímavost: koupil sem jednou v OBI velmi levnou baterku pro socky (á 800 Kč) neznámý značky. V autě sloužila 4 měsíce a tentokrát umřelo auto. Baterka pak ležela ve vraku 2,5 roku (mrazy, vedra). Pak sem jí vyndal, 24 hodin nabíjel, a ona bez problému natočila a jezdil sem s ní další rok. Je plně funkční dodnes, ale mám jí už jen jako záložní, protože sem koupil jiný auto a tam baterka byla. I zdánlivá jebka může leccos vydržet.
JyrkaFM píše: prackarr> jo Naši si teď koupil po netu kuchyňský robot, přišel v originální krabici bez jakého koliv dalšího obalu a vevnitř byla jedna část zlomená. Schválně vybírali eshop, který má i kamennou pobočku. Bohužel natolik solidní, že s reklamací je poslali do prdele a nekomunikují. A jet přes celou čr až do budejovic... Taky už jsem vyléčený
Přesně. Každej chce ceny netu a služby kamennýho obchodu. A nejlepší jsou ti,co si v kamenném vyzkouší,poradí se s prodavačem a pak si přes net koupí.
Autor vlákna- neber to osobně,já jen,že jsou to zbytečný starosti.
Jedno to není. Já reklamoval 2x a bez problému. Nedovedu si představit,že bych baterku posílal zpět poštou,když by nejela..
Naposledy editováno 01.01.2011 16:36:41
Dominik-Duka píše: Ono to stejně stojí za píču,v zimě stále puštěnej ventilátor topení, světla, rozmrazování oken, na krátké vzdálenosti se nedobije ani náhodou.
takovy kktiny v aute ani nemam, me to dobijet stiha a baterka minimalne 5 let stara a porad faka jak drak ...a nedolivam nic
Naposledy editováno 01.01.2011 16:38:20
1. kámoš má už přes 10 let v escortu baterku a prej je pořád v pohodě (značku teda nevím, má auto venku celej rok)
2. má felinu tomu prej zase nevydržela ani 2 roky, značka BANER
3. ten jezdí se škodovkou 130 , "je to trochu blázen" a ten vozí 2 baterky, tuším že říkal obě VARTY a když jedna netočí tak dá druhou a když jsme mu už kolikrát říkali že je musí dolejvat tak ho to moc nezajímá
Já míval ve starým Peugeotu 309 BANERku, sice auto přes noc v garáži ale ani nepamatuji kdy jsem ji tam dával takže mi vydržela hodně dlouho
takže tomu taky moc nerozumím vypadá to asi CO KUS TO ORIGINÁL
1 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
když se na ni vysereš, a z půlky vybitou jí necháš pár dní stát při -20, byl bys debil, kdyby sis myslel, že nastartuješ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterie, zkušenosti a výdrž
pech. píše: když jezdíš v zimě, krátký trasy, dobij ji nabiječkou, když to potřebuje...
když se na ni vysereš, a z půlky vybitou jí necháš pár dní stát při -20, byl bys debil, kdyby sis myslel, že nastartuješ....
parkuju v garáži a napětí je 0,1...... ty startování
jednak je spoleh, že nastartuješ, protože je dostatečně nabitá, druhak setrvání ve vybiteém stavu, mrazu a pokusy o startování v těchto podmínkách, ji zabijou...
vybitím klesá napětí, čímž se pr požadovaný příkon starteru zvedá proud, až při vyšším poklesu napětí dosáhne hranice, kterou není baterka schopna dodat (krom kapacity je na ní uveden, jsou to 100vky amper) a už nenatočíš...
taky si zkontroluj, v jakém stavu máš ukostření motoru, kabely, jak vypadají tvoje kontakty na baterii (oxidace, dotažení) v jakém stavu je starter (plný prachu ze sjetých uhlíků, co dělá svody) - chytni se za rypák a až budeš mít všechno ok, nadávej na baterie...
možná se dozvím že máš zánovní auto, ale sůl je svině....
na druhou stranu u nových a zánovních aut, beží i při stání spousta podpůrných a téměř zbytečných systémům které ji odrovnají třeba za týden stání na větším mraze - sice jsou tam silnější alternátory, ale když to natočíš, a vybitou batrku to láduje proudem pomalu startovacím, ji neprospěje..
pokud bude normálně nabitá, tak se to nebude dít, protože její vnitřní odpor bude větší, stejně jako napětí a prostě do ní tolik proudu nepoteče.
měl jsem taky různé, od dražších (varta, akuma,ap.) měl jsem i nejlevnější koupenou v sobotu ráno v autodílech, když nebyl výběr a baterka byla třeba
všechny vydržely zhruba stejně 4-5let, jedna varta se ve favoritu vymkla na 7, přičemž jen ta odešla v zimě... všechny ostatní začaly projevovat umírání, možná paradoxně, uprostřed léta....
1 reakcí na tento příspěvek baterie, zkušenosti a výdrž
normálně by vysychat neměla, většinou je to způsobené přebíjením - vadným regulátorem, nebo jeho špatným ukostřením, který pak vychází z většího referenčního napětí, způsobenýho přechodovým odporem
dlouhý trasy taky jezdím, i dost dlouhý, ale to je tak jednou za 14dní-měsíc, protože pošusty 30km 2x v tejdnu jako dlouhou trasu neberu
do garáže auto nedávám, tam mám momentálně jiný krámy... a zima je tam stejná jako venku.
manželka krátký trasy a ještě občas, taky 5km, start, ventilátor na plný kule, vyhřejvání oken, stěrače, světla - znáte to...
je poučená, nahlásí - dobiju.
Naposledy editováno 01.01.2011 17:31:39
pech. píše: zdenyrider: bohužel dneska se dělají vetšinou baterie, které dolívat nejdou... když pominu pár nejlevnějších... takže ani kontrolovat...
normálně by vysychat neměla, většinou je to způsobené přebíjením - vadným regulátorem, nebo jeho špatným ukostřením, který pak vychází z většího referenčního napětí, způsobenýho přechodovým odporem
Jen bych doplnil že bezúdržbovku nechce! prej když se nemůže podívat do baterky tak je to v prdeli, prej by neměl jistotu že ho doveze tam kam chce
Nekoukej na mě jak na dementa, toho chlapa bys musel chvilku poslouchat, žije trochu jinak se nám zdá