Téma: Výrobní nedbalost nebo záměr?
29.1.2011 v 22:33
Čau, chlapi poraďte. Rozdělal jsem přední klasickou vydlicu (45 Marzochi), měním olej, vytáhl jsem pružiny a distanční trubky co na ty pruřiny tlačej, jsou od sebe 3mm v rozdílu. Pružiny maj mít stejnou dýlku a myslím, že i ty distanční trubky? Nebo je to tam tak naschvál?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Výrobní nedbalost nebo záměr?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2011 v 22:37 | Nahoru | #1
Čau, u pružin to tak neva.
Běžně se třeba dělá že když potřebuješ tuhost pružin 44, a máš jen pružiny 43 a 45, tak dáš do jedný vidle 43 a do druhý 45

Jinak jsem neodpověděl na ten plech - mám kdyžtak doma kus toho matroše ze kterýho by se dal vyříznout, můžu poskytnou, kdyžtak PMuj :)

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

29.1.2011 v 22:38 | Nahoru | #2
Vespa> Jo dík, rozměřím to a ozvu se ti.

Výrobní nedbalost nebo záměr?

29.1.2011 v 22:44 | Nahoru | #3
Jinak se musím pochlubit Přepáčko a kyvka úspěšně promazáno...
[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 14:27 | Nahoru | #4
Vespa> hele ? to je zajimava myšlenka to s těma tlumičama, maš pro to nějake vysvětlení ? že každej tlumič pracuje s jinejma tlakama, nebo ja nevim čim ? že teda každej tlumič je jinej ?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 14:29 | Nahoru | #5
pedal> já jsem nemluvil o tlumičích, ale o pružinách.
Tlumiče samozřejmě musí být úplně stejný, jinak se to bude namáhat a kroutit.
Pružiny působí dost malejma silama, v porovnání s tlumiči, takže tam k nějakýmu nesymetrickýmu namáhání dojde, ale je tak malý že nevadí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:25 | Nahoru | #6

Vespa píše: pedal> já jsem nemluvil o tlumičích, ale o pružinách.
Tlumiče samozřejmě musí být úplně stejný, jinak se to bude namáhat a kroutit.
Pružiny působí dost malejma silama, v porovnání s tlumiči, takže tam k nějakýmu nesymetrickýmu namáhání dojde, ale je tak malý že nevadí



jen pro zajímavost-lepší vidle na kolech mají běžně,že jedna vidle se srará o pružení a druhá dělá tlumič.to musí být tlaky na zkroucení jako prase!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:42 | Nahoru | #7
Dolph-cz> to jo, ale už se s tím od začátku počítá v konstrukci, mají taky pořádný výztuhy apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:46 | Nahoru | #8
Vespa> je mi jasné,že to neudělali omylem ,jen člověk někdy žasne nad tím,co vývojáře napadne a ono to funguje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:51 | Nahoru | #9

Vespa píše: pedal> já jsem nemluvil o tlumičích, ale o pružinách.
Tlumiče samozřejmě musí být úplně stejný, jinak se to bude namáhat a kroutit.
Pružiny působí dost malejma silama, v porovnání s tlumiči, takže tam k nějakýmu nesymetrickýmu namáhání dojde, ale je tak malý že nevadí



cece s tim ze na tlumic pusobi jiny sily nez na pruziny bych si dovolil nesouhlasit...

myslim ze nepresnosti jsou jak v nastaveni tlumicu tak pruzin. u te marzocchi nevim jestli by to nekdo tak presne doladoval aby sedela dylka obou pruzin, spis bych to videl tak ze ital uriznul jednu distancku delsi:) aspon co mam zkusenosti s marzochama z kol:)

Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:52 | Nahoru | #10
Dolph-cz> Pozri si niekde vidlu na novej Kawasaki KX 250f. Tiež v jednej nohe je pružina a v druhej tlmič.

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 15:54 | Nahoru | #11

Dolph-cz píše: Vespa> je mi jasné,že to neudělali omylem ,jen člověk někdy žasne nad tím,co vývojáře napadne a ono to funguje...



tak ono se jezdilo i na usd vidlicich, ale mely malou tuhost a velkou hmotnost, u klasicky vidlice ten spodni dil jak je spojenej mostem nahore a osou dole je tuhosti jinde, na kole jde hlavne o krut, samo usd bude na tom lip v ohybu... ale to ze se vidle ohyba v brejlich ve smeru jizdy dopredu dozadu nejak nevadi...

ale pruzina v jedne a tlumic v druhe je jen kvuli hmotnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 16:39 | Nahoru | #12
Vespa> no ja se ptam, pač v tlumiči sou pružiny že jo, a nastavení tlumičů se děje tak že oba dva tlumiče nastavuju stejně, to pro spravnou jejich funkci. dost dobře si nedovedu představit že bych nastavoval sílu odskoku pokud mam v každem tlumiči jinou silu nebo delku pružiny. to bych musel nastavit každej tlumič jinak. a jak bych to asi udělal to mi je zahadou, jak bych poznal jinou silu te pružiny, např levy tlumič tři kliknutí od konce a pravy čtyři ? nebo jak. a co sila stlačení, jeden tlumič méně a druhý více ? kdyby to bylo až tak uplně jedno jak řikaš tak to by mě zajimal postup při nastavení. moje tlumiče nejsou žadna špička ale jedine kliknutí nastavovacim šroubem je na nich citelně znat při jizdě, nedokažu si poředstavit nastavení nějakych lepších tlumičů. mam takový pocit že si se pustil na tenky led. pružiny sou dost duležitou současti tlumiču a vubec nemaš pravdu že je to šumak, ne že jen delka pružiny ale i sila a zpusob jejich vynutí maji hodně velký význam pří spravne funkci tlumiče. takže prosimtě buď vysvětli a dej nějaky rozumný příklad, nejlépe z praxe a nejlepe to někde vyhledej od někoho kdo se tlumičema zabejvá profesionalně. jinak tu tvou radu budu necen prohlasit za naprostou pičovinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 16:45 | Nahoru | #13
Dolph-cz> to maš pravdu, jenže co se tyka nastavení tlumení tak se děje z jednoho místa, o takových tlumičích se tu nebavme, to je trochu jina písnička. to jak to popisuješ je jinej tlumičovej system. pan mluví o klasické vidlici. je taky možné že to maji vyřešeno jinak a to tak že jeden tlumič je kratší vevnitř a druhý delší a výrobce ma přesně spočítané pružiny že muže být v jednom pouzdře jina delka pružiny než v druhem nicméně když s tim zapumpuješ s každym tlumičem zvlašť chova se naprosto stejně jako ten druhy. ale rozhodně to neni buřt jak to popisuje pan vespa

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 16:48 | Nahoru | #14

assassin píše: cece s tim ze na tlumic pusobi jiny sily nez na pruziny bych si dovolil nesouhlasit...

myslim ze nepresnosti jsou jak v nastaveni tlumicu tak pruzin. u te marzocchi nevim jestli by to nekdo tak presne doladoval aby sedela dylka obou pruzin, spis bych to videl tak ze ital uriznul jednu distancku delsi:) aspon co mam zkusenosti s marzochama z kol:)



A co například když trefím díru ve velký rychlosti - pružina působí v jednom okamžiku a poloze vždycky pevně danou silou, nezávisle na rychlosti.
Kdežto odpor tlumiče je na momentální rychlosti závislej, takže když vidle dostanou ranu tak většinu "slízne" tlumič.
Ostatně vidle bez oleje dostaneš lehce na doraz, a není k tomu potřeba ani nějaká zvlášť velká síla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 16:50 | Nahoru | #15

pedal píše: Vespa> no ja se ptam, pač v tlumiči sou pružiny že jo, a nastavení tlumičů se děje tak že oba dva tlumiče nastavuju stejně, to pro spravnou jejich funkci. dost dobře si nedovedu představit že bych nastavoval sílu odskoku pokud mam v každem tlumiči jinou silu nebo delku pružiny. to bych musel nastavit každej tlumič jinak. a jak bych to asi udělal to mi je zahadou, jak bych poznal jinou silu te pružiny, např levy tlumič tři kliknutí od konce a pravy čtyři ? nebo jak. a co sila stlačení, jeden tlumič méně a druhý více ? kdyby to bylo až tak uplně jedno jak řikaš tak to by mě zajimal postup při nastavení. moje tlumiče nejsou žadna špička ale jedine kliknutí nastavovacim šroubem je na nich citelně znat při jizdě, nedokažu si poředstavit nastavení nějakych lepších tlumičů. mam takový pocit že si se pustil na tenky led. pružiny sou dost duležitou současti tlumiču a vubec nemaš pravdu že je to šumak, ne že jen delka pružiny ale i sila a zpusob jejich vynutí maji hodně velký význam pří spravne funkci tlumiče. takže prosimtě buď vysvětli a dej nějaky rozumný příklad, nejlépe z praxe a nejlepe to někde vyhledej od někoho kdo se tlumičema zabejvá profesionalně. jinak tu tvou radu budu necen prohlasit za naprostou pičovinu



to ze udelas 4 kliky od maxima neznamena ze oba tlumi stejne.. treba u upside vidli sklasickou kartridgi kde je odskok stelovanej sroubkem nahore.. zalezi jak presne jsou zatky nasroubovany na tyci kartridge.. zasroubujes jednu o 1mm jinak a rozhodis obe od sebe minimalne o 5 kliknuti... takze naky presny sladeni bych u seriovejch vidli necekal.. jako naskladaj do obou stejny podlozky do ventilu apod, ale ze by se nedko doladoval s nakejma odlisnostma asi u bezny produkce nehrozi... (u nekterejch lepsich MX a endur uz je to ale mozny)

jinak dylka pruziny je celkem sumak, pokud ma stejnou tuhost (u linearne vinute) aby byly obe stejne (stelovaky predpeti stejne nastavene) tak se to koriguje rozdilnejma tima distanckama kdyz jsou pruziny o neco jinak dlouhe. jinak i to ze jedna bude trosku tuzsi nevadi, to ze v jedne noze budes mit odskok (diky silnejsi pruzine) mensi nez v druhy je fuk, ono to neni takovej rozdil aby to vidli zkroutilo a pri jizde je zna jen vyslednej utlum, coz bude soucet obou tlumicu....

nedelal bych z toho vetsi vedu nez to je, kdo to videl otevreny tak vi ze tam zadna magie zavrena neni a dat naky seriovy vidle na merici stolici tak se uvidi ze i z fabriky jsou proste tlumice kazdej jinej... pruziny taky nebudou uplne tip top stejny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:01 | Nahoru | #16

Vespa píše: A co například když trefím díru ve velký rychlosti - pružina působí v jednom okamžiku a poloze vždycky pevně danou silou, nezávisle na rychlosti.
Kdežto odpor tlumiče je na momentální rychlosti závislej, takže když vidle dostanou ranu tak většinu "slízne" tlumič.
Ostatně vidle bez oleje dostaneš lehce na doraz, a není k tomu potřeba ani nějaká zvlášť velká síla.



vim co myslis, ale ten tlumic by ten raz nemel pobrat tak jak pises, ty kompresni utlumy nejsou tak velky, tam je ta komprese spis na ubrzdeni toho pohybu na vrcholu nerovnosti aby nenadlitlo kolo, jinak musi velikost prekazky zmaknout pruzina, kdyby tlumic tohle pochytal tak te to hrozne kopne do rukou... ono pro pohodlnou jizdu v nerovnostech v maly rychlosti se v podstate utlum pri kompresi nedava.. nebo minimalni. samo obcas se to nastavuje tak ze tlumic ten raz pochyta aby nesla pruzina na doraz, ale je to spis nahrazeni nevhodny pruziny moc ucinnym tlumenim. zvetsuje se az s rychlejsi jizdou a to jen kvuli kontaktu pneu, pohodli se tim ztraci.. mlati to do rukou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:18 | Nahoru | #17

pedal píše: Dolph-cz> to maš pravdu, jenže co se tyka nastavení tlumení tak se děje z jednoho místa, o takových tlumičích se tu nebavme, to je trochu jina písnička. to jak to popisuješ je jinej tlumičovej system. pan mluví o klasické vidlici. je taky možné že to maji vyřešeno jinak a to tak že jeden tlumič je kratší vevnitř a druhý delší a výrobce ma přesně spočítané pružiny že muže být v jednom pouzdře jina delka pružiny než v druhem nicméně když s tim zapumpuješ s každym tlumičem zvlašť chova se naprosto stejně jako ten druhy. ale rozhodně to neni buřt jak to popisuje pan vespa



čteš ty vůbec co se psalo výše výše?vzdyď jsem psal:pro zajímavost.... a ty mi tady urputně vysvětluješ rozdíly..

kolik máš kliků od minima do maxima,že pociťuješ tak výrazné rozdíly při jednom kliku?já to nepoznám,ani kdybych se posral...

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:27 | Nahoru | #18
assassin> no ja ty kliky řek jako přiklad, muže to bejt jinej počet kliku našroubovani něčeho jinak tady vubec nehodlam rozebirat, to prostě neexistuje. bud je někdo piča a nepožívá dilenskej manual, přípravky a momentové klíče a pak nema cenu na motorku vubec šahat anebo se to děla jak ma a pak se nestane kokotina co tu popisuješ. seriový tlumiče maji uřčitou sílu odskoku a ta je zajištěna ve většině případu sílou pružiny stejně jako částečně pří stlačení oba dva tlumiče při kalsickem systemu tlumení musi pracovat stejně. tečka. co se tyka nastavení jakejkoliv tlumičů, nikdy v životě jsem neviděl a neuvidim že by nastavení probíhalo u obou tlumičů jinak. to znamena jakykoliv počet kliku na jednom tlumiči musi byt stejný jako na druhem a pokud vemu oba tlumiče zvlašť musí vždy pracovat naprosto stejně i ve stlačení, tak v odskoku.

1 reakcí na tento příspěvek Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:27 | Nahoru | #19
To jste ještě nepostřehli ze všech možných příspěvků jakej je Pedál vocas a chytrolín?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:29 | Nahoru | #20
Dolph-cz> v tom případě pokud mluviš o motorce scx 450 dej si zrepasovat tlumiče, pokud to potom nepoznaš je ti taková motorka nanic obrazně řečeno

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:31 | Nahoru | #21
Vespa> hele vespo, když maš tlumiče bez voleje zachranuje ti to pružina, ale zkus si do tlumiču dat olej a nedavej tam pružinu a jeď pak zjistiš na co tam ta pružina je a jak velikej ma význam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:33 | Nahoru | #22
PetrTM> nemaš něco k tematu ? bylo by dobré kdyby si držel hubu, řict někomu že je vocas umí každej čurak, ale vědět něco o technice to už je horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:36 | Nahoru | #23
pedal> Pro tvu informaci, jsem strojní Ing. a vyučuju konstrukci motocyklů . Míchat do tématu se nebudu, stačí co jste zde napsali vy. Reagovat na tebe už mi ale nedalo, a přesně jsem čekal že potrefená husa se ozve - zatímco ty ve svém skoro každém příspěvku označuješ někoho za píču nebo za debila, běda když někdo takhle označí tebe...nezklamal jsi

A když jsi u toho "vědění" o technice - tak míchat do sebe pojmy "pružení" a "tlumení" tak jak to děláš ty...to je opravdu práce hodná odborníka

Naposledy editováno 02.02.2011 17:40:04

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:52 | Nahoru | #24
PetrTM> mě nezajima čim si a co vyučuješ, řekni nam něco k tematu když to dělaš jako praci měl by si mít nejlepší informace přesné. co se tyka tve a me raakce, nenecham si od nikoho nadavat a nikomu sem neřek jako první že je piča nebo něco podobneho, takže pokud ty mě řekneš že sem ocas, navic naprosto bezduvodně jen z umyslem mě nadavat, pak tě f klidu pošlu veřejně dopiče uplně kde chceš. mužeš mi upřesnit jen pro zajimavost kde sem pomíchal pojmy do sebe pružení a tlumení ? ty odborníku. to nemusim byt ani učitel a ani nejsem

chapu ale že k tematu nic nemaš, pač si nechavaš dělat tlumiče u hory dost divny na to že učiš jak konstuovat motorky

Naposledy editováno 02.02.2011 18:32:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 17:54 | Nahoru | #25

assassin píše: vim co myslis, ale ten tlumic by ten raz nemel pobrat tak jak pises, ty kompresni utlumy nejsou tak velky, tam je ta komprese spis na ubrzdeni toho pohybu na vrcholu nerovnosti aby nenadlitlo kolo, jinak musi velikost prekazky zmaknout pruzina, kdyby tlumic tohle pochytal tak te to hrozne kopne do rukou... ono pro pohodlnou jizdu v nerovnostech v maly rychlosti se v podstate utlum pri kompresi nedava.. nebo minimalni. samo obcas se to nastavuje tak ze tlumic ten raz pochyta aby nesla pruzina na doraz, ale je to spis nahrazeni nevhodny pruziny moc ucinnym tlumenim. zvetsuje se az s rychlejsi jizdou a to jen kvuli kontaktu pneu, pohodli se tim ztraci.. mlati to do rukou...



Nevěřím tomu. Nemůžu to vědecky popřít, ale ve všech "chytrých" fórech se píše že pružiny jsou hlavně od toho aby během jízdy držely motorku ve správný výšce zdvihu.
Offroadová motorka bez kompresního útlumu by byla úplně marná, tam vždycky musí něco být. Pohodlí při jízde je diskutabilní, takový DR650 žehlí polňačku jak nic, ale když se jen podíváš na roletu tak koušeš řidítka. A pružiny má dobrý, drží motorku v cca 25% zdvihu.. víc by už zase odlepovalo kolo od země. Musely by se do něho namontovat lepší kompresní ventily co budou líp řídit právě to stlačování.
Vzduchová kapsa by to taky ovlivnila, ale nejsem si jistej jak moc. V tomhle případě jde hlavně o to že o většinu zdvihu přijdeš už při nájezdu na úpatí rolety a nevím jak moc by proti tomu pomohla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 18:07 | Nahoru | #26
Vespa> Vzduchová kapsa by to taky ovlivnila, ale nejsem si jistej jak moc. V tomhle případě jde hlavně o to že o většinu zdvihu přijdeš už při nájezdu na úpatí rolety a nevím jak moc by proti tomu pomohla

co mysliš tou vzduchovou kapsou prosimtě

(reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 18:20 | Nahoru | #27

Vespa píše: A co například když trefím díru ve velký rychlosti - pružina působí v jednom okamžiku a poloze vždycky pevně danou silou, nezávisle na rychlosti.
Kdežto odpor tlumiče je na momentální rychlosti závislej, takže když vidle dostanou ranu tak většinu "slízne" tlumič.
Ostatně vidle bez oleje dostaneš lehce na doraz, a není k tomu potřeba ani nějaká zvlášť velká síla.



já myslím že když dostanou vidle velkou ránu tak se propérujou na delší dráze, čili že pružina určí kolik je vidle schopná pobrat a tlumení jak rychle to péruje. Ale asi máte pravdu tak nějak oba.

A radu s různou tuhostí pružin ve vidlicích jsem dostal taky od docela důvěryhodného člověka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 19:00 | Nahoru | #28

pedal píše: Vespa> Vzduchová kapsa by to taky ovlivnila, ale nejsem si jistej jak moc. V tomhle případě jde hlavně o to že o většinu zdvihu přijdeš už při nájezdu na úpatí rolety a nevím jak moc by proti tomu pomohla

co mysliš tou vzduchovou kapsou prosimtě



Tak tady ses proflák naprosto nehorázně jestliže nevíš co je to vzduchová kapsa předního tlumiče, tak už o tom prosím dál opravdu nediskutuj, nemá to vážně cenu . Tluzmiče u Hory jsem si nechal NALADIT proto, že zatímco já se zabývám konstrukcí, on provádí LADĚNÍ - což jsou poněkud odlišné pojmy. Které se ovšem bojím že né úplně pochopíš .

Tak tedy krátce k tématu - pružina slouží k tomu, aby při stlačení teleskopu vytvářela vzrůstající reakční sílu, působící proti stlačení. Pružina může být buďto lineární (síla narůstá lineárně s hodnotou stlačení) nebo progresivní ( zakresleno do grafu - síla narůstá v podstatě parabolicky spolu se stlačením - pro většinu případů je tato charakteristika vhodnější). Nejdůležitějším popisem pružiny je její tuhost (tj. hodnota, která udává, kolik Newtonů, případně kg, je nutné zatížení ke stlačení o 1 cm), dále pak délka pružiny, závislá na počtu závitů a stoupání - ta,spolu s konstrukcí celého teleskopu, udává zdvih. Další důležitá věc - předpětí, neboli předpružení pružiny v NEZATÍŽENÉM stavu motocyklu - zajišťuje aby počáteční chod nebyl příliš měkký,což by vedlo k tomu že nevyužiješ celou dráhu zdvihu - nastavuje se buďto podložkami nebo někdy mechanismem na víčku vidle. Tím předpružením si motorku nastavíš na svoji váhu, ale ta regulace je omezená, pokud je u váhy větší "výkyv" oproti standartu, na kterou je moto nastavená, musíš pružinu zaměnit za kus s jinou tuhostí.

Ale co se týká konkrétního dotazu - 3 mm rozdílu v té rozpěrce, která nastavuje předpětí, rozhodně nemá prakticky žádný vliv na chod teleskopu. To by poznal možná Rossi nebo Stewart, běžný uživatel ani omylem. Stejně jako když si dáš do jedný vidle tuhost pružiny dejme tomu 46 N/mm a do druhý 48 N/mm - normálně to nepoznáš. Může to kompenzovat například rozdílné zatížení teleskopu v případě jednostanné brzdy, která je u většiny mtoorek.

O tlumičích třeba někdy příště Snad už jsi ale pochopil, že pérování a tlumení je něco úplně jinýho, i když je to v tom teleskopu "dohromady"

Naposledy editováno 02.02.2011 19:03:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 19:39 | Nahoru | #29

pedal píše: Dolph-cz> v tom případě pokud mluviš o motorce scx 450 dej si zrepasovat tlumiče, pokud to potom nepoznaš je ti taková motorka nanic obrazně řečeno



o žádné "scx 450" jsem nepsal.pokud jsi se překlepl a myslel si mou exc 450,tak věř,že mám tlumiče ve velmi dobrém stavu(nechci psát lepší než nové),každopadně hned po koupi motorky komplet repasované a naladěné pro mé potřeby.shodou okolností před 2 mth vyměněný olej.takže v tlumičích problém rozhodně nebude,přesto si trvám na svém-že jedno kliknutí ať už na odskoku,nebo na útlumu nepoznám a jsem přesvědčený že 11 jezdců z 10 taky ne.vždyd od minima do maxima je tuším 26 kliků-jeden klik je poměrově cca 3,8% účinku!

PS:a nevědět,co je to vzduchová kapsa v tlumiči-to je fakt hamba,vždyď její nastavení je jedna z nejdůležitějších věcí při ladění tlumiče...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výrobní nedbalost nebo záměr?

2.2.2011 v 19:55 | Nahoru | #30
Dolph-cz> Já nepoznám 5 kliků a co se týká centrálu tak tam sem nepocítil rozdíl ani mezi vyteklým a zrepasovaným. Trošku poznám nastavení tlumičů v zatáčkách ale jinak spíš ne

Ještě co se týká tý vzduchový kapsy - jak dalece se projevujou malý změny jejího objemu, sem koukal do manuálu a nastavení tlumičů na soft medium a hard je rozdíl asi 5ml oleje to přece nemůže nikdo poznat nebo jo ?

Naposledy editováno 02.02.2011 19:58:14
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist